Gå til innhold

KAN viruset ha vært i Norge lenge før vi tror?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tror det. Tror mange allerede har hatt dette viruset, og at det vi driver med nå er totalt unødvendig, og fullstendig katastrofe for økonomien vår.

Anonymkode: d4205...f17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,det er jeg sikker på.Derfor har ikke myndighetene reel oversikt og mørketallene store.Åpner vi opp nå eksploderer det og vi har full katastrofe i løpet av en uke.

Anonymkode: 03ebf...600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror dere det? Den første tiden hadde vi god kontroll på hvem som hadde smittet hvem og smitteoppsporingen gikk greit. Hvis smitten hadde vært her lengre burde vi fått flere syke tidligere og flere vi ikke viste hvordan var smittet.

Anonymkode: 14bfd...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor tror dere det? Den første tiden hadde vi god kontroll på hvem som hadde smittet hvem og smitteoppsporingen gikk greit. Hvis smitten hadde vært her lengre burde vi fått flere syke tidligere og flere vi ikke viste hvordan var smittet.

Anonymkode: 14bfd...a79

Ikke nødvendigvis. Folk kan ha vært syke, hjemme.

Anonymkode: 87eb6...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og folk med lungebetennelse osv., kan ha hatt det også på sykehus uten at de har visst at det var akkurat dét viruset fordi det ikke falt inn å teste for det engang

Anonymkode: 87eb6...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ikke nødvendigvis. Folk kan ha vært syke, hjemme.

Anonymkode: 87eb6...4c7

Noen kan i teorien det ja, men det er lite sandynlig at de ikke har smittet andre og at ingen av dem har blitt alvorlig syke. Hva mener du skulle tilsi at vi har gatt smitten lengre?

Anonymkode: 14bfd...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Noen kan i teorien det ja, men det er lite sandynlig at de ikke har smittet andre og at ingen av dem har blitt alvorlig syke. Hva mener du skulle tilsi at vi har gatt smitten lengre?

Anonymkode: 14bfd...a79

Vi vet jo ikke om noen av de som har vært alvorlig syke hadde coronavirus eller ikke da de ikke ble testet for det

Anonymkode: 87eb6...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor tror dere det? Den første tiden hadde vi god kontroll på hvem som hadde smittet hvem og smitteoppsporingen gikk greit. Hvis smitten hadde vært her lengre burde vi fått flere syke tidligere og flere vi ikke viste hvordan var smittet.

Anonymkode: 14bfd...a79

Fordi mange av symptomene er så diffuse, alt fra hodepine,svimmel,diare og snue. Flere som har fått påvist smitten sier jo at de ikke ante de var syke,men tok symptomene som tegn på at de var stresset/dårlig søvn eller hadde omgangssyke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor tror dere det? Den første tiden hadde vi god kontroll på hvem som hadde smittet hvem og smitteoppsporingen gikk greit. Hvis smitten hadde vært her lengre burde vi fått flere syke tidligere og flere vi ikke viste hvordan var smittet.

Anonymkode: 14bfd...a79

De som ble syke før det ble jo aldri testet for Korona så de falt sikkert inn under influensa. 

Anonymkode: 818a6...9fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De som ble syke før det ble jo aldri testet for Korona så de falt sikkert inn under influensa. 

Anonymkode: 818a6...9fc

Vi hadde en runde tidlig i februar med: 
Hodepine, magesmerter, sterke smerter i lungene (både voksne og barn hadde smerter i lungene), hoste, svært høy feber. 

Men det ble kalt influensa. Ene barnet var så dårlig at vi måtte på legevakten. Jeg sier ikke at det var korona, men det kunne ha vært det. Om vi ikke trodde det var influensa.

Anonymkode: 87eb6...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror kanskje det. Skrev denne her i går: 

 

Anonymkode: a8747...647

Man testes ihvertfall for influensa om man dør slik, så det har de åpenbart testet positivt på.

Anonymkode: 40e2d...18c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man testes ihvertfall for influensa om man dør slik, så det har de åpenbart testet positivt på.

