Gå til innhold

Syntes du ordet "fitte" er stygt når man prater om underlivet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

"Underlivet" synes jeg er et greit ord, men det er lite egnet for sengeaktvitet. 

Anonymkode: 5fb9d...7c5

"Nå skal jeg kjøre underlivet mitt hardt i underlivet ditt". Hmmm... Nei, det klinger ikke helt riktig det nei. 🤔

Anonymkode: 8f009...890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det finnes egentlig ingen gode sexrelaterte ord på norsk. Alt havner i en av de tre kategoriene du nevner, eventuelt en fjerde: Sukkersøte fjolleord ("å elske", "blomsten" osv). "Underlivet" synes jeg er et greit ord, men det er lite egnet for sengeaktvitet. 

Anonymkode: 5fb9d...7c5

Men det er jo bare fordi folk ikke liker de av noen grunn. 

Jeg liker fitta og dåsa, klarer meg lenge på det liksom. 

Anonymkode: e6804...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er vulgært. Synes folk som bruker det ordet er udannede. Hører jo nesten aldri høyt utdannede rope det liksom. Mulig en psykopat kan si det innenfor husets fire vegger, men er det noen som bruker dette ordet uhemmet er det lavt utdannede folk fra problemfamilier, eller generelt lavt utdannede.

Sier ikke at alle uten høyskole er lite dannede altså, jeg sier bare at det er blandt disse man finner slik folk, og sannest på bygda, og der er det jo mindre utdannelse

Anonymkode: 8eaf3...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns fitte er mer morsomt enn noe annet. Har ikke noe problem med å si ordet, men det må bli i en komisk sammenheng, og det er forferdelig lite rennende hvis en mann sier «skal trenge inn i fitta di».. jeg begynner bare å le av det (syns ikke den engelske varianten med pussy er noe bedre). Finner ingen ord jeg syns er spesielt ok å høre eller si i seksuell sammenheng, så da går jeg for den gode gamle «kjenne deg inni meg».

Hos lege/gyn og i mer kliniske sammenhenger bruker jeg det korrekte ordet som f.eks skjede, klitoris, labia osv.

Anonymkode: adab4...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset sier vi HO MOR. 

Ellers er skjede, vulva, underliv helt greie og beskrivende ord. Skal jeg være sexy sier jeg musa eller fitta. "Slikk vulvaen min" er ikke så veldig deilig, akkurat. Men det er soveromsord. 

Anonymkode: bac36...c27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fitte er antakelig det aller styggeste og mest vulgære ordet vi har på norsk. Det er uakseptabelt i alle sammenhenger.

Anonymkode: 0211d...87c

Hvorfor det?

Det betyr jo bare "vått sted". Syns det er trist at det skal være så stygt bare fordi det sitter på en kvinne. Pikk er ikke et ord som folk i samme grad får frysninger av, gjett hvorfor...?

Syns alle ord er ok, unntagen omskrivninger som "musa" eller gjenstander som er helt irrelevante.

 

Anonymkode: 2f39e...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Synes det er vulgært. Synes folk som bruker det ordet er udannede. Hører jo nesten aldri høyt utdannede rope det liksom. Mulig en psykopat kan si det innenfor husets fire vegger, men er det noen som bruker dette ordet uhemmet er det lavt utdannede folk fra problemfamilier, eller generelt lavt utdannede.

Sier ikke at alle uten høyskole er lite dannede altså, jeg sier bare at det er blandt disse man finner slik folk, og sannest på bygda, og der er det jo mindre utdannelse

Anonymkode: 8eaf3...680

Jeg har 8 års høyskoleutdannelse, mastergrad og begynner på PhD til høsten, og bruker likevel fitte hvis situasjonen tilsier det. "Rope" noe sånt tror jeg verken folk med høy eller lav utdannelse pleier å gjøre, for i så fall mener man det jo som et skjellsord, ikke sant? Og det er jo aldri greit.

Anonymkode: 2f39e...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Syns det er trist at det skal være så stygt bare fordi det sitter på en kvinne.

Å, jeg er så enig!

Mistenker at mange har problemer med ordet, kun pga kjønnet det knyttes til. Tenk om menn skulle sitte der og skamme seg over ordene kuk eller pikk. Det ville ikke skjedd. Synes kvinner burde bli mer bevisst på å snakke frem sin egen kropp.

Også fitta! 

Anonymkode: e6804...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen problemer med å si det, men omtaler vanligvis fitta mi for busken... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bruker ordet mellom mannen min og meg. Sier ordet når vi puler, eks kom inn i fitta mi nåååååå 😅

Men bruker ikke ordet til andre. Egentlig vet jeg ikke helt hva annet enn musa jeg skal si 🙄😁

Anonymkode: 0346b...58a

For meg som mann er fitte det hotteste ordet som finnes i min verden (selvsagt sier dere vel alle til oss mannsgriser). Det er alltid førstevalget når jeg tenker på sex, men bare i tankene. Sier det aldri selv. Skriver det ikke i meldinger heller, men skulle virkelig ønske at dama brukte det i noen meldinger, eller hvisker noe med F når vi har sex.
Et helt nydelig ord og superhot når det brukes forsiktig og riktig. Skikkelig stygt og vulgært ellers.

Anonymkode: f552d...9ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne aldri falt meg inn å bruke det ordet, ikke mannen min heller. Vulgært og ekkelt. Blir sjokkert når jeg hører folk bruke det..

Anonymkode: d460b...57f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Å, jeg er så enig!

Mistenker at mange har problemer med ordet, kun pga kjønnet det knyttes til. Tenk om menn skulle sitte der og skamme seg over ordene kuk eller pikk. Det ville ikke skjedd. Synes kvinner burde bli mer bevisst på å snakke frem sin egen kropp.

