Gå til innhold

Ingen 17 mai


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg forstår hvorfor vi har de tiltakene vi har nå.  Men jeg blir allerede trist av at det mest sannsynlig ikke blir noen skikkelig 17 mai feiring i år, da mest på barna sine vegne så klart . Har 1 klassing som skulle gått i tog for første gang,  blir trist på deres vegne . Ja jeg vet at det finnes mange viktigere ting,  men 17 mai er jo virkelig en stor dag for barna ! 

Anonymkode: 2979e...d16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er rar og uvant tanke. 

Tenker at vi uansett kler oss i dress og kjole eller bunad. Håper på fint vær så vi kan ha hagefest. Ballonger hengende i lufta. Grilling og kaker. Og masse flagg. 

Har iallefall lyst å lage en festdag. Dersom dårlig vær må eg komme opp med en alternativ plan. 

🇧🇻🇧🇻🇧🇻🇧🇻🇧🇻🇧🇻🇧🇻

Anonymkode: c947f...51e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var en god plan . Her i nabolaget bor det masse barn, så kanskje kan vi til et lite tog, med mer avstand. Vi får se hva som skjer med skolene etter påske, kan jo hende skolen arrangerer et lite tog, blir jo ikke så store folkemengder som det ville blitt i sentrum da.  

Anonymkode: 2979e...d16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss kunne ikke dette kommet mer perfekt. Vår klasse har ansvaret for å arrangere, det er siste året før oss. Så vi ha hadde vært låst uten å få med oss noe uansett.

Nå kan vi heller feire på vår egen måte for en gangs skyld.

Anonymkode: 045b0...429

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker 17 mai. Synes det er så utrolig trist at det ikke blir 17 mai i år (mest sannsynlig). 

Anonymkode: 11359...446

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For oss kunne ikke dette kommet mer perfekt. Vår klasse har ansvaret for å arrangere, det er siste året før oss. Så vi ha hadde vært låst uten å få med oss noe uansett.

Nå kan vi heller feire på vår egen måte for en gangs skyld.

Anonymkode: 045b0...429

Lenge leve egoismen...

Anonymkode: cfd79...813

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For oss kunne ikke dette kommet mer perfekt. Vår klasse har ansvaret for å arrangere, det er siste året før oss. Så vi ha hadde vært låst uten å få med oss noe uansett.

Nå kan vi heller feire på vår egen måte for en gangs skyld.

Anonymkode: 045b0...429

Det blir mye mulig arrangement på skolen selv om ikke alle skolene møtes i sentrum for å gå i tog

Mye avhenger av hvor strenge tiltak vi har når vi kommer til mai. 

De sier det er tiden for alternativ og kreativ feiring, så noe kan det godt hende det blir. 

Anonymkode: a56ca...66b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er VIRKELIG et i-lands problem!! Se nyheter, se all elendighet rundt i Europa, verden generelt. Eller i Norge. Folk har mistet jobber, inntekt, livsgrunnlag. Ei kollega får ikke besøke moren som har maks uker igjen å leve pga lungekreft!

Og så sutrer folk over 17 mai? Det kommer mange 17 mai’er etter dette! I år spiser dere kaker, pølser, is i hagen og tenker på alle de som ikke er så heldige!!

Anonymkode: 5c2c6...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Dette er VIRKELIG et i-lands problem!! Se nyheter, se all elendighet rundt i Europa, verden generelt. Eller i Norge. Folk har mistet jobber, inntekt, livsgrunnlag. Ei kollega får ikke besøke moren som har maks uker igjen å leve pga lungekreft!

Og så sutrer folk over 17 mai? Det kommer mange 17 mai’er etter dette! I år spiser dere kaker, pølser, is i hagen og tenker på alle de som ikke er så heldige!!

Anonymkode: 5c2c6...6c8

Man har lov til å "sutre" selvom man har mat på bordet og god helse. Referansepunkt. 

Anonymkode: be769...ffd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man har lov til å "sutre" selvom man har mat på bordet og god helse. Referansepunkt. 

