Gå til innhold

Babyen på 10 mnd fikk plutselig veldig høy feber i dag


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

P.s Knotet visst litt mellom (hun/han her ser jeg😅) Et mislykket og ikke minst totalt unødvendig forsøk på å anonymisere litt;)

Anonymkode: e3167...d93

Ha-ha! Fort gjort! 

Jeg har 3 barn, og har vel opplevd med de alle 3 at de har fått feber som har gått over igjen fort. Er vel bare sånn det er av og til. Men man blir jo litt ekstra bekymret nå...

Anonymkode: 3f616...9e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 3.4.2020 den 22.30, Anonym bruker skrev:

Takk for alle svar og gode råd!

Feberen forsvant like fort som den kom. Dvs den var fortsatt rett over 38 i tp i morges, men forsvant før kl 10. Han har også vært lmer grinete enn vanlig og vil plutselig ikke drikke vann. Spyttet bare ut. Tenker kanskje halsbetennelse eller øre? Han spiste greit forøvrig og drukket mye morsmelk.

Siden feberen forsvant og allmennstilstanden har vært god utover dagen avventer jeg. Tar nok likevel en legesjekk om han fortsetter med å vise tegn til ubehag og vegrer seg mot vann...for å ihvertfall utelukke bakteriell infeksjon.

Lurer derimot fortsatt på om dere ville forholdt dere til dette som om det skulle vært corona? Skaffet handlehjelp, holdt dere helt unna folk tross 1 meters regelen osv osv. Vi på Vestlandet, i storby, så der er en del smitte her også. Men de fleste forskere sier jo at barn knapt blir smittet?  Eller handler det kanskje mer om at de ikke får like kraftige symptomer?🤔

Forventer ikke at dere skal kunne svare på dette altså😅 Er jo nesten umulig å svare på noe som helst ift dette viruset mtp at ingen forskere eller professorer kan si noe sikkert selv...

 

 

Anonymkode: e3167...d93

Jeg ville 1) ikke regnet med at det var korona, siden det smitter i mye mindre grad mellom barn og gir svake symptomer hos barn, og 2) ikke ringt legeVAKTEN; de har mer enn nok å gjøre med folk som trenger øyeblikkelig hjelp. En baby med kun feber trenger ikke øyeblikkelig hjelp. 39 grader er ikke "høy feber" hos et lite barn, da må man over 40. 

Anonymkode: ebfd8...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.4.2020 den 23.12, Anonym bruker skrev:

Tenner gir ikke feber ! Maks 0,4 grad opp!! Men ingen får 39 i feber av tenner. Men tenner slipper lettere frem når man er syk

Anonymkode: c9de1...d88

Jo

Anonymkode: 50f8b...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenner ga feber, sikling og diaré hos alle mine, og hos tanteungen min.

Anonymkode: ebfd8...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...