Gå til innhold

Nå er jeg så lei av denne koronadriten!!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

La verden være som før også får de som dør dø. Denne dritten har gjort nok med verden som det er. Jeg er så dritt lei og det er jeg sikker på de fleste andre er også.

Dere som svarer her må jo være hjernedøde og i overkant hysteriske. Dere trenger ikke være koronapoliti bare fordi regjeringen ber dere om det! 

Hysteriet vil ta fler liv enn viruset. La det bare gå sin gang, også kan vi fortsette som vanlig!

Anonymkode: 1d1f1...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

La verden være som før også får de som dør dø. Denne dritten har gjort nok med verden som det er. Jeg er så dritt lei og det er jeg sikker på de fleste andre er også.

Dere som svarer her må jo være hjernedøde og i overkant hysteriske. Dere trenger ikke være koronapoliti bare fordi regjeringen ber dere om det! 

Hysteriet vil ta fler liv enn viruset. La det bare gå sin gang, også kan vi fortsette som vanlig!

Anonymkode: 1d1f1...95b

Du vil la viruset går sin gang, men vil og at verden skal være som før. Sorry, men det vil aldri kunne skje

Anonymkode: eb5ae...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kommer til å få det tøft i tiden fremover😄

Anonymkode: c4850...487

Å hvorfor det?

Jeg og alle jeg kjenner lever som vanlig, er bare alle dere hysteri folk som irriterer. 

Mange av oss har skjønt at viruset overlever uansett tiltak, og vi gidder ikke slutte og leve livene våre. Og forhåpentligvis vil regjeringen forstå det samme snart. 

Viruset dør ikke om vi stenger alt i 2-4 uker. Nå seigpiner vi jo bare det uunngåelige.

Anonymkode: 1d1f1...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du vil la viruset går sin gang, men vil og at verden skal være som før. Sorry, men det vil aldri kunne skje

Anonymkode: eb5ae...0fe

Du skjønte det ikke? La alt være som det er, så får de som vil dø av viruset dø. Ikke dra dette ut i ukesvis/månedsvis. 

Anonymkode: 1d1f1...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Å hvorfor det?

Jeg og alle jeg kjenner lever som vanlig, er bare alle dere hysteri folk som irriterer. 

Mange av oss har skjønt at viruset overlever uansett tiltak, og vi gidder ikke slutte og leve livene våre. Og forhåpentligvis vil regjeringen forstå det samme snart. 

Viruset dør ikke om vi stenger alt i 2-4 uker. Nå seigpiner vi jo bare det uunngåelige.

Anonymkode: 1d1f1...95b

Hvorfor har ikke du og vennene dine søkt jobb i WHO? 

Anonymkode: c4850...487

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Å hvorfor det?

Jeg og alle jeg kjenner lever som vanlig, er bare alle dere hysteri folk som irriterer. 

Mange av oss har skjønt at viruset overlever uansett tiltak, og vi gidder ikke slutte og leve livene våre. Og forhåpentligvis vil regjeringen forstå det samme snart. 

Viruset dør ikke om vi stenger alt i 2-4 uker. Nå seigpiner vi jo bare det uunngåelige.

Anonymkode: 1d1f1...95b

Det er jo på grunn av sånne som dere at ting evt vil holde stengt lenger. Så dere lager jo bare ris til egen bak.

Anonymkode: eb5ae...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo på grunn av sånne som dere at ting evt vil holde stengt lenger. Så dere lager jo bare ris til egen bak.

Anonymkode: eb5ae...0fe

Men du skjønner vel at det er nytteløst? Hvorfor stenge og ødelegge for millioner av mennesker verden rundt når dette viruset gjør som det vil uansett? 

Som jeg sa, la verden fortsette som vanlig også ordner det seg til slutt. Folk sulter, folk dør hvert sekund, men det bryr ikke folk seg om. Er virus kommer og truer de rike og vanlige, da skal verden slås av. Du ser greia?

La verden fortsette som vanlig!

Anonymkode: 1d1f1...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men du skjønner vel at det er nytteløst? Hvorfor stenge og ødelegge for millioner av mennesker verden rundt når dette viruset gjør som det vil uansett? 

Som jeg sa, la verden fortsette som vanlig også ordner det seg til slutt. Folk sulter, folk dør hvert sekund, men det bryr ikke folk seg om. Er virus kommer og truer de rike og vanlige, da skal verden slås av. Du ser greia?

La verden fortsette som vanlig!

Anonymkode: 1d1f1...95b

Bare fortsett som vanlig du, så blir det sikkert greit👍

Anonymkode: c4850...487

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men du skjønner vel at det er nytteløst? Hvorfor stenge og ødelegge for millioner av mennesker verden rundt når dette viruset gjør som det vil uansett? 

Som jeg sa, la verden fortsette som vanlig også ordner det seg til slutt. Folk sulter, folk dør hvert sekund, men det bryr ikke folk seg om. Er virus kommer og truer de rike og vanlige, da skal verden slås av. Du ser greia?

La verden fortsette som vanlig!

