Gå til innhold

Donorsæd - SÅ DYRT?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver å skal bestille strå fra Danmark, må ha 5-6 og ser at det koster 20 tusen for ETT strå 😮 Det blir jo nærmere hundre tusen, pluss utgifter til opphold og behandling. Kan dette stemme? 

Anonymkode: ab36a...978

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig dyrt. Kan du ikke spørre en kompis?

Anonymkode: 07abe...2a6

Skrevet

Jeg betalte 30.000 for 3 strå for to år siden. Syns det hørtes litt dyrt ut, men med kurser og sånn kan det hende at prisen stemmer ja. 

Skrevet

Det skulle bare mangle. Burde vært dobbelte prisen. Kjøpe barn på nett??

Anonymkode: 6877f...28e

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Haha😂😂😂

Nå må du gi deg! 

Skrevet

Det kan være dyrt, ja. Tror prisen stemmer, vet om folk som har betalt 300 tusen sammenlagt.

Skrevet

Jeg kan ikke huske at jeg betalte så mye for noen år siden. Hvis du skal via en klinikk, spør om de har et eget depot du kan velge fra, og sjekk om det kanskje er litt billigere. Forsikre deg evt at de har mer av samme. Men kursen gjør nok at det er ganske mye dyrere akkurat nå ja. 

Anonymkode: 4a972...77f

Gjest Antarctica
Skrevet
21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Every sperm is sacred!🤣

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kan ikke huske at jeg betalte så mye for noen år siden. Hvis du skal via en klinikk, spør om de har et eget depot du kan velge fra, og sjekk om det kanskje er litt billigere. Forsikre deg evt at de har mer av samme. Men kursen gjør nok at det er ganske mye dyrere akkurat nå ja. 

Billigsæd, blir som first price pølser det då🤣

Anonymkode: c3e98...aca

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Billigsæd, blir som first price pølser det då🤣

Anonymkode: c3e98...aca

Ja, det ble noen artige kids, men Hey, jeg sparte penger da. 🤪

Gjest Antarctica
Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det ble noen artige kids, men Hey, jeg sparte penger da. 🤪

Hvis du bestiller de luxe-utgaven neste gang, så får du med lyddemper på barnet!

Skrevet

Oi, det var dyrt!

I tillegg så blir det vel heller ikke noe barnebidrag, da barnet blir registrert uten noen far?

Men det er vel som man sier; en kvinne trenger en mann like mye som en fisk trenger sykkel!

Anonymkode: f0f32...097

Skrevet

Syns ikke kr 100.000,- for et barn var så ille.
Klarer du ikke å spare opp til det så har du ikke råd til å få barnet heller.

Anonymkode: 76d37...1a8

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Syns ikke kr 100.000,- for et barn var så ille.
Klarer du ikke å spare opp til det så har du ikke råd til å få barnet heller.

Anonymkode: 76d37...1a8

Ts her. Det 300 tusen for et barn sammenlagt, 100 tusen er bare for stråene. Og hvis det barnet skal ha søsken blir det 600 tusen, synes dette er helt sinnsykt, HVEM har råd til det?

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ts her. Det 300 tusen for et barn sammenlagt, 100 tusen er bare for stråene. Og hvis det barnet skal ha søsken blir det 600 tusen, synes dette er helt sinnsykt, HVEM har råd til det?

Men den feministiske drømmen er vel verdt noen kroner?

Her kan du både velge kjønn, et jentebarn, og at det ikke er noen far inne i bildet.

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men den feministiske drømmen er vel verdt noen kroner?

Her kan du både velge kjønn, et jentebarn, og at det ikke er noen far inne i bildet.

Det er sant. I tillegg kommer man kanskje til helvete? Ikke vet jeg. 

Anonymkode: 46ced...968

Skrevet

Jeg vet egentlig ikke noe om hvordan dette foregår, men jeg tenker at det vel er en grunn til at det er såpass dyrt. Sæden må vel oppbevares på en ganske spesiell måte, og de må lønne leger og sykepleiere. Det er jo noen som skal tjene penger på dette, det er ikke veldedighet. 

Anonymkode: e76d8...0b2

Skrevet

En trenger ikke være religiøs for å se at det er noe galt på ferde her. Men det hjelper vel, for de religiøse ser noe galt i alt som ikke er som de vil.

Det de som drar til Storken betaler for er for at faren ikke skal få ha kontakt med sitt barn og barnet ikke skal få ha noen kontakt med sin far. Faren er fortsatt far, barnet er fortsatt et barn som er blitt til av en mor og en far. Det kommer vi ikke fra, uansett hvordan du vrir og vender på det. Heller ikke en gud kan hjelpe deg her.

Anonymkode: 6b0d8...6bf

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

En trenger ikke være religiøs for å se at det er noe galt på ferde her. Men det hjelper vel, for de religiøse ser noe galt i alt som ikke er som de vil.

Det de som drar til Storken betaler for er for at faren ikke skal få ha kontakt med sitt barn og barnet ikke skal få ha noen kontakt med sin far. Faren er fortsatt far, barnet er fortsatt et barn som er blitt til av en mor og en far. Det kommer vi ikke fra, uansett hvordan du vrir og vender på det. Heller ikke en gud kan hjelpe deg her.

Neida, man trenger ikke å være religiøs for å se det, det er jeg enig i.

Gud kan hjelpe alle som tror. Men de som benytter seg av sånt tror åpenbart ikke, da.

Skrevet

Noe skal de jo tjene penger på for å opprettholde tilbudet. Folk skal ha lønn, lokaler skal kjøpes/leies/driftes, laboratorium skal kjøpes/leies/driftes, offentlige krav skal oppfylles og følges opp, selve sæden er sikkert avhengig av en del bearbeiding og spesiallagring for å være brukende, og det er ikke gratis. 

Anonymkode: 29d0e...968

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette handler ikke om kristendom, men den feministiske drømmen om å hindre menn å bli fedre og gutter å bli født.

Ikke rart med tanke på alle trådene her som viser hvor vanskelig det er å la sine barn få noe kontakt med sin far.

Skrevet

Dette handler ikke om kristendom, men den feministiske drømmen om å hindre menn å bli fedre og gutter å bli født.

Ikke rart med tanke på alle trådene her som viser hvor vanskelig det er å la sine barn få noe kontakt med sin far.

Nei, nå må du rulle inn. Har det falt deg inn at det kan være vanskelig å finne en far? Og er det overvekt av jentebarn født ved donor, mener du? Dokumenter gjerne det.

Skrevet
1 minutt siden, ostepop123 skrev:

Nei, nå må du rulle inn. Har det falt deg inn at det kan være vanskelig å finne en far? Og er det overvekt av jentebarn født ved donor, mener du? Dokumenter gjerne det.

Det er jo ikke vanskelig å finne faren hvis du bor sammen med han, vet du. Det er vanskelig å finne faren hvis du har sikret at faren ikke skal få ha noen kontakt med barnet gjennom å gå til Storken, eller tilsvarende, ja.

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo ikke vanskelig å finne faren hvis du bor sammen med han, vet du. Det er vanskelig å finne faren hvis du har sikret at faren ikke skal få ha noen kontakt med barnet gjennom å gå til Storken, eller tilsvarende, ja.

Nei, jeg mente ikke finne igjen, jeg mente finne som i å finne et vettugt menneske man vil ha barn med.

Skrevet
3 minutter siden, ostepop123 skrev:

Nei, jeg mente ikke finne igjen, jeg mente finne som i å finne et vettugt menneske man vil ha barn med.

Si meg hvem du kjenner og jeg skal si deg hvem du er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...