Gå til innhold

Jeg har et alkoholproblem ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kvitt deg med kjæresten, han har et alvorlig rusproblem! Barn skal slippe å vokse opp i et hjem der det blandes piller og alkohol! Hvorfor tror du han prøver å få deg til å tro du har et alkoholproblem? Nettopp fordi han skaper er problem hos deg som skal overskygge problemet hans. I tillegg prøver han å lage regler for deg/dere for å tvinge gjennom sin egen adferd. Får ikke han lov til å blande tabletter og alkohol så skal ikke du få lov til å drikke vin. Forsto jeg det slik at han også prøver å få deg til å blande det? Uansett er adferden til denne mannen farlig, og du må beskytte deg og barna dine fra ham!

Deretter bør du tenke godt gjennom ditt eget forhold til alkohol. Mengdene du oppgir (er du helt ærlig?) er ikke så ille, men jeg er enig med de andre som påpeker at du forsvarer veldig drikkingen din. Det er et faresignal! 

Anonymkode: 88973...69d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det å blande alkohol med tabletter for å få en "bedre" rus er ikke noe noen med et normalt forhold til alkohol gjør! Det er tydelig at mannen din fortsatt har et problem med rus, så han burde verken drikke alkohol eller ta tabletter! Og du har latt deg overtale til å prøve? Hvordan kan du bli overtalet til noe sånt, er du 14 år? Hvis du drikker vin kun fordi du syns det er godt, så er det jo ikke noen grunn til å forsterke rusen. Da tenker jeg at grunnen til hvorfor du drikker vin, er ikke pga smaken, men pga rusen. Og da har du et problem! Håper ikke barna var hjemme når dere satt å rusa dere med tabletter og alkohol.

Jeg mener at det er helt innafor å ta seg både 1 og 2 glass vin i helga, selv om det er barn i huset. Jeg koser meg gjerne med vin på fredagskvelden for eksempel. Men syns det du skriver er drøyt. 

Anonymkode: 3b5c5...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet her er jo hva du mener er ett glass? Er det uteservering-størrelse, eller er det store vinglass som er mer enn halvfulle?

Venninna mi mente ho ikke drakk så mye, ett eller to glass på kvelden. Jeg ba henne helle fra glass til litermåler, og det viste seg at hvert glass ble ca 4-5 dl, så rundt en hel flaske vin hver kveld. Hun fikk seg en vekker, og slutta med all alkohol en periode. Da hun startet med et glass her og der igjen brukte hun dl-mål for å sjekke oppi så det ikke ble mer enn et faktisk glass!

Kjæresten din har jo et kjempeproblem! Og han burde enten få hjelper, eller du burde dra fra ham. Ikke noe om og men på det, for selvom det ikke skjer hver kveld er det en adferd som er skummel. Både at han gjør det, og at han mener du skal gjøre det.

Anonymkode: a7808...3e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Anonym bruker said:

her i huset er det slik at det kun er ok å ta vin hvis han får tab(sobril,paralgin forte osv) han bruker dette med alkoholen(for å ‘forsterke effekten’.... dette er noe jeg ALDRI  før har gjort.. siste helgener så har jeg gitt etter å prøvd akku d(aldri noe annet.) han har stor fortid me alt mulig av rus, jeg har aldri prøvd så mye som et trekk hasj engang. 

Jeg er også fra Finnmark og skjønte allikevel ikke hva du skrev.

Men du skriver altså at du også misbruker opiater og alkohol. Hallo, dere er så ute og kjører. Med mindre han tvang pillene ned i halsen din må du ta ansvar for dine handlinger!

Vin i kopp, vin til sengs? Mange røde flagg her

Anonymkode: 3a5cf...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

siste helgener så har jeg gitt etter å prøvd akku d(aldri noe annet.) han har stor fortid me alt mulig av rus, jeg har aldri prøvd så mye som et trekk hasj engang. 
da har kroppen min reagert me å gjøre mye rart og så husker jeg ingenting etter. 

Du har aldri prøvd hasj for da har kroppen reagert med å gjøre mye rart?

Dere har begge et problem. Hiv ut junkien og kutt kraftig ned på alkoholen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutes ago, HeiteH said:

Du har aldri prøvd hasj for da har kroppen reagert med å gjøre mye rart?

Dere har begge et problem. Hiv ut junkien og kutt kraftig ned på alkoholen.

Jeg tror hun beskriver rusen og blackout med Paralgin forte/sobril/etc(!) og alkohol. 

