Gå til innhold

Må man føde naken? Hvorfor?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sitter å ser på jordmødrene. Og jeg lurer på hvorfor man absolutt må vise absolutt alt og være kliss naken når man føder? 

Er det noen som har valgt å være «påkledd» der man kan være påkledd? 

Anonymkode: 4b9d6...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fødte i sykehusskjorte. Men tro meg, bekledning er det siste du tenker på 

Anonymkode: 9198b...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke å være naken og  var derfor påkledd der jeg kunne (en singlet) ved siste fødsel. Ved første kledde de av meg alt på et tidspunkt, det var diverse styr, stor blødning, intravenøs og fastsittende placenta og på det tidspunktet brydde jeg meg ikke om at jeg var naken .

Anonymkode: 887d0...e47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av den typen som ikke kler av meg blandt folk. Bader aldri i basseng, og på stranda har jeg kjole eller shorts og skjorte. Men under noen av mine seks fødsler har jeg endt opp naken, uten at jeg helt vet hvordan, og jeg har ikke brydd meg i det hele tatt.

Anonymkode: e1ec8...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En fødsel og ofte de første dagene etterpå, er for de aller fleste unntakstilstand hva angår bluferdighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flasha ikke puppene før babyen ble lagt mer eller mindre oppå dem 😍

Anonymkode: 19fbc...fcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man må naturligvis være naken der nede. 

Anonymkode: b384e...61b

«Der nede», hvor gammel er du?

Anonymkode: bd6ac...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

«Der nede», hvor gammel er du?

Anonymkode: bd6ac...da7

Hva var galt med det? 
Foretrekker du «det vaginale området»? 😅

Anonymkode: 9198b...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte i kjole med strømpebuksen fortsatt rundt ene ankelen 🤷‍♀️
 

Gikk litt fort der et øyeblikk 😅

Så lenge det er fri passasje for babyen å komme ut, så kan du ha på det du vil. Men gå for noe som kan kles enkelt av og som tåler litt gørr og blod. Du blir varm og svett, og det kommer kroppsvæsker. 

Anonymkode: 3e6e8...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hva var galt med det? 
Foretrekker du «det vaginale området»? 😅

Anonymkode: 9198b...5c2

Altså.. Kall det fitte, mus, underliv, det vaginale området, vagina eller hva enn man foretrekker, men det der der nede er bare så jækli barnslig! Det hører ikke hjemme på et forum for voksne folk.

Anonymkode: bd6ac...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde på hvit tanktop 😅 ble bare brettet opp når barnet skulle legges på brystet. Jeg er veldig privat, men tenkte ikke én gang over nakenhet under fødselen. 

Anonymkode: 4a946...666

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså.. Kall det fitte, mus, underliv, det vaginale området, vagina eller hva enn man foretrekker, men det der der nede er bare så jækli barnslig! Det hører ikke hjemme på et forum for voksne folk.

Anonymkode: bd6ac...da7

Man må naturligvis være naken på fitta. Synes du det høres bra ut? Eller Man må naturligvis være naken ved underlivet. Du bestemmer da virkelig ikke hva voksne folk kaller det! 

Anonymkode: 48603...08f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså.. Kall det fitte, mus, underliv, det vaginale området, vagina eller hva enn man foretrekker, men det der der nede er bare så jækli barnslig! Det hører ikke hjemme på et forum for voksne folk.

Anonymkode: bd6ac...da7

Det er vel heller ordet fitte som ikke hører hjemme på et forum for voksne!

Anonymkode: ee4f0...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får skrive at du vil føde med klær på i fødebrevet du skriver til fødeavdelingen. Kan hende det blir varmt og at du ombestemmer deg. Jeg var verdens mest bluferdige person inntil da. Det har endret seg. 
Tro meg. Mye vil endre seg. Lykke til. Anbefaler løstsittende klær  😉

Anonymkode: 9c8a2...4ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde på meg sykehusskjorte. Den er lang og dekker litt når man f eks står, og kan knepper opp når babyen legges på brystet. Perfekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Sitter å ser på jordmødrene. Og jeg lurer på hvorfor man absolutt må vise absolutt alt og være kliss naken når man føder? 

Er det noen som har valgt å være «påkledd» der man kan være påkledd? 

Anonymkode: 4b9d6...105

Fødte i sykehus-skjorte. Aner ikke når buksene ble kledd av meg egentlig! Jeg var mye opp og ned fra badekaret. 

Anonymkode: 0f26d...d90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde på meg morgenkåpe under fødselen, men etterhvert ble det så varmt at jeg ikke gadd å lukke den lenger. Den hadde røket fullstendig om det ikke var for at jeg ikke tenkte på å ta den av før de satte intravenøst (?) i armen min ifm epiduralen.

Anonymkode: b56f4...840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel omtrent det siste jeg tenkte på der og da. Husker ikke om sykehusskjorta fortsatt var på eller om den var av faktisk. 

Anonymkode: 846aa...1bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde på meg en ganske trang topp. Akkurat der og da var den veldig god å ha på seg og sokker. Jeg bryr meg ikke om jeg hadde vært naken forran en jordmor eller flere, men toppen var deilig. Husker ikke om jeg hadde noe ligenende andre gang jeg fødte eller ei. 
 

Det var ingen av jordmødrene eller legene som sa noe på hva jeg hadde på meg. Jeg hadde ganske mange innom når jeg fødte siden ungen ombestemte seg og ikke ville ut, så det endte med en drakamp (den spinkle lille legen vant over ungen)

Anonymkode: 8d566...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var så varm at det siste jeg ville var å ha klær på meg. Reflekterte ikke et øyeblikk over at jeg var naken. Det var ikke der fokuset var hverken underveis eller rett etter fødselen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde til og med skoene på da jeg fødte andre gang, men det hadde lite med bluferdighet å gjøre. Det var bare vesla som hadde dårlig tid, og ble født i bilen. 
Første gang husker jeg ikke, men tredje gang fødte jeg i vann og hadde på meg en sportsBH-aktig ammetopp. Helt topp! 

Anonymkode: f66ba...1a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte i gul Adidas T-skjorte ene gangen, de andre tre rakk jeg veldig godt å få på sykehusskjorte. Tror jeg hadde de på gjennom hele fødselen, men det er virkelig ikke noe man har fokus på når instinktet kicker inn. 

Anonymkode: 33df5...3b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...