Gå til innhold

Flere som synes det er noe ork å komme seg ut?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kjenner jo at kroppen trenger aktivitet.. men det er såååååå kjedelig. Gleder meg liksom ikke. 
Går dagen og tenker «æsj, har ikke vært ute enda». 

Anonymkode: e1cd8...3f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er en fryd å komme seg ut, få beveget på ikke-helt-ergonomiske-arbeidsforhold-kroppen og få lufta hjemmekontorhodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er bare å komme seg ut. Jeg går ut hver dag, uansett vær. Deilig :)

Du velger selv om du vil gjøre det kjedelig eller ikke...

Anonymkode: ae0a3...176

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei, er bare å komme seg ut. Jeg går ut hver dag, uansett vær. Deilig :)

Du velger selv om du vil gjøre det kjedelig eller ikke...

Anonymkode: ae0a3...176

Jeg også går ut. Men det er...kjedelig. 

Anonymkode: e1cd8...3f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg også går ut. Men det er...kjedelig. 

Anonymkode: e1cd8...3f3

Da er det et valg du tar med å gjøre det kjedelig.

Du kan velge å la det ikke være interessant, vær interessert i det du ser rundt deg, andre folk, naturen, vårtegn osv. osv.

Ditt valg.

Anonymkode: ae0a3...176

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjenner jo at kroppen trenger aktivitet.. men det er såååååå kjedelig. Gleder meg liksom ikke. 
Går dagen og tenker «æsj, har ikke vært ute enda». 

Anonymkode: e1cd8...3f3

Start dagen med aktivitet . Ikke hver dag jeg hat lyst til å jogge men gud bedre så godt det føles etterpå! . Jeg elsker å komme meg ut og starter alltid dagen nå med en kaffe ute på terrassen bare for å få frisk luft. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tvert imot. Jeg sitter som på nåler, og er kjappere enn en fuglehund ut døra når skole og jobb er over. 

Anonymkode: 4862f...db2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg MÅ ut! Er ute med barna på formiddagen, og går tur med lydbok på øret på kvelden. Er det et ork å få med tre barn ut i drittvær? Ja, noen ganger. 

Anonymkode: dc1d2...d6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da er det et valg du tar med å gjøre det kjedelig.

Du kan velge å la det ikke være interessant, vær interessert i det du ser rundt deg, andre folk, naturen, vårtegn osv. osv.

Ditt valg.

Anonymkode: ae0a3...176

Ok Pollyanna. 

Anonymkode: 8448c...6a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da er det et valg du tar med å gjøre det kjedelig.

Du kan velge å la det ikke være interessant, vær interessert i det du ser rundt deg, andre folk, naturen, vårtegn osv. osv.

Ditt valg.

Anonymkode: ae0a3...176

Naturen?!?? Her jeg går har jeg gått siden jeg var barn. Det er ikke alkurat veldig interessant altså. Jeg vet at enkelte rusmidler kan gjøre kjedelige ting morsomt, men det tror jeg vi ligger unna. Jeg tenker på å holde formen.... dette er så små ting. 
 

jeg liker at det skjer noe nytt... 

Anonymkode: e1cd8...3f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Parkert i sofaen med rødvinsglasset og smugspiser sjokolade ved enhver anledning 🙄 #måslutteåkjøpegodteri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har null behov for å gå ute. Ellers, i normale tider går jeg hver dag hjemmefra til togstasjon i raskt tempo (ca 25 min å gå), og fra togstasjonen og hjem etter jobb. Jobben er også aktiv, så for å være helt ærlig syns jeg det er helt herlig å slippe å styre med det. Ungen er så stor at han jogger seg en tur aleine, fortsatt i en alder hvor det er flaut å ha med mamma. Jeg setter meg på terrassen i sola, sitter mye der om dagen. Ellers trener jeg litt inne. Men nei, jeg verken jogger eller går meg turer ;)

Anonymkode: 0d0f4...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok Pollyanna. 

Anonymkode: 8448c...6a1

Pollyanna er en valgt innstilling. Det er ikke et skjellsord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Naturen?!?? Her jeg går har jeg gått siden jeg var barn. Det er ikke alkurat veldig interessant altså. Jeg vet at enkelte rusmidler kan gjøre kjedelige ting morsomt, men det tror jeg vi ligger unna. Jeg tenker på å holde formen.... dette er så små ting. 
 

jeg liker at det skjer noe nytt... 

Anonymkode: e1cd8...3f3

Du får reise til Tyrkia da...

Jeg går også der jeg har gått siden jeg var barn, har riktignok bodd både i utlandet og andre steder i Norge i mellomtiden. Men selv om jeg hjemstedet mitt har endret seg lite oppdager jeg noe nytt hver gang jeg går ute. Og i naturen skjer det masse hver eneste dag - for de som gidder å få hodet ut av navlen og se og delta i verden og gjøre det beste ut av tilværelsen og livet...

Anonymkode: ae0a3...176

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sug lut skrev:

Pollyanna er en valgt innstilling. Det er ikke et skjellsord.

Ikke ment som skjellsord. Sliter bare litt med overpositive mennesker. 

Anonymkode: 8448c...6a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig sliter jeg mest med å få tid. Opp på morgenen og hjemmeskole med barna frem til kl 13 - og det er ikke mange sekunder jeg får sitte i fred da. Etter det er det arbeide på hjemmekontoret til ut på kvelden. Bare med litt pause for å sette middag på bordet. Når jeg er ferdig har vi kveldsmat og så går barna i seng - og jeg er ferdig!

Så bortsett fra de få dagene hvor barna får skoleoppgaver som skal gjøres ute får jeg ikke komt meg ut. Og så i helgene, da.

Ser med missundelse på alle de fine familiebilder folk legger ut fra diverse turer og uteaktiviteter. Fatter ikke hvordan folk får tid!

Anonymkode: 29a12...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da er det et valg du tar med å gjøre det kjedelig.

Du kan velge å la det ikke være interessant, vær interessert i det du ser rundt deg, andre folk, naturen, vårtegn osv. osv.

Ditt valg.

Anonymkode: ae0a3...176

Men hallo, vi HAR jo allerede sett all naturen som er å se her. Alle vårtegnene. Det er begrensa hvor mye underholdning man får ut av å smøre den samme skiva med smør hele tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, DetYrer skrev:

Men hallo, vi HAR jo allerede sett all naturen som er å se her. Alle vårtegnene. Det er begrensa hvor mye underholdning man får ut av å smøre den samme skiva med smør hele tida.

Innstillingen det er noe galt med her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Innstillingen det er noe galt med her

Hva da? Skal man liksom si: "Åååå, se. En blåmeis! Det er den 26. vi ser denne uka :D" og glede seg over det? 

Jeg klarte å glede meg over naturen, tur, vårtegn osv de første ukene. Men det er faktisk brukt opp 100% nå. Det er faktisk ikke noe spennende. Det er ikke mer å finne, vi har brukt opp alt sammen. Jeg kunne fint nytt en tur i naturen jeg, med familie og venner etc., gode samtaler. 

Det eneste det handler om nå er å gjøre det for ungas skyld, la dem få prøve å finne på noe annet enn skole-iPad og det samme gamle innenfor husets 4 vegger og hagens mål. 

Men til og med de har begynt å synes det blir "noe repeterende". Ja, en pinne, ja en stein. Det har vi allerede sett på, undersøkt, samla, snakka om. Dyra har vi snakka om. Dyrespor er gammelt. Lage dyr av det man finner ute er gammelt. Vårtegn er gammelt. Bekker er gammelt. 

Er ikke noe mer å hente der. Vi trenger variasjon i livet vårt, og vi bor bare midt utpå et jorde. Skogen er lik hvorhen man snur seg. Ser for meg at folk som har tilgang på både jorder, hav og granskog har lettere for å finne variasjon enn oss som kjenner at vi har bosatt oss på litt feil sted. 

