Gå til innhold

Reise til sekundærbolig i påska


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Om du vil sitte og risikere å bli dårlig i en annen kommune . Håper virkelig at dere blir dårlige og nektes hjelp.

Anonymkode: 6ccd0...043

Tusen takk, og det samme til deg også. Eller nei, jeg ønsker jo ikke at folk skal bli syke. Ikke engang du. Hold avstand og hold deg frisk. 

Anonymkode: 00418...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk, og det samme til deg også. Eller nei, jeg ønsker jo ikke at folk skal bli syke. Ikke engang du. Hold avstand og hold deg frisk. 

Anonymkode: 00418...8bb

Men du bryter likevel intensjonen med loven? 

Moral, etikk, samhold... 

Anonymkode: 3dc52...e2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk, og det samme til deg også. Eller nei, jeg ønsker jo ikke at folk skal bli syke. Ikke engang du. Hold avstand og hold deg frisk. 

Anonymkode: 00418...8bb

Jeg gremmes over å vite at jeg bor i ett land med så mange egoister, og du er helt klart en av dem. Loven er veldig klar, og om det er hytte eller sekundærbolig så er intensjonen at begge deler er det forbudt å dra til. Ja du kan kverulere med at sekundærbolig ikke er spesifisert i loven, men alle med ett visst minimum av tenkeevne forstår at forskriften omfatter begge deler når man ser på grunnen til hvorfor hytteforbudet kom. Hva er det egentlig med deg som bare må være egoistisk, og ikke delta i å lette byrden på det samfunnet står midt oppi? Jeg klarer bare ikke å sette meg inn i tankegangen til en egoist som deg, og det er jeg jammen takknemlig for også.

Anonymkode: 464bd...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gremmes over å vite at jeg bor i ett land med så mange egoister, og du er helt klart en av dem. Loven er veldig klar, og om det er hytte eller sekundærbolig så er intensjonen at begge deler er det forbudt å dra til. Ja du kan kverulere med at sekundærbolig ikke er spesifisert i loven, men alle med ett visst minimum av tenkeevne forstår at forskriften omfatter begge deler når man ser på grunnen til hvorfor hytteforbudet kom. Hva er det egentlig med deg som bare må være egoistisk, og ikke delta i å lette byrden på det samfunnet står midt oppi? Jeg klarer bare ikke å sette meg inn i tankegangen til en egoist som deg, og det er jeg jammen takknemlig for også.

Anonymkode: 464bd...5e4

Nå er dere bare kjedelige. Jeg går tur hver dag også!! I skogen. Tenk på det da. En dag møtte jeg en person også. 

Kan love dere at hytteforbudet ikke kom for sekundærboliger som min. 

Anonymkode: 00418...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nå er dere bare kjedelige. Jeg går tur hver dag også!! I skogen. Tenk på det da. En dag møtte jeg en person også. 

Kan love dere at hytteforbudet ikke kom for sekundærboliger som min. 

Anonymkode: 00418...8bb

Ingen som nekter deg å gå tur... Men bare gi faen du👍 Ikke klag når vedtakene blir forlenget og/eller strammet ytterligere. 

Anonymkode: 19a56...9ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå er dere bare kjedelige. Jeg går tur hver dag også!! I skogen. Tenk på det da. En dag møtte jeg en person også. 

Kan love dere at hytteforbudet ikke kom for sekundærboliger som min. 

Anonymkode: 00418...8bb

Du er ganske morsom til tross for at du er en stokk stein dum egoist. Du skrev  i første innlegg at du ble overrasket over at din fritidseiendom ble omtalt som sekundærbolig så nå ble det hyttepåske/sekundærboligpåske, men nå plutselig kan du love oss at hytteforbudet ikke gjelder din sekundærbolig. Frem til du så skattemeldingen tenkte du tydeligvis at din fritidsbolig var omfattet av hytteforbudet, men så fort du leser skattemeldingen så kan du love oss at din sekundærbolig ikke er inkludert av hytteforbudet. Altså hvor enkel kan man bli?

Anonymkode: 464bd...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du er ganske morsom til tross for at du er en stokk stein dum egoist. Du skrev  i første innlegg at du ble overrasket over at din fritidseiendom ble omtalt som sekundærbolig så nå ble det hyttepåske/sekundærboligpåske, men nå plutselig kan du love oss at hytteforbudet ikke gjelder din sekundærbolig. Frem til du så skattemeldingen tenkte du tydeligvis at din fritidsbolig var omfattet av hytteforbudet, men så fort du leser skattemeldingen så kan du love oss at din sekundærbolig ikke er inkludert av hytteforbudet. Altså hvor enkel kan man bli?

Anonymkode: 464bd...5e4

Ikke enkel. Bare glad. 

Anonymkode: 00418...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke enkel. Bare glad. 

Anonymkode: 00418...8bb

Jo enkel, faktisk veldig enkel og ikke minst en stor egoist. 

Anonymkode: 464bd...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fant ut (da jeg leste skattemeldingen) at vårt hus er registrert som fritidsbolig. Teknisk sett er vi da lovbrytere? Eller gjelder det ikke når familien er folkeregistrert her? 

Anonymkode: d5324...9a1

Egentlig har du da ikke lov til å bo der til vanlig heller, men en del kommuner ser jo mellom fingtene på det. 

Usikker på om dere vil ha rett på ting som skoleplass til barn, hjemmehjelp eller sykehjemsplass med utgangspunkt i den adressen for eksempel .

Anonymkode: e2b51...09a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo enkel, faktisk veldig enkel og ikke minst en stor egoist. 

Anonymkode: 464bd...5e4

Hvorfor er jeg mer egoist om jeg er på fjellet langt unna folk enn når jeg er i et boligfelt med masse folk? Jeg handler på de samme butikkene, bruker de samme helsetjenestene og treffer færre folk? 

Anonymkode: 00418...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er jeg mer egoist om jeg er på fjellet langt unna folk enn når jeg er i et boligfelt med masse folk? Jeg handler på de samme butikkene, bruker de samme helsetjenestene og treffer færre folk? 

Anonymkode: 00418...8bb

Ser du virkelig ikke det selv? 

Anonymkode: 19a56...9ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...