Gå til innhold

Noe hyggelig fra dagen i dag?


sug lut

Anbefalte innlegg

Det er Vaffeldagen! Det er en genial ting uansett.

Og jeg har knopper på både krokus, scilla og påskeliljer ute, hage nå på våren er en en lise for sjelen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her var det vafler til lunsj ❤️ 

Har sådd karse og tomater, spennende å følge med om det blir noe av tomatene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vafler til kvelds. 
Nesten ferdig å male stua, det blir fint! 
Krokus blomstrer i hagen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min og jeg har funnet serier vi vil se sammen. Godt at han har blitt så stor nå at han syns andre ting enn tegneserier og barneserier er morsomt å se på. 
 

Vi fikk også skikkelig latterkrampe under dagens trim i stua, såpass at jeg kjenner jeg kommer til å bli støl i morgen. Ble nærmere 1 time med total latterkrampe på oss begge 😛 (det er jo en fin ting med disse «lock down-tider», standarden er ikke så høy)

Anonymkode: bcae8...558

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen skrapte veien, så nå er all holke og sørpe borte og veien er (nesten) bar.

Jeg har snakket med noen jeg sjelden snakker med i dag. Via telefon. Det var veldig hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 åringen hadde vaffellaging som skuleoppgåve, og fekk hjelp av far, som hadde dagens lærarøkt.  Det var ingenting att då eg kom heim :)  Eg har barrots stauder og rosebusker på veg i posten, så håpar på bra vær til helga (skikkeleg sutlevær i dag). Glaskarmane er fulle av små spirer, som eg stuller og steller med.  Var nok litt tidleg ute med nokon av sommarblomane, så Flittige Lise har allereie kome med ein knallrosa og fin blome.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utetørk og resten av det beskjærte epletre er kuttet til ved for neste vinter. Dessuten har vi spist fylte horn til middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å komme på jobb igjen i dag etter karantene. 

Det pøsregnet her, noe som jeg synes er positivt, for da forsvinner snøen fortere 😀

fikk igjen bittelitt på skatten. 

Bilen funker, alle regninger betalt, mamma er frisk, ungene er friske, bare to uker til påske og lønn. 

Masse å glede seg over når man tenker seg om

Anonymkode: 7d0ea...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tomater, squash og agurk spirer i alle vinduer, hagen er nesten klargjort til sesongen å jeg skal sette meg ned med en hagekatalog å bestille meg nye liljer til samlinga❤❤❤ 

 

I tillegg fant 13 åringen ut at hun ville bake så nå kommer det en deilig duft av shortbread inn til meg😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk kjørt meg en liten tur på jobb i kveld. Endelig litt alenetid😂🙈 
 

Jeg fikk igjen litt mer på skatten enn det jeg hadde beregnet👍
 

De minste barna har nå blitt nesten friske🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prikla chiliplantene mine i går, og i dag står de så fint alle sammen. Jeg ble også testa for corona i går, og fikk svar i dag at den var negativ, og det er jo en god ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, sug lut skrev:

Det er Vaffeldagen! Det er en genial ting uansett.

Og jeg har knopper på både krokus, scilla og påskeliljer ute, hage nå på våren er en en lise for sjelen.

 

Spist vafler, brownies og god middag med familien i huset ❤️

 

Har vært ute og lekt med ungene. En mtr avstand til de to andre naboungene. 

Anonymkode: 27b12...0a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vafler til kveldsmat. Fin lang tur ut i sola med to av ungene. Snøklokke og krokus blomstrer, og mange av tulipanene har overlevd vinteren og er på vei opp av jorda. Også har vi brukt dagen til å planlegge telttur i påska, det blir bra det!

