Gå til innhold

Jeg har et alkoholproblem ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 32 år, Elsker vin! Stor interesse for alt ved det! Går på vinkurs så snart jeg kan of har vinslott/el som fremtidig drøm.

i hverdagen liker jeg kunne ta rødvin til biff, hvitvin til skalldyrsaften.. eller i helgen kan det fort bli til maten et glass og et par glass utover kvelden. 

Kjæresten min mener at dette er ‘uakseptabelt og at jeg har alkoholproblemer’. Idag når jeg tilbydde han et glass vin takket han nei. Gikk tidlig å la seg. Jeg og mine barn koste oss me spill,

brownie, og etter minste la seg la jeg og største oss for å prate. Dette gjorde vi i ca 1,5 time. Bare vi 2, ordentlig kvalitetstid. 
etter dette ønsket jeg å ta med meg en flaske vann og en liten kopp me vin og se på film før jeg la meg. Jeg gjorde så det, og da

 Ble kjæreste sur og la seg på gjesterom..

her i huset er det slik at det kun er ok å ta vin hvis han får tab(sobril,paralgin forte osv) han bruker dette med alkoholen(for å ‘forsterke effekten’.... dette er noe jeg ALDRI  før har gjort.. siste helgener så har jeg gitt etter å prøvd akku d(aldri noe annet.) han har stor fortid me alt mulig av rus, jeg har aldri prøvd så mye som et trekk hasj engang. 
da har kroppen min reagert me å gjøre mye rart og så husker jeg ingenting etter. 
Denne helga valgte jeg å hverken tillate han noe tabl. Og tok selvsagt ingenting selv da dette aldri har vært noe jeg ønsker.. da når han oppdaget jeg drakk vin, men som sagt ikke vært noen tab i omløp ble han sur og la seg på annet rom. ..

jeg ELSKER, vin, har en lidenskap for det.. kunne gjerne tatt 1 glass hver dag omså, men blir ikke sånn fordi må kunne kjøre. Han ELSKER redbull, og drikker flere om dagen, det RYR ut penger til redbull. ......

Men i helgene når jeg har mulighet blir d alltid sure miner når jeg tar vin, mm han får ta tabelletter,(da drikker han ustyrlig oppå.) Alikevel har han fått Meg fremstilt som den med problemet for familien... og vet ikke helt hva jeg bør gjøre... ?

Anonymkode: 57ca3...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er 32 år, Elsker vin! Stor interesse for alt ved det! Går på vinkurs så snart jeg kan of har vinslott/el som fremtidig drøm.

i hverdagen liker jeg kunne ta rødvin til biff, hvitvin til skalldyrsaften.. eller i helgen kan det fort bli til maten et glass og et par glass utover kvelden. 

Kjæresten min mener at dette er ‘uakseptabelt og at jeg har alkoholproblemer’. Idag når jeg tilbydde han et glass vin takket han nei. Gikk tidlig å la seg. Jeg og mine barn koste oss me spill,

brownie, og etter minste la seg la jeg og største oss for å prate. Dette gjorde vi i ca 1,5 time. Bare vi 2, ordentlig kvalitetstid. 
etter dette ønsket jeg å ta med meg en flaske vann og en liten kopp me vin og se på film før jeg la meg. Jeg gjorde så det, og da

 Ble kjæreste sur og la seg på gjesterom..

her i huset er det slik at det kun er ok å ta vin hvis han får tab(sobril,paralgin forte osv) han bruker dette med alkoholen(for å ‘forsterke effekten’.... dette er noe jeg ALDRI  før har gjort.. siste helgener så har jeg gitt etter å prøvd akku d(aldri noe annet.) han har stor fortid me alt mulig av rus, jeg har aldri prøvd så mye som et trekk hasj engang. 
da har kroppen min reagert me å gjøre mye rart og så husker jeg ingenting etter. 
Denne helga valgte jeg å hverken tillate han noe tabl. Og tok selvsagt ingenting selv da dette aldri har vært noe jeg ønsker.. da når han oppdaget jeg drakk vin, men som sagt ikke vært noen tab i omløp ble han sur og la seg på annet rom. ..

jeg ELSKER, vin, har en lidenskap for det.. kunne gjerne tatt 1 glass hver dag omså, men blir ikke sånn fordi må kunne kjøre. Han ELSKER redbull, og drikker flere om dagen, det RYR ut penger til redbull. ......

