Gå til innhold

Reise til sekundærbolig i påska


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Oppdaget da vi sjekket skattemeldingen at vi har sekundærbolig og ikke fritidseiendom. Så da blir det hyttepåske! Sorry, sekundærboligpåske. 😻

Anonymkode: 00418...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Supert med folk som gjør en innsats for å bremse pandemien og redde liv...

Anonymkode: e2b51...09a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oppdaget da vi sjekket skattemeldingen at vi har sekundærbolig og ikke fritidseiendom. Så da blir det hyttepåske! Sorry, sekundærboligpåske. 😻

Anonymkode: 00418...8bb

Hvordan kunne dere ikke vite hva slags bolig det var?

Anonymkode: 14387...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sekundærbolig går under hytte reglene. Man skal være i boligen der man har registrert bostedsadresse. Å vær så snill, dette er for å avlaste helsetjenestene. Brekker du benet eller får abdre problemer blir du kjent som den tåplige hytteeieren og sett ned på. Du risikerer også å ikke få hjelp + en saftig bot om du ringer legevakt eller sykehus mens du er der.

Anonymkode: e206d...a84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan kunne dere ikke vite hva slags bolig det var?

Anonymkode: 14387...11b

Ikke reflektert over forskjellen før nå. Ser vi betaler mer skatt av den grunn også. 

Anonymkode: 00418...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sekundærbolig går under hytte reglene. Man skal være i boligen der man har registrert bostedsadresse. Å vær så snill, dette er for å avlaste helsetjenestene. Brekker du benet eller får abdre problemer blir du kjent som den tåplige hytteeieren og sett ned på. Du risikerer også å ikke få hjelp + en saftig bot om du ringer legevakt eller sykehus mens du er der.

Anonymkode: e206d...a84

Det er ingen som har sagt at man må være i den boligen man har registrert bostedsadresse, det er ingen lov mot å overnatte hos familie.

Anonymkode: 14387...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sekundærbolig går under hytte reglene. Man skal være i boligen der man har registrert bostedsadresse. Å vær så snill, dette er for å avlaste helsetjenestene. Brekker du benet eller får abdre problemer blir du kjent som den tåplige hytteeieren og sett ned på. Du risikerer også å ikke få hjelp + en saftig bot om du ringer legevakt eller sykehus mens du er der.

Anonymkode: e206d...a84

Niks. Det står fritidseiendom i lovteksten. Noen kommuner har uttypet reglene men ikke min. Som forøvrig er de samme helsetjenestene som jeg benytter hjemme så om jeg ramler i skauen her eller der spiller ingen rolle. Samme ambulanse som kommer. 

Anonymkode: 00418...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Niks. Det står fritidseiendom i lovteksten. Noen kommuner har uttypet reglene men ikke min. Som forøvrig er de samme helsetjenestene som jeg benytter hjemme så om jeg ramler i skauen her eller der spiller ingen rolle. Samme ambulanse som kommer. 

Anonymkode: 00418...8bb

Evt samme ambulanse som ikke kommer, siden den mest sannsynlig er opptatt med å desinfiseres etter å ha kjørt en koronasmittet på sykehuset.

Anonymkode: c0199...d23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Oppdaget da vi sjekket skattemeldingen at vi har sekundærbolig og ikke fritidseiendom. Så da blir det hyttepåske! Sorry, sekundærboligpåske. 😻

Anonymkode: 00418...8bb

Bruk nå fornuften. Slutt å vri å vrenge på ting , for å finne noe som passer deg, og som gjør at du får viljen din. Her skal det lages regler / lover på veldig kort varsel, slik at vi kan prøve å håndtere dette som rammer landet vårt. Sier seg selv at man kanskje ikke klarer å få med ethvert alternativ. Men det er fortsatt lov å bruke den hjernen man har fått. Hold deg hjemme du. Det er det mest fornuftige nå, uansett hvordan hytteforbudet er definert. Sekundærboligen din står der til neste påske også . Vi må ikke gjøre ting, bare fordi vi kan .

Anonymkode: ca361...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Oppdaget da vi sjekket skattemeldingen at vi har sekundærbolig og ikke fritidseiendom. Så da blir det hyttepåske! Sorry, sekundærboligpåske. 😻

Anonymkode: 00418...8bb

Du hadde blitt snakkisen i både nabolag og vennekretsen her i hvert fall.

