Gå til innhold

Hva tenker du om du ser mor og barn med munnbind?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

En del av meg er ikke veldig redd for corona, selv om jeg følger alle råd og regler. Vi er i utgangspunktet sunne og friske, så tenker at vi aller mest sannsynlig ville "taklet" en eventuell smitte greit.

Samtidig blir jeg mye mer bekymret når jeg leser hva leger sier. Hvordan utenlandske medier ber oss forberede oss, hvordan "spådommen" om at det vil bli mye verre kommer over oss hele tiden... da tenker jeg at jeg burde beskytte oss enda mer, eventuelt med munnbind... Har sett flere bruke det, men langt i de mange....

Anonymkode: 4904d...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En del av meg er ikke veldig redd for corona, selv om jeg følger alle råd og regler. Vi er i utgangspunktet sunne og friske, så tenker at vi aller mest sannsynlig ville "taklet" en eventuell smitte greit.

Samtidig blir jeg mye mer bekymret når jeg leser hva leger sier. Hvordan utenlandske medier ber oss forberede oss, hvordan "spådommen" om at det vil bli mye verre kommer over oss hele tiden... da tenker jeg at jeg burde beskytte oss enda mer, eventuelt med munnbind... Har sett flere bruke det, men langt i de mange....

Anonymkode: 4904d...650

Ikke noe galt i å beskytte seg selv og barna hvis en føler for det. Jeg har møtt mange på min vei, både unge og gamle som har gått med alt fra munnbind til store masker. 

Anonymkode: 01bc1...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt at dere var hysteriske...

Men hvem vet, kanskje det blir vanlig eller noe vi blir anbefalt snart.

Anonymkode: d56f6...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt at mor ikke har fått med seg at bruk av munnbind ikke virker forebyggende. (Jeg har spurt helsepersonell.) Eventuelt er mor og eller barn syke, og da skulle de vært hjemme. Ergo: Ikke gå på gata med munnbind. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok stusset litt hvis jeg hadde sett det nå her jeg bor, hadde muligens tenkt at det var dere som var smittsomme

Anonymkode: acba9...fa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok tenkt de var i risikogruppe eller syke fra før og lurt på hva de gjorde ute blant folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At de ikke har fått med seg at munnbind ikke har så stor effekt mot smitte. 

Anonymkode: 5199f...5c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde i utgangspunktet tenkt at de var syke/forkjølet. Det er advart mot å bruke munnbind for friske, og syke skal jo ikke ut, så Jeg vet ikke helt. Uansett ville jeg tenkt at det er trist at privatpersoner bruker utstyr helsevesenet burde hatt, all den tid det er mangel blant de som virkelig trenger det. 

Anonymkode: 16ff6...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt at munnbind virker mot sin hensikt. Feil brukt er det verre å bruke munnbind enn å la være. 

Anonymkode: f8504...22d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mot sin hensikt. Grunn? Vanlige munnbind beskytter ikke mot covid-19. Hvis du ser i avisene brukes det i tillegg spesial visir foran øynene for å beskytte mot smitte. Du er ikke beskyttet med kun ett vanlig munnbind. Jeg ville derfor tenkt at du er redd for smitte men ikke har satt deg inn i hvordan du beskytter deg riktig. 

Anonymkode: 679af...712

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe jeg tenker over. Tenker jeg over noe, med andre folk i butikken, er det mer i retning av, "nå følger de vel med på det, hvis jeg tar ut en vare for å sjekke hvor mye karber det inneholder, og så setter den tilbake, så jeg må nok vente til de er gått forbi".

Anonymkode: 35449...65c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er mot sin hensikt. Grunn? Vanlige munnbind beskytter ikke mot covid-19. Hvis du ser i avisene brukes det i tillegg spesial visir foran øynene for å beskytte mot smitte. Du er ikke beskyttet med kun ett vanlig munnbind. Jeg ville derfor tenkt at du er redd for smitte men ikke har satt deg inn i hvordan du beskytter deg riktig. 

Anonymkode: 679af...712

Her tenker jeg det er nordmenn som kanskje har misforstått noe. Praktisk talt hele verden går med munnbind. Jeg skjønner argumentet med at det ikke hjelper hvis man ikke bruker det riktig, men om man bruker det riktig så hjelper det jo. Det er ikke som om milliarder av mennesker har tatt feil, og Norge er de eneste som har skjønt hvordan det virkelig henger sammen....

Anonymkode: cd119...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Her tenker jeg det er nordmenn som kanskje har misforstått noe. Praktisk talt hele verden går med munnbind. Jeg skjønner argumentet med at det ikke hjelper hvis man ikke bruker det riktig, men om man bruker det riktig så hjelper det jo. Det er ikke som om milliarder av mennesker har tatt feil, og Norge er de eneste som har skjønt hvordan det virkelig henger sammen....

