Gå til innhold

heldigvis åpner skolene


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

4 minutes ago, Anonym bruker said:

Nei det er et helvete. Økonomien er et helvete, total isolasjon fra sosial omgang med venner og familie er et helvete, og sitte isolert i flere uker på et sted er et helvete. Å ikke kunne gå tilbake til det gode trygge livet med andre mennesker er et helvete. Å ikke kunne dra pp trening med alle jeg er vant til å trene med er dritt. Jeg er dritt lei!!! Gjør så klart det beste ut av det, men er dritt lei!! Barna også vil på skole, barna vil at det skjer litt, barna vil trene med vennene sine, barna vil dra på lekeplassen, barna vil ta bussen inn til byen, gå i parken. Jeg vil ut av huset mitt !! Jeg vil at økonomien skal være slik den var. Jeg vil at samfunnet skal fungere slik den gjorde. 

Anonymkode: a64af...655

kan ikke være mer enig med deg.

hilsen HI

Anonymkode: 30f1c...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei det er et helvete. Økonomien er et helvete, total isolasjon fra sosial omgang med venner og familie er et helvete, og sitte isolert i flere uker på et sted er et helvete. Å ikke kunne gå tilbake til det gode trygge livet med andre mennesker er et helvete. Å ikke kunne dra pp trening med alle jeg er vant til å trene med er dritt. Jeg er dritt lei!!! Gjør så klart det beste ut av det, men er dritt lei!! Barna også vil på skole, barna vil at det skjer litt, barna vil trene med vennene sine, barna vil dra på lekeplassen, barna vil ta bussen inn til byen, gå i parken. Jeg vil ut av huset mitt !! Jeg vil at økonomien skal være slik den var. Jeg vil at samfunnet skal fungere slik den gjorde. 

Anonymkode: a64af...655

Pyse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, sug lut skrev:

Pyse. 

På andre kjenner man seg selv.

Anonymkode: 69e74...bc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei det er et helvete. Økonomien er et helvete, total isolasjon fra sosial omgang med venner og familie er et helvete, og sitte isolert i flere uker på et sted er et helvete. Å ikke kunne gå tilbake til det gode trygge livet med andre mennesker er et helvete. Å ikke kunne dra pp trening med alle jeg er vant til å trene med er dritt. Jeg er dritt lei!!! Gjør så klart det beste ut av det, men er dritt lei!! Barna også vil på skole, barna vil at det skjer litt, barna vil trene med vennene sine, barna vil dra på lekeplassen, barna vil ta bussen inn til byen, gå i parken. Jeg vil ut av huset mitt !! Jeg vil at økonomien skal være slik den var. Jeg vil at samfunnet skal fungere slik den gjorde. 

Anonymkode: a64af...655

Alle vil vel det? Så spørs det om vi kaller det et helvete når vi ikke kan det.

Count your blessings!

Anonymkode: 89101...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, sug lut skrev:

Pyse. 

Ja kanskje jeg er det. Men vil ha tilbake livet mitt. Blir irritert når jeg ser bilder av stappfulle busser i norge. Blir forbanna. Får jeg har satt hele økonomien og livet på vent, også går det mennesker i samfunnet å sprer viruset. Nei det er f.. ikke greit. Steng alt i to uker. Sett opp busser med skyttel for helsepersonell, samfunnskritiske jobber som ikke er overfylte, til og fra jobb. Steng alt. Butikker alt. Få kjedene til å føre hjemmekjøring også åpne samfunnet igjen men fortsett å isolere de eldre og syke om de selv vil til vaksinen er på plass 👍

Anonymkode: a64af...655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alle vil vel det? Så spørs det om vi kaller det et helvete når vi ikke kan det.

Count your blessings!

Anonymkode: 89101...70a

Når inntekt synker til 62%, når halve Norge står uten jobber, det er helvete det!!!

Anonymkode: a64af...655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja kanskje jeg er det. Men vil ha tilbake livet mitt. Blir irritert når jeg ser bilder av stappfulle busser i norge. Blir forbanna. Får jeg har satt hele økonomien og livet på vent, også går det mennesker i samfunnet å sprer viruset. Nei det er f.. ikke greit. Steng alt i to uker. Sett opp busser med skyttel for helsepersonell, samfunnskritiske jobber som ikke er overfylte, til og fra jobb. Steng alt. Butikker alt. Få kjedene til å føre hjemmekjøring også åpne samfunnet igjen men fortsett å isolere de eldre og syke om de selv vil til vaksinen er på plass 👍

Anonymkode: a64af...655

Igjen, tror du virkelig alle syke er isolert nå? Herregud, mange av de er jo på jobb i samfunnskritiske yrker.