Anonymkode: 39327...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minstemann som sa «elsker deg mamma» etter jeg har hatt den mest krevende dagen på år og dag. Fy søren altså, at de ordene skulle bare viske bort all dritten fra tidigere. Nydelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så på barneprogrammet Bamselegen med barna. Legeassistenten som flyr med ambulansehelikopter heter Gilbert 👨‍⚕️ 

Anonymkode: 269c6...1d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en deilig tråd 😍

Jeg har påskeliljer som blomstrer. Vi har stått utenfor vinduet til besteforeldre hver dag denne uken. Både de og ungene synes det er kjempe koselig. Bålpanne til hagen er kjøpt inn, så da kan vi få litt hyttefølelse uten å være på hytta. Nå sitter jeg og hører på mannen som synger for barna på sengen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk meg to timers tur i regnværet i dag, hadde alle gatene alene så bare gikk og gikk, frisk luft, nesten ikke trafikk :)

Helt på slutten gikk jeg et sted jeg ikke har gått på noen år, kom til et blomsterbed, eller en skråning som ikke var gjort noe med i det siste. La merke til at det var ganske stusselig, grått og brunt løv og rester av fjorårets visnede planter, dødt løv. Kunne såvidt se spirene av krokus og påskeliljer som strevde for å komme opp, bare såvidt de var synlige. Men midt i skråningen stod en liten aurikkel med knallgrønne blad og masse, masse små sitrongule blomster - den bare ropte ut "Her er jeg og jeg var først" :D

Etter at jeg kom inn fra tur sluttet det å regne... selvfølgelig ;) Ble en veldig fin kveld med knall rosa himmel, så jeg måtte ut en liten tur til, bare for å kjenne på følelsen av å gå uten støvler og regntøy. Fantastiske farger. Deilig :) For å understreke vårfølelsen var kommunens minste kostebil ute og feide iherdig fortau og gangveier.

Anonymkode: da20f...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Kulturskolen gir skype-undervisning. Så i dag har jeg vært bisitter under ungenes spilletimer. Det var superkoselig, og de ble så motiverte av det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min på 16 fikset lunsj til hele familien uoppfordret i dag. Godt var det og. 13-åringen har bakt baguetter spm vat kjempegode. 9-åringen har vært blidvog fornøyd. Også har jeg gått tur med ei venninne i 10 varmegrader og sol. Godt for sjela.

Anonymkode: 0fd41...1a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk se mamma i dag etter 14 dager❤️ 
hun kom med 2 brett egg , 4 solo og en haug sjokolade. 
 

vi hadde avstandskaffe i sola og fikk en god time med skravling🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vanskelig å komme på noe, men så klarte jeg å finne noe allikevel: filmsnuttene og bildene jeg fikk av det som er en usedvanlig vakker, fantastisk, rar, morsom, snill, masete, lykkelig og sjarmerende hund. Får aldri nok bilder og filmer av den korte og lange kroppen med det vakre ansiktet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg var ferdig med hjemmeskole for alle tre barn kl 10 og at vi kunne kose oss resten av dagen. 😍🌸

Anonymkode: c3ae4...c04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 åringen som var lykkelig for at vi bakte boller til kvelds. Og som er så raus med komplimenter til familien sin, det hjelper på i disse tider hvor jeg er hjemme 24/7 med to små og jobber 100% og vel så det. 
«mamma så fin tskjorte du har i dag!» når jeg sto opp etter 3 timers søvn i en litt sliten sort singlet 😅

Eller når middagen var servert og han gjentatte ganger måtte fortelle for en nydelig middag jeg hadde laget 🥰

En annen som gjør hver dag fin er 1 åringen som alltid er blid og fornøyd, og som stadig kommer bort for en ekstra lang klem før hun tusler avgårde for å finne noe nytt å utforske ☺️

Anonymkode: 97704...274

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har arrangert quiz for venner. Mange påmeldte lag, og mannen retter som en gal enda. Vi har kost oss masse med forberedelsene og utifra snap og kommentarer ser det ut som om det falt i smak☺️👍🏼 
Flere som har kost seg med et glass rødvin og date med ektefellen i kveld og svart på quizen. 
Gjentar suksessen neste uke🙏🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...