Anonymkode: 1d1f1...95b

Vet liksom ikke hvor jeg skal begynne å forklare for deg en gang....med helsevesen som bryter fullstendig sammen osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men du skjønner vel at det er nytteløst? Hvorfor stenge og ødelegge for millioner av mennesker verden rundt når dette viruset gjør som det vil uansett? 

Som jeg sa, la verden fortsette som vanlig også ordner det seg til slutt. Folk sulter, folk dør hvert sekund, men det bryr ikke folk seg om. Er virus kommer og truer de rike og vanlige, da skal verden slås av. Du ser greia?

La verden fortsette som vanlig!

Anonymkode: 1d1f1...95b

Men det er ikke meg eller deg som betsmmer. Og så lenge dere kjører deres eget løp og ikke gidder å rette dere, så vil dette dra ut mye lenger. Tenk så mye enklere dere hadde gjort det for dere selv hvis dere hadde rettet dere etter det som blir bestemt, da hadde du sluppet å nesten gå opp i fyr og flamme.

Anonymkode: eb5ae...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Bare fortsett som vanlig du, så blir det sikkert greit👍

Anonymkode: c4850...487

Ja jøss, jeg gidder da ikke slutte og leve livet mitt. Og det er det heldigvis mange som ikke gidder. 

Folk må ta det med ro! Det går ikke fortere over om man lever etter alle disse nye reglene.

Anonymkode: 1d1f1...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke vært mer enig, hi! Gamle og syke får holde seg hjemme (ikke mye til nytte ute i samfunnet uansett). De pensjonistene som dør fordi de vil på senteret å drikke kaffe får ta det valget selv.

Anonymkode: f1280...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, dere som ikke skjønner hva jeg vil frem til. Det er ikke oss som ikke velger å la korona ta over som er synderen. Det er dere som velger og ikke gjøre det.

At helsevesenet bryter sammen sier jo sitt, vi er ikke rustet for en krise som denne, og det er poenget. Hvorfor holde på sånn som det her når det ikke er ressurser til det?

Jeg er selv i risikogruppen og det er helt greit for meg om jeg må vike og dø. 

Skjønner dere ikke hva dette betyr? Alle dere som maser om overbefolkning og blir sure når folk får mer enn 2 barn, dette er jo gull for dere. Nå får vi tynnet ut linjene og det er helt greit!

Anonymkode: 1d1f1...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Kunne ikke vært mer enig, hi! Gamle og syke får holde seg hjemme (ikke mye til nytte ute i samfunnet uansett). De pensjonistene som dør fordi de vil på senteret å drikke kaffe får ta det valget selv.

Anonymkode: f1280...30e

Nettopp! Hvorfor skal resten av oss sette hele livet på vent pga disse?

Anonymkode: 1d1f1...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg er drittlei uvitende, ignorante, egoistiske, kortsynte, uintelligente noksakter som deg. 
 

Hvis du lever som før, hva i søren er du lei av da? Tåpelige unnskyldning av et menneske. 

Anonymkode: 7ea6f...8db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvor mye du ønsker det så ville ikke verden "fortsatt som vanlig", selv om man lot viruset spre seg fritt.

Når du er i så stor benektelse som du er så tenker jeg at du enten er svært kunnskapsløs og/eller ikke har evne til å forstå det du leser om viruset og følgene av det - eller at du er svært redd og ønsker å late som om dette ikke er så farlig som det er.

Verden kunne ikke fortsatt som vanlig om vi lot viruset spre seg. Følgene ville nemlig blitt for store.

La oss se hva som ville blitt en høyst sannsynlig situasjon om vi lot ting "fortsette som vanlig". Har du barn, Hi? Har du f.eks. en gutt på, la oss si et barn på 6 år som fikk blindtarmbetennelse. Dere kom dere kanskje til sykehuset selv, for dere kunne ikke forventet at noen av ambulansene var tilgjengelige, for de gikk i skytteltrafikk med koronasmittede og andre syke. På sykehuset blir dere ventende i kø. En eviglang kø av andre svært alvorlig syke og døende pasienter som også ventet på å få hjelp. Dere venter og venter og venter, barnet ditt blir dårligere, men dere må fortsette å vente, for det finnes ikke nok friske helsepersonell på jobb, det finnes ikke nok rom, det finnes ikke nok utstyr. Var dere heldige så kanskje, bare kanskje, fikk dere se en lege. Men da måtte dere til neste kø, for billeddiagnostikkapparatene er opptatt av køer av pasienter. Og når det omsider blir konkludert at barnet ditt har blindtarmbetennelse og trenger akutt operasjon, så får dere vite at... beklager, de legene som kan operere dette er opptatt med andre pasienter, dessuten har vi ingen operasjonsstuer ledige nå, eller dvs. vi har ledig operasjonsstue, men vi har ingen respiratorer igjen, for de er allerede opptatt av andre pasienter, både vanlige pasienter og koronapasienter, så dere får bare vente å se, er dere heldige får vi operert tidsnok, selv om det nå dessverre ikke ser slik ut.

