Gå til innhold

Holder meg hjemme, men i dag måtte jeg en nødvendig tur en byggevarebutikk.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi pusser opp som bare det nå, og skjems ikke for det! Hvorfor skal vi ikke det? Nå har vi virkelig sjansen til å få unna masse arbeid på huset sånn at vi kan fokusere på andre ting når alle hjulene er i gang igjen! Vi er heldige, har trygge jobber og inntekt og dermed bidrar vi til å holde hjulene i gang for flere. Det hjelper ingen om all handel stopper opp. Vi tar selvfølgelig forholdsregler i forhold til tidspunkt vi handler, unngår nærkontakt med andre, spriter hender og vasker oss godt etterpå osv. 

Vi følger alle myndighetenes anbefalinger, og det får da jammen være bra nok!

Anonymkode: 4cb81...ff7

Men hvis dere har trygge jobber og inntekt, så jobber dere vel like mye som før? Hvorfor har dere da plutselig sjangs til å få unna masse nå?

Anonymkode: f8958...27b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvis dere har trygge jobber og inntekt, så jobber dere vel like mye som før? Hvorfor har dere da plutselig sjangs til å få unna masse nå?

Anonymkode: f8958...27b

Lurte på det samme. Tipper de har gjemmekontor istedet for hjemmekontor. De fleste med små barn og hjemmekontor kan bare drømme om å pusse opp.

Anonymkode: 388d4...159

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lurte på det samme. Tipper de har gjemmekontor istedet for hjemmekontor. De fleste med små barn og hjemmekontor kan bare drømme om å pusse opp.

Anonymkode: 388d4...159

Nå pusser ikke vi opp da... Ikke har jeg hjemmekontor heller.... Men de som gjør det,- kanskje man har fått mye ledig tid når det er null kjøring og henting av barn på ettermiddager og ikke noe kamper eller oppvisninger i helgene??? Bare sånn en liten tanke? Og dette er dessuten veldig vanlig denne tid på året at man  pusser opp/legger til rett for å pusse opp,- nemlig påske og vårrydding... Alltid fullt på gjenbrukstorg og byggvarehandel i forbindelse med den har jeg inntrykk av..... Så er nok ikke bare karantene og "gjemmekontor" som er årsak velger jeg å tro.

Vi har gått fra og ha kjøring, opptil tre turer (20min hver vei) hver dag,- til ingenting. Håndball og korps og turn HVER helg, minst en av dagene lørdag/søndag og ellers turer i slalombakken der man har fri. Nå er dagsturene på alpint byttet ut med noen timer på tur bare,- resten er jo avlyst,- ergo MANGE timer ledig hver helg. Og ukedagene har vel blitt flere timer lenger mtp å gjøre unna husarbeid og evt oppussing..... Trekker fra en time til egentrening, så har jeg likevel 4-5 timer hver ettermiddag til rådighet,- om jeg så velger bruke to ettermiddager på oppussing og en helgedag så blir det maaaaange timer,- uten at det går utover min arbeidsdag,- ei heller kvalitetstid med ungene..Og ja, forresten, vi prøver jo og være litt sosial også da,- sånn under normale tilstander selvsagt,- men disse timene faller jo også bort og frigjøres,- til familiekos, familiekrangel, opppussing eller egentrening. Alt etter som man finner det naturlig, tenker jeg.....

Anonymkode: e1ac6...b8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men hvis dere har trygge jobber og inntekt, så jobber dere vel like mye som før? Hvorfor har dere da plutselig sjangs til å få unna masse nå?

Anonymkode: f8958...27b

Ingen dugnader, ingen kamper, ingen treninger, ingen turneringer, ingen middager med venner, ingen hytteturer. Ja, vi jobber like mye som før, men dette frigjør jo en hel haug med timer! Vi er ikke vant med å ligge på sofaen, hvorfor skal vi plutselig begynne med det nå?

Anonymkode: 4cb81...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men hvis dere har trygge jobber og inntekt, så jobber dere vel like mye som før? Hvorfor har dere da plutselig sjangs til å få unna masse nå?

Anonymkode: f8958...27b

Jeg er ikke den du spør, men jeg jobber også hjemmefra og sparer et par-tre timer hver dag på å slippe å måtte kle og pynte meg, samt reise hver vei. 

(Blir til gjengjeld mer sliten mentalt av det, fordi jeg jobber på en helt annen måte, og dermed har jeg en del steam å ta ut)

Men jeg går ikke i butikker av den grunn, jeg holder meg hjemme. 

Anonymkode: 724f9...f77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde vi begynt oppussing før korona og mangler noe. Har vært innom og kjøpt plater til veggen. Ingen folk i nærheten.

Kjøpte maling en dag, snakket kun med de som blander maling (1 m ifra) var kø i kassa, lengere enn vanlig, men kun fordi man sto 1-2 m fra hverandre.

Anonymkode: 18f8f...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner godt at folk pusser opp. Når ellers har folk flust av ledig tid og forbud mot sosialisering?Må være nydelig å slippe og bruke ferie til oppussing og vedlikehold, og derfor tipper jeg mange benytter anledningen. 
Hadde vi ikke hatt små kids hadde vi definitivt gjort det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men hvis dere har trygge jobber og inntekt, så jobber dere vel like mye som før? Hvorfor har dere da plutselig sjangs til å få unna masse nå?

