Gå til innhold

Haha. Endelig har jeg fått tid for meg selv.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Barna har gitt sterkt uttrykk til HI for at de ikke er komfortable med det valget hun nå tar, at de hater å bli overlatt til å måtte få far opp av senga, til å lage mat osv. Da må hun også ta til seg dette.

Er far så lite egnet så må hun ta det med riktige instanser.

Hun og far bør søke hjelp nå, ikke overlate til ungene å oppdra far!

Anonymkode: ec87d...7a9

Hvilke instanser tror du kommer til å endre far da? Tror du ikke han kommer til å få samvær med barna basert på dette? Da er du i beste fall litt naiv. 

Jeg har vært der HI er nå. Og denne faren er jo ikke voldelig eller noe annet enn lat? Barn tåler en lat far altså. Dette er det som kalles ikke optimal omsorg, men omsorg bra nok. Dette er ting jeg selv har fått høre av barnevern og andre instanser når jeg har vært i samtale etter samtale ang fars manglede bidrag. Jeg fikk tips om å dra ut sånn som HI gjør og rett og slett tvinge far til å måtte ta ansvar. 

Til slutt innså han at det var best å bare gjøre det skikkelig med en gang siden det ikke var noen der til å gjøre det arbeidet han ikke gadd. 

Anonymkode: 9e0e9...715

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå må dere våkne til her!

Veldig mange her er ensidig opptatt av fars oppførsel, enda dette er snakk om en mor som ler av det hun gjør til tross for at hennes barn er redde.

Dette er ikke en familie hvor kun en forelder gjør ting helt feil.

Dette er en familie hvor begge foreldrene gjør ting helt feil.

Er dette virkelig vanskelig å få øye på?

Ville dere selv ha behandlet deres egne barn på denne måten?

Anonymkode: a8c23...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt til reaksjoner. Barna lider ingen nød. De hater det fordi far ikke orker lese nattahistorie,  fordi far ikke orker  å lage noe annet enn brødskiver med hvitost. De hater det fordi far lager dårlig middag.  

Alle barna er i skolealder. 

Far nekter å bli med på terapi. 

Jeg kommer til å fortsette med dette. Hvem vet, kanskje jeg går fra han tidligere. Planen er 2-3  år. Men kan jo hende jeg går om 1 år. Eller om 6 mnd. 

Det eneste han har som ansvar er å stå opp en dag i helgen, lage middag en dag i uken og legge barna på fredag eller lørdag. Ellers er det jeg som gjør alt.  

Og denne perioden har jeg hjemmekontor og han er permitert. Men fortsatt et det jeg som følger opp skolearbeid osv. Så nå har jeg ekstra behov for de tre dagene. 

 

Hi

Anonymkode: ccc18...632

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.4.2020 den 7.26, sug lut skrev:

Det høres ut som du heller bør få HAM ut. Noe så lite attraktivt. Løsningen din er forsåvidt fin sånn forbigående, men du kan jo ikke henge ute noe sted nå når alt er stengt og besøk utgår. Blir mye gatelangs, da?

Kan jo alltids jogge. Hun kommer til å være i kjempeform etter denne perioden...

Anonymkode: 3f554...62b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...