Eller kanskje mannen din ble utsatt for en skade som på ingen måte var livstruende, men som også gjorde at han måtte vente enda lenger på behandling... og når de endelig hadde tid til ham så var han i ferd med å dø likevel, fordi han hadde fått en blodpropp pga. ventingen og blodforgiftning av den grunn.

Eller kanskje du selv ville trenge behandling for å redde livet av en helt annen grunn etter det hele var over med koronaen - og beskjeden du fikk var "beklager, de fire spesialistene vi hadde på dette feltet døde alle i koronaen, det finnes i dag ingen kompetanse i landet til å redde deg, og de vi samarbeider med i utlandet har ikke ledig kapasitet nå, så du får bare gå hjem og bruke dine siste dager best mulig".

Kan ikke skje, sier du - jo, det er nettopp slike ting som vil skje.

Så vil du ha alle de økonomiske konsekvensene av alle som vil dø eller få forverret sykdom fordi de ikke fikk hjelp mens sykehusene var fulle av altfor mange koronapasienter. Så ville vi få alle økonomiske konsekvenser av å miste så mye helsepersonell. Bedrifter som går konkurs, folk som mister jobben fordi de blir syke eller har mistet for mange av sine til å fungere. Forbruket ville blitt drastisk lavere, det ville igjen ført til flere tap av arbeidsplasser. Osv. osv. osv.

Anonymkode: 8a470...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok, dere som ikke skjønner hva jeg vil frem til. Det er ikke oss som ikke velger å la korona ta over som er synderen. Det er dere som velger og ikke gjøre det.

At helsevesenet bryter sammen sier jo sitt, vi er ikke rustet for en krise som denne, og det er poenget. Hvorfor holde på sånn som det her når det ikke er ressurser til det?

Jeg er selv i risikogruppen og det er helt greit for meg om jeg må vike og dø. 

Skjønner dere ikke hva dette betyr? Alle dere som maser om overbefolkning og blir sure når folk får mer enn 2 barn, dette er jo gull for dere. Nå får vi tynnet ut linjene og det er helt greit!

Anonymkode: 1d1f1...95b

Det som er ironisk er jo at du ikke skjønner at dine handlinger, er det som gjør at det vil kanskje holde stengt enda lenger enn det som er tenkt nå i første omgang.

Anonymkode: eb5ae...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja jøss, jeg gidder da ikke slutte og leve livet mitt. Og det er det heldigvis mange som ikke gidder. 

Folk må ta det med ro! Det går ikke fortere over om man lever etter alle disse nye reglene.

Anonymkode: 1d1f1...95b

Rart ikke politikere og helsemyndigheter i mange land verden over rådfører seg med deg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det som er ironisk er jo at du ikke skjønner at dine handlinger, er det som gjør at det vil kanskje holde stengt enda lenger enn det som er tenkt nå i første omgang.

Anonymkode: eb5ae...0fe

Er så enig - de forstår virkelig ingenting. Det er slike som HI og hennes like som vil gjøre at dette blir verre enn det trenger bli, at det vil ta lenger tid enn det trengte å ta før samfunnet blir åpnet igjen, at kostnadene blir langt høyere fordi slike som henne ikke vil følge tiltakene som er innført.

Ikke akkurat de smarteste, selv om de tydeligvis tror det selv, slike folk...

Anonymkode: 8a470...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du skjønte det ikke? La alt være som det er, så får de som vil dø av viruset dø. Ikke dra dette ut i ukesvis/månedsvis. 

Anonymkode: 1d1f1...95b

Jobber du i begravelsesbyrå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Å hvorfor det?

Jeg og alle jeg kjenner lever som vanlig, er bare alle dere hysteri folk som irriterer. 

Mange av oss har skjønt at viruset overlever uansett tiltak, og vi gidder ikke slutte og leve livene våre. Og forhåpentligvis vil regjeringen forstå det samme snart. 

Viruset dør ikke om vi stenger alt i 2-4 uker. Nå seigpiner vi jo bare det uunngåelige.

Anonymkode: 1d1f1...95b

Men hvordan kan det leve som vanlig når så mye er stengt ned? Er det ingen av dere som

- har barn som er hjemme pga stengt barnehage eller skole
- vanligvis driver med aktiviteter eller andre fritidsinteresser som nå er stengt
- har jobber som står i fare, er permitterte eller har hjemmekontor
- pleier å trene på treningssenter
-  pleier å gjøre ting som å gå på kino, konsert, ut å spise, badeland, svømmehall osv

Anonymkode: eb5ae...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvordan kan det leve som vanlig når så mye er stengt ned? Er det ingen av dere som

- har barn som er hjemme pga stengt barnehage eller skole
- vanligvis driver med aktiviteter eller andre fritidsinteresser som nå er stengt
- har jobber som står i fare, er permitterte eller har hjemmekontor
- pleier å trene på treningssenter
-  pleier å gjøre ting som å gå på kino, konsert, ut å spise, badeland, svømmehall osv

Anonymkode: eb5ae...0fe

Nei, til alt du skriver. 

 

Anonymkode: 1d1f1...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...