Anonymkode: f8958...27b

Håndverkere 

Anonymkode: 8d5f7...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hjemmekontor med to små barn alene, og har både pusset opp og vært på handling etter sandkasse. Jeg trenger en måte å få ut litt på når ungene er lagt på kvelden. Jeg sparer 1,5 time i pendling hver dag, og jobber helt annerledes på dagtid. Har mer tid og andre behov. 

Det er ikke forbudt å leve altså. Og jeg vasker hendene og tar alle slags forhåndsregler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i butikk, og hos oss startet det med rolige dager etter stengningen av skoler og arbeidsplasser. Vår butikk er ikke ren dagligvare, så sjefen vurderte å stenge butikken om handelen sank under tålegrensen. Vel, siden forrige uke har det tatt helt av. Folk handler som gale, mange holder ikke avstand ( overraskende nok er det den eldre garde som både hoster og går helt oppi ansatte når de vil ha hjelp), det er klaging fordi det er tomt for enkelte varer, det er klaging fordi vi har maks antall på engangshansker og såpe, det er klaging på at vi ikke har fått alt av sommervarer på plass FØR påske....

Vi springer så fort vi kan, vasker til huden på hendene sprekker, vi får ikke tak i nok folk til å dekke skiftene til ansatte som er i karantene pga underliggende sykdommer og vi får kjeft dagen lang.

Hadde folk kun handlet NØDVENDIGE ting og tatt hensyn til folk rundt seg, hadde dette gått strålende. Men jeg anser ikke 7 kilo smågodt, vaser, parfyme og dukvekter som nødvendig for å overleve. Med mindre de har en sjelden sykdom som gjør at den eneste dietten de tåler er skumfrukt og sjokoladefamilien i store kvanta.

Det må være lov å bli litt oppgitt når man har familie som er i risikosonen og en selv har astma, og en utsettes for ekstra smitte fordi folk MÅ ha nye pynteputer og matchende kubbelys. Vi er slitne og lei av å få kjeft fordi vi ikke har inne akkurat den hagestolen du ville ha. Eller fordi bilderammene ikke føres i den eksakte størrelsen du mener vil ta seg best ut på langveggen i salongen.

Dør du eller dine kjære om du må vente noen uker til med å handle pyntegjenstander og hagepynt? Ikke? Så bra, jeg vil at så mange som mulig ikke skal bli alvorlig syke eller dø. Jeg vil at min familie, mine kollegaer, mine kunder og jeg selv skal stå oppreist etter dette. Handle kun det du MÅ, hold avstand, og ellers hold deg hjemme.

Anonymkode: a5345...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/31/2020 at 12:40 AM, Anonym bruker said:

Og seriøst masse folk, ble nesten litt sjokkert. Sikkert andre som skulle ha en nødvendig ting eller to. Men skjønner godt smitten sprer seg når folk shopper som gale, masse biler utenfor biltema og plantasjen også. Tror ikke de butikkene sliter for tiden iallefall! Får litt sånn hva er vitsen følelse når det virker som 30% av befolkningen ikke bryr seg.

Anonymkode: 4166c...aa5

man må ut, ellers så blir man gal, men helt enig med deg, folk tar litt av, prøver og holde meg unna det meste uten om matvare butikk som jeg må på

Anonymkode: 5ae48...ffa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber i butikk, og hos oss startet det med rolige dager etter stengningen av skoler og arbeidsplasser. Vår butikk er ikke ren dagligvare, så sjefen vurderte å stenge butikken om handelen sank under tålegrensen. Vel, siden forrige uke har det tatt helt av. Folk handler som gale, mange holder ikke avstand ( overraskende nok er det den eldre garde som både hoster og går helt oppi ansatte når de vil ha hjelp), det er klaging fordi det er tomt for enkelte varer, det er klaging fordi vi har maks antall på engangshansker og såpe, det er klaging på at vi ikke har fått alt av sommervarer på plass FØR påske....

Vi springer så fort vi kan, vasker til huden på hendene sprekker, vi får ikke tak i nok folk til å dekke skiftene til ansatte som er i karantene pga underliggende sykdommer og vi får kjeft dagen lang.

Hadde folk kun handlet NØDVENDIGE ting og tatt hensyn til folk rundt seg, hadde dette gått strålende. Men jeg anser ikke 7 kilo smågodt, vaser, parfyme og dukvekter som nødvendig for å overleve. Med mindre de har en sjelden sykdom som gjør at den eneste dietten de tåler er skumfrukt og sjokoladefamilien i store kvanta.

Det må være lov å bli litt oppgitt når man har familie som er i risikosonen og en selv har astma, og en utsettes for ekstra smitte fordi folk MÅ ha nye pynteputer og matchende kubbelys. Vi er slitne og lei av å få kjeft fordi vi ikke har inne akkurat den hagestolen du ville ha. Eller fordi bilderammene ikke føres i den eksakte størrelsen du mener vil ta seg best ut på langveggen i salongen.

Dør du eller dine kjære om du må vente noen uker til med å handle pyntegjenstander og hagepynt? Ikke? Så bra, jeg vil at så mange som mulig ikke skal bli alvorlig syke eller dø. Jeg vil at min familie, mine kollegaer, mine kunder og jeg selv skal stå oppreist etter dette. Handle kun det du MÅ, hold avstand, og ellers hold deg hjemme.

Anonymkode: a5345...e0f

Høres ut som Europris eller lignende. Ser at det er endel folk på Europris her jeg bor og. Men hvis du har astma så skal vel du ha mulighet til å være hjemme?

Anonymkode: f8958...27b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...