Anonymkode: 40e2d...18c

Ja,nå gir jo Korona lungebetennelse,så der er like sannsynlig at dette VAR Korona.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi hadde en runde tidlig i februar med: 
Hodepine, magesmerter, sterke smerter i lungene (både voksne og barn hadde smerter i lungene), hoste, svært høy feber. 

Men det ble kalt influensa. Ene barnet var så dårlig at vi måtte på legevakten. Jeg sier ikke at det var korona, men det kunne ha vært det. Om vi ikke trodde det var influensa.

Anonymkode: 87eb6...4c7

Faren min hadde kraftig lungebetennelse, de fant ikke bakterier, og litt etter hadde moren min halvveis forkjølelse, hanglet og var slapp med feber og ei uke uten smak og lukt. Dette var rett før de begynte å teste her. 

Anonymkode: 818a6...9fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han TV2 utenrikskorrespodenten som ble smittet,påstår det samme.Smitten har vært i landet LENGE før folk ble testet.

Endret av Østerdølen
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Østerdølen skrev:

Ja,nå gir jo Korona lungebetennelse,så der er like sannsynlig at dette VAR Korona.

Eh, nei. Når dødsårsaken angis å være influensa (som det ble her) er det selvsagt testet for influensa. 

Anonymkode: 40e2d...18c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi hadde en runde tidlig i februar med: 
Hodepine, magesmerter, sterke smerter i lungene (både voksne og barn hadde smerter i lungene), hoste, svært høy feber. 

Men det ble kalt influensa. Ene barnet var så dårlig at vi måtte på legevakten. Jeg sier ikke at det var korona, men det kunne ha vært det. Om vi ikke trodde det var influensa.

Anonymkode: 87eb6...4c7

I området her var det enormt mange som hadde et slikt sykdomsforløp i den tiden. Var tomme avdelinger i barnehager rundt omkring, skoleklasser var halvert, både voksne og barn var kjempedårlig. Selv lå jeg hjemme med høy feber, bronkitt mm. i én uke. 

Anonymkode: 031fe...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I området her var det enormt mange som hadde et slikt sykdomsforløp i den tiden. Var tomme avdelinger i barnehager rundt omkring, skoleklasser var halvert, både voksne og barn var kjempedårlig. Selv lå jeg hjemme med høy feber, bronkitt mm. i én uke. 

Anonymkode: 031fe...8c6

Nettopp, det husker jeg. Men det gikk også "omgangssyke" i samme periode.

Anonymkode: 87eb6...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nettopp, det husker jeg. Men det gikk også "omgangssyke" i samme periode.

Anonymkode: 87eb6...4c7

Ja, det gikk mye forskjellig. Var verste "tørnen" jeg har vært med på gjennom mine 15 år i barnehage. 

Anonymkode: 031fe...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I området her var det enormt mange som hadde et slikt sykdomsforløp i den tiden. Var tomme avdelinger i barnehager rundt omkring, skoleklasser var halvert, både voksne og barn var kjempedårlig. Selv lå jeg hjemme med høy feber, bronkitt mm. i én uke. 

Anonymkode: 031fe...8c6

Her og (Nedre Romerike). Det var skoleklasser med kun halvparten av barna uka før skolen stengte.

Anonymkode: 34faf...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I henhold til en rapport fra oxford mistenker de at smitten sirkulerte i europa minst en måned før første bekreftede tilfelle. De tror også at over halvparten av Storbritannias befolkning kan ha hatt det allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, tante grusom master of law skrev:

I henhold til en rapport fra oxford mistenker de at smitten sirkulerte i europa minst en måned før første bekreftede tilfelle. De tror også at over halvparten av Storbritannias befolkning kan ha hatt det allerede.

Glemte link

https://www.ft.com/content/5ff6469a-6dd8-11ea-89df-41bea055720b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, tante grusom master of law skrev:

I henhold til en rapport fra oxford mistenker de at smitten sirkulerte i europa minst en måned før første bekreftede tilfelle. De tror også at over halvparten av Storbritannias befolkning kan ha hatt det allerede.

Hvis det er tilfelle så er jo det veldig bra!

Anonymkode: 34faf...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...