Gå til innhold

Korona og 1 meters avstand - Tomtegrenser


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg tviler ikke et sekund på at du er seriøs. Jeg kan ikke få sagt det nok, det er i tider som dette man skiller klinten fra hveten. 

Hvorfor skal dere absolutt kline dere inntil gjerdet da? Det er da en merkelig aktivitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De jogger 5 cm fra hagen vår. Jeg mener derfor at 1 meters regelen ikke overholdes! 

Anonymkode: 0b144...c11

Men da får dere holde den fra deres side da. Dere har vel mer enn 1 meter bred hage?

Anonymkode: b8e82...a2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja, vi er i karantene, og vi skjønner at alle vil kline seg inntil vårt gjrerde.

Anonymkode: 0b144...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men da får dere holde den fra deres side da. Dere har vel mer enn 1 meter bred hage?

Anonymkode: b8e82...a2d

Nei, faktisk har vi bare en meter.

Anonymkode: 0b144...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal sørge for at det blir skiltet over det hele og i hele samfunnet. 

Anonymkode: 0b144...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

Jeg tviler ikke et sekund på at du er seriøs. Jeg kan ikke få sagt det nok, det er i tider som dette man skiller klinten fra hveten. 

Hvorfor skal dere absolutt kline dere inntil gjerdet da? Det er da en merkelig aktivitet. 

Hvorfor må andre kline seg inn til vårt gjerde? Det er jo en merkelig aktivitet!

Anonymkode: 0b144...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De jogger 5 cm fra hagen vår. Jeg mener derfor at 1 meters regelen ikke overholdes! 

Anonymkode: 0b144...c11

Guri meg dette må være tull. Men uansett. Det er 1 meter fra menneske til menneske. Stå kontinuerlig ved gjerde du. Så løper de sikkert i en bue rundt deg, slik at meteren opprettholdes. Makan til tull. 

Anonymkode: 49c9a...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal isolere oss helt og ikke være i nærheten at gjerdet fremover. Dere andre kan gjøre som dere vil, vi blir ikke en del av det. Bare dumme folk blir smittet nå.

Anonymkode: 0b144...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vi skal isolere oss helt og ikke være i nærheten at gjerdet fremover. Dere andre kan gjøre som dere vil, vi blir ikke en del av det. Bare dumme folk blir smittet nå.

Anonymkode: 0b144...c11

Si det til sykepleieren, renholdere eller butikkarbeiderne du, som må på jobb hver dag. Dere var dumme for dere ble smittet 🤯. Når denne krisen er over håper jeg noen har vett nok til å være flau over seg selv. 

Anonymkode: 49c9a...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi skal isolere oss helt og ikke være i nærheten at gjerdet fremover. Dere andre kan gjøre som dere vil, vi blir ikke en del av det. Bare dumme folk blir smittet nå.

Anonymkode: 0b144...c11

Atsjo 🤧 

Anonymkode: 27061...b79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi skal isolere oss helt og ikke være i nærheten at gjerdet fremover. Dere andre kan gjøre som dere vil, vi blir ikke en del av det. Bare dumme folk blir smittet nå.

Anonymkode: 0b144...c11

Håper ikke dere forventer hjelp av noen av de folkene du kaller dumme da, hvis en av dere skader dere eller blir syke

Anonymkode: b8e82...a2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at hi bare forsøker seg på litt dårlig trolling.

