Gå til innhold

Synes dette er virkelig!!! merkelig med corona.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mannen min er skikkelig dårlig. Har alle symptomene på corona. Sterke brystsmerter, tørrhoste pluss pluss. 
Vært på smittekontoret i kommunen, der tok de bare vanlige undersøkelser og ikke test for corona. Synes det er merkelig så lenge han også fortalte at jeg er sykepleier på sykehus. Så jeg skal på jobb nå i morgen tidlig. Kjenner jeg er livredd for å smitte noen:(

Anonymkode: a2578...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er enig, dette er helt håpløst! Og det vil føre til at langt flere blir smittet.

Sånn er det når myndigehetene ikke har vært forberedt på en slik situasjon og har trenert beredskapen i år og tiår.

Helt håpløst!

Nå ble det også slått stort opp for et par dager siden at det kom x antall trailere med smittevernutstyr til landet, som om da kan vi puste lettet ut. Min tanke var at det ikke er på langt nær nok, for når vi får flere syke så vil behovet eksplodere overalt. Og i dag varsler sykehuset NN at de anser deres situasjon med smitteutstyr som kritisk og at de kun har utstyr til to-tre uker - vel og merke med dagens antall koronasyke...

Når potensielt smittebærende helsepersonell skal på jobb og de får beskjed om å spare på smittevernutstyr, da går vi mot tilstander vi ikke bør forestille oss. Det er oppskriften på å få enda flere ansatte i karantene, og til å ta livet av pasienter med andre diagnoser fordi de får korona på toppen.

Helt hårreisende at myndighetene godtar dette, etter min mening!

Anonymkode: b4a9b...9e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ta dine egne forhåndsregler på jobb, munnbind og hansker ved pasientkontakt, og ekstra obs om symptomer selv. 

Slik praktiseres det her også, får vi syke familiemedlemmer. 

Anonymkode: 3e452...248

Lenke til kommentar
Del på andre sider