Anonym bruker Skrevet 23. mars 2020 #26 Skrevet 23. mars 2020 Eneste vi har planlagt er Daftø i pinsen. Spørs om det blir noe av. Ellers er planen Norgesferie. Mest hjemme, men forhåpentligvis noen campingturer. Det skal vi nok få til uansett. Anonymkode: 440d1...f13
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2020 #27 Skrevet 23. mars 2020 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du har kanskje rett. Vi har et egoist- og idiotproblem, men det igjen fører til klimakrise. Anonymkode: fecc7...991 Humre Anonymkode: 57e6f...84a
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2020 #28 Skrevet 23. mars 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Helsepersonell har all ferie inndratt og ikke lov å krysse kommunegrensene. Ferie utgår.. Anonymkode: ca93c...1a2 Ikke lov å krysse kommunegrensene? Anonymkode: 9a052...17d
Gardkjerringa Skrevet 23. mars 2020 #29 Skrevet 23. mars 2020 Så lenge vi holder oss friske, blir ikke ferieplanene berørt. Ungene hadde ønske om hjemmeferie i år, kun med noen turer til hytta på fjellet og telting i nærområdet. Hytta ligger på vår eiendom, og der er det mulighet til bading og fisking. Vi har og ei elv med en "hemmelig" badekulp, ca 10 minutter fra huset vårt, hvor vi kan kose oss og evnt sove i telt. Så selv om restriksjonene fortsetter, kan vi gjennomføre planene våre.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2020 #30 Skrevet 23. mars 2020 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Helsepersonell har all ferie inndratt og ikke lov å krysse kommunegrensene. Ferie utgår.. Anonymkode: ca93c...1a2 Seriøst? Anonymkode: 8be27...e18
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2020 #31 Skrevet 23. mars 2020 Blir alternativ uansett, vi har en som blir 16 år og håper han får seg sommerjobb. Avhengig av hvor så må vi kanskje belage oss på å kjøre noe. Jeg skal jobbe en del, mannen muligens starte sitt eget firma. Kanskje en tur på hytta til svigers hvis det er åpner for hytteturer igjen. Og noen teltturer, tur på stranden og bruke alle de lokale stedene vi har hvis de er åpnet opp. Anonymkode: 36fab...374
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2020 #32 Skrevet 23. mars 2020 Har ikke planlagt noe. Blir vel mest sannsynlig 3 uker hjemme. Om man får reise ut av kommunegrensene og overnatte, så blir det nok 2 av ukene på hytta ved sjøen. Anonymkode: db870...035
Optatium Skrevet 23. mars 2020 #33 Skrevet 23. mars 2020 Jeg hadde planlagt ferie på hytta, og det står jeg ved. Jeg har tenkt til å reise på hytta i juli altså, ett sted for grensa gå (selv om det e riktig å begrense spredning og sånn, så er det faktisk privat eiendom og begrenset hvor lenge de kan nekte det (om de i det hele tatt egentlig har rettslig grunnlag til å gjøre det)).
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2020 #34 Skrevet 24. mars 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Seriøst? Anonymkode: 8be27...e18 Ja det stemmer det. Forbudet varer (foreløpig) ut april, så vi er mange som håper på litt bedre tider til sommeren. Personlig håper jeg vi i det hele tatt får lov å ta ferie. Anonymkode: 5f02d...b6d
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2020 #35 Skrevet 24. mars 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja det stemmer det. Forbudet varer (foreløpig) ut april, så vi er mange som håper på litt bedre tider til sommeren. Personlig håper jeg vi i det hele tatt får lov å ta ferie. Anonymkode: 5f02d...b6d Dere har ikke lov til å krysse kommunegrenser? Anonymkode: 9a052...17d
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2020 #36 Skrevet 24. mars 2020 Jeg tenker å investere i sommerleker i hagen, basseng og bruke småstrender der færrest mulig drar. Evt campingplassen, som er i nabokommunen, om det er tillatt. Mulig roadtrip sverige. Men kommer an på hvordan situasjonen er på det tidspunktet. Anonymkode: a99f7...f3f
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2020 #37 Skrevet 24. mars 2020 Jeg tror ikke at det blir vanlig ferie for noen. Restriksjoner vi har nå blir sikkert gjort noe med men at det blir ferie der store folkemasser reiser (og sprer smitte) tviler jeg på. Vi er forberedt at det kan bli en meget begrenset ferie. Anonymkode: 3cf0c...fae
TøffiTrynet☠ Skrevet 24. mars 2020 #38 Skrevet 24. mars 2020 Vi skal i utgangspunktet på fotballcup til Sverige. Tviler sterkt på at det blir noe av. Så da blir det Norges-ferie! ❤️ Kanskje en tur nordover med telt? Vi får se. Ellers så bor vi ved kysten, samtidig som vi har skog og fjell rett utenfor døra. Så vi trenger ikke dra langt for fine naturopplevelser.
Mia_73 Skrevet 24. mars 2020 #39 Skrevet 24. mars 2020 Å feriere i Norge vil hjelpe næringslivet, noe som vil trenges sårt. Krona er dessuten så svak at ferie utenlands blir meget dyr.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2020 #40 Skrevet 24. mars 2020 18 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi har kjøpt ekstra stort telt, og skal benytte oss av den norske naturen, i tilfelle det ikke blir noe av utenlandsreisene vi har planlagt utover vår/sommeren. Vi er to voksne og tre sønner mellom 9-14 som liker friluftsliv ❤️ Anonymkode: bcb57...1ea Hørtes ut som et nydelig alternativ og en drøm for friluftselskere❤️ Takk for tipset☺️ Anonymkode: 32b40...bc8
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2020 #41 Skrevet 24. mars 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Dere har ikke lov til å krysse kommunegrenser? Anonymkode: 9a052...17d Det må i så fall være noe lokale greier. Helsepersonell har ikke lov til å reise utenlands. Ingen har lov til å overnatte på hytte utenfor egen kommune, kan være det vedkommende snakker om kanskje. Anonymkode: 833c3...efc
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2020 #42 Skrevet 24. mars 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja det stemmer det. Forbudet varer (foreløpig) ut april, så vi er mange som håper på litt bedre tider til sommeren. Personlig håper jeg vi i det hele tatt får lov å ta ferie. Anonymkode: 5f02d...b6d Nemlig. Og jeg håper jeg snart slipper å høre sutring fra folk med hjemmekontor. Vi er faktisk ganske mange som