Gå til innhold

Stenges skolene videre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Anonymkode: 96cd5...2f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La oss håpe det. Jeg synes det er koselig sånn som det er nå. 😊

Anonymkode: ffa83...b21

Skrevet

Jeg tror skolene stenges til over påske. Det er helt meningsløst å sende barna tilbake i to uker for deretter å ta påskeferie. Holder de hjemmeskole i to uker til får de 10 dager påske på toppen og da vet man mye mer enn i dag.

Det tar tid å se effekter av tiltak, og da avsluttes ikke tiltak før effektene kan vurderes

Anonymkode: 2fadb...1ab

Skrevet

Ja, tenker at det blir til over påske i første omgang.

Anonymkode: f94ec...6f1

Skrevet

Utifra tallene som foreligger nå tipper jeg skolene fortsetter å være stengt. Tallet på antall døde og antall smittede, samt sykehusinnleggelser peker jo i retning at det har fungert. Og med det dystre bilde fra både Italia og Kina er det ingenting som tilsier at de ikke skal fortsette slik de gjør i dag.

Skrevet

Hvis de åpner, håper jeg de oppfordrer de som kan til å ha hjemmeskole :)

Anonymkode: 8ef85...7f9

Skrevet

Jeg tipper de forlenger til etter påske, da tipper jeg de enten åpner for alle eller at det blir åpnet for at flere grupper kan få tilbud på skolen. 

Anonymkode: 3f6c9...314

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Koselig faktisk. Hva med å lese litt nyheter.

Anonymkode: 3ca88...278

Skrevet

Vi får vite det i morgen står det på NRK sine nyhetssider, men jeg vil tro det blir stengt til over påske ihvertfall. 

Anonymkode: c85bb...a7b

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vi får vite det i morgen står det på NRK sine nyhetssider, men jeg vil tro det blir stengt til over påske ihvertfall. 

Dét blir det nok ja. 

Anonymkode: 8ef85...7f9

Skrevet
52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Drit i at økonomien går til helvete, folk mister hus og hjem. Det er jo så koselig å være hjemme🤯

Anonymkode: f8564...7a0

Skrevet

Hørt rykter om at barnehage og småskolen kan åpen tidligere men at det blir strengere på sosial omgang utenom dette. Det er en for stor økonomisk belastning å ha så mange foreldre hjemme med barn.  

Anonymkode: 30cdf...05b

Skrevet

Vil tro det holdes stengt til over påske. Etter påske håper jeg de begynner å åpne opp, ihvertfall litt om gangen. Når planen er å spre smitten, ikke stoppe den, så må de jo åpne opp etterhvert. Men kan være lurt å åpne litt om gangen kanskje? 

Anonymkode: 6cd65...e48

Skrevet

Hørt rykter om at barnehage og småskolen kan åpen tidligere men at det blir strengere på sosial omgang utenom dette. Det er en for stor økonomisk belastning å ha så mange foreldre hjemme med barn.  

La oss håpe de ryktene stemmer. Noe må gjøres før den norske økonomien er kjørt fullstendig i grøfta..

Anonymkode: f8564...7a0

Skrevet

Da håper jeg de gir oss som KAN være hjemme muligheten til å benytte oss av hjemmeskole videre. Mannen har ikke jobb, jeg har ikke jobb, og vi har virkelig ikke behov for å søke smitte fra barneskolen.

Skrevet

Var det ikke i Finland de gradvis begynte åpne opp i dag? 

1. til 3.klasse, men de anbefalte hjemmeskole for alle som klarte det og tok imot barna til alle som ikke klarte det på skolen (da mener jeg ikke klarer fordi de selv jobbet). 

Regner med det blir noe sånt her også, men ikke før etter påske. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Var det ikke i Finland de gradvis begynte åpne opp i dag? 

1. til 3.klasse, men de anbefalte hjemmeskole for alle som klarte det og tok imot barna til alle som ikke klarte det på skolen (da mener jeg ikke klarer fordi de selv jobbet). 

Regner med det blir noe sånt her også, men ikke før etter påske. 

Det hadde vært fint, om de åpnet for at de som har mulighet har barna hjemme. 

Skrevet

Hvis de åpner skoler og barnehager allerede nå kan de bare åpne alt. 

Anonymkode: 0667d...653

Skrevet
45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis de åpner skoler og barnehager allerede nå kan de bare åpne alt. 

Anonymkode: 0667d...653

Ikke nødvendigvis. Det finnes en del undersøkelser som tyder på at dette smitter lite mellom barn og fra barn til voksne. Dersom det viser seg å stemme, kan man åpne barnehager og småskole i hvertfall, uten at mer smitte blir spredd. Da er det viktigere å stenge kjøpesenter, kaféer og slikt der voksne omgås. 

Men fortsatt trengs det mer forskning før man kan vite dette sikkert, da.

Anonymkode: d8cc2...6f1

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vil tro det holdes stengt til over påske. Etter påske håper jeg de begynner å åpne opp, ihvertfall litt om gangen. Når planen er å spre smitten, ikke stoppe den, så må de jo åpne opp etterhvert. Men kan være lurt å åpne litt om gangen kanskje? 

Anonymkode: 6cd65...e48

Du, det er ingen fare. Smitten sprer seg raskt her til lands, for her er det tusenvis mennesker, eller mer korrekt idioter, som glatt driter i alt av anbefalinger og pålegg fra myndighetene. Fester, lekegrupper, utepils, kødannelser i skiløyper og på turstier (se og bli sett, må vite!), åpne kjøpesentre, store grupper på kafé, tilnærmet organisert aktivitet på idrettsanlegg, lista er lang! 

Anonymkode: 7454e...516

Skrevet

Beskjeden i morgen vil nok være at skolene er stengt til etter påske. De kan jo ikke spå hvordan det blir fremover, så da stenger de to uker av gangen. Så kommer påska og Ola Dunk skal på død og liv på påskefjellet og hytta, sammen med en haug mennesker. Smitten sprer seg raskere igjen, og vi må holde ungene hjemme til etter sommerferien. Vill gjetting det her, men blir overhodet ikke overrasket om det blir realiteten. 

Anonymkode: f526f...da7

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du, det er ingen fare. Smitten sprer seg raskt her til lands, for her er det tusenvis mennesker, eller mer korrekt idioter, som glatt driter i alt av anbefalinger og pålegg fra myndighetene. Fester, lekegrupper, utepils, kødannelser i skiløyper og på turstier (se og bli sett, må vite!), åpne kjøpesentre, store grupper på kafé, tilnærmet organisert aktivitet på idrettsanlegg, lista er lang! 

Anonymkode: 7454e...516

Nei, der tar du feil. Vi har en sakte økning i Norge, og kurven er mer lineær en eksponensiell og da greier man fint å kontrollere dette utbruddet. Det har også Sverige som fortsatt har skolene sine åpne. 

Anbefaler denne siden for grafer og oppdaterte tall. 
https://www.worldometers.info/coronavirus/

Anonymkode: adf7b...b41

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, der tar du feil. Vi har en sakte økning i Norge, og kurven er mer lineær en eksponensiell og da greier man fint å kontrollere dette utbruddet. Det har også Sverige som fortsatt har skolene sine åpne. 

Anbefaler denne siden for grafer og oppdaterte tall. 
https://www.worldometers.info/coronavirus/

Anonymkode: adf7b...b41

Tallene fra Kina ser da veldig bra ut?

Anonymkode: d930d...d4a

Skrevet

Det får vi vite i morgen, ingen her som kan svare på det nå.

Anonymkode: f377e...056

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tallene fra Kina ser da veldig bra ut?

Anonymkode: d930d...d4a

Nå gjør de det, ja - ikke for en stund siden. 

Anonymkode: af9ae...795

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...