Anonymkode: 5696a...ce4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Igjen, tror du virkelig alle syke er isolert nå? Herregud, mange av de er jo på jobb i samfunnskritiske yrker.

Anonymkode: 5696a...ce4

Men jeg sier vi burde isolere de slik de gjør i storbritannia. Det er derfor det blir trykk på helsevesenet. De må i isolasjon til vaksinen er her, også må det masse vaksineres. Så får vi som er friske og raske hjelpe til med innkjøp, ringe litt rundt og dra på apotek for de. 

Anonymkode: a64af...655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei det er et helvete. Økonomien er et helvete, total isolasjon fra sosial omgang med venner og familie er et helvete, og sitte isolert i flere uker på et sted er et helvete. Å ikke kunne gå tilbake til det gode trygge livet med andre mennesker er et helvete. Å ikke kunne dra pp trening med alle jeg er vant til å trene med er dritt. Jeg er dritt lei!!! Gjør så klart det beste ut av det, men er dritt lei!! Barna også vil på skole, barna vil at det skjer litt, barna vil trene med vennene sine, barna vil dra på lekeplassen, barna vil ta bussen inn til byen, gå i parken. Jeg vil ut av huset mitt !! Jeg vil at økonomien skal være slik den var. Jeg vil at samfunnet skal fungere slik den gjorde. 

Anonymkode: a64af...655

Gjør deg selv (og ungene dine!) en tjeneste - aksepter at dette ikke vil gå fort over!

Aksepter selv at økonomien blir endret, at samfunnet blir endret i en forholdsvis lang periode. Aksepter og godta at det er slik det er nå. Alle må tilpasse seg.

Alle ønsker det samme som deg, selvfølgelig gjør vi det. Men når du bruke så mye negativ energi på å fokusere på begrensningene nå så ødelegger du for deg selv og dine egen psyke, og da vil du heller ikke greie å være den positive støtten for barna dine som de trenger nå. Barna dine trenger hjelp av deg til å akseptere at ting vil ta tid, mye vil være begrenset i en lengre periode, de kan ikke trene med vennene sine med det første, de kan ikke gjøre alt som før.

Hvis du ikke greier å akseptere dette, da vil dine holdninger og følelser trolig smitte over på barna dine også. Og da skaper du/dere deres eget helvete.

Det alle går gjennom nå er en endring, en enorm endring i livene. Men vi må takle det på best mulig måte, fokusere på det som faktisk er positiv oppi den nye hverdagen.

Det er dessverre en ting som er sikkert med det vi nå står i - det vil bli langt verre før det blir bedre. Spesielt siden altfor mange ikke respekterer de tiltakene som er innført. Siden vi vet det blir verre, så er det enda viktigere at vi finner måter å takle denne hverdagen så positivt som mulig, for å ikke psyke oss selv ned unødvendig.

Så jobb med deg selv, snu holdningen og følelsene dine, fokuser på det som er positivt tross alt.

Anonymkode: 0ca58...312

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Når inntekt synker til 62%, når halve Norge står uten jobber, det er helvete det!!!

Anonymkode: a64af...655

Tipper at de i Moira hadde hatt et annet syn på begrepet helvete...

Selvsagt skal man få lufte frustrasjon fordi om man ikke befinner seg i en flyktningleir, men å kalle denne situasjonen for et helvete er bare usmakelig. 

Anonymkode: 7096d...6c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg forstår ikke helt dette med å åpne for de minste, burde de ikke åpne først for de som har avsluttende eksamen? 

Anonymkode: 5123c...df8

Enig, de minste er jo virkelig de som er mest oppå hverandre med snørr og fingre og leker i munnen. De kan jo spre masse smitte. 

Men med tanke på økonomien, 'hindrer' de jo en voksen i å gå på jobb, så det er kanskje derfor? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, the amazing spidermamma skrev:

Enig, de minste er jo virkelig de som er mest oppå hverandre med snørr og fingre og leker i munnen. De kan jo spre masse smitte. 

Men med tanke på økonomien, 'hindrer' de jo en voksen i å gå på jobb, så det er kanskje derfor? 

Samtidig bringer de smitte hjem og smitter mor og far som dævver.