Men i helgene når jeg har mulighet blir d alltid sure miner når jeg tar vin, mm han får ta tabelletter,(da drikker han ustyrlig oppå.) Alikevel har han fått Meg fremstilt som den med problemet for familien... og vet ikke helt hva jeg bør gjøre... ?

Anonymkode: 57ca3...2fb

Ja, du har et alkoholproblem du ikke vil innrømme ovenfor deg selv og han et pilleproblem

Anonymkode: c8f22...a07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du innbiller deg at «lidenskapen» din for vin gjør deg til mindre alkoholiker. Det gjør den ikke. Du klarer deg åpenbart ikke uten alkohol.

Anonymkode: c8f22...a07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper etterhvert noen av de her inne (selv om det ikke er mange jeg ser igjen etter 14 år på forumet), etterhvert vil svare og skrive noe konstruktivt ☺️ Vi gode er jo her enda, vi bare skjeldnere og skjeldnere skriver noe for forumet blir overrumplet med disse surmaga damene som må la sin egen frustrasjon gå ut over noen andre... ☺️
 

hi

Anonymkode: 57ca3...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vin er greit, så lenge det ikke er snakk om større mengder og hver dag. Men de pillene i kombinasjon med alkohol høres IKKE bra ut! 

Anonymkode: 647bd...2ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kombinasjonen av vin og piller er livsfarlig, og virker som en ren junkie-atferd.

Anonymkode: 1542a...64d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Anonym bruker said:

her i huset er det slik at det kun er ok å ta vin hvis han får tab(sobril,paralgin forte osv) han bruker dette med alkoholen(for å ‘forsterke effekten’.... dette er noe jeg ALDRI  før har gjort.. siste helgener så har jeg gitt etter å prøvd akku d(aldri noe annet.) han har stor fortid me alt mulig av rus, jeg har aldri prøvd så mye som et trekk hasj engang. 
da har kroppen min reagert me å gjøre mye rart og så husker jeg ingenting etter. 

Jeg forstår faktisk ikke hva du skriver her.

Han ruser seg på b-preparater ja. Og hvor får han tak i disse tro.. Men du har prøvd akku? Hva er det? 

Men for å svare på spørsmålet. Når de nærmeste plages av det, så ja. Da har du et problem. 

Og de pillegreiene er skikkelig problematisk og det skaffes ulovlig høres det ut som 

Anonymkode: 3a5cf...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det høres ut som om du har et alkoholproblem. Fordi du så veldig rettferdiggjør hvorfor du drikker vin. Men, det som er minst like ille er at du har en kjæreste med et åpenbart rusproblem boende i samme hus som barna dine. 

Det store problemet er jo da at du har barn som bor i husstanden hvor mor har et i overkant hissig forhold til vin og at mor har såpass dårlig dømmekraft at hun har en kjæreste med rusproblemer i tillegg. Sånn skal ikke barn vokse opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle du ha et alkoholproblem? Hvis det er som du sier her; et glass til middagen både i ukedagene og helgene er ikke et alkoholproblem.

Det er kun inne på dette forum du er alkoholist av det beskrevne forbruket.

Mannen din, hvor ofte driver han med ruscocktailen sin? Den høres litt rar ut.

Anonymkode: 7fe7b...a48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vininntaket høres i og for seg ikke helt kritisk ut, det er måten du snakker om det som bekymrer. Og ingen vanlige mennesker tar piller med alkohol. Og hva i all verden er Akku? 
Dette kommer til å gå over stokk og stein. Pælm ut pillemisbrukeren og ta deg to hvite måneder for å se hvordan det går. 
Jeg elsker også vin btw... Men får likevel en følelse av at du gjør det mer. 

Anonymkode: 5a59a...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og oppi dette har du/dere barn? 

Du har et svært usunt forhold til vin og kjæresten din har et usunt forhold til piller og rus. 

Dette må ta slutt nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye alkohol drikker du i løpet av en uke?

Utrolig hvor mange som påstår alkoholproblem uten å vite fakta her...

Anonymkode: f2feb...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er 32 år, Elsker vin! Stor interesse for alt ved det! Går på vinkurs så snart jeg kan of har vinslott/el som fremtidig drøm.

i hverdagen liker jeg kunne ta rødvin til biff, hvitvin til skalldyrsaften.. eller i helgen kan det fort bli til maten et glass og et par glass utover kvelden. 

