Gå til innhold

Få tilbake tillit etter tillitsbrudd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei😊 

Noen som har noen tips til hvordan man får tilbake tillit til partner etter emosjonelt utroskap? 
under hele graviditeten min avviste han meg seksuelt, kalte meg mye stygt. Samtidig som han hadde ukentlig kontakt med sexkompisen han hadde rett før han møtte meg. Har begrunna kontakten med tidligere sexkompis( nesten forhold) med blandt annet at ; « han delte seng meg en valross( altså meg),  at gravide ikke er sexy, at vi har gjort alt seksuelt i senga allerede så det er derfor kjedelig».. Dette er bare eksempler på ting som er blitt sagt.? Etter at babyen kom til verden hadde vi en del sex når magen gikk ned osv, hvor på det igjen slutta og det kom mye anna stygt i fra han. Inkludert ekskludering av meg i aktiviteter vi tidligere hadde gjort sammen, sammenligning av meg negativt opp mot nye jenter han hadde møtt i forhold til de aktiviteter vi to pleide gjøre sammen før babyen kom. Før jeg da til slutt når babyen hadde blitt 1 år fant ut denne kontakten med eks sexkompisen. Han hadde vært mye sur og grinete pga at han var trøtt, og mente jeg holdt han våken med babyen..som forsåvidt sov hele natta. Hvor det viste seg i etterkant at kanskje årsaken var at han lå våken siden av meg i senga til morgenkvisten og sendte meldinger med henne. 
vi prøver igjen, men rett etter det fant jeg ut at han har hatt daglig kontakt med ei anna dame i 4 mnd som han også småflørta med mens jeg var gravid.. jeg sliter med og stole på han. Han sier jeg bare må det. Det sitter langt inne hos meg og be om å få se tlf hans, for det føles som kontrollering. Samt tidligere erfaringer med han om at den er veldig privat, gjør at dette er vanskelig. Jeg sliter med selvbilde og føler meg lite verdt. Samt at jeg føler meg nesten litt deprimert pga dette. Det er vanskelig og være kjæreste med en som har såra en så mye, og som samtidig bare forventer at han skal bli stola på uten og gjøre noe for og gjenvinne tillit. For meg så føles det som at det eneste som hadde hjulpet var at jeg så på tlf hans hele tiden, men det vet jeg jo at ikke er samsvarende med noe bra forhold det heller. Noen som har vært i lignende situasjon hvor man skal prøve få det til uten at partner egentlig gir mye åpenhet rundt kontakt? 

Anonymkode: 6766c...f07

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me...

Hvorfor ønsker du å gi denne mannen tillit igjen? Han er ikke verdt det, og vil bryte den igjen gang på gang...

Kom deg bort heller, finn deg heller en ekte mann fremfor denne taperen!

Skrevet

Vet du, han der skal du ikke en gang forsøke å få tillit til igjen.

Han har nå vist deg flere ganger at han:

- Ikke er til å stole på, ergo skal du heller ikke forsøke å få en kunstig tillit til en som du uansett ikke bør ha tillit til.

- Han respekterer deg ikke.

- Slik han behandler deg og snakker til deg er det tydelig at han ikke elsker deg.

- Han tråkker på deg og psyker deg ned. Dette er en mann som er skadelig og farlig for deg, for fortsetter du et forhold til ham vil du miste deg selv, bli deprimert og ødelagt.

Kom deg unna så fort som mulig, du vil aldri kunne stole på en slik mann, for han ønsker ikke å endre seg. Han er heller ikke glad nok i deg til å endre seg.

Vær mer glad i deg selv, Hi. Du fortjener langt bedre! Skal du kunne være en god mor for barnet ditt i årene som kommer må du ta vare på deg selv - og da må du komme deg bort fra han som bedriver psykisk vold mot deg!