Anonymkode: cd119...3e7

Skal love deg at vi i helsevesenet ikke bruker de vanlige munnbindene du ser mannen i gata bruker. Falsk trygghet. 

Anonymkode: 905e8...b66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skal love deg at vi i helsevesenet ikke bruker de vanlige munnbindene du ser mannen i gata bruker. Falsk trygghet. 

Anonymkode: 905e8...b66

Ser alltid folk som driver operasjon med slike munnbind for å beskytte seg.

Anonymkode: 35449...65c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min har corona. Han ligger rett ut og har gjort det de siste 15 dagene. Han er ung (35) og trent. Frisk og ingen underliggende sykdommer. Jeg og barna er symptomfrie og har vært det hele tiden. Vi går med munnbind når vi skal inn på rommet hvor han ligger, han går med munnbind når han skal på do (har 2 doer, en til han og en til meg og barna)

 

Nåf han blir frisk og vår karantene er over skal vi ha munnbind på når vi skal ut blandt folk (butikken). Vi vet ikke om dette gif immunitet. Så vi vil alle sammen her gå med munnbind etterpå.

Anonymkode: 847a2...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skal love deg at vi i helsevesenet ikke bruker de vanlige munnbindene du ser mannen i gata bruker. Falsk trygghet. 

Anonymkode: 905e8...b66

Vi fikk kirurgiske munnbind av en bekjent i Kina. Sånn lege-grønn på ene siden og hvit på den andre. Til å feste på ørene. Skal visstnok være ordentlig greier? 
(vi fikk 20 stk bare)

Anonymkode: 847a2...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ser alltid folk som driver operasjon med slike munnbind for å beskytte seg.

Anonymkode: 35449...65c

Vanlige operasjoner ja. Det er noe helt annet. Det er for at vi skal beskytte pasienten mot oss. Ikke omvendt. 

Anonymkode: 905e8...b66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt latterlig. Ja, skyt meg. Men ser f eks i Asia at folk ofte går med munnbind selv utenfor epidemier. Synes det er en blanding av hysterisk og falsk trygghet. 
 

eldre med ansiktsbeskyttelse (skjerf etc) tenker jeg ikke mye om, annet enn at de burde vært hjemme. 

Anonymkode: 0f7a2...279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mannen min har corona. Han ligger rett ut og har gjort det de siste 15 dagene. Han er ung (35) og trent. Frisk og ingen underliggende sykdommer. Jeg og barna er symptomfrie og har vært det hele tiden. Vi går med munnbind når vi skal inn på rommet hvor han ligger, han går med munnbind når han skal på do (har 2 doer, en til han og en til meg og barna)

 

Nåf han blir frisk og vår karantene er over skal vi ha munnbind på når vi skal ut blandt folk (butikken). Vi vet ikke om dette gif immunitet. Så vi vil alle sammen her gå med munnbind etterpå.

Anonymkode: 847a2...78b

God bedring til mannen din. Håper han snart blir frisk igjen ❤

Anonymkode: 9261c...dbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er litt latterlig. Ja, skyt meg. Men ser f eks i Asia at folk ofte går med munnbind selv utenfor epidemier. Synes det er en blanding av hysterisk og falsk trygghet. 
 

eldre med ansiktsbeskyttelse (skjerf etc) tenker jeg ikke mye om, annet enn at de burde vært hjemme. 

Anonymkode: 0f7a2...279

Du vet vel hvorfor de går med munnbind utenfor epidemier? Og det har jo ikke noe med hysteri å gjøre

Anonymkode: acba9...fa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ser alltid folk som driver operasjon med slike munnbind for å beskytte seg.

Anonymkode: 35449...65c

Ikke for å beskytte seg selv, men for å beskytte pasienten! Det er der munnbind er bra. Det beskytter andre mot hva du har.

Anonymkode: 023dc...c71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kun ha tenkt: håper de vet hvordan man bruker det. Både munnbind og hansker er verdiløst dersom brukeren ikke vet hvordan man korrekt skal behandle det.

Anonymkode: 66b36...9c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi fikk kirurgiske munnbind av en bekjent i Kina. Sånn lege-grønn på ene siden og hvit på den andre. Til å feste på ørene. Skal visstnok være ordentlig greier? 
(vi fikk 20 stk bare)

Anonymkode: 847a2...78b

Vasker du hender før du tar dem på? Ligger de i steril emballasje? Vet du hvordan du skal rulle det av deg for ikke å få noen av smittestoffene på hendene? Vasker du hender etter at du har berørt det brukte munnbindet (tatt det av deg)? Hvor lenge bruker du hvert munnbind?

Anonymkode: 66b36...9c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...