Gå til innhold

Holder meg hjemme, men i dag måtte jeg en nødvendig tur en byggevarebutikk.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Og seriøst masse folk, ble nesten litt sjokkert. Sikkert andre som skulle ha en nødvendig ting eller to. Men skjønner godt smitten sprer seg når folk shopper som gale, masse biler utenfor biltema og plantasjen også. Tror ikke de butikkene sliter for tiden iallefall! Får litt sånn hva er vitsen følelse når det virker som 30% av befolkningen ikke bryr seg.

Anonymkode: 4166c...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke vært innom noen butikker, men har gått et stykke forbi flere av de du nevner, og har tenkt akkurat det samme.

Folk er hodeløse. De er ikke hjemme for å pusse opp, liksom...

Anonymkode: 4e0a2...4e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte tur på lørdag for å koble av litt. Masse folk på alle de typiske "nå har vi fri og kan pusse opp" butikkene rundt om. Smekkfulle parkeringsplasser. Man skjønner ikke alvoret før man kjenner noen som blir dausjuke.
Jeg jobber på sykehus så jeg passer på at jeg ikke omgås andre enn de jeg omgås på jobb (har gode venner i kollegaene) og familien min. Hadde ikke ramla meg inn å skulle pusse opp og styre nå. Folk er dumme.

Anonymkode: d5bf4...657

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke vært innom noen butikker, men har gått et stykke forbi flere av de du nevner, og har tenkt akkurat det samme.

Folk er hodeløse. De er ikke hjemme for å pusse opp, liksom...

Anonymkode: 4e0a2...4e7

Hva er galt med å pusse opp hjemme nå da? Er det heller ikke i tråd med Corona-politiets anbefalinger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lektor Doppler med tillegg skrev:

Hva er galt med å pusse opp hjemme nå da? Er det heller ikke i tråd med Corona-politiets anbefalinger? 

det krever jo ofte turer til nevnte butikker, da.

Anonymkode: d5bf4...657

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Blir sjokkert hver gang jeg skal handle, noe jeg gjør så sjeldent som mulig. Hjemme har vi en følelse av krise. Men på butikker, virker det ikke som alt er som før. I går kom en familie ut fra senteret ved siden av Rema, 5 stk. Alle ungene løp hit og dit, med nye ting. De var på «shopping» for kos og tidsfordriv. Masse poser, ikke mat. Ungdomsgjenger som henger, lektreff osv. 
Jeg er ikke imponert.
 

Anonymkode: 991a5...eb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Lektor Doppler med tillegg skrev:

Hva er galt med å pusse opp hjemme nå da? Er det heller ikke i tråd med Corona-politiets anbefalinger? 

Tydeligvis ikke. Jeg har nå våget meg inn på Biltema for å kjøpe grillkull, og jeg har til og mes mistet et eldre familiemedlem som døde av Coronaviruset.  Eller rettere sagt vedkommende døde med Coronaviruset ettersom han ikke hadde igjen mange dager uansett, men viruset påskyndet dødsprosessen med ett par uker. TIl tross for dette har jeg ikke blitt helt hysterisk, og heller ikke blitt medlem av det beryktede coronapolitiet.

Anonymkode: 9c454...d7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du har bidratt til dette hi? Ser du ikke ironien i det du selv skriver? Eller er dine behov litt viktigere så derfor teller ikke din tur i butikken?

Anonymkode: a1978...1a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

det krever jo ofte turer til nevnte butikker, da.

Anonymkode: d5bf4...657

De turene kan man jo ta på tidspunkter hvor det er lite folk ute. Trelast er stort sett på kaldtlager uansett så det er jo for ute å regne. Og jeg har aldri i min karriere som huseier og oppusser handlet hverken på biltema eller plantasjen for oppussing. Det er forøvrig butikker jeg unngår samme hva. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og du har bidratt til dette hi? Ser du ikke ironien i det du selv skriver? Eller er dine behov litt viktigere så derfor teller ikke din tur i butikken?

Anonymkode: a1978...1a4

HI er fornuftig må vite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har med IQ å gjøre.

Det er i tider som dette at man ser forskjell på den i befolkningen. 

Anonymkode: 724f9...f77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det har med IQ å gjøre.

Det er i tider som dette at man ser forskjell på den i befolkningen. 

Anonymkode: 724f9...f77

Jeg ser ingen andre enn de jeg treffer i skauen eller på matbutikken klokka 22. Og ingen av dem ser så forskjellige ut? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lektor Doppler med tillegg skrev:

Jeg ser ingen andre enn de jeg treffer i skauen eller på matbutikken klokka 22. Og ingen av dem ser så forskjellige ut? 