Anonymkode: 62d47...1c0

Skrevet

For en dritt! Det er det verste jeg har hørt (på en liten stund men). Han der kan du med god samvittighet forlate på flekken. Lykke til 🤗

Skrevet

Jeg vet at jeg mye mulig går på en smell, men ønsker og forsøke bygge opp igjen noe tillit. Han vet at jeg ikke har noe tillit til han. Så jeg lurer på om noen har noen erfaring og tips til hvordan det kan bygges opp igjen tillit etter noe sånt. For det virker som at det og ha åpenhet rundt sosiale medier ikke er så veldig aktuelt for han. Jeg prøvde ved en anledning etter at han ville prøve og ordne dette her. Og slette sosiale medier for en stund for å kunne fokusere på oss. Men det endte med at jeg gikk rundt uten sosiale medier en 3 ukers tid, mens han ikke så poenget med og slette det. ( i denne perioden hadde han vel ogaå da kontakt med hun ene som han hadde i 4 mnd tid før jeg fant ut at det) vanskeligheten kommer når han mener jeg overdramatiserer det, for han mener ikke han har gjort noe feil selv om han sårer meg mer og mer og får meg til og føle meg lite attraktiv, utilstrekkelig som kjæreste og generelt lite verdt når det betyr så lite og såre meg. Men samtidig hevder han at han elsker meg..... 

Skrevet

Hæ? Hvorfor i all verden gidder du? Ingen MANN snakker slik til sin gravide kjæreste. Han er en drittsekk, fatter ikke at du bruker en kalori på det der.

Anonymkode: 51153...a2a

Skrevet

At du gidder. Han er jo et eneste stort waste of space...

Anonymkode: 4d970...f7d

Skrevet

Dette er faktisk første gang jeg svarer i en slik tråd. Men, det har nok med at det er første gang jeg med hånden på hjerte kan si hva er årsaken til at du ønsker deg selv så vondt? Du vet du fortjener bedre enn dette? 

Hadde det vært snakk om at han hadde vært «uheldig» og havnet til sengs med ei anna og la seg langflat og prøvde sitt ytterste for å ordne opp så hadde ståa vært annerledes. 

Men, her har du en mann som mener det han har gjort er helt ok. Han synest det er helt innafor å mishandle deg verbalt, han mener det er helt innafor å drive emosjonelt utroskap og han mener dette er noe du SKAL akseptere. 

Er dette måten du ønsker at din datter skal måtte akseptere fra sin fremtidige mann? Eller din sønn behandle sin fremtidige partner? Vi som foreldre viser barna våre hvordan ett forhold skal være. Vi er forbilder. 

Så for første gang i mitt liv sier jeg; kast ut mannen. Har ikke han vist anger til nå så kommer ikke han til å gjøre det heller. Han kommer til å fortsette i samme tralten. Hvorfor skal du bygge opp denne tilliten til en mann som kommer til å bryte den igjen?  

Anonymkode: 0877d...d5e

Skrevet

Du kan ikke bygge opp tillit her, det er helt åpenbart ingenting å stole på når det gjelder denne mannen.

Du er ansvarlig for å vise barnet ditt, også, at man ikke skal oppføre seg sånn. Ei lita jente skal vite at jenter ikke skal ta imot alt, en liten gutt skal vite at sånn gjør man ikke mot folk. Og mannen må lære seg å ta konsekvensen av at han er en forbanna dust.

Du må rett og slett stille krav til deg selv, og vise deg selv at du klarer dette uten dødvekt.

Skrevet

Jeg sier bare en ting; GÅ! 

Du vil aldri då tillit til den mannen. Det han fortjener er at du går, for det tror han ikke du kommer til å gjøre.

Anonymkode: cddbe...f20

Skrevet

Han er giftig og kommer til å ødelegge deg og deres barn om du ikke kommer deg vekk fra han. 

Anonymkode: 525d0...705

Skrevet

Kom deg vekk fra denne mannen! Uansett hvor mye du prøver så kommer det aldri til å fungere uansett over tid. 

Denne mannen viser med alt han sier og gjør at han ikke har respekt for deg, eller elsker deg nok til å være lojal mot deg. 

For din egen del, kom deg bort. Jo før, jo bedre. 

Det gjør helt sikkert vondt, men du kommer til å sitte med en deilig selvfølelse da du har tatt skrittet å kommet deg bort fra denne mannen. Gled deg til du ser han fra utsiden og ser hvor stakkarslig han er👍

Anonymkode: 630e8...4a6

Skrevet

Det finnes ikke en eneste god grunn til p prøve p reparere tilliten til denne mannen. Han viser ikke på et punkt at han er ferdig tilliten og han behandler deg svært dårlig. 