Det minnet meg likevel om en nabodame vi hadde da jeg var liten. En da gikk hun rundt eiendommen sin på 4-5 mål og sprutet Zalo langs grensen. Min venninne og jeg var selvfølgelig nysgjerrige på dette og spurte hvorfor hun gjorde det. Jo, det var for å holde alle unger borte fra eiendommen hennes. Jeg sa at jeg ikke forstod hvordan det skulle fungere, for det var jo ikke mulig å se at hun hadde sprutet Zalo noen plass. Da fikk jeg beskjed om at det ikke var nødvendig, for Zaloen satte opp et usynlig gjerde rundt hele eiendommen hennes og sørget for at det ble umulig for ungene i gata å komme seg inn på hennes eiendom (noe vi uansett ikke våget å gjøre fordi hun ble så sint). Jeg var til og med så dum at jeg spurte om ikke virkningen ville forsvinne når det regnet neste gang... da hyttet hun mot meg med Zalo-flasken før hun sprutet ekstra mye mellom der hun stod og der jeg og min venninne stod og sa sint at den ene gangen ville være nok, for da kom det usynlige gjerdet opp og det forsvant ikke igjen, det ville være der for alltid. Og så gikk hun inn og hentet enda en flaske og fortsatte runden sin :D Hi minner meg om henne :D

Anonymkode: 5427b...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi skal isolere oss helt og ikke være i nærheten at gjerdet fremover. Dere andre kan gjøre som dere vil, vi blir ikke en del av det. Bare dumme folk blir smittet nå.

Anonymkode: 0b144...c11

Enig i at dere bør isolere dere helt. Dere bør egentlig isolere dere helt etter denne krisen er over også.

Anonymkode: 52215...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og de som bor i byggefelt,- hvordan skal de forholde seg til tomtegrenser?

Skal alle holde seg 0,5m unna grensen sin og slik få 1m mellom seg om de står helt inntil dette punktet,

Burde det kanskje vært slik at man tenger opp tomtegrenser på ny slik at det faktisk er 1meter mellom alle tomtegrenser som et slags "ingenmannsland" som selvsagt fritt kan benytte til fri passering til vanlig, men som stenges i de tider man må holde avstand til hverandre (Vil tro dette ikke er siste gang vi komme rtil å oppleve liknende tiltak i åprene fremover).

Eller er det kun de med tomter hvor en grensedel grenser mot "friområde" det skal gjelde at man holder seg 1m unna grense?

Anonymkode: 81e09...dcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ser at holdningene er på plass her inne!

Anonymkode: 0b144...c11

Det var jo ett knakende godt humoristisk innslag😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør holde deg 1 meter unna din tomtegrense. Noen eier uttafor også, enten naboen eller ålmeinta.

Anonymkode: 27f00...d76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du bør holde deg 1 meter unna din tomtegrense. Noen eier uttafor også, enten naboen eller ålmeinta.

Anonymkode: 27f00...d76

Da må også allmennheten holde seg 1 meter unna mitt gjerde!

Anonymkode: 0b144...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Da må også allmennheten holde seg 1 meter unna mitt gjerde!

Anonymkode: 0b144...c11

Nei, de har vel ikke krevd det av deg så hvorfor i all verden skulle de det?

Anonymkode: 27f00...d76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei, de har vel ikke krevd det av deg så hvorfor i all verden skulle de det?

Anonymkode: 27f00...d76

Har du hørt om 1 meters regelen? 

Anonymkode: 0b144...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da må også allmennheten holde seg 1 meter unna mitt gjerde!

Anonymkode: 0b144...c11

Men hagen din er jo bare 1 meter så da må dere være inne da?

Anonymkode: 76f75...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom vi oppholder oss ved eget gjerde skal andre unngå oss med 1 meters avstand. Er dette vanskelig å forstå?

Anonymkode: 0b144...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du hørt om 1 meters regelen? 

Anonymkode: 0b144...c11

Den gjelder til folk, ikke tomtegrenser. Og vikeplikt er gjensidig.

Anonymkode: 27f00...d76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dersom vi oppholder oss ved eget gjerde skal andre unngå oss med 1 meters avstand. Er dette vanskelig å forstå?

Anonymkode: 0b144...c11

Hvis andre oppholder seg på lovlig område utenfor ditt gjerde må dere om dere ønsker å overholde 1 metersregelen. Er det vanskelig å forstå? Din rett trumfer ikke andres rett.

Anonymkode: 76f75...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...