Også fitta! 

Anonymkode: e6804...8b5

Jeg synes pikk og kukk er like vulgært jeg da.. vi bruker ikke de ordene heller her hos oss.

Anonymkode: d460b...57f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbinder ordet fitte med skjellsord. Skikkelig turn-off om det blir brukt i sexuell setting

Anonymkode: a6efc...b3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Å, jeg er så enig!

Mistenker at mange har problemer med ordet, kun pga kjønnet det knyttes til. Tenk om menn skulle sitte der og skamme seg over ordene kuk eller pikk. Det ville ikke skjedd. Synes kvinner burde bli mer bevisst på å snakke frem sin egen kropp.

Også fitta! 

Anonymkode: e6804...8b5

Kuk og pikk er ikke noe bedre ord enn fitte

Anonymkode: 753bc...cfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Forbinder ordet fitte med skjellsord. Skikkelig turn-off om det blir brukt i sexuell setting

Anonymkode: a6efc...b3e

Hva er turnon for deg da? Innovertiss?

Anonymkode: 8f009...890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.3.2020 den 18.11, Anonym bruker skrev:

Å kalle noen for fitte er selvsagt ikke pent, er jo heller ikke vært pent å kalle noen for et underliv for den slags skyld. Men når det er snakk om underlivet, syntes jeg personlig at fitte er helt greit å si. Hva mener dere? 

Anonymkode: b5847...0e5

Fitte er et vulgært ord. Det bruker jeg kun hvis jeg dirtytalker. Det er gjerne mer sexy for mannfolk enn å si «jeg vil kjenne den harde penisen din i min vagina». Til vanlig bruker jeg ordet underlivet. Spesielt hos legen, gynekolog, jordmor etc. Med venner sier jeg dåsemor/musa. 

Anonymkode: 39495...f80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.3.2020 den 23.17, Anonym bruker skrev:

Synes det er vulgært. Synes folk som bruker det ordet er udannede. Hører jo nesten aldri høyt utdannede rope det liksom. Mulig en psykopat kan si det innenfor husets fire vegger, men er det noen som bruker dette ordet uhemmet er det lavt utdannede folk fra problemfamilier, eller generelt lavt utdannede.

Sier ikke at alle uten høyskole er lite dannede altså, jeg sier bare at det er blandt disse man finner slik folk, og sannest på bygda, og der er det jo mindre utdannelse

Anonymkode: 8eaf3...680

Her tenker jeg at det er mer du som er sosialt tilbakestående 😅

Anonymkode: 39495...f80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes pikk og kukk er like vulgært jeg da.. vi bruker ikke de ordene heller her hos oss.

Anonymkode: d460b...57f

Håper du husker å smekke mannen din på fingrene hvis han sier sånne ord hos dere. Fysj, altså. Gid.

Anonymkode: 2f39e...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kuk og pikk er ikke noe bedre ord enn fitte

Anonymkode: 753bc...cfb

Men de er ikke betent. Folk blir ikke sjokkert, liksom, av å høre noen si pikk.

Anonymkode: 2f39e...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men de er ikke betent. Folk blir ikke sjokkert, liksom, av å høre noen si pikk.

Anonymkode: 2f39e...560

Mulig det, men det var min personlige mening jeg kom med.

Anonymkode: 753bc...cfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes pikk og kukk er like vulgært jeg da.. vi bruker ikke de ordene heller her hos oss.

Anonymkode: d460b...57f

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kuk og pikk er ikke noe bedre ord enn fitte

Anonymkode: 753bc...cfb

Nei, da vet jeg jammen ikke.

Tenkte først at det kan skyldes at dette er et baby-forum. At da skal man helst snakke om trær og frisk luft og kanelboller og syltetøy og ikke om den ‘skitnere’ delen av menneskets natur. 

Kan ha med utdannelse og utdannelse som noen sier over her. Er selv oppvokst og innsmurt innen akademia, og der sier folk kuk og fitte uten den minste betenkningstid. 

På 31.3.2020 den 23.17, Anonym bruker skrev:

Synes det er vulgært. Synes folk som bruker det ordet er udannede. Hører jo nesten aldri høyt utdannede rope det liksom. Mulig en psykopat kan si det innenfor husets fire vegger, men er det noen som bruker dette ordet uhemmet er det lavt utdannede folk fra problemfamilier, eller generelt lavt utdannede.

Sier ikke at alle uten høyskole er lite dannede altså, jeg sier bare at det er blandt disse man finner slik folk, og sannest på bygda, og der er det jo mindre utdannelse

Anonymkode: 8eaf3...680

Det er vel heller omvendt. At det er folk på bygda som er minst vant med å hevde seg selv og risikere sosial utstøting. 

Dessuten, intelligente mennesker banner visstnok mer enn andre. Vil tro det er en nærhet mellom det å bruke bannord over en lav sko, og det å snakke om kuk og fitte. 

Anonymkode: e6804...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.4.2020 den 2.25, Anonym bruker skrev:

Jeg har 8 års høyskoleutdannelse, mastergrad og begynner på PhD til høsten, og bruker likevel fitte hvis situasjonen tilsier det. "Rope" noe sånt tror jeg verken folk med høy eller lav utdannelse pleier å gjøre, for i så fall mener man det jo som et skjellsord, ikke sant? Og det er jo aldri greit.

Anonymkode: 2f39e...560

Men du bor kanskje ikke på bygda?

Ser for meg at på bygda blir du utstøtt enten du har 8 års utdannelse, ph.d.-grad eller sier fitte.

Mens i byen blir du latterliggjort som lavpanna bygdedyr, om du hevder de samme holdningene. 

Det hele handler altså om sosiale miljøer og om hva som skal til for å gli inn i de ulike sosiale miljøene. 

Anonymkode: e6804...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...