Gå til innhold

Hyttefolket fornekter seg ikke ..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som virkelig kommer dårlig ut av denne krisen, så er det «hyttefolket». 
Jeg er så lei hytte-opplegget nå! Hvor vanskelig kan det være, la hyttene stå toppe en liten stund. De forsvinner ikke i løse luften om man ikke bruker de. Og kalle det brudd på menneskerettigheter er en fornærmelse for de menneskene i verden som faktisk har det vanskelig! Makan! 

https://www.nrk.no/norge/mener-innforingen-av-hytteforbud-kan-vaere-inngrep-i-menneskerettighetene-1.14956113

Og for ordens skyld, om noen skulle dra misunnelig kortet, jeg har hytte i gåavstand til et populært skianlegg. Og jeg har naust ved sjøen, men går ikke rundt og sutrer over at jeg ikke får benyttet hytta for øyeblikket. Og vi har allerede innfunnet oss i at den planlagte påskeferien nok utgår. 

Anonymkode: abfa4...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

skjønner godt at man må gjøre det der det er MANGE hytter,men der det kun er 1 eller 2 hytter langt inni skogen, ser jeg virkelig ikke problemet med

Anonymkode: c8fb0...6a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, som jeg tok opp i et annet innlegg, ungdommen får jo sin russetid ødelagt, men de har akseptert det, som en del av et samfunnsansvar i disse tider. De klager ikke over "brutt menneskerettighetene" og alt mulig. De tar sin del av denne dugnaden vi driver med nå.

I mens klarer voksne folk seg ikke uten hytta.

Noe som gjør at jeg synes ungdommen oppfører seg mer voksent enn de voksne gjør.

Anonymkode: c1ecf...ec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir flau på de hyttefolkene sine vegne som mener at dette er en sak som folk skal bruke tid og krefter på nå.

Anonymkode: 998ff...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

skjønner godt at man må gjøre det der det er MANGE hytter,men der det kun er 1 eller 2 hytter langt inni skogen, ser jeg virkelig ikke problemet med

Anonymkode: c8fb0...6a3

Utfordringen er ikke primært smitte, men at når det allerede er trykk på små helsesamfunn er det ikke rom for hyttefolk som gjerne kommer med skiskader, knekte tenner, benbrudd, hjernerystelse, unger med vondter her og der osv. Det er ikke kapasitet, uansett om hytta ligger langt fra andre eller ikke. 

Anonymkode: b6c97...957

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Utfordringen er ikke primært smitte, men at når det allerede er trykk på små helsesamfunn er det ikke rom for hyttefolk som gjerne kommer med skiskader, knekte tenner, benbrudd, hjernerystelse, unger med vondter her og der osv. Det er ikke kapasitet, uansett om hytta ligger langt fra andre eller ikke. 

Anonymkode: b6c97...957

Kaller du Tønsberg eller Nøtterøy f.eks. et lite helsesamfunn? 

Anonymkode: 9608d...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Kaller du Tønsberg eller Nøtterøy f.eks. et lite helsesamfunn? 

Anonymkode: 9608d...a70

I forhold til det trykket de opplever så blir det for lite ja 

Anonymkode: b6c97...957

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg er veldig glad for at jeg ikke bor i Oslo nå. Uansett hva man gjør er det feil; vil man på hytta blir man nærmest banket opp. Går man i marka, er man en egoistisk dust som går i kø. Og Gud forby at du tar deg en joggetur - makan til egoisme. 
 

Det er veldig lett for alle som ikke bor trangt i en leilighet, og klage over hvor idiot de som bor i Oslo her. Det er forståelig at de også trenger frisk luft. 

Anonymkode: 7f65e...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir flau av å være hytteeier selv, for meg er det en selvfølge å ikke dra på hytta når det er som det er. Min ene datter prøvde seg med å dra på hytta før forbudet kom, men det ble blankt avvist av meg og de andre jeg har hytta med. 
Jeg hører til samme sykehus hjemme som på hytta. Det er 5min lengre til min lege/legevakt enn det er til legevakta der jeg har hytte så jeg kunne fint reist til min egen lege/legevakt. Jeg mener det sier seg selv at vi holder oss hjemme når ting er som de er. 
 

