Gå til innhold

Hjelp moren til samboerens min sin datter er utakknemlig..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

For det første så misliker jeg og barnemora hverandre sterkt.. hvor i all verden skal jeg begynne🙄.. Men skal gjøre det kortest muligt. 

Dette kommer sikkert til og høres heilt vemmeligt ut for folk her inne.. 

Men jeg lå med samboeren min da han var sammen med barnemoren.. Vi hadde begge følelser for hverandre, Vi var begge fulle den kvelden det skjedde og morgningen etter innrømmet han følelsene han hadde for meg.. Men nokk av det.

Nå venter jeg mitt første barn med samboeren min, Jeg har et supert forhold til fremtidige Farmor/farfar (svigere) og resten! Noe ikke barnemora hadde. svigermor har alltid vært engasjert i å ta del av det samboeren min sin datter gjør (vell kanskje litt for mye) Der barnemora blei irritert da (fremtidige farmor) skulle kjøpe sekk til første skole start og der svigermor helst skulle kjøpe av utstyr selv,

Jeg har av og til vert med  og hente datteren til min samboer hos barnemora der jeg får de ekleste blikkene jeg noen gang kunne ha fått.. Og samboeren min sliter med og håndtere oppførselen hennes.. 

 

 

Anonymkode: 45845...5c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Seriøst? Synes du virkelig at det er rart du får stygge blikk? Seriøst? Skjønner godt at datter til samboer ikke liker deg. 

Anonymkode: b4c02...68f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For det første så misliker jeg og barnemora hverandre sterkt.. hvor i all verden skal jeg begynne🙄.. Men skal gjøre det kortest muligt. 

Dette kommer sikkert til og høres heilt vemmeligt ut for folk her inne.. 

Men jeg lå med samboeren min da han var sammen med barnemoren.. Vi hadde begge følelser for hverandre, Vi var begge fulle den kvelden det skjedde og morgningen etter innrømmet han følelsene han hadde for meg.. Men nokk av det.

Nå venter jeg mitt første barn med samboeren min, Jeg har et supert forhold til fremtidige Farmor/farfar (svigere) og resten! Noe ikke barnemora hadde. svigermor har alltid vært engasjert i å ta del av det samboeren min sin datter gjør (vell kanskje litt for mye) Der barnemora blei irritert da (fremtidige farmor) skulle kjøpe sekk til første skole start og der svigermor helst skulle kjøpe av utstyr selv,

Jeg har av og til vert med  og hente datteren til min samboer hos barnemora der jeg får de ekleste blikkene jeg noen gang kunne ha fått.. Og samboeren min sliter med og håndtere oppførselen hennes.. 

 

 

Anonymkode: 45845...5c3

Utakknemlig?? Hva mener du hun skal takke deg for?

Anonymkode: 15338...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hææ, hva er hun utakknemlig for? For at du var med å ødela familien hennes?

Anonymkode: e70ec...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår heller ikke helt hva du er ute etter, HI?

Og så synes jeg det er vanskelig å mene hva du skriver.

Uansett - din samboer må manne seg opp og forsøke å samarbeide best mulig med sitt barns mor, for det er i barnets interesse. Han må sette grenser, men også være ydmyk for at han valgte verst mulig måte å ende det forholdet på og at han derfor har stor skyld i at hans eks sliter med å forholde seg til ham, ekssvigerfamilie og ikke minst deg.

Når du og han vet at hun sliter er det helt unødvendig av dere at du skal bli med når han skal hente/levere barnet hos sin mor, for det blir en provokasjon fra din og hans side.

Han var utro. Du hadde deg med en utro mann. Det skaper problemer. Gjør det dere kan for å minske konfliktnivået.

Det er heller ikke opplagt at en besteforelder bare skal bestemme seg for å kjøpe en slik ting som skolesekk til første skoledag, det bør avtales med foreldrene. Er det ikke enighet er det smartere å heller gi barnet noe annet som det ikke blir konflikt av.

Hvor lenge er det siden han var utro med deg og gikk fra eksen?

Anonymkode: 6b1ff...c40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hææ, hva er hun utakknemlig for? For at du var med å ødela familien hennes?

Anonymkode: e70ec...60b

Jeg mener ikke hun skal være takknemlig av meg men hun er ganske utakknemlige med svigers som ikke har gjort noen ting.. 