Kjæresten min mener at dette er ‘uakseptabelt og at jeg har alkoholproblemer’. Idag når jeg tilbydde han et glass vin takket han nei. Gikk tidlig å la seg. Jeg og mine barn koste oss me spill,

brownie, og etter minste la seg la jeg og største oss for å prate. Dette gjorde vi i ca 1,5 time. Bare vi 2, ordentlig kvalitetstid. 
etter dette ønsket jeg å ta med meg en flaske vann og en liten kopp me vin og se på film før jeg la meg. Jeg gjorde så det, og da

 Ble kjæreste sur og la seg på gjesterom..

her i huset er det slik at det kun er ok å ta vin hvis han får tab(sobril,paralgin forte osv) han bruker dette med alkoholen(for å ‘forsterke effekten’.... dette er noe jeg ALDRI  før har gjort.. siste helgener så har jeg gitt etter å prøvd akku d(aldri noe annet.) han har stor fortid me alt mulig av rus, jeg har aldri prøvd så mye som et trekk hasj engang. 
da har kroppen min reagert me å gjøre mye rart og så husker jeg ingenting etter. 
Denne helga valgte jeg å hverken tillate han noe tabl. Og tok selvsagt ingenting selv da dette aldri har vært noe jeg ønsker.. da når han oppdaget jeg drakk vin, men som sagt ikke vært noen tab i omløp ble han sur og la seg på annet rom. ..

jeg ELSKER, vin, har en lidenskap for det.. kunne gjerne tatt 1 glass hver dag omså, men blir ikke sånn fordi må kunne kjøre. Han ELSKER redbull, og drikker flere om dagen, det RYR ut penger til redbull. ......

Men i helgene når jeg har mulighet blir d alltid sure miner når jeg tar vin, mm han får ta tabelletter,(da drikker han ustyrlig oppå.) Alikevel har han fått Meg fremstilt som den med problemet for familien... og vet ikke helt hva jeg bør gjøre... ?

Anonymkode: 57ca3...2fb

Jeg tror du var ganske full når du skrev dette?

Hva tenker du selv da, har du et sunt forhold til alkohol? Har samboeren din et sunt forhold til piller? Er dette en hjemmesituasjon som er bra for barna dine?

Anonymkode: bceef...742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg forstår faktisk ikke hva du skriver her.

Han ruser seg på b-preparater ja. Og hvor får han tak i disse tro.. Men du har prøvd akku? Hva er det? 

Men for å svare på spørsmålet. Når de nærmeste plages av det, så ja. Da har du et problem. 

Og de pillegreiene er skikkelig problematisk og det skaffes ulovlig høres det ut som 

Anonymkode: 3a5cf...637

‘Akku’ Er akkurat. Er så vant å skrive dialekt, (fra nord), så normalt skriv   æ akku sånn hær, å da e d lett å tolke d som skriveleifa sjøl om d ik e d. 
hi:)

Anonymkode: 57ca3...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har du drukket mens du skrev dette innlegget? Skrivefeil og surr...

Anonymkode: 4080a...091

Det er ikke skrivefeil, det er dialekt jeg blander litt inn... akku=akkurat. 

Anonymkode: 57ca3...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vininntaket høres i og for seg ikke helt kritisk ut, det er måten du snakker om det som bekymrer. Og ingen vanlige mennesker tar piller med alkohol. Og hva i all verden er Akku? 
Dette kommer til å gå over stokk og stein. Pælm ut pillemisbrukeren og ta deg to hvite måneder for å se hvordan det går. 
Jeg elsker også vin btw... Men får likevel en følelse av at du gjør det mer. 

Anonymkode: 5a59a...0c2

Herre hvor mange som ikke forstår akku.... det betyr akkurat! Jeg skriver egentlig KUN dialekt, ‘å da skriv æ sånn her, å da bruk æ akku(akkurat), hakke(har ikke) osv hele tia, og så glem æ og tenk ik på at alle ik forstår.  Sånn, håper det forklarte😅

hi

Anonymkode: 57ca3...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herre hvor mange som ikke forstår akku.... det betyr akkurat! Jeg skriver egentlig KUN dialekt, ‘å da skriv æ sånn her, å da bruk æ akku(akkurat), hakke(har ikke) osv hele tia, og så glem æ og tenk ik på at alle ik forstår.  Sånn, håper det forklarte😅

hi

Anonymkode: 57ca3...2fb

Forklarte ingenting. Jeg er fra nord (Tromsø) og skjønte ikke en dritt av det du skreiv...

