Gå til innhold

Hvor mange brødskiver spiser din 12-13 år gamle gutt til lunch?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en aktiv gutt som vokser mye for tiden...spiser 3 grove hjemmebakte brødskiver, frukt og melk til lunch. Kunne sikkert spist mer, men det har han ikke «tid til...»

Merker på kosten at han er i en vokseperiode

Anonymkode: 70c05...c39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I matpakken pleier han å ha 4 skiver og de forsvinner.
I tillegg har han frukt på skolen.

Nå som vi har hjemmeskole varierer det hva vi har til lunsj, men spiser ganske mye.

Anonymkode: 75f76...e4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min på 12, 5 år har plutselig blitt mer glupsk. Han spiser 2-4 skiver til lunch 

Anonymkode: db2d0...00d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til lunch spiser han ingen, men til lunsj spiser vanligvis tre skiver😉

Anonymkode: e769b...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Til lunch spiser han ingen, men til lunsj spiser vanligvis tre skiver😉

Anonymkode: e769b...83e

spiser *han*

Anonymkode: e769b...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

spiser *han*

Anonymkode: e769b...83e

Har du et problem?

Anonymkode: 70c05...c39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min spiser 2 brødskiver, og en smoothie. Men min er slank da, han har vokst 20 cm de 2 siste årene, blir 13 år i år, og er 175 cm. Men han har alltid vært litt småspist. Men ser jo han spiser mer enn for noen få år siden. Er vel middag han spiser som en voksen mann nå.

Anonymkode: b0a98...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to i den alderen. De spiser omtrent det samme som din, tre grove skiver, og har i tillegg skolemelk og skolefrukt. 

Nå som det er hjemmeskole og ingen treninger, merkes det imidlertid at de spiser litt mindre. Ulvehungeren er litt lavere nå!

Anonymkode: 5ab50...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo ikke mye ut, jeg spiser det samme selv.

Har ingen barn selv men jeg husker da jeg var på den alderen. Min bror spiste frokost, og hadde med seg skiver på skoleveien, for å rekke å få i seg nok. Han drakk minst en liter melk daglig. Min søster talte 17 skiver hjemmebakt grovbrød daglig. Jeg tror jeg spiste omtrent det samme. Hele vår familie er slanke. Eller, var, i løpet av oppveksten i alle fall. 

Hvis 2-3 skiver, frukt og melk er mye, da lurer jeg på hva som er vanlig. 

Anonymkode: f125e...607

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går lett to skiver til frokost, 3 skiver til lunsj nr en, gjerne noe frukt og yoghurt/biola til lunsj nr to, et par porsjoner middag og frokostblanding til kvelds. I tillegg et par glass melk i løpet av dagen. 

Mager som en mynde, sulten som en ulv, og vokser som ugress 😉

Både gutter og jenter har gjerne perioder med ulvegunger, men særlig gutter kan spise mye innimellom altså. 

Anonymkode: 5011d...667

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 brødskive, dessverre. Mager gutt som trener mye. Ingen matlyst, jeg vrir hode for å lete etter gode matretter. 

Anonymkode: c627f...023

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har du et problem?

Anonymkode: 70c05...c39

Hva mener du?

Anonymkode: e769b...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min spiser også en skive. Slank og aktiv. Varierer noen dager, da spiser han smurte lomper, pastasalat og lignende. Han hadde kantine tre dager i uken, men gikk lei og ville heller ha med skiva si. Han spiser heldigvis skikkelig frokost, da. 

Anonymkode: e768a...1d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt fire. Har en på 15 som også spiser den mengden, og en på 17 år som spiser 8-10 skiver+ eggerøre av 3-4 egg+ melk, en youghurt og kanskje litt frukt. Kan si det slik at vårt matbudsjett er en smule høyere enn mange andres 😂

Anonymkode: b2c3a...98c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Rundt fire. Har en på 15 som også spiser den mengden, og en på 17 år som spiser 8-10 skiver+ eggerøre av 3-4 egg+ melk, en youghurt og kanskje litt frukt. Kan si det slik at vårt matbudsjett er en smule høyere enn mange andres 😂

Anonymkode: b2c3a...98c

Kan nevne at alle tre guttene er tynne i forhold til høyden sin. 

Anonymkode: b2c3a...98c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han får 2 brødskiver med grovt brød med pålegg og grønnsaker på og en melk og en frukt  både til lunsj hjemme og på skolen..

Anonymkode: abc07...158

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

han får 2 brødskiver med grovt brød med pålegg og grønnsaker på og en melk og en frukt  både til lunsj hjemme og på skolen..

Anonymkode: abc07...158

Han får....? Får ikke bestemne selv hvis han er mer sulten?

Anonymkode: 70c05...c39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Anonym bruker said:

Han får....? Får ikke bestemne selv hvis han er mer sulten?

Anonymkode: 70c05...c39

det er mer enn nok og det sier legen også

Anonymkode: abc07...158

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

det er mer enn nok og det sier legen også

Anonymkode: abc07...158

Er han på slankekur da? Min hadde gått ned i vekt av så lite mat i hvert fall. Han er allerede tynn og spiser dobbelt så mye det din får.

Anonymkode: b2c3a...98c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun spiser to-tre skiver, han tre-fire, pluss yoghurt, smoothie og/eller juice. Begge vokser som ugress og trener masse, samt at de bruker en del energi på å gjøre godt skolearbeid. 

Til middag er de skrubbsultne igjen. Det går unna en del mat her, for å si det sånn. 

Anonymkode: c7572...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Anonym bruker said:

Er han på slankekur da? Min hadde gått ned i vekt av så lite mat i hvert fall. Han er allerede tynn og spiser dobbelt så mye det din får.

Anonymkode: b2c3a...98c

Nei han er helt vanlig,men både jeg ,faren og begge søstrene har slitt med overvekt,men jeg og far tok fedme operasjon,men jentene klarte og gå ned selv, så derfor er vi og legen forsiktig med hva vi gir han, og han er en slank gutt nå og legen sier at det er dumt og la tenåringer spise ubegrenset

Anonymkode: abc07...158

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei han er helt vanlig,men både jeg ,faren og begge søstrene har slitt med overvekt,men jeg og far tok fedme operasjon,men jentene klarte og gå ned selv, så derfor er vi og legen forsiktig med hva vi gir han, og han er en slank gutt nå og legen sier at det er dumt og la tenåringer spise ubegrenset

Anonymkode: abc07...158

Da skjønner jeg bedre restriksjonene, ja. Våre tenåringer får spise ubegrenset, men det er jo fordi de er under gjennomsnittet tynne for høyden sin og dermed regulerer seg selv godt. Og de spiser relativt sunt av seg selv. 

Anonymkode: b2c3a...98c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Anonym bruker said:

Da skjønner jeg bedre restriksjonene, ja. Våre tenåringer får spise ubegrenset, men det er jo fordi de er under gjennomsnittet tynne for høyden sin og dermed regulerer seg selv godt. Og de spiser relativt sunt av seg selv. 

Anonymkode: b2c3a...98c

ja er jo bra hvis ingen sliter med overvekt :)

Anonymkode: abc07...158

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...