Regnet ikke med det, nei.

Innlegget var myntet på HI. 

Anonymkode: 724f9...f77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hi her, jo jeg bidro jeg, sier ikke det. Men var liksom så rart å se at alle bare tustet rundt. Her var det forsåvidt dolokket som knakk, hadde lite lyst å sitte rett på ramma😂😂noe er jo nødvendig, sier ikke at man skal være hjemme hele tiden, og det er jo lov å handle om man behøver noe,virker bare som om for noen er verden så normal og de går på shopping som før. Hadde ikke handlet om jeg følte jeg trengte ei ny bukse liksom.

Anonymkode: 4166c...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der har vi dere igjen. Jeg er perfekt, jeg gjør ALT korrekt og ikke noe feil. Alle andre virker være idioter,- ja, ikke de i min nærmeste familie og omgangskrets, selvsagt. Men resten..

 

Synes folk bør holde kjeft og passe på seg selv, så går det bra...

 

Kjære vene, det er lov å leve, ikke bare overleve,- og tar man forhåndsregler så går det bra! Trenger ikke gå "INNI" hverandre om man er på en butikk med flere folk? Noen driter selvsagt i alt av krav om avstand, - håndvask og det meste,-men tror de aller, aller fleste overholder de to meterne som er satt, og begrenser kontakt med andre mennesker til hei og smalltalk,- med god avstand, når man treffer folk langs veien og på butikk! Det er store lokaler på byggvarehusene og plantasjen her jeg bor, så full parkeringsplass betyr ikke fullt hus. Nei, vi pusser ikke opp og har heller ikke vært på plantasjen, men apotek for å hente varer vi må ha, og dagligvare. Ukes handler middag nå, men må kjøpte til noe ferskvare nå da. Så ja, vi er fornuftige,- men ser også at noen kan ha behov for en daglig tur til butikken for ikke gå på veggen. Og det må være lov til. Ta hensyn, hold avstand, vask henda....

 

Dessuten,- vi jogger jo alle mann ute,- og det er jo også litt fy-fy,-  og når jeg tenker meg om så er jeg ikke så "perfekt" med tanke på å holde butikkbesøk til minimum,- har vært på Europris og Nille og handlet påskepynt og Normal og handlet bodylotion. Ikke livsnødvendig, men holdt avstand og vasket hender før og etter besøk med såpe og vann og desinfeksjon. Noe jeg antar de andre kundene gjorde også. Men likevel, ifølge dere "Perfekte" så skulle vel både jeg og min familie vært låst inn og fått sveiset igjen dørene. For vi er ikke perfekte i vår oppførsel, i hvert fall ikke så perfekt som dere.....

Anonymkode: e1ac6...b8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pusser opp. Det ble anbefalt å bruke håndverkere nå for å sørge for inntekter til dem også. Jeg er ikke flau over det. Vi går også i butikken når det er nødvendig, skammer meg ikke over det. Til og med lekeplasser oppsøker vi. Skammer meg ikke over det heller. Vi vasker hender, holder avstand og er alle friske eller vært i nærheten av noen syke. Det får være bra nok. 

Anonymkode: 8d5f7...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vi pusser opp. Det ble anbefalt å bruke håndverkere nå for å sørge for inntekter til dem også. Jeg er ikke flau over det. Vi går også i butikken når det er nødvendig, skammer meg ikke over det. Til og med lekeplasser oppsøker vi. Skammer meg ikke over det heller. Vi vasker hender, holder avstand og er alle friske eller vært i nærheten av noen syke. Det får være bra nok. 

Anonymkode: 8d5f7...f5a

Ikke vært i nærheten av noen syke*

Anonymkode: 8d5f7...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk trives jo dårlig i eget selskap - dårlig med indre liv - og de færreste har jo partnere det egentlig er noe vits i å tilbringe for mye tid med heller, og nå får de begge deler midt i fleisen. Da pusser de opp. Og det kan jo gjøres dumt eller smart. Det er som alltid mulig å handle i de fleste butikker på tider da det er få der. Og om det å pusse opp gjør at hun tre dører bort ikke klikker og strangulerer mannen så flott, kjør på. Men de som er på butikk for å pusse opp nå på dagtid er jo også en masse folk som burde tenke seg om - som kan handle på dagtid fordi de har blitt innskrenket eller permittert. Da blir oppussing å pisse i buksa for å holde varmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pusser opp som bare det nå, og skjems ikke for det! Hvorfor skal vi ikke det? Nå har vi virkelig sjansen til å få unna masse arbeid på huset sånn at vi kan fokusere på andre ting når alle hjulene er i gang igjen! Vi er heldige, har trygge jobber og inntekt og dermed bidrar vi til å holde hjulene i gang for flere. Det hjelper ingen om all handel stopper opp. Vi tar selvfølgelig forholdsregler i forhold til tidspunkt vi handler, unngår nærkontakt med andre, spriter hender og vasker oss godt etterpå osv. 