Anonymkode: d89a5...2ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Forklarte ingenting. Jeg er fra nord (Tromsø) og skjønte ikke en dritt av det du skreiv...

Anonymkode: d89a5...2ef

Finnmark her og skjønte heller ikke så mye 🤷‍♀️ 

Hi: høres ut som dere begge strever med rus og umodenhet. Dere bør absolutt søke hjelp! 

Anonymkode: 1a3d3...b72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skulle du ha et alkoholproblem? Hvis det er som du sier her; et glass til middagen både i ukedagene og helgene er ikke et alkoholproblem.

Det er kun inne på dette forum du er alkoholist av det beskrevne forbruket.

Mannen din, hvor ofte driver han med ruscocktailen sin? Den høres litt rar ut.

Anonymkode: 7fe7b...a48

Drikker som regel ikke til maten i ukedagene lenger(nettopp pga d har irritert han). Men sånn som denne uka var det én kveld vi lagde mat bare vi to og så film på kvelden, da tok jeg litt vin til. Utover det tok jeg to glass ila ettermiddag/kvelden i går, og så gikk jeg en stund etter det og var mer eldste min i 1-2 timer. Når vi var ferdig tenkte jeg meg i sengen og se film og tok med meg en liten kopp vin og vann. Og det var det. 
 

Han jobber i ukedagene. Så blir som regel i helgene han tar beroligende/smertestillende og masse alkohol til.  Bare en gang i blant det har vært i en ukedag. 
når han ikke har tab, drikker han så å si aldri. Så han er ikke av den som tar vin til mat feks. 
 

hi

Anonymkode: 57ca3...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Drikker som regel ikke til maten i ukedagene lenger(nettopp pga d har irritert han). Men sånn som denne uka var det én kveld vi lagde mat bare vi to og så film på kvelden, da tok jeg litt vin til. Utover det tok jeg to glass ila ettermiddag/kvelden i går, og så gikk jeg en stund etter det og var mer eldste min i 1-2 timer. Når vi var ferdig tenkte jeg meg i sengen og se film og tok med meg en liten kopp vin og vann. Og det var det. 
 

Han jobber i ukedagene. Så blir som regel i helgene han tar beroligende/smertestillende og masse alkohol til.  Bare en gang i blant det har vært i en ukedag. 
når han ikke har tab, drikker han så å si aldri. Så han er ikke av den som tar vin til mat feks. 
 

hi

Anonymkode: 57ca3...2fb

Drikker du vin fra kopp? For å kamuflere at du drikker vin? 

Anonymkode: 37bca...0be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Drikker som regel ikke til maten i ukedagene lenger(nettopp pga d har irritert han). Men sånn som denne uka var det én kveld vi lagde mat bare vi to og så film på kvelden, da tok jeg litt vin til. Utover det tok jeg to glass ila ettermiddag/kvelden i går, og så gikk jeg en stund etter det og var mer eldste min i 1-2 timer. Når vi var ferdig tenkte jeg meg i sengen og se film og tok med meg en liten kopp vin og vann. Og det var det. 
 

Han jobber i ukedagene. Så blir som regel i helgene han tar beroligende/smertestillende og masse alkohol til.  Bare en gang i blant det har vært i en ukedag. 
når han ikke har tab, drikker han så å si aldri. Så han er ikke av den som tar vin til mat feks. 
 

hi

Anonymkode: 57ca3...2fb

Du tar med deg vin til sengs, og han drikker ikke i uka men drikker masse i helgene og tar tabletter til? Og selvfølgelig er han ikke av de som drikker vin til mat! De som drikker vin til mat gjør det gjerne for smakens skyld, dere to (og ikke kom her med at du drikker vin til skalldyraften til hverdags som du skrev her over, ingen har vel skalldyraften så ofte at det er hverdags) drikker for rusen sin skyld. Og nok en gang, du har unger oppi dette her! Skjerp deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...