Jeg har en gang også vært i et forhold som ikke var bra for meg. Det tok meg lang tid å innse at slik skal man IKKE finne seg i å bli behandlet. For min del kom vendepunktet da jeg begynte å snakke høyt om det med de rundt meg og tok innover meg deres reaksjon. Jeg hadde levd i det så lenge at jeg hadde bagatellisert og forsvart det for meg selv. Det absolutte vendepunktet kom da jeg stilte meg spørsmålet, vil jeg at ungene skal ha dette forholdet som forbilde. Vil jeg at jentene skal godta dette og gutten være slik selv? Svarer var rungende nei!

Jeg skal ikke lyve, det har vært knalltøft. Et brudd med barn er ikke noe man skal ta lett på og det er vondt og krevende. Men noen ganger er det så uendelig riktig.

Jeg har kommet ut av det på andre siden. Jeg har møtt en mann som er HELT fantastisk. Som er min tillit verdig og behandler meg med respekt og kjærlighet. For en enorm forskjell det er i livskvalitet. Dette fortjener du også, HI! 

Anonymkode: 9cecb...8ac

Skrevet

Dette er ikke liv laga, kom deg vekk nå mens du kan. Plutselig ender du opp gravid med nummer to og føler deg fanget. 

Han er en dritt, ingen ting å samle på. Du har allerede tatt imot alt for mye dritt fra han og han får deg til å føle at du ikke er god nok. Du ville vel ikke at barnet ditt skulle hatt et forhold til en slik person? Tenk du er barnet til dine foreldre og de ønsker ikke dette for deg, så kom deg bort.

Skrevet

Den som er skyld i tillitsbruddet må legge seg flat og være en åpen bok som viser at han virkelig ønsker at ting skal fungere. Det er den eneste måten det kan fungere på. 

I dette tilfellet skjønner jeg ikke at du verken gidder eller vil, og spesielt ikke hvis han bare mener du skal stole på han uten at han må legge noe som helst krefter i å gjenvinne tillit. 

Kvitt deg med dusten. 

Skrevet

Den eneste måten å bygge opp tillit igjen på er at "synderen" legger seg helt flat og jobber for at du skal stole på han/henne igjen.

Så her kan du ikke gjøre noen ting. Om noen skulle gjort noe var det han, han skulle vist med oppførsel og tale at du kan stole på han, men det gidder han ikke, og da er det umulig å bygge opp noe som helst.

Dette forholdet er ikke liv laga, ingen fortjener å bli behandlet sånn som du har blitt behandlet her.

Anonymkode: 6d42d...769

Skrevet

Hi kjære deg, kom deg vekk før du blir helt ødelagt. MAN ER IKKE SAMMEN MED SLIKE IDIOTER! 

Anonymkode: 6d959...eea

Skrevet

Det eneste som kan gi tillit her, er hvis denne fyren spiller med helt åpne kort. Det er han åpenbart ikke interessert i, så da skjønner jeg ikke at du gidder dette. 

Det er hans oppførsel som gjør at du har dårlig selvtillit og føler deg deprimert. 

Du fortjener bedre, og det er heller ikke bra for barnet å vokse opp med en far som behandler mor så dårlig. 

Skrevet

Men jeg kan jo ikke kreve og se alt han bedriver eller hvem han sender meldinger,snap osv på sosiale medier. Eneste jeg tenker er at om det hadde vært motsatt, altså at det var jeg som hadde drevet sånn og ville at forholdet skulle fungere igjen( noe han sier at han vil) , så hadde jeg vist han disse tingene helt uoppfordret for å skape trygghet igjen. Men det er altså ikke noe han verken virker til og ville gjøre , ei heller ser poenget med det. For jeg må bare stole på han. Skulle ønske det var så enkelt som det. 

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sier bare en ting; GÅ! 

Du vil aldri då tillit til den mannen. Det han fortjener er at du går, for det tror han ikke du kommer til å gjøre.

Anonymkode: cddbe...f20

Ja, det har vært en ting han har sagt faktisk. At han ikke sluttet med det ( selv om han så hvor såret og dårlig jeg ble av det) , fordi han hadde aldri i verden trodd at jeg skulle gå i fra han pga det....

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men jeg kan jo ikke kreve og se alt han bedriver eller hvem han sender meldinger,snap osv på sosiale medier. Eneste jeg tenker er at om det hadde vært motsatt, altså at det var jeg som hadde drevet sånn og ville at forholdet skulle fungere igjen( noe han sier at han vil) , så hadde jeg vist han disse tingene helt uoppfordret for å skape trygghet igjen. Men det er altså ikke noe han verken virker til og ville gjøre , ei heller ser poenget med det. For jeg må bare stole på han. Skulle ønske det var så enkelt som det. 

Jøjemeg, han er jo slett ikke interessert i å gjøre en innsats for forholdet, han vil bare ha det gående der som en trofast nikkedukke som "bare stoler på han" uansett hva han har sagt eller gjort tidligere.

Sånn fungerer det ikke, dette forholdet kommer aldri til å fungere på annet enn hans premisser, og du vil ikke ha det sånn.

Anonymkode: 6d42d...769

Skrevet

Hvorfor er det ditt ansvar å bygge tillit? Hva er hans rolle i forholdet deres? 

Jeg er enig med de andre her i tråden. Kom deg vekk så fort som mulig. 

Anonymkode: 7b1b4...a8c

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HVORFOR vil du være sammen med denne mannen? Han snakker stygt til deg og om deg, han er en drittsekk og en taper som tror han blir sterkere av å undertrykke deg, han satser på at du har så elendig selvtillit at du ikke greier å gå fra ham - og utnytter det. 

Hvorfor vil du deg selv så vondt? Hvorfor vil du leve med en mann som ikke elsker deg, men som derimot ser ned på deg, tråkker på deg og er slem mot deg? 

Anonymkode: b00b6...ff9

Skrevet

Det er ikke du som skal måtte kreve å få innsyn, det er han som burde ha lagt seg flat, vist deg alt, for å bygge opp tilliten og for å vise at han ikke lenger har noe å skjule. 

Han er ikke interessert i å gjøre dette, derfor bryr han seg egentlig null og niks om deg. 

Skrevet

Det du lever med er en stygg form for manipulering og psykisk vold.

Hi, han sier han elsker deg fordi det vil gi deg et håp om at dere kan få det bra, slik du trodde dere hadde det bra en gang. Men med alt han sier og gjør viser han deg at han ikke elsker deg, ikke respekterer deg. Han sier at han vil fortsette forholdet... javel... hvorfor? Det er jo helt klart med alt han sier og gjør at han ikke elsker deg, for man behandler ikke den man elsker som en dritt, man velger ikke bevisst å gjøre ting mot den man elsker som man vet den personen vil bli såret av. Han gjør disse tingene over lang tid og gang på gang på gang.

Så hvorfor vil han fortsette forholdet? Han har det akkurat slik han vil ha det. Ei dame som er med på å dele utgifter med ham, så bor han billigere. Skal jeg gjette så tar du også det meste av husarbeidet og det meste med barnet også, så da har han også gratis hushjelp og barnepass. Så kan han se barnet sitt regelmessig likevel. Og når han ikke har noe på gang med andre damer så har han ei som han kan ha sex med også. Og mens du gir og gir og gir til ham, noe som selvfølgelig er veldig kjekt for ham, så velger han i tillegg å ha div. kontakt med flere andre damer. Og han ønsker jo ikke å endre noe som helst av dette, han sier det jo rett ut til deg, Hi!!!

Og for hver gang du "tilgir" ham så sier du til ham: nå har du enda mer makt over meg, for nå er jeg psyket enda lenger ned, nå kan du begynne å behandle meg enda dårligere, nå kan du bare ha kontakt med alle andre damer du vil, for jeg kommer til å godta at du behandler meg uten respekt og som om jeg var en dritt". Han vet dette, og han vil at det skal fortsette. Derfor må han gi deg et håp - og sier han elsker deg. Men HAN har ikke tenkt å endre noe som helst, han har ikke tenkt å endre seg, han har ikke tenkt å slutte å ha kontakt med andre damer. Og hvorfor skulle han det - han vet jo at du aksepterer å bli behandlet slik. Han sier bare han vil fortsette forholdet og at han elsker deg - og så sier han at det er du som er problemet og du som må få tillit til ham. Men han har ikke tenkt å endre seg, han har ikke tenkt å begynne å behandle deg bra.

Du kan ikke få det bra igjen med denne mannen, Hi. Du blir ødelagt av ham.

Anonymkode: 62d47...1c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...