Gå til innhold

Syntes du ordet "fitte" er stygt når man prater om underlivet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Å kalle noen for fitte er selvsagt ikke pent, er jo heller ikke vært pent å kalle noen for et underliv for den slags skyld. Men når det er snakk om underlivet, syntes jeg personlig at fitte er helt greit å si. Hva mener dere? 

Anonymkode: b5847...0e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fitte er antakelig det aller styggeste og mest vulgære ordet vi har på norsk. Det er uakseptabelt i alle sammenhenger.

Anonymkode: 0211d...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å kalle noen for fitte er selvsagt ikke pent, er jo heller ikke vært pent å kalle noen for et underliv for den slags skyld. Men når det er snakk om underlivet, syntes jeg personlig at fitte er helt greit å si. Hva mener dere? 

Anonymkode: b5847...0e5

Nei, jeg synes ikke det er greit. Jeg vet at det ikke tegner noe negativt, og at etymologien til ordet egentlig er ganske vakker. Det hjelper ikke, det er stygt og vulgært. 

Anonymkode: 5fb9d...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fitte er antakelig det aller styggeste og mest vulgære ordet vi har på norsk. Det er uakseptabelt i alle sammenhenger.

Anonymkode: 0211d...87c

Helt enig!

Anonymkode: 60ed5...dac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er et av de fineste ordene jeg vet!

Det er norrønt, og betyr noe sånt som fjellsprekk. Men jeg har også hørt gresskledd myr ved vann :) 

Pluss at jeg har bare gode assosiasjoner til den delen av kroppen som ordet betegner. 

Anonymkode: e6804...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er et av de fineste ordene jeg vet!

Det er norrønt, og betyr noe sånt som fjellsprekk. Men jeg har også hørt gresskledd myr ved vann :) 

Pluss at jeg har bare gode assosiasjoner til den delen av kroppen som ordet betegner. 

Anonymkode: e6804...8b5

fitte m1, f1 (usikkert opphav, kanskje beslektet med norrønt fita 'fet væske, fett' eller med norrønt fit 'engstykke ved vann', dvs. 'noe fuktig og glinsende') vulva, kuse (1), mus (2)
https://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cgi?OPP=fitte&bokmaal=+

Anonymkode: 8f009...890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har fått så negativ klang at jeg aldri sier ordet selv. Litt kjipt siden betydningen egentlig er fin.

Anonymkode: 7db9e...e5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, raskeste måte å få meg knusktørr og helt uinteressert i en mann er om han sier han vil se fitta mi.

 

Anonymkode: a0e06...6a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker aldri det ordet selv, og synes det er vulgært og stygt når andre bruker det. 

Anonymkode: 41562...b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ordet mellom mannen min og meg. Sier ordet når vi puler, eks kom inn i fitta mi nåååååå 😅

Men bruker ikke ordet til andre. Egentlig vet jeg ikke helt hva annet enn musa jeg skal si 🙄😁

Anonymkode: 0346b...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, det er et ord med en spesielt vulgær klang. Men det er jo også en del som bruker det nettopp av den grunn, for å provosere litt, eller i en slags "ta fitta tilbake"-betydning. Jeg blir ikke så veeldig provosert av ordet, altså. 

Anonymkode: a03a7...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så " barnslig" at jeg heller ville skrevet nedentil enn fitta hvis jeg skulle skrevet det. 

Anonymkode: 533c7...833

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og elskeren min bruker "fitta" når vi sender sex-meldinger med hverandre. Men sier det aldri høyt😅 

Anonymkode: 2bebc...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes egentlig "mus" er verre enn "fitte". Det er like vulgært og stygt, men det er også noe nedverdigende i det. Skjønner ikke helt at det brukes så mye som det gjør, eller at folk synes det ene er stygt og det andre greit.

Anonymkode: 5fb9d...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forferdelig ord. 
Hvis noen uttaler ordet «fitte» i en samtale, så stempler jeg vedkommende som grov, vulgær og uten normal folkeskikk. 

Anonymkode: 6372a...166

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes egentlig "mus" er verre enn "fitte". Det er like vulgært og stygt, men det er også noe nedverdigende i det. Skjønner ikke helt at det brukes så mye som det gjør, eller at folk synes det ene er stygt og det andre greit.

Anonymkode: 5fb9d...7c5

ENIG!

For ikke å snakke om høne og slufse og glufse og vulva og alle de andre ordene mange bruker uten problem. Høne er verst, da 😫

 

💋 FITTE! 💋

Anonymkode: e6804...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bruke det i forhold til sex, men ellers ikke da har jeg andre ord jeg bruker. 

Anonymkode: 5093b...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med "dåsa"? Spøk til side, problemet er at det ikke er noen gode ord for det kvinnelige underlivet. Enten høres det klinisk ut, type "vagina". Eller barnslig, "jentetissen". Eller vulgært.

Anonymkode: a03a7...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er så " barnslig" at jeg heller ville skrevet nedentil enn fitta hvis jeg skulle skrevet det. 

Anonymkode: 533c7...833

Nedentil er søtt, da. Litt blygt liksom.

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Kan bruke det i forhold til sex, men ellers ikke da har jeg andre ord jeg bruker. 

Anonymkode: 5093b...a0e

Nei, man sier det ikke akkurat til gynekologen. Men da sier man ikke musa eller slufsa heller, håper jeg.

Sier skjeden til legen og gynekologen. 

Anonymkode: e6804...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hva med "dåsa"? Spøk til side, problemet er at det ikke er noen gode ord for det kvinnelige underlivet. Enten høres det klinisk ut, type "vagina". Eller barnslig, "jentetissen". Eller vulgært.

Anonymkode: a03a7...7f2

Jeg liker dåsa.

Anonymkode: e6804...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva med "dåsa"? Spøk til side, problemet er at det ikke er noen gode ord for det kvinnelige underlivet. Enten høres det klinisk ut, type "vagina". Eller barnslig, "jentetissen". Eller vulgært.

Anonymkode: a03a7...7f2

Det finnes egentlig ingen gode sexrelaterte ord på norsk. Alt havner i en av de tre kategoriene du nevner, eventuelt en fjerde: Sukkersøte fjolleord ("å elske", "blomsten" osv). "Underlivet" synes jeg er et greit ord, men det er lite egnet for sengeaktvitet. 

Anonymkode: 5fb9d...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...