Jeg skjønner veldig godt at de bare har måtte sette en regel, men minimale unntak. For med mange unntak, hadde det blitt en ekstra belastning for kommuner og andre. Folk prøver å sno seg unna uansett, det ser en jo nå. 
 

Folk får lære seg noe nytt: lære seg å nyte fritid hjemme, oppleve nærmiljøet sitt, få seg noen hobhyer og faktisk glede seg over det de har. Lære barna sine å bruke kreativiteten deres, finne frem fantasien igjen, lære å omgås de hjemme mer enn noen timer av gangen for dette går ann hjemme og ikke bare på hytta det også. 
Jeg er veldig glad for at jeg har oppdratt ungene mine til at det er lov å kjede seg, da får de sette fanstasien i sving. Jeg har enda ikke hørt ungene klage over at de kjeder seg, at det er kjedelig å bare være hjemme, ikke være med venner osv. Det jeg har hørt klage på er at døgnet ikke har nok timer, de har så mye å gjøre at det er kjedelig å legge seg. Ikke er jeg hjemme for å underholde de eller hjelpe de med skolearbeid heller. Jeg har jobbet hele dagen frem til nå. Idag var jeg på jobb halv sju. Kom litt tidligere hjemm enn jeg skulle, for turnus måtte plutselig endres og må er jeg straks klar for å dra på jobb igjen. Jeg har vært kjedelig som har sovi på sofaen. Da jeg våknet hadde 15åringen funnet ett tegnebok i hylla, så nå sitter hun i senga og skal lære seg å tegne mennesker. Mye hun har lært seg i det siste, mye hun har lært seg at hun ikke kan også og dette er det veldig gøy å høre hun fortelle.

Anonymkode: 49142...be6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I forhold til det trykket de opplever så blir det for lite ja 

Anonymkode: b6c97...957

🤣 Nei...

Anonymkode: 7e892...f5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På fredag og lørdag var min nærbutikk PROPPFULL av folk som åpenbart var på hytta eller på vei til hytta. Turkledde folk i massevis vi ikke kjenner fra nærområdet. De øker da betraktelig faren for å spre smitte folk i denne bygda som kanskje ellers ikke hadde blitt smittet.

Anonymkode: 855bf...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

På fredag og lørdag var min nærbutikk PROPPFULL av folk som åpenbart var på hytta eller på vei til hytta. Turkledde folk i massevis vi ikke kjenner fra nærområdet. De øker da betraktelig faren for å spre smitte folk i denne bygda som kanskje ellers ikke hadde blitt smittet.

Anonymkode: 855bf...7ff

Jeg bor også i ei bygd. Mange jobber i byer, og drar med seg smitte inn her.

Kanskje vi skulle hatt karantene på dem alle i hop.

Anonymkode: 7e892...f5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg må si jeg er veldig glad for at jeg ikke bor i Oslo nå. Uansett hva man gjør er det feil; vil man på hytta blir man nærmest banket opp. Går man i marka, er man en egoistisk dust som går i kø. Og Gud forby at du tar deg en joggetur - makan til egoisme. 
 

Det er veldig lett for alle som ikke bor trangt i en leilighet, og klage over hvor idiot de som bor i Oslo her. Det er forståelig at de også trenger frisk luft. 

Anonymkode: 7f65e...bba

Har ikke hørt noen påstå at Oslo-folk er mer idioter enn andre. Men jeg har hørt mange som mener at følgende grupper er idioter, uavhengig av hvor de bor: Hytteeiere som insisterer på å dra på hytta selv om de blir bedt om å ikke gjøre det, folk som på død og liv skal gå i FLOKK i marka i en tid der folk blir bedt om å holde avstand til hverandre (du vet, for liv og helses del), og joggere som løper nærmest oppå folk med sin svette og sitt spytt sprutende i alle retninger.

Har ingenting med Oslo å gjøre.

