Anonym bruker Skrevet 23. mars 2020 #2 Skrevet 23. mars 2020 La oss håpe det. Jeg synes det er koselig sånn som det er nå. 😊 Anonymkode: ffa83...b21
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2020 #3 Skrevet 23. mars 2020 Jeg tror skolene stenges til over påske. Det er helt meningsløst å sende barna tilbake i to uker for deretter å ta påskeferie. Holder de hjemmeskole i to uker til får de 10 dager påske på toppen og da vet man mye mer enn i dag. Det tar tid å se effekter av tiltak, og da avsluttes ikke tiltak før effektene kan vurderes Anonymkode: 2fadb...1ab
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2020 #4 Skrevet 23. mars 2020 Ja, tenker at det blir til over påske i første omgang. Anonymkode: f94ec...6f1
Twintipp Skrevet 23. mars 2020 #5 Skrevet 23. mars 2020 Utifra tallene som foreligger nå tipper jeg skolene fortsetter å være stengt. Tallet på antall døde og antall smittede, samt sykehusinnleggelser peker jo i retning at det har fungert. Og med det dystre bilde fra både Italia og Kina er det ingenting som tilsier at de ikke skal fortsette slik de gjør i dag.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2020 #6 Skrevet 23. mars 2020 Hvis de åpner, håper jeg de oppfordrer de som kan til å ha hjemmeskole Anonymkode: 8ef85...7f9
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2020 #7 Skrevet 23. mars 2020 Jeg tipper de forlenger til etter påske, da tipper jeg de enten åpner for alle eller at det blir åpnet for at flere grupper kan få tilbud på skolen. Anonymkode: 3f6c9...314
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2020 #8 Skrevet 23. mars 2020 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: La oss håpe det. Jeg synes det er koselig sånn som det er nå. 😊 Anonymkode: ffa83...b21 Koselig faktisk. Hva med å lese litt nyheter. Anonymkode: 3ca88...278
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2020 #9 Skrevet 23. mars 2020 Vi får vite det i morgen står det på NRK sine nyhetssider, men jeg vil tro det blir stengt til over påske ihvertfall. Anonymkode: c85bb...a7b
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2020 #10 Skrevet 23. mars 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Vi får vite det i morgen står det på NRK sine nyhetssider, men jeg vil tro det blir stengt til over påske ihvertfall. Anonymkode: c85bb...a7b Dét blir det nok ja. Anonymkode: 8ef85...7f9
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2020 #11 Skrevet 23. mars 2020 52 minutter siden, Anonym bruker skrev: La oss håpe det. Jeg synes det er koselig sånn som det er nå. 😊 Anonymkode: ffa83...b21 Drit i at økonomien går til helvete, folk mister hus og hjem. Det er jo så koselig å være hjemme🤯 Anonymkode: f8564...7a0
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2020 #12 Skrevet 23. mars 2020 Hørt rykter om at barnehage og småskolen kan åpen tidligere men at det blir strengere på sosial omgang utenom dette. Det er en for stor økonomisk belastning å ha så mange foreldre hjemme med barn. Anonymkode: 30cdf...05b
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2020 #13 Skrevet 23. mars 2020 Vil tro det holdes stengt til over påske. Etter påske håper jeg de begynner å åpne opp, ihvertfall litt om gangen. Når planen er å spre smitten, ikke stoppe den, så må de jo åpne opp etterhvert. Men kan være lurt å åpne litt om gangen kanskje? Anonymkode: 6cd65...e48
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2020 #14 Skrevet 23. mars 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hørt rykter om at barnehage og småskolen kan åpen tidligere men at det blir strengere på sosial omgang utenom dette. Det er en for stor økonomisk belastning å ha så mange foreldre hjemme med barn. Anonymkode: 30cdf...05b La oss håpe de ryktene stemmer. Noe må gjøres før den norske økonomien er kjørt fullstendig i grøfta.. Anonymkode: f8564...7a0
DetYrer Skrevet 23. mars 2020 #15 Skrevet 23. mars 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hørt rykter om at barnehage og småskolen kan åpen tidligere men at det blir strengere på sosial omgang utenom dette. Det er en for stor økonomisk belastning å ha så mange foreldre hjemme med barn. Anonymkode: 30cdf...05b Da håper jeg de gir oss som KAN være hjemme muligheten til å benytte oss av hjemmeskole videre. Mannen har ikke jobb, jeg har ikke jobb, og vi har virkelig ikke behov for å søke smitte fra barneskolen.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2020 #16 Skrevet 23. mars 2020 Var det ikke i Finland de gradvis begynte åpne opp i dag? 1. til 3.klasse, men de anbefalte hjemmeskole for alle som klarte det og tok imot barna til alle som ikke klarte det på skolen (da mener jeg ikke klarer fordi de selv jobbet). Regner med det blir noe sånt her også, men ikke før etter påske. Anonymkode: c85bb...a7b
DetYrer Skrevet 23. mars 2020 #17 Skrevet 23. mars 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Var det ikke i Finland de gradvis begynte åpne opp i dag? 1. til 3.klasse, men de anbefalte hjemmeskole for alle som klarte det og tok imot barna til alle som ikke klarte det på skolen (da mener jeg ikke klarer fordi de selv jobbet). Regner med det blir noe sånt her også, men ikke før etter påske. Anonymkode: c85bb...a7b Det hadde vært fint, om de åpnet for at de som har mulighet har barna hjemme.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2020 #18 Skrevet 23. mars 2020 Hvis de åpner skoler og barnehager allerede nå kan de bare åpne alt. Anonymkode: 0667d...653
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2020 #19 Skrevet 23. mars 2020 45 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis de åpner skoler og barnehager allerede nå kan de bare åpne alt. Anonymkode: 0667d...653 Ikke nødvendigvis. Det finnes en del undersøkelser som tyder på at dette smitter lite mellom barn og fra barn til voksne. Dersom det viser seg å stemme, kan man åpne barnehager og småskole i hvertfall, uten at mer smitte blir spredd. Da er det viktigere å stenge kjøpesenter, kaféer og slikt der voksne omgås. Men fortsatt trengs det mer forskning før man kan vite dette sikkert, da. Anonymkode: d8cc2...6f1
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2020 #20 Skrevet 23. mars 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Vil tro det holdes stengt til over påske. Etter påske håper jeg de begynner å åpne opp, ihvertfall litt om gangen. Når planen er å spre smitten, ikke stoppe den, så må de jo åpne opp etterhvert. Men kan være lurt å åpne litt om gangen kanskje? Anonymkode: 6cd65...e48 Du, det er ingen fare. Smitten sprer seg raskt her til lands, for her er det tusenvis mennesker, eller mer korrekt idioter, som glatt driter i alt av anbefalinger og pålegg fra myndighetene. Fester, lekegrupper, utepils, kødannelser i skiløyper og på turstier (se og bli sett, må vite!), åpne kjøpesentre, store grupper på kafé, tilnærmet organisert aktivitet på idrettsanlegg, lista er lang! Anonymkode: 7454e...516
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2020 #21 Skrevet 23. mars 2020 Beskjeden i morgen vil nok være at skolene er stengt til etter påske. De kan jo ikke spå hvordan det blir fremover, så da stenger de to uker av gangen. Så kommer påska og Ola Dunk skal på død og liv på påskefjellet og hytta, sammen med en haug mennesker. Smitten sprer seg raskere igjen, og vi må holde ungene hjemme til etter sommerferien. Vill gjetting det her, men blir overhodet ikke overrasket om det blir realiteten. Anonymkode: f526f...da7
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2020 #22 Skrevet 23. mars 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Du, det er ingen fare. Smitten sprer seg raskt her til lands, for her er det tusenvis mennesker, eller mer korrekt idioter, som glatt driter i alt av anbefalinger og pålegg fra myndighetene. Fester, lekegrupper, utepils, kødannelser i skiløyper og på turstier (se og bli sett, må vite!), åpne kjøpesentre, store grupper på kafé, tilnærmet organisert aktivitet på idrettsanlegg, lista er lang! Anonymkode: 7454e...516 Nei, der tar du feil. Vi har en sakte økning i Norge, og kurven er mer lineær en eksponensiell og da greier man fint å kontrollere dette utbruddet. Det har også Sverige som fortsatt har skolene sine åpne. Anbefaler denne siden for grafer og oppdaterte tall. https://www.worldometers.info/coronavirus/ Anonymkode: adf7b...b41
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2020 #23 Skrevet 23. mars 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, der tar du feil. Vi har en sakte økning i Norge, og kurven er mer lineær en eksponensiell og da greier man fint å kontrollere dette utbruddet. Det har også Sverige som fortsatt har skolene sine åpne. Anbefaler denne siden for grafer og oppdaterte tall. https://www.worldometers.info/coronavirus/ Anonymkode: adf7b...b41 Tallene fra Kina ser da veldig bra ut? Anonymkode: d930d...d4a
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2020 #24 Skrevet 23. mars 2020 Det får vi vite i morgen, ingen her som kan svare på det nå. Anonymkode: f377e...056
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2020 #25 Skrevet 23. mars 2020 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tallene fra Kina ser da veldig bra ut? Anonymkode: d930d...d4a Nå gjør de det, ja - ikke for en stund siden. Anonymkode: af9ae...795
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå