Gå til innhold

Hva tenker dere om dette? Ang. ny telefon til tenåring...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hva tror du de andre ungene tenker hvis han kommer med en cubusmobil? Hadde du godtatt at ditt barn ble mobbet bare fordi du ikke ville bidra til å kjøpe en skikkelig mobil?

Anonymkode: da0be...5e6

Hahahahah ja, det hadde jeg levd helt fint med, gitt!  😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Hvit_bil skrev:

JEG mener ikke nødvendigvis det. Men det må være det folk tenker på når de skriver «cubusmobil». Altså, en billigere ting som kanskje ikke er like «status»

Telefoner opp til 8000 kroner regnes som billigtelefon? Huwei kommer jo og i mange prisklasser da. Ikke rart at ungdommer har høye forventninger og det blir mobbing når foreldre har sånne holdninger

Anonymkode: ecd77...2a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har lagt ut for det vi mener en fornuftig telefon koster, så får de legge til selv om de ønsker noe mer fancy. Mine barn har vært så økonomiske at de da har valgt å ‘klare seg’ med den de får dekket  

Jeg mener vel at en 13 åring skal slippe å betale for hele telefonen selv, det er jo et ønske fra foreldre om at de skal være tilgjengelige også 

Anonymkode: eb389...b19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde funnet en grei mobil som dekker det han trenger og latt han bruke av sparepengene hvis han ville oppgradere.

Anonymkode: 2dbdd...83d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet ikke helt beløpet ennå, men noen tusen blir det. Han er en veldig fornuftig, forsiktig gutt som bruker svært lite penger på andre ting og som tar godt vare på tingene sine. 

 

hi

Anonymkode: de54d...d49

Sånn er min og. Sist tok han halvparten av sparepengene sine, så ga jeg andre halvparten. Han fikk valget mellom 11 og 11 pro og lever godt med det jeg altså. Han valgte forresten 11. Stas å la de få det de ønsker seg innimellom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men hva tror du de andre ungene tenker hvis han kommer med en cubusmobil? Hadde du godtatt at ditt barn ble mobbet bare fordi du ikke ville bidra til å kjøpe en skikkelig mobil?

Anonymkode: da0be...5e6

Du er ett kremeksempel på foreldre som bygger opp om mobbing. Cubusklær er bra klær, og du som voksen skal lære barna dine att klær som er billig er like bra klær som dyre merkeklær, det samme gjelder også mobil. Hvis du som voksen klarer å være ditt ansvar bevisst så blir ingen mobbet for å ha en billigere mobil eller klær.

Anonymkode: 91e78...2fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det var det jeg tenkte først, men så sier mannen at han tenkte at junior kan bruke sparepenger. Han har ganske mye, og vi har det litt stramt økonomisk. 

 

hi

Anonymkode: de54d...d49

Dere tenker å spytte i 3500 til ny tlf når dere har det stramt økonomisk?!

Anonymkode: 02d06...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere tenker å spytte i 3500 til ny tlf når dere har det stramt økonomisk?!

Anonymkode: 02d06...8bb

Ja, er det så rart? Den mobilen han har nå har han hatt i mange år, og han spør omtrent aldri å få noe. Er som jeg skrev en forsiktig gutt. Jeg har også sparepenger selvom vi har det stramt økonomisk. Vi lever nøkternt, og jeg tenkte det ville være stas å få en fin mobil.

hi

Anonymkode: de54d...d49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvit_bil
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, er det så rart? Den mobilen han har nå har han hatt i mange år, og han spør omtrent aldri å få noe. Er som jeg skrev en forsiktig gutt. Jeg har også sparepenger selvom vi har det stramt økonomisk. Vi lever nøkternt, og jeg tenkte det ville være stas å få en fin mobil.

hi

Anonymkode: de54d...d49

Hadde ikke villet gi det dersom han faktisk ikke spør.... kanskje det er andre ting han vil bli mer glad for

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Hvit_bil skrev:

Hadde ikke villet gi det dersom han faktisk ikke spør.... kanskje det er andre ting han vil bli mer glad for

Jo, han ønsker seg ny. Den han har ble ødelagt i helga.

hi

Anonymkode: de54d...d49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvit_bil
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, han ønsker seg ny. Den han har ble ødelagt i helga.

hi

Anonymkode: de54d...d49

Sier han hva han vil ha da? Kjøp en brukt av en nyere type eller noe :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpe brukt?! Jeg kjøper alt datteren min trenger, nytt. Jeg vil ikke hun skal føle seg så lite verdsatt at hun får det andre kaster.

Anonymkode: 95341...f09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Kjøpe brukt?! Jeg kjøper alt datteren min trenger, nytt. Jeg vil ikke hun skal føle seg så lite verdsatt at hun får det andre kaster.

Anonymkode: 95341...f09

Jada... nice try!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hvit_bil
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjøpe brukt?! Jeg kjøper alt datteren min trenger, nytt. Jeg vil ikke hun skal føle seg så lite verdsatt at hun får det andre kaster.

Anonymkode: 95341...f09

Hun er faktisk så lite verdt for resten av verden. Sorry ass, men det er faktisk du og din familie som hun er verdt noe for. 
 

Mer saklig: noen ganger må man gå for noe nyere, da kaster man ikke men bedre å selge. Et barn på 10 trenger ikke en mobil til 10.000 liksom. Men hun føler seg vel lite verdsatt da og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville drøftet dette med gutten din. Drøft og la han være med i beslutningen. Hva tenker han selv er rimelig å gjøre/få? Er han villig til å bruke slle pengene sine på ny telefon? Vil han spleise? Dette er en fin mulighet til å lære om økonomi og solidaritet internt i familien. Jeg tror min 13 åring ville valgt å spleise på en dyr mobil. 

Anonymkode: 4d3f0...3cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...