Anonymkode: 45845...5c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg forstår heller ikke helt hva du er ute etter, HI?

Og så synes jeg det er vanskelig å mene hva du skriver.

Uansett - din samboer må manne seg opp og forsøke å samarbeide best mulig med sitt barns mor, for det er i barnets interesse. Han må sette grenser, men også være ydmyk for at han valgte verst mulig måte å ende det forholdet på og at han derfor har stor skyld i at hans eks sliter med å forholde seg til ham, ekssvigerfamilie og ikke minst deg.

Når du og han vet at hun sliter er det helt unødvendig av dere at du skal bli med når han skal hente/levere barnet hos sin mor, for det blir en provokasjon fra din og hans side.

Han var utro. Du hadde deg med en utro mann. Det skaper problemer. Gjør det dere kan for å minske konfliktnivået.

Det er heller ikke opplagt at en besteforelder bare skal bestemme seg for å kjøpe en slik ting som skolesekk til første skoledag, det bør avtales med foreldrene. Er det ikke enighet er det smartere å heller gi barnet noe annet som det ikke blir konflikt av.

Hvor lenge er det siden han var utro med deg og gikk fra eksen?

Anonymkode: 6b1ff...c40

Det er er 1,5 år cirka vi kjennet hverandre fra før siden vi ikke i samme ungdoms skole

Anonymkode: 45845...5c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg mener ikke hun skal være takknemlig av meg men hun er ganske utakknemlige med svigers som ikke har gjort noen ting.. 

Anonymkode: 45845...5c3

Det trenger ikke du bry deg om eller mene noe som helst om. Du har faktisk 0 du skal ha sagt om det. 0. 

Anonymkode: b4c02...68f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er er 1,5 år cirka vi kjennet hverandre fra før siden vi ikke i samme ungdoms skole

Anonymkode: 45845...5c3

Ungdomsskolen for halvannet år siden? På alvor? 

Anonymkode: 85840...230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg mener ikke hun skal være takknemlig av meg men hun er ganske utakknemlige med svigers som ikke har gjort noen ting.. 

Anonymkode: 45845...5c3

Du er sur på hun fordi du mener hun ikke har vært takknemlig nok. Seriøst, det er jo ikke din sak i det hele tatt

Anonymkode: e70ec...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er er 1,5 år cirka vi kjennet hverandre fra før siden vi ikke i samme ungdoms skole

Anonymkode: 45845...5c3

1,5 år er i ingenting. Tok meg 10 år før jeg roet meg ned etter at pappa ble sammen med ei ny en. 10 år tok det før jeg orket å ha noe med henne å gjøre. Og jeg var voksen. Hvis du snur på det... Tenk deg at du er denne jenta.. Hadde du ikke oppført deg helt likt? Tror det. Og du..  Dropp å være med å hente. Det hadde jeg tatt som sykt provoserende. 

Hvor mange år er jenta? 

Anonymkode: b4c02...68f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ungdomsskolen for halvannet år siden? På alvor? 

Anonymkode: 85840...230

mener vi gikk i samme ungdomsskole🙄 men det var for 15 år siden

Anonymkode: 45845...5c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

1,5 år er i ingenting. Tok meg 10 år før jeg roet meg ned etter at pappa ble sammen med ei ny en. 10 år tok det før jeg orket å ha noe med henne å gjøre. Og jeg var voksen. Hvis du snur på det... Tenk deg at du er denne jenta.. Hadde du ikke oppført deg helt likt? Tror det. Og du..  Dropp å være med å hente. Det hadde jeg tatt som sykt provoserende. 

Hvor mange år er jenta? 

Anonymkode: b4c02...68f

samboers datter er 8 år

Anonymkode: 45845...5c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg mener ikke hun skal være takknemlig av meg men hun er ganske utakknemlige med svigers som ikke har gjort noen ting.. 

Anonymkode: 45845...5c3

Men hva mener du hun skal takke svigers for, hvis de ikke har gjort noenting?

Anonymkode: 93a5d...0eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er er 1,5 år cirka vi kjennet hverandre fra før siden vi ikke i samme ungdoms skole

Anonymkode: 45845...5c3

Er du sikker på at dere begge er ferdig på "ungdoms skole"?

