Gå til innhold

Synes dette er virkelig!!! merkelig med corona.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

I går leste jeg at en som hadde vært covid-syk fortsatt var positiv to uker etter at han var «friskmeldt». Han fikk beskjed om at det kunne være pga utslag på testen av dødt virus. Men han skulle holde seg inne nok en uke for sikkerhetsskyld. 
Man kan for lite om dette viruset. Og det kan fort bli katastrofalt! 

Anonymkode: be7f9...b87

Ja, slippes det for fort opp så tror jeg også at vi kan få langt større følger. Man så jo under spanskesyken at det først kom en bølge på sommeren, så en verre bølge med smitte på høsten.

Jeg er også veldig skeptisk til at de slipper opp på kommunekarantenene. Jeg bor i en kommune med kun få smittede, de satte kommunen i karantene, berenset innreise og tallet har bare økt med noen få siste to uker. Nå slippes dette opp, og da må man forvente at smitten vil øke ytterligere. Hvis det lempes på andre tiltak for tidlig også så er jeg redd følgene.

Anonymkode: b4a9b...9e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De er tydeligvis ikke enige innad en gang:

"Assisterende direktør Espen Nakstad i Helsedirektoratet sier på et generelt grunnlag at alle som mistenker at de har koronasmitte, skal oppføre seg som om de har det.

– Det innebærer at man skal være helt uten symptomer i syv dager før man friskmelder seg, sier han til TV 2 lørdag."

https://www.tv2.no/nyheter/11337514/

 

På Helsenorge.no står dette:

"Hvorfor skal alle med symptomer på luftveisinfeksjon holde seg hjemme ett døgn etter at symptomene er borte?

Det vil være en stor gruppe som har symptomer på luftveisinfeksjoner. Norge tester mange for COVID-19, og frem til nå har kun om lag 5 prosent av alle de testede fått påvist koronavirus. Det er med andre ord svært mange med luftveisinfeksjoner hvor symptomene skyldes noe annet enn koronavirussykdom. Foreløpige funn tyder på at man er mest smittsom tidlig i sykdomsforløpet og raskt blir mindre smittsom når symptomene er borte. Derfor er det et generelt råd at hele denne store gruppa skal holde seg hjemme til ett døgn etter at symptomene er borte."

https://helsenorge.no/koronavirus/karantene-og-isolasjon

 

 

Det ass.dir. Nakstad i Helsedirektoratet er jo det eneste som er logikk i så lenge de velger å ikke teste alle som har symptomer.

Anonymkode: b4a9b...9e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, slippes det for fort opp så tror jeg også at vi kan få langt større følger. Man så jo under spanskesyken at det først kom en bølge på sommeren, så en verre bølge med smitte på høsten.

Jeg er også veldig skeptisk til at de slipper opp på kommunekarantenene. Jeg bor i en kommune med kun få smittede, de satte kommunen i karantene, berenset innreise og tallet har bare økt med noen få siste to uker. Nå slippes dette opp, og da må man forvente at smitten vil øke ytterligere. Hvis det lempes på andre tiltak for tidlig også så er jeg redd følgene.

Anonymkode: b4a9b...9e7

Jeg tror ordførerne i de friske kommunene kommer til å stå imot! Med rette. 

Anonymkode: be7f9...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror ordførerne i de friske kommunene kommer til å stå imot! Med rette. 

Anonymkode: be7f9...b87

Min kommune ga etter fredag... helt håpløst, etter min mening.

Jeg håper andre tar bedre valg, men likevel passer på å gi dispensasjon for de som må krysse kommunegrenser mtp. jobb.

Anonymkode: b4a9b...9e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...