Anonymkode: 3a5cf...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Antarctica
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kvitt deg med kjæresten, han har et alvorlig rusproblem! Barn skal slippe å vokse opp i et hjem der det blandes piller og alkohol! Hvorfor tror du han prøver å få deg til å tro du har et alkoholproblem? Nettopp fordi han skaper er problem hos deg som skal overskygge problemet hans. I tillegg prøver han å lage regler for deg/dere for å tvinge gjennom sin egen adferd. Får ikke han lov til å blande tabletter og alkohol så skal ikke du få lov til å drikke vin. Forsto jeg det slik at han også prøver å få deg til å blande det? Uansett er adferden til denne mannen farlig, og du må beskytte deg og barna dine fra ham!

Deretter bør du tenke godt gjennom ditt eget forhold til alkohol. Mengdene du oppgir (er du helt ærlig?) er ikke så ille, men jeg er enig med de andre som påpeker at du forsvarer veldig drikkingen din. Det er et faresignal! 

Anonymkode: 88973...69d

Dette tenker jeg også. Å «forhandle» seg fram til at han skal spise tabletter skylt ned med alkohol hvis hun drister seg til et vinglass, det er vel det sprøeste jeg har lest. Bråstopp, nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tolker innlegget ditt som at dere begge har et rusproblem. Dersom han unngår misbruk av piller og alkohol ved at du unngår alkohol, så burde  det være et svært enkelt valg for deg å avstå. Med mindre du er avhengig?

 

Hvorfor du drar inn hans bruk av energidrikk, forstår jeg heller ikke. Er det kostnadene som er problemet? Isåfall bør du også redusere kraftig på alkoholinntaket.
 

Og»akku» og «ik» har ingenting med dialekt å gjøre, det er SMS-språk og uvane. Det er ingen dialekter i Norge som har det som uttrykk.

Endret av Den perfekte mor, påan igjen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dialekt er ikke et skriftspråk. Dere har problemer begge to. Stakkars barn. Søk hjelp. 

Anonymkode: 2e273...7cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I land der man drikker litt vin hver dag (ett glass eller to) er det mye mer leverskader enn i Norge der folk drikker mye sjeldent, for da får leveren flere dager pause. Det får ikke din lever.

håper både du og mannen din klarer å kose dere og ha det fint uten alkohol og piller.

Mannen min og jeg har også barn og vi har det veldig fint sammen selv om vi bare drikker alkohol 2-3 ganger i året. Koser oss med sukkerfri brus

Anonymkode: eb020...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper du tar til deg de tilbakemeldingene du får her, HI. Hvis du fortsatt er usikker på om dere har problemer med alkohol og rus anbefaler jeg at du tar kontakt med lege og snakker med ham eller henne. Der kan du få svar på spørsmålene dine. Hvor mye er for mye, hvor ofte er for ofte, hvor går veien videre, hvor kan du få hjelp - osv. Dette er ikke bra, og ekstremt skadelig for barna dine. Jeg kjenner ei som også "elsker vin", og gjerne tar seg "et par glass på kvelden". Hun har mistet omsorgen for begge barna sine, og klarer enda ikke å se hvor destruktiv oppførselen hennes er...

Anonymkode: 61971...cd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vininntaket høres i og for seg ikke helt kritisk ut, det er måten du snakker om det som bekymrer. Og ingen vanlige mennesker tar piller med alkohol. Og hva i all verden er Akku? 
Dette kommer til å gå over stokk og stein. Pælm ut pillemisbrukeren og ta deg to hvite måneder for å se hvordan det går. 
Jeg elsker også vin btw... Men får likevel en følelse av at du gjør det mer. 

Anonymkode: 5a59a...0c2

Akku d står nok for Akkurat det (piller og alkohol)

Anonymkode: c8f22...a07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kvitt deg med kjæresten, han har et alvorlig rusproblem! Barn skal slippe å vokse opp i et hjem der det blandes piller og alkohol! Hvorfor tror du han prøver å få deg til å tro du har et alkoholproblem? Nettopp fordi han skaper er problem hos deg som skal overskygge problemet hans. I tillegg prøver han å lage regler for deg/dere for å tvinge gjennom sin egen adferd. Får ikke han lov til å blande tabletter og alkohol så skal ikke du få lov til å drikke vin. Forsto jeg det slik at han også prøver å få deg til å blande det? Uansett er adferden til denne mannen farlig, og du må beskytte deg og barna dine fra ham!

Deretter bør du tenke godt gjennom ditt eget forhold til alkohol. Mengdene du oppgir (er du helt ærlig?) er ikke så ille, men jeg er enig med de andre som påpeker at du forsvarer veldig drikkingen din. Det er et faresignal! 

Anonymkode: 88973...69d

Hun har jo et tydelig alkoholproblem og snart også et pilleproblem, og gjør det samme med samboeren som du beskriver lengre opp. 

Anonymkode: c8f22...a07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...