Anonymkode: be769...ffd

Smakløst å gjøre det «offentlig» når folk, også her inne, opplever personlige tragedier. Unødvendig!!

Anonymkode: 5c2c6...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Endelig en 17.mai der vi bare kan kose oss på våre egne premisser uten alt stresset og maset man vanligvis blir påtvunget. I år skal vi virkelig kose oss, og ungene skal få en strålende dag :) 

*viktig å huske anonymknappen nå, siden 17.mai-politiet allerede er aktivt her*

Anonymkode: 03be3...79f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er VIRKELIG et i-lands problem!! Se nyheter, se all elendighet rundt i Europa, verden generelt. Eller i Norge. Folk har mistet jobber, inntekt, livsgrunnlag. Ei kollega får ikke besøke moren som har maks uker igjen å leve pga lungekreft!

Og så sutrer folk over 17 mai? Det kommer mange 17 mai’er etter dette! I år spiser dere kaker, pølser, is i hagen og tenker på alle de som ikke er så heldige!!

Anonymkode: 5c2c6...6c8

Jeg ser ikke på HI sitt innlegg som sutring. Det må være lov til å bli trist hvis man ikke kan feire 17. mai på den måten man ønsker. Jeg synes også det er trist og leit at vi ikke kan dra på hytta i påsken, det betyr ikke at jeg sutrer eller er egoistisk. Dette er ikke en konkurranse om hvem som har det verst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man har lov til å "sutre" selvom man har mat på bordet og god helse. Referansepunkt. 

Anonymkode: be769...ffd

Nordmenn gjør jo ikke noe annet, folk er bortskjemte og ekstremt selvopptatte

Anonymkode: 5cc0d...85d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ikke feiret skikkelig 17. mai på mange år. Har et barn med autisme, som ikke takler store folkemengder. Så vi har uansett måtte ha en alternativ feiring den dage. Men jeg savner hvordan det var i barnehagen, da de dagen før 17. mai gikk i tog i nabolaget, hadde korps som stilte opp, og jeg kom alltid for å gå sammen med sønnen min. Og dette var jo så lite, at for han var det perfekt. Så synes det var så koselig at vi fikk gå i tog, og ha en koselig 17. mai feiring dagen før.

 

Anonymkode: 15633...00a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hurra! Endelig en 17.mai der vi bare kan kose oss på våre egne premisser uten alt stresset og maset man vanligvis blir påtvunget. I år skal vi virkelig kose oss, og ungene skal få en strålende dag :) 

*viktig å huske anonymknappen nå, siden 17.mai-politiet allerede er aktivt her*

Anonymkode: 03be3...79f

Helt enig! Vi skal ha tett program fra morgen til kveld med kjernefamilien ❤️ Her skal det bakes og pyntes for oss selv, ikke skolearrangament. Blir herlig ❤️🇳🇴

Anonymkode: ab0f2...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, Anonym bruker said:

Jeg forstår hvorfor vi har de tiltakene vi har nå.  Men jeg blir allerede trist av at det mest sannsynlig ikke blir noen skikkelig 17 mai feiring i år, da mest på barna sine vegne så klart . Har 1 klassing som skulle gått i tog for første gang,  blir trist på deres vegne . Ja jeg vet at det finnes mange viktigere ting,  men 17 mai er jo virkelig en stor dag for barna ! 

Anonymkode: 2979e...d16

vet du , du har helt rett og føle dette.

føler veldig på dette selv og har et barn som er veldig lei seg fordi det ikke får gå i 17 mai toget, som barnet har gledet seg til lenge.

Men vi skal ha det koselig uansett og skal gjøre det beste for barnet at det blir en minneverdig dag uansett

Anonymkode: 3cc70...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hurra! Endelig en 17.mai der vi bare kan kose oss på våre egne premisser uten alt stresset og maset man vanligvis blir påtvunget. I år skal vi virkelig kose oss, og ungene skal få en strålende dag :) 

*viktig å huske anonymknappen nå, siden 17.mai-politiet allerede er aktivt her*

Anonymkode: 03be3...79f

Akkurat det jeg tenker også😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, DetYrer skrev:

Akkurat det jeg tenker også😂

Hvor stas er det med 17 mai, uten alt som gjør 17 mai til 17 mai da? Sitte hjemme i hagen og kose seg kan man jo gjøre resten av året.

Anonymkode: 5cc0d...85d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 1.klassing som går glipp av første året i tog. Jeg har en 7.klassing som går glipp av avslutning på barneskolen. Jeg har en 15.åring som går siste året på ungdomsskolen og som ikke får ta eksamen. Jeg syns alt det er trist! Det var en første og en siste gang for alt, og nå går ikke det. Ja, det er I-landsproblem, men det får bare være. 

Anonymkode: f667d...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvor stas er det med 17 mai, uten alt som gjør 17 mai til 17 mai da? Sitte hjemme i hagen og kose seg kan man jo gjøre resten av året.

Anonymkode: 5cc0d...85d

Alt med måte! 

Personlig har jeg ikke noe behov for å kjøpe meg lunsj eller kake laget av andre på offentlige skoler, leker er greit nok (organisert lek på 17.mai tror jeg vi kan glemme i år), men det er et press om alt mulig. Jeg pynter mer enn gjerne min egen hage/mitt eget hus, og oss i min familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, DetYrer skrev:

Alt med måte! 

Personlig har jeg ikke noe behov for å kjøpe meg lunsj eller kake laget av andre på offentlige skoler, leker er greit nok (organisert lek på 17.mai tror jeg vi kan glemme i år), men det er et press om alt mulig. Jeg pynter mer enn gjerne min egen hage/mitt eget hus, og oss i min familie.

Nå var det ikke akkurat lunsj og kaker på offentlige skoler jeg tenkte på da.

Anonymkode: 5cc0d...85d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

For oss kunne ikke dette kommet mer perfekt. Vår klasse har ansvaret for å arrangere, det er siste året før oss. Så vi ha hadde vært låst uten å få med oss noe uansett.

Nå kan vi heller feire på vår egen måte for en gangs skyld.

Anonymkode: 045b0...429

Hadde dette vært der året det var vår tur til å arrangere hadde jeg syntes det var skikkelig dumt jeg. Det er jo på det arrangementet vi tjener inn penger til leirskole. Er jo ikke sikkert det er slik for alle skoler da. Men her hadde det vel bare endt med mer dugnad og pengeinnsamling på andre måter 😝

Anonymkode: 2a446...695

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor stas er det med 17 mai, uten alt som gjør 17 mai til 17 mai da? Sitte hjemme i hagen og kose seg kan man jo gjøre resten av året.

Anonymkode: 5cc0d...85d

Det er jo litt hva dere gjør det til, da. Bruk dagene i forveien til å lage fane, planlegg rute for deres eget lille familietog, la en ha ansvaret for musikk, en kan holde tale for dagen osv. Pynt, bak, ha sekkeløp og potetløp på plenen, og lag en 17. mai dere aldri kommer til å glemme. Hvis du har litt større unger, la hver og en av dem planlegge i hemmelighet hva dere skal kle dere som, lag hver deres plakat og ha borgertog. Bare fantasien setter grenser. Om det er sånn at vi ikke kan treffes i grupper den dagen, så har vi allerede en plan om å kle oss i bunad, gå i tog rundt i nabolaget, vinke og rope hurra til folk og spise pølser og is på terrassen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette er VIRKELIG et i-lands problem!! Se nyheter, se all elendighet rundt i Europa, verden generelt. Eller i Norge. Folk har mistet jobber, inntekt, livsgrunnlag. Ei kollega får ikke besøke moren som har maks uker igjen å leve pga lungekreft!

Og så sutrer folk over 17 mai? Det kommer mange 17 mai’er etter dette! I år spiser dere kaker, pølser, is i hagen og tenker på alle de som ikke er så heldige!!

Anonymkode: 5c2c6...6c8

Surpomp. 
Jeg skal klage på mye hele påsken.  Fordi jeg er fra Norge. Og vil ha det bra. 

Anonymkode: 1097a...39e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...