Anonymkode: 9c0a5...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke hørt noen påstå at Oslo-folk er mer idioter enn andre. Men jeg har hørt mange som mener at følgende grupper er idioter, uavhengig av hvor de bor: Hytteeiere som insisterer på å dra på hytta selv om de blir bedt om å ikke gjøre det, folk som på død og liv skal gå i FLOKK i marka i en tid der folk blir bedt om å holde avstand til hverandre (du vet, for liv og helses del), og joggere som løper nærmest oppå folk med sin svette og sitt spytt sprutende i alle retninger.

Har ingenting med Oslo å gjøre.

Anonymkode: 9c0a5...3bf

Blir husarrest på oss alle snart pga disse.

Anonymkode: 663e8...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg må si jeg er veldig glad for at jeg ikke bor i Oslo nå. Uansett hva man gjør er det feil; vil man på hytta blir man nærmest banket opp. Går man i marka, er man en egoistisk dust som går i kø. Og Gud forby at du tar deg en joggetur - makan til egoisme. 
 

Det er veldig lett for alle som ikke bor trangt i en leilighet, og klage over hvor idiot de som bor i Oslo her. Det er forståelig at de også trenger frisk luft. 

Anonymkode: 7f65e...bba

Hvis du må ut og jogge, gjør det kl. 7 om morgenen når det er lite folk. Man kan også gå turer i Oslo-omegn som ikke inkluderer å gå i tog rundt Sognsvann.

Dette har vart i en drøy uke, folk har jammen lav toleranse for hva som er vanskelig. 

Anonymkode: 617bd...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir flau og provosert. Som om det er en lek som foregår. 
Her jobber mennesker i førstelinje dag og natt, forbereder seg på enda større krise, samler troppene, går i frontlinjen og trosser sin egen og familiens sikkerhet, gir pustehjelp og støtte til de som er hardest rammet, besvarer tusenvis av telefoner, tester syke mennesker... Forskere jobber på spreng på tvers av kontinenter. 
Døde mennesker ligger hjemme i leilighetene sine med kun ektefellene tilstede, tusen på tusen mennesker har mistet sine nærmeste. 
Hvis folk fortsatt ikke klarer å forstå alvoret, kan de i det minste finne frem en flik av solidaritet av det som er nevnt ovenfor? 
Og hvis du fortsatt klarer å kose deg på hytta i påsken så fortjener du ikke fri helsehjelp i noen som helst overskuelig fremtid. 
 

Selvsagt kunne noen reist de få kilometerne til sin hytte og ikke utvist noen risiko, men fatter de ikke at å vurdere slike enkelttilfeller om hytteferie er langt langt ned på prioriteringslisten nå? 

Jeg har venner som knapt har sett familien sin siden dette startet, og de er glade bare de kan få et måltid med sine nærmeste. De jobber dag og natt. Og det verste er, de står der fortsatt og tar dere i mot selv om dere brakk beinet i deres provisoriske hoppbakke på utsiden av hytteveggen.... 

Dette får virkelig frem heldigvis det beste, men også det verste i folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller, aller fleste hytteeiere respekterer retningslinjene på en god måte.

At 8. mars toget i Oslo ble gjennomført er derimot sprøtt! Samme helgen som arrangementet på Holmekollen var stengt for publikum.

Ikke nok med det, parolene om 6 timers arbeidsdag og stakkars meg er som å spytte i ansiktet på alle som mister jobbene sine. 

Anonymkode: ecda8...92e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

På fredag og lørdag var min nærbutikk PROPPFULL av folk som åpenbart var på hytta eller på vei til hytta. Turkledde folk i massevis vi ikke kjenner fra nærområdet. De øker da betraktelig faren for å spre smitte folk i denne bygda som kanskje ellers ikke hadde blitt smittet.

Anonymkode: 855bf...7ff

På lørdag og søndag var min nærbutikk PROPPFULL av folk som skulle handle. Noe som medfører at jeg og andre her i boligfeltet kanskje vil bli unødig smittet. 
 

