Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på påskehandelen i matbutikken?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært å handla idag og brukte 2450 kr til 5 stk 🙈 Og da mangler jeg noe kjøtt som de ikke hadde,så må ut igjen..Pleier da ikke å bruke så mye på mat,men prisene har gått opp en del..Men nå trengs det bare litt påfyll av melk og frukt neste uke ellers klarer vi oss til over påske..

Åsså var jeg innom Europris og kjøpte 2 bokser med smågodt til 3 påskeegg og godt til oss voksne..Så ble det 400 kr der og,men da kjøpte jeg såper i tillegg..

Hvor mye bruker dere?

Anonymkode: d11b1...277

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lander nok på omtrent 3000 for tre personer til over påske. Maten er blitt merkbart dyrere. Dette inkluderer middager, godis og drikke. 

Anonymkode: 59234...49d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe mer en vanlig. Hvorfor skulle det bli mer? Skal leve etter påske også og hvorfor fråtse i mat og drikker?

Anonymkode: effa0...351

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ikke noe mer en vanlig. Hvorfor skulle det bli mer? Skal leve etter påske også og hvorfor fråtse i mat og drikker?

Anonymkode: effa0...351

Vi bruker mer penger på mat i påsken, vi har litt bedre mat flere dager i strekk. I tillegg koser vi oss med godt pålegg, godter og påskeegg, brus, vin, og kjøper inn ekstra til evt grilling. Kjøper gjerne ukeblader og tegneserier, kryssordblader og kanskje nye spill. Og i år ble det i tillegg ny påskepynt og påskeduker, siden alt slikt er på hytta! Så alt i alt har vi brukt mye mer penger enn vanlig, og det tror jeg folk flest gjør! 

Anonymkode: b6bb6...52e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi bruker mer penger på mat i påsken, vi har litt bedre mat flere dager i strekk. I tillegg koser vi oss med godt pålegg, godter og påskeegg, brus, vin, og kjøper inn ekstra til evt grilling. Kjøper gjerne ukeblader og tegneserier, kryssordblader og kanskje nye spill. Og i år ble det i tillegg ny påskepynt og påskeduker, siden alt slikt er på hytta! Så alt i alt har vi brukt mye mer penger enn vanlig, og det tror jeg folk flest gjør! 

Anonymkode: b6bb6...52e

Jeg ville trodd det var omvendt i og med at så mange er er permitert og kan stå fare for å miste jobbene sine

Anonymkode: a0926...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påske er vel den eneste høytid vi handler inn i Sverige... et par-tre uker før påske drar vi og handler øl og vin, brus (kjekt med bokser på tur, eller ute i solveggen hjemme) samt smågodt til eggene og godis fra nøttefabrikken til meg. Smågodtet koster her 159kr/kg,- i Sverige har vi før påske betalt 69kr/kg. Nøttene mine koster 259kr kg her,- koster 149 kr/kg i Sverige. Brusbokser, eller brus generelt kan vi vel gange med 3, det samme med øl og vin. Mat kjøper vi alltid i Norge. Men der er jo prisene økt ganske mye på flere varer. Blomkålen koster 30kr/stk, fra 23 kr stk sist gang. Gulerøtter fra 23 til 25 kr. Løk og fersk sopp var gått opp en del også. Og nesten ikke tilbud og oppdrive på noen verdens ting annet enn lammelår til 69kr/kg..  Som regel er det ganske mange tilbud i ukene frem mot jul og påske og jeg er flink til å kjøpe inn det jeg vet vi trenger når det er rimelig,- så sjelden vi gjør "Påskehandel" og handler stort i ett kjøp. Sprer slik også kostnadene så det ikek "Kjennes så mye":.... I år blir det nok det,- siden jeg ikke har funnet noe på tilbud "Verdt å sikre seg" pr.d.d.  Vil bli et ENORMT innhogg i banken når vi skal handle lørdag eller mandag.... Så alt i alt vil vel årets påskehandle koste oss fra minst dobbelt så mye opp mot 3 ganger så mye, og i stedet for å få spredt det på opptil tre lønninger, blir alt nå betalt med aprillønna...... Litt avhengig av prisoppgangene på varene vi kjøper i Norge....

Anonymkode: 8e0fe...1c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi spiser som normalt i påsken, har aldri kjøpt inn noe ekstra. Unntaket er påskeegg til barna. Siden vi normalt bruker rundt 16 000 kr i mnd på mat, blir vel det da drøye 4000 kr i påskeuken, som vanlig, pluss en 500 kr eller så til egg og snop som skal i eggene. 

Anonymkode: 14103...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ikke noe mer en vanlig. Hvorfor skulle det bli mer? Skal leve etter påske også og hvorfor fråtse i mat og drikker?

Anonymkode: effa0...351

Koser dere dere aldri med litt ekstra god mat og drikke i påsken? Eller andre høytider? 

"Hvorfor skulle det bli mer" høres ut som et litt trist spørsmål. 

Anonymkode: 85141...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis kjøper vi ekstra god mat, godteri, kviklunch, brus, vin osv til påsken. Man skal jo kose seg litt når det er ferie, tur og høytid!

Men i år blir det ingen store familiemiddager, ingen hyttetur.... jeg gidder ikke lage påskelam til 4. Vi har kjøpt vanlig gode mat og godteri i hele bokser fra Europris. Og et par nye kartonger med vin. 🤨😖

Anonymkode: 3c37f...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å bruke litt ekstra på godteri, brus og øl/vin. Litt ekstra på mat å, men spiser gjerne borte et par dager i påsken, så blir ikke så mye ekstra på mat. Men i år.. Alle måltider hjemme, skal kose seg litt ekstra og har handlet inn litt ekstra mat slik at vi kan greie oss ei stund i tilfelle vi blir sjuke.. Altså, tror aldri vi har brukt så mye penger på mat før jeg 🙈 

Anonymkode: 3ea8a...68c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000, en voksen og et barn. Vi drikker ikke brus, øl, vin osv. Jeg spiser ikke snop, men barnet får snop 😊

Anonymkode: 86d20...f25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk handla inn det siste nå siden jeg ikke fikk tak i det kjøttet jeg skulle, kjøpte hos en lokal kjøttforhandler..Det er litt dyrere enn i butikken men samtidig ferskt 🙂 Så nå har jeg regna sammen alt jeg har handla og kom igjen på 3500 kr..Men da trenger vi ikke å handle før etter påske..Muligens litt melk og frukt hvis det blir lite..

Hi

Anonymkode: d11b1...277

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vore og handla for 2600kr i dag, og endå får vi matkasse på mandag, så det kjem nesten opp i 4000 for 1,5 veke.  Har handla litt ekstra kjeks, brus og godteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ca det samme som dere, vi er fire stykk. Handlet for 2500 i går, skal fulle på med litt brus, brød og litt lesestoff i dag, så havner nok rundt 3500 tenker jeg. 

Anonymkode: 9f280...0f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier ikke å kjøpe så mye godteri og brus til vanlig, Men siden det er påske og ungene skal ha påskeegg og vi voksne litt godteri så ble det en del ekstra der, samt litt ekstra brus..Og litt "finere" middager enn vi pleier å ha 🙂

Hi

Anonymkode: d11b1...277

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har handlet inn ekstra i lange tider føles det ut som. Vi har bedre mat og mer å velge i av pålegg etc. Vi koser oss i matveien nå . Det blir påskelam og ellers alt som hører påsken til også. Det går definitivt mer penger på mat men mindre penger på annet så i sum er det vel som ellers tenker jeg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ca det samme som dere, vi er fire stykk. Handlet for 2500 i går, skal fulle på med litt brus, brød og litt lesestoff i dag, så havner nok rundt 3500 tenker jeg. 

Anonymkode: 9f280...0f3

Var det vi endte på når jeg fikk alt i hus og 🙂 

Hi

Anonymkode: d11b1...277

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I påsken har mannen fri og kan bruke tid på kjøkkenet. Dermed blir det mye godsaker fra bunnen av fryseren. Vi bruker ofte mindre penger i påska enn ellers, selv om vi spiser godt. 

Anonymkode: 3aec8...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville trodd det var omvendt i og med at så mange er er permitert og kan stå fare for å miste jobbene sine

Anonymkode: a0926...df0

Det er ikke så mange av de permitterte som mister jobbene sine. De som jobbet i ett selskap med stram likviditet og lite overskudd år etter år kan nok miste jobbene sine i denne situasjonen, men frisører, resturanter, kiropraktorer mm vil gå helt normalt når de kan åpne opp igjen og de starter også relativt greit med tanke på at staten skal dekke mye av de faste kostnadene. Ja vi er over 300.000 som ikke jobber for øyeblikket, men ingenting tilsier at dette tallet er vedvarende når ting åpner opp igjen.

Anonymkode: 881b4...5cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette for alle 11 dagene fremover? Nå sjekket jeg SIFO sin budsjettkalkulator, for oss 4 vil vanlige utgifter til mat være i overkant av 3100 på så mange dager. Og vi skal jo kose oss litt, så jeg regner med å bruke mer enn vanlig. 

Selv om, og ikke minst nettopp fordi, vi bare er oss, skal vi hygge oss. Det bli lammestek, påskefrokost, godt pålegg, påskeegg, vin og brus og kanskje baker jeg en kake.

Og det er mulig vi kjører innom de eldre og setter en påskeoveraskelse med vin, gule tulipaner, god ost, te og kjeks på trappen. 

Så kanskje I underkant av 5000?

Anonymkode: ad6f6...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handla for 3500,- i dag, fem stykker. Må nok fylle på med frukt/grønt og brød over helga

Anonymkode: e82e7...bd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like mye som på en vanlig ukeshandling. Smågodt for 400 kroner er galskap i min verden.

Anonymkode: 8d58a...d93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handlet for 2800,- i går. Da skal vi klare oss til over påske (må nok fylle på med noe melk før røddagene). 

Anonymkode: 38197...592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utenom innhold til påskeegg for ca 100 kroner, så blir det ikke noe mer enn vanlig her.

Anonymkode: f53da...bd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det litt ekstra på mat. Men jeg har kalkunfilet og kalvestek i fryseren, så blir jo de vi koser oss med. Men ellers litt bedre pålegg, og en del godis til mine 2 tenåringer. Her har og sønnen min bursdag i påsken, og bare marsipanen til kaka kom på over 400 kr. 

Men har brukt mer på mat siden dette startet, for jeg er i risikogruppen, så bestiller da mat fra kolonial eller meny, og det er jo litt dyrere enn rema og kiwi. Og prisene har gått opp på mat og. Synes det nå og blir bare mindre og mindre tilbud fra meny. Handler jevnlig der fordi de har bra tilbud. 

Anonymkode: de969...064

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...