Hjelpe meg så dårlig «kondis» folk har. Ytterst pinlig.

Anonymkode: 3a1f1...8d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos dere! Har man lov, kan man såklart reise såfremt man er frisk 😊

 

Anonymkode: 0ba97...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fant ut her også at boligen er lignet som sekundærbolig og ikke fritidsbolig. Kan ikke se at den da kommer inn under hytteforbudet. Dette burde regjeringen i så fall spesifisere. Da blir det en overnatting når vi skal se til boligen i påsken, men vi kommer selvfølgelig ikke til å gå i butikkene i området eller ha kontakt med noen. 

Anonymkode: 16d48...ce2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil sitte og risikere å bli dårlig i en annen kommune . Håper virkelig at dere blir dårlige og nektes hjelp.

Anonymkode: 6ccd0...043

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ut (da jeg leste skattemeldingen) at vårt hus er registrert som fritidsbolig. Teknisk sett er vi da lovbrytere? Eller gjelder det ikke når familien er folkeregistrert her? 

Anonymkode: d5324...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor også på min fritidseiendom, huset er under renovering og er ubeboelig. Så jeg bryter loven hele tiden. I påsken skal vi bo på hotell, så da bryter jeg ikke loven.

Anonymkode: 97718...b34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Niks. Det står fritidseiendom i lovteksten. Noen kommuner har uttypet reglene men ikke min. Som forøvrig er de samme helsetjenestene som jeg benytter hjemme så om jeg ramler i skauen her eller der spiller ingen rolle. Samme ambulanse som kommer. 

Anonymkode: 00418...8bb

Dersom sekundærboligen din, eller hytta for den saks skyld, er i samme kommune som der du er folkeregistrert, er det ikke inkludert i det såkalte «hytteforbudet»... Greit å sette seg inn i føringer som kommer, kanskje?? 

Anonymkode: 84dc4...90d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Dersom sekundærboligen din, eller hytta for den saks skyld, er i samme kommune som der du er folkeregistrert, er det ikke inkludert i det såkalte «hytteforbudet»... Greit å sette seg inn i føringer som kommer, kanskje?? 

Anonymkode: 84dc4...90d

Det kan godt være den er utenfor kommunen, men at den likevel naturlig hører til samme helsetjenester.

Anonymkode: eaf4b...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere bryter likevel hensikten med loven? 

Det er noe som heter ansvarsfølelse og moral, du kan jo slå det opp. 

Anonymkode: 3dc52...e2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det kan godt være den er utenfor kommunen, men at den likevel naturlig hører til samme helsetjenester.

Anonymkode: eaf4b...4fe

Ja. Har du lyst til å kverulere litt mer om dette? Blitt litt vel mye brakkesjuk? 

Anonymkode: 84dc4...90d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Har du lyst til å kverulere litt mer om dette? Blitt litt vel mye brakkesjuk? 

Anonymkode: 84dc4...90d

Du kan jo sjekke anonymkoder. Det er ikke min tråd. Jeg har heller ikke sekundærbolig, jeg har to hytter jeg ikke kan dra på, men jeg er ikke brakkesjuk på hjemmekontoret heller, jeg har det helt prima. Hvor du får det fra at jeg kverulerer vet jeg ikke.

Anonymkode: eaf4b...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan jo sjekke anonymkoder. Det er ikke min tråd. Jeg har heller ikke sekundærbolig, jeg har to hytter jeg ikke kan dra på, men jeg er ikke brakkesjuk på hjemmekontoret heller, jeg har det helt prima. Hvor du får det fra at jeg kverulerer vet jeg ikke.

Anonymkode: eaf4b...4fe

Du kverulerte på det jeg skrev... 

Anonymkode: 84dc4...90d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du kverulerte på det jeg skrev... 

Anonymkode: 84dc4...90d

Nei, jeg SVARTE på det du skrev ved å legge inn en potensielt modererende opplysning, for om mulig å få noen nyanser inn i saken. Det er ikke kverulering hver gang noen svarer deg.

Anonymkode: eaf4b...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det kan godt være den er utenfor kommunen, men at den likevel naturlig hører til samme helsetjenester.

Anonymkode: eaf4b...4fe

Dette, nabokommune. Ingen av kommunene har påvist noen med smitte. 

Anonymkode: 00418...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...