Anonymkode: 69e74...bc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva slags jobb har du som vet dette sikkert? Etter påske vil det åpnes for at kommuner kan styre gradvis åpning med mindre det fortsatt er økning i smittede/syke og døde. Så selvsagt avhenger det av at folk gjør den jobben de skal gjøre nå. Her i kommunen er folk ekstremt flinke og dedikerte. Vi er langt unna Norges episenter så det er hva vår kommune har fått beskjed om. 

Anonymkode: 6dbe4...61d

Enn så lenge ja... Nå kommer snart påsken, og veldig veldig mange driter en lang marsj i anbefalingen om å bli hjemme og kutte ut fritidsreiser, og da får vi spredd viruset godt.

De sier vi er i fase 2 av epedemien nå, regner med vi kommer til fase 3 og 4 i løpet av og etter påske, da kan de ikke åpne opp ihvertfall...

Anonymkode: daaa5...069

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, Anonym bruker said:

Nei det er et helvete. Økonomien er et helvete, total isolasjon fra sosial omgang med venner og familie er et helvete, og sitte isolert i flere uker på et sted er et helvete. Å ikke kunne gå tilbake til det gode trygge livet med andre mennesker er et helvete. Å ikke kunne dra pp trening med alle jeg er vant til å trene med er dritt. Jeg er dritt lei!!! Gjør så klart det beste ut av det, men er dritt lei!! Barna også vil på skole, barna vil at det skjer litt, barna vil trene med vennene sine, barna vil dra på lekeplassen, barna vil ta bussen inn til byen, gå i parken. Jeg vil ut av huset mitt !! Jeg vil at økonomien skal være slik den var. Jeg vil at samfunnet skal fungere slik den gjorde. 

Anonymkode: a64af...655

Det å ikke kunne se og holde hånden til en som er kritisk syk, er et helvete. Det å vite at døden er uunngåelig hvis ikke siste mulige behandling gir ønsket effekt, er et helvete. Det å vite at du ikke får sett den syke og få tatt et slags farvel, er et helvete. Det å vite at kun aller nærmeste familie får delta i begravelsen, resten må følge begravelsen på nett, er et helvete. 

Det hadde vært et enda større helvete hvis ikke god behandling var tilgjengelig. Da vil man resten av livet stille seg spørsmålet om hvorvidt vedkommende hadde overlevd dersom hjelpen hadde vært tilgjengelig. 

Det du ramser opp er kjipt, men å kalle det et helvete blir for dumt. INGEN ønsker å være i denne situasjonen. Pandemien koster alle noe, men i det store og det hele er det snakk om bagateller. Det vil koste langt mer, både for enkeltpersoner og for samfunnet, dersom tiltakene oppheves fordi noen savner shopping og husfred. Det behovet går ikke foran sikkerheten til alle syke i tiden fremover. Livet vi alle må leve nå er knapt nok å ofre noe. 

Du bør forsøke å legge fra deg den sutringen over å måtte leve et kjedelig liv i det som er en kort periode av livet ditt. Fokuset bør vel heller ligge på alt det du har i livet ditt som er fint - og kanskje kan du til og med klare å finne en takknemlighet for at dere er friske og sammen. Det er ingen selvfølge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, beef sister skrev:

Det å ikke kunne se og holde hånden til en som er kritisk syk, er et helvete. Det å vite at døden er uunngåelig hvis ikke siste mulige behandling gir ønsket effekt, er et helvete. Det å vite at du ikke får sett den syke og få tatt et slags farvel, er et helvete. Det å vite at kun aller nærmeste familie får delta i begravelsen, resten må følge begravelsen på nett, er et helvete. 

Det hadde vært et enda større helvete hvis ikke god behandling var tilgjengelig. Da vil man resten av livet stille seg spørsmålet om hvorvidt vedkommende hadde overlevd dersom hjelpen hadde vært tilgjengelig. 

Det du ramser opp er kjipt, men å kalle det et helvete blir for dumt. INGEN ønsker å være i denne situasjonen. Pandemien koster alle noe, men i det store og det hele er det snakk om bagateller. Det vil koste langt mer, både for enkeltpersoner og for samfunnet, dersom tiltakene oppheves fordi noen savner shopping og husfred. Det behovet går ikke foran sikkerheten til alle syke i tiden fremover. Livet vi alle må leve nå er knapt nok å ofre noe. 

Du bør forsøke å legge fra deg den sutringen over å måtte leve et kjedelig liv i det som er en kort periode av livet ditt. Fokuset bør vel heller ligge på alt det du har i livet ditt som er fint - og kanskje kan du til og med klare å finne en takknemlighet for at dere er friske og sammen. Det er ingen selvfølge. 