Anonymkode: 8a35a...03b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er er 1,5 år cirka vi kjennet hverandre fra før siden vi ikke i samme ungdoms skole

Anonymkode: 45845...5c3

Voks opp. Hva skal umodne, uutdannete småunger ha barn for? 

Anonymkode: 94c58...7c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Du skriver så dårlig at det er nesten umulig å få noe ut av dette. Hva spør du om?

Anonymkode: 3b317...f70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg spår....at om 6 år er du skikkelig sur på svigers som overkjører deg. Du får håpe ingen av deres tidligere klassekamerater frister øynene til kjæresten din..

Anonymkode: 56b91...e26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hehe, jeg spår....at om 6 år er du skikkelig sur på svigers som overkjører deg. Du får håpe ingen av deres tidligere klassekamerater frister øynene til kjæresten din..

Anonymkode: 56b91...e26

Var akkurat dette jeg skulle til å skrive. Det er noe spesielt å kunne ta med barnet sitt for å la det plukke ut sin første ransel, på lik linje med første hårklipp og første tanna som faller ut. Så har du HI, en svigermor som allerede har vært litt for mye engasjert i tidligere barnebarn så vet du hva du har i vente. Du kan komme da og fortelle hvor takknemnelig du er når du ikke får dele disse øyeblikkene med barnet ditt. 

Og hva får deg HI, til å tro at mannen din ikke kommer til å være utro mot deg? Han hadde tross alt følelser for eksen på ett tidspunkt...

Anonymkode: 84fd3...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er altså da nå sammen med en mann du vet har vært utro, og du vet at hans mor er litt i overkant glad i å blande seg inn. Lykke til, det høres ut som om du har gjort et skikkelig scoop!

Hold deg unna i hente og bringe-situasjoner, der har du ingenting å gjøre når ditt nærvær skaper konflikt. Du må aldri glemme at denne mannen har et barn fra før. Den typen far han er for dette barnet viser deg hva slags far han vil være for ditt barn. Tenk på det.

Det er en statistisk veldig stor sjanse for at du kommer til å stå i akkurat samme situasjon som hans eks gjør i dag, det er dessverre bare sånn det er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Var akkurat dette jeg skulle til å skrive. Det er noe spesielt å kunne ta med barnet sitt for å la det plukke ut sin første ransel, på lik linje med første hårklipp og første tanna som faller ut. Så har du HI, en svigermor som allerede har vært litt for mye engasjert i tidligere barnebarn så vet du hva du har i vente. Du kan komme da og fortelle hvor takknemnelig du er når du ikke får dele disse øyeblikkene med barnet ditt. 

Og hva får deg HI, til å tro at mannen din ikke kommer til å være utro mot deg? Han hadde tross alt følelser for eksen på ett tidspunkt...

Anonymkode: 84fd3...0ac

jeg mener jo okei at farmor kan kjøpe noen utstyr til barnet men ikke der barnemora ikke vil at hun skal kjøpe noe som helst som når samboers datter gikk i barnehagen der svigermor ikke fikk være med på aktivitets dager på barnehagen. Eller låne samboers datter på trilletur eller hyttetur, Barnemoren har mye makt over datteren en det samboeren min har.. Han er en vidunderlig far ellers og datteren hans elsker han. Og barnemora truer meg at jeg vil føle det samme når det kommer til svigermor.

Anonymkode: 45845...5c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

jeg mener jo okei at farmor kan kjøpe noen utstyr til barnet men ikke der barnemora ikke vil at hun skal kjøpe noe som helst som når samboers datter gikk i barnehagen der svigermor ikke fikk være med på aktivitets dager på barnehagen. Eller låne samboers datter på trilletur eller hyttetur, Barnemoren har mye makt over datteren en det samboeren min har.. Han er en vidunderlig far ellers og datteren hans elsker han. Og barnemora truer meg at jeg vil føle det samme når det kommer til svigermor.

Anonymkode: 45845...5c3

Jeg vet at forholdet til svigermor og barnemoren ikke var den beste etter hun fikk datteren sin. Da samboeren min sa at hvor utrolig frekk barnemora var mot moren og faren hans når de ville bare være med og hjelpe.

Anonymkode: 45845...5c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...