Gå til innhold

Er det virkelig lov å blåse såpebobler ute nå?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ser at naboer er ute og blåser såpebobler. De boblene lander jo overalt, tenk all den smitten de kan ha med seg, jeg blir helt stressa av det.

Anonymkode: 0dd99...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ser at naboer er ute og blåser såpebobler. De boblene lander jo overalt, tenk all den smitten de kan ha med seg, jeg blir helt stressa av det.

Anonymkode: 0dd99...d48

Føler for å kommentere.... men er tom for ord...🤷‍♀️

Anonymkode: 52139...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså... Hva har disse i mixturen som gjør at de flyr så langt, isåfall vil jeg ha oppskriften. 

Men på alvor, siden du er stressa. Det du da mener er at viruset flyr med boblene og lander nær deg? Ok, du vet at det evt er dråpesmitte?Og at såpebobler inneholder nettopp det, såpe? Tror, hvis du sansynlighetsberegner litt, at risikoen for at det spres kraftigere en feks når du går og tar på div ting er relativ lav. 

Anonymkode: 0533e...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tøyser du?? 😅😂😂 

 

Anonymkode: 42e83...786

Nei. Bare tenk på all den smitten de kan ha med seg, hvis de som gjør det er smittet, da spruter de jo koronavirus over alt. Tenk hvis noen andre puster det inn

Hi

Anonymkode: 0dd99...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Bare tenk på all den smitten de kan ha med seg, hvis de som gjør det er smittet, da spruter de jo koronavirus over alt. Tenk hvis noen andre puster det inn

Hi

Anonymkode: 0dd99...d48

Det tar på når psykologene holder stengt😅😂

Anonymkode: 42e83...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hahaha, skjønner at noen har slitsomme uker 😉

Anonymkode: 8923c...176

Bare tenk på de av oss som er gift med dem, sier jeg.

Anonymkode: 41584...4ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ler og ler.... Egentlig burde alle gå ut å blåse SÅPEbolber.... Tenk så mye man får desinfisert 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor le og komme med slemme kommentarer?

Ha heller forståelse for at enkelte har det tøffere enn andre nå om dagen. 
Det å slite med smitteangst i disse dager er VELDIG slitsomt.

Kunne dere ikke heller ha beroliget HI med at nei det tror vi ikke er skummelt, selv om dere bor altan mot altan .
Såpe er jo det beste vi har for å bekjempe viruset. 
 Men det er ikke nødvendig å stå akkurat der boblene lander da😊

🌸🌸Klem til alle engstelige i disse tider🌸

Anonymkode: 8d87a...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, TheWitch skrev:

Ler og ler.... Egentlig burde alle gå ut å blåse SÅPEbolber.... Tenk så mye man får desinfisert 😂

Altså, såpe desinfiserer ikke da. Og teoretisk er det ikke så søkt. Er man smittet og blåser ut aerosoler med dråper ogvirus så havner jo det inni boblene som flyr avgårde. Når boblen sprekker tømmes jo innholdet ut. Så mulig å smitte er det nok, men veldig usannsynlig da. 

Anonymkode: d68ba...11a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅPEbobler - såpe dreper jo virus, derfor vasker vi hendene! Ja til mer såpebobler!

Anonymkode: 3f489...164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

Kunne dere ikke heller ha beroliget HI med at nei det tror vi ikke er skummelt, selv om dere bor altan mot altan .
Såpe er jo det beste vi har for å bekjempe viruset. 
 Men det er ikke nødvendig å stå akkurat der boblene lander da😊

🌸🌸Klem til alle engstelige i disse tider🌸

Anonymkode: 8d87a...114

Det ble gjort. HI tok det ikke inn. Case closed.

Anonymkode: bdf04...b58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså, såpe desinfiserer ikke da. Og teoretisk er det ikke så søkt. Er man smittet og blåser ut aerosoler med dråper ogvirus så havner jo det inni boblene som flyr avgårde. Når boblen sprekker tømmes jo innholdet ut. Så mulig å smitte er det nok, men veldig usannsynlig da. 

Anonymkode: d68ba...11a

Feil. Såpe er ikke nødvendigvis desinfiserende, men såpe nedbryter fett. Virusets kjerne er innkapslet i fett, og det er det eneste som beskytter det. Når vi vasker hender eller gjenstander med såpe, ødelegger vi denne kapselen, og viruset vil ikke lenger kunne komme til live eller formere seg.

Anonymkode: bdf04...b58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte faktisk på det forrige helg da 6-åringen blåste bobler på tur, og en gammal mann (60-70-åra?) gikk forbi, skulle være morsom, og tok fingeren borti for å sprekke bobla :P

 

Anonymkode: 46228...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor dere ler av meg. Det kan ikke være bare meg som tenker på dette vel.

Hi

Anonymkode: 0dd99...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor dere ler av meg. Det kan ikke være bare meg som tenker på dette vel.

Hi

Anonymkode: 0dd99...d48

Jeg tror du bør få hjelp for smitteangsten din ett annet sted enn her inne 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Jeg tror du bør få hjelp for smitteangsten din ett annet sted enn her inne 

Men det flyr jo såpebobler overalt, og de sprekker på rekkverket, søppelkassa, postkassa mi og alt mulig. Jeg har ikke nok sprit til å sprite utenfor hele tiden. Hjelper det hvis jeg lager min egen sprit kanskje?

Hi

Anonymkode: 0dd99...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...