Når sommeren kommer skal vi finne frem badebasseng etc., men akkurat nå er alt bare driiiiiit kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, DetYrer skrev:

Hva da? Skal man liksom si: "Åååå, se. En blåmeis! Det er den 26. vi ser denne uka :D" og glede seg over det? 

Jeg klarte å glede meg over naturen, tur, vårtegn osv de første ukene. Men det er faktisk brukt opp 100% nå. Det er faktisk ikke noe spennende. Det er ikke mer å finne, vi har brukt opp alt sammen. Jeg kunne fint nytt en tur i naturen jeg, med familie og venner etc., gode samtaler. 

Det eneste det handler om nå er å gjøre det for ungas skyld, la dem få prøve å finne på noe annet enn skole-iPad og det samme gamle innenfor husets 4 vegger og hagens mål. 

Men til og med de har begynt å synes det blir "noe repeterende". Ja, en pinne, ja en stein. Det har vi allerede sett på, undersøkt, samla, snakka om. Dyra har vi snakka om. Dyrespor er gammelt. Lage dyr av det man finner ute er gammelt. Vårtegn er gammelt. Bekker er gammelt. 

Er ikke noe mer å hente der. Vi trenger variasjon i livet vårt, og vi bor bare midt utpå et jorde. Skogen er lik hvorhen man snur seg. Ser for meg at folk som har tilgang på både jorder, hav og granskog har lettere for å finne variasjon enn oss som kjenner at vi har bosatt oss på litt feil sted. 

Når sommeren kommer skal vi finne frem badebasseng etc., men akkurat nå er alt bare driiiiiit kjedelig.

Jeg er blant de som er reelt fattig i landet, men når jeg leser det du skriver her føler jeg meg faktisk ganske rik.

For jeg har beholdt evnen til å se, til å oppleve, til å interesserer meg, til å engasjere meg og til å lære det bort til mine også.

Anonymkode: ae0a3...176

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg også. Må ta meg sammen for å gå ut med barnet. Her er det ingen natur å snakke om i nærheten heller, så det er ikke så lett å variere turene ut.

Anonymkode: b316d...73b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Innstillingen det er noe galt med her

Hva skal jeg? Er det rart at jeg blir litt gal? Nå skulle jeg starte i jobb men det ble isolasjon. Nå er det kanskje bare igjen jobber jeg er vil mistrives med. Men slik er det å være feil. Jeg er en stor feil. 
Alt jeg vil er nettopp det som ikke lønner seg fremover. 
flyvertinne feks...men Neida. Selvfølgelig ble det utelukket også! ;) 

så det er vel gård, eldreomsorg,barnehage, renhold(ikke verdt) osv som blir igjen. 
Venninnene mine som bor andre steder de kommer til å kunne gå tilbake til det de holdt på med. Jeg skal tydeligvis ha samme leveregler som de som er fra samme sted som meg. Var ingen mening med å møte han i Tyrkia heller :( er tydeligvis alt jeg er fra som gjelder

Anonymkode: e1cd8...3f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er blant de som er reelt fattig i landet, men når jeg leser det du skriver her føler jeg meg faktisk ganske rik.

For jeg har beholdt evnen til å se, til å oppleve, til å interesserer meg, til å engasjere meg og til å lære det bort til mine også.

Anonymkode: ae0a3...176

Hva engasjerer du deg i, og hva ser du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.4.2020 den 17.41, Anonym bruker skrev:

Naturen?!?? Her jeg går har jeg gått siden jeg var barn. Det er ikke alkurat veldig interessant altså. Jeg vet at enkelte rusmidler kan gjøre kjedelige ting morsomt, men det tror jeg vi ligger unna. Jeg tenker på å holde formen.... dette er så små ting. 
 

jeg liker at det skjer noe nytt... 

Anonymkode: e1cd8...3f3

Det blir vel vår sjølv om du har gått der sidan du var barn!? Finn deg ei god lydbok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...