Vi følger alle myndighetenes anbefalinger, og det får da jammen være bra nok!

Anonymkode: 4cb81...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Og der har vi dere igjen. Jeg er perfekt, jeg gjør ALT korrekt og ikke noe feil. Alle andre virker være idioter,- ja, ikke de i min nærmeste familie og omgangskrets, selvsagt. Men resten..

 

Synes folk bør holde kjeft og passe på seg selv, så går det bra...

Ja, vi er faktisk noen som gjør alt perfekt og korrekt.

Og idioter finnes.

Det må da være like lov for oss å være lei av dere, som dere er av oss.

Eller er det OGSÅ vanskelig å forstå?

Anonymkode: 724f9...f77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, vi er faktisk noen som gjør alt perfekt og korrekt.

Og idioter finnes.

Det må da være like lov for oss å være lei av dere, som dere er av oss.

Eller er det OGSÅ vanskelig å forstå?

Anonymkode: 724f9...f77

Dere er ikke halvparten så lei av oss som vi er av dere. Tenk deg det da. Mer religiøse enn paven og rettetroende med den eneste fasiten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dessuten,- vi jogger jo alle mann ute,- og det er jo også litt fy-fy,-  og når jeg tenker meg om så er jeg ikke så "perfekt" med tanke på å holde butikkbesøk til minimum,- har vært på Europris og Nille og handlet påskepynt og Normal og handlet bodylotion. Ikke livsnødvendig, men holdt avstand og vasket hender før og etter besøk med såpe og vann og desinfeksjon. Noe jeg antar de andre kundene gjorde også. Men likevel, ifølge dere "Perfekte" så skulle vel både jeg og min familie vært låst inn og fått sveiset igjen dørene. For vi er ikke perfekte i vår oppførsel, i hvert fall ikke så perfekt som dere.....

Vi behøver ikke påpeke det, viruset kommuniserer dette nokså effektivt; sykdom, pusteproblemer, smitte andre, miste noen du er glad i, respirator, død.

Hvis dette ikke er tydelig nok for deg, så ville det jo uansett ikke vært noen vits om vi sa fra?

Anonymkode: 724f9...f77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lektor Doppler med tillegg skrev:

Dere er ikke halvparten så lei av oss som vi er av dere. Tenk deg det da. Mer religiøse enn paven og rettetroende med den eneste fasiten. 

Jeg DIGGER det!

Endelig er det dere som er lei!!

Hoohohooo!! 👏🏻👏🏻👏🏻

Anonymkode: 724f9...f77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og du har bidratt til dette hi? Ser du ikke ironien i det du selv skriver? Eller er dine behov litt viktigere så derfor teller ikke din tur i butikken?

Anonymkode: a1978...1a4

Tenkte det samme👍😅 HI er i butikken og klager over at andre gjør det samme som henne. Haha! Dagens😂😂

Anonymkode: bfa48...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tenkte det samme👍😅 HI er i butikken og klager over at andre gjør det samme som henne. Haha! Dagens😂😂

Anonymkode: bfa48...67e

Akkurat det jeg snakker om. Man er så perfekt og gjør alt etter forskriftene,- men alle andre..... Lurer på hvorfor HI sitt ærend var "legalt",- mens alle andre sine ærend var egoistiske påfunn uten hensyn på hvermannsen? Tror hun virkelig at alle andre er på butikken HVER dag, bare på skøy??? Kan det være at flertallet var entreprenører som faktisk får lov og blir oppfordret ti lå fortsette jobben sin som før? Og resten var som seg selv,- noen privatpersoner som "måtte" på byggvarehandelen den dagen,- akkurat som HI? Kanskje noen har hyret en entreprenør til oppdrag, men at denne ville kunden skulle handle materialer selv, f.eks?  Nei, forresten,-det går jo ikke. Ingen andre i hele landet kunne jo ha en GOD grunn til å dra dit,- i hvert fall ikke like god grunn som HI, og hennes like,-må vite....

Anonymkode: e1ac6...b8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...