:klappe: :klappe: :klappe:

Anonymkode: 5696a...ce4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min mentale helses skyld så håper jeg de åpner etter påske (helst i morgen egentlig).

Nå er jeg grunnet sykdom ikke så god til å takle stress så å skulle jobbe/produsere som vanlig med hjemmekontor og 3 skolebarn betyr det at jeg må jobbe fra tidlig morgen til sent på kvelden.

Skjønner ikke de som har tid til å gå lange turer og bare kose seg, Her har alle barna masse skolearbeid og det er krevd at de logger seg på diverse samtaler løpende frem til kl 14 og levere inn flere ting i mellom.

Anonymkode: 10f4a...290

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fikk beskjed i går fra en i kommunen, med mindre det blir en eksplosjon i løpet av neste karanteneperiode så vil barnehage og småskolen åpne etter påske. Så vil de øke gradvis med høyere trinn. 
 

Anonymkode: 6dbe4...61d

Nå er det vel ikke kommunen som bestemmer det da....

Anonymkode: b1892...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei det er et helvete. Økonomien er et helvete, total isolasjon fra sosial omgang med venner og familie er et helvete, og sitte isolert i flere uker på et sted er et helvete. Å ikke kunne gå tilbake til det gode trygge livet med andre mennesker er et helvete. Å ikke kunne dra pp trening med alle jeg er vant til å trene med er dritt. Jeg er dritt lei!!! Gjør så klart det beste ut av det, men er dritt lei!! Barna også vil på skole, barna vil at det skjer litt, barna vil trene med vennene sine, barna vil dra på lekeplassen, barna vil ta bussen inn til byen, gå i parken. Jeg vil ut av huset mitt !! Jeg vil at økonomien skal være slik den var. Jeg vil at samfunnet skal fungere slik den gjorde. 

Anonymkode: a64af...655

Jeg er enig med de andre i at du misbruker det sterke begrepet ‘helvete’ her i aller høyeste grad. Dette skal være en beskrivelse/symbol på det verst tenkelige stedet en kan befinne seg i. Om din isolasjon noen uker hjemme i varmt hus med mat, lesestoff og Internett er et helvete. Hvordan vil du beskrive stedet til barna/familiene som befinner Moria nå da...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Jo-lene skrev:

Jeg er enig med de andre i at du misbruker det sterke begrepet ‘helvete’ her i aller høyeste grad. Dette skal være en beskrivelse/symbol på det verst tenkelige stedet en kan befinne seg i. Om din isolasjon noen uker hjemme i varmt hus med mat, lesestoff og Internett er et helvete. Hvordan vil du beskrive stedet til barna/familiene som befinner Moria nå da...?

https://www.kk.no/mamma/hysterisk-smabarnsmamma-far-nettet-til-a-koke/72052364#_ga=2.44156387.63053978.1584599687-1800426875.1576137859

Sånn her føler jeg det 👍

Anonymkode: a64af...655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig , jeg tror de åpner etter påske, men kansje ikke for alle trinn med en gang. 

Anonymkode: 8b334...68e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.3.2020 den 9.50, Anonym bruker skrev:

Fikk beskjed i går fra en i kommunen, med mindre det blir en eksplosjon i løpet av neste karanteneperiode så vil barnehage og småskolen åpne etter påske. Så vil de øke gradvis med høyere trinn. 
 

Anonymkode: 6dbe4...61d

Hmm.. spesielt.

En i kommunen... hvem da?

Vaktmester, lærer, rektor, rådmann, ordfører?

Hilsen en i kommunen 

 

Anonymkode: a69ea...b7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal man isolere alle i risikogruppen? Jeg er i risikogruppen pga nedsatt imunforsvar. Har 4 barn og en mann som er lege.

 

hvor tenker du jeg skal bo for å isolere meg i 3-18 måneder? Eller tenker du at hele familien på 6 stykker skal sitte hjemme, isolert fra samfunnet? Skal mannen min bare bli hjemme? Eller skal barna våre ikke få se far/mor på månedsvis? Hvem skal finne en leilighet og betale som jeg kan bo isolert i? 
 

jeg kan jo heller ikke treffe lege eller nødvendige operasjoner på sykehus. De er opptatt med korona og der kan jeg jo bli smittet.

 

 

Anonymkode: 3ed1f...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...