Men hey, vi bor jo i Oslo, så vi fortjener jo å bli smittet. 

Anonymkode: e81b0...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:


 

Men hey, vi bor jo i Oslo, så vi fortjener jo å bli smittet. 

Anonymkode: e81b0...318

Ohh lord🤦‍♀️

Anonymkode: b6c97...957

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ohh lord🤦‍♀️

Anonymkode: b6c97...957

Lord? Det er jo akkurat det bygdefolket mener. De offisielle anbefalingene fra helsevesenet er at spredt bebyggelse er foretrukket fremfor bybebyggelse, for da blir færre smittet. FHI ler av hyttenekten. 
 

Men bygdefolket vil ikke bli smittet. Derfor stenger de hyttefolket ute. Ren egoisme. 
 

Årets største vikarierende argument er at de ikke har nok helsepersonell. Men selv den største idioten i Norge forstår at en person som er i ferd med å bli syk kjører hjem på noen timer. 
 

Så ikke kom og fortell meg at bygdefolket ikke handler ut fra egoistiske behov. At det betyr flere smittede i Oslo gir de blanke f... i. 

Anonymkode: e81b0...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens i Sverige har de kampanjer og hashtagger for å spre befolkningen for å lette på smittetrykket. Der anbefales folk å dra fra byene til sommerhusene sine.

Anonymkode: 0647a...a91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lord? Det er jo akkurat det bygdefolket mener. De offisielle anbefalingene fra helsevesenet er at spredt bebyggelse er foretrukket fremfor bybebyggelse, for da blir færre smittet. FHI ler av hyttenekten. 
 

Men bygdefolket vil ikke bli smittet. Derfor stenger de hyttefolket ute. Ren egoisme. 
 

Årets største vikarierende argument er at de ikke har nok helsepersonell. Men selv den største idioten i Norge forstår at en person som er i ferd med å bli syk kjører hjem på noen timer. 
 

Så ikke kom og fortell meg at bygdefolket ikke handler ut fra egoistiske behov. At det betyr flere smittede i Oslo gir de blanke f... i. 

Anonymkode: e81b0...318

Det handler ikke om det. Det handler om at helse ikke kan ta hånd om lokalbefolkning, Coronasmitte, hyttefolk, benbrudd, fyll, hodeskader osv. Det sier seg selv! En med benbrudd eller akutt blindtarmbetennelse klarer ikke kjøre hjem selv.... 

Anonymkode: b6c97...957

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det handler ikke om det. Det handler om at helse ikke kan ta hånd om lokalbefolkning, Coronasmitte, hyttefolk, benbrudd, fyll, hodeskader osv. Det sier seg selv! En med benbrudd eller akutt blindtarmbetennelse klarer ikke kjøre hjem selv.... 

Anonymkode: b6c97...957

De trenger ikke påta seg coronasmittede. 
 

Med stengte skisentre tror jeg absolutt alle Norges kommuner vil klare å håndtere andre skader. Det gjør de jo hver eneste påske ellers, og jeg tror ikke folk pådrar seg uhorvelig mye skader i langrennsløypa i år. 
 

Hvorfor er bygdefolket så desperate etter å dikte opp unnskyldinger når det egentlig bare koker ned til ren skjær egoisme?

Anonymkode: e81b0...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

De trenger ikke påta seg coronasmittede. 
 

Med stengte skisentre tror jeg absolutt alle Norges kommuner vil klare å håndtere andre skader. Det gjør de jo hver eneste påske ellers, og jeg tror ikke folk pådrar seg uhorvelig mye skader i langrennsløypa i år. 
 

Hvorfor er bygdefolket så desperate etter å dikte opp unnskyldinger når det egentlig bare koker ned til ren skjær egoisme?

Anonymkode: e81b0...318

Hvorfor er hyttefolket så desperate at de må dikte opp unnskyldninger når det egentlig bare koker ned til ren skjær egoisme? Klarer de ikke holde seg hjemne og inne som alle oss andre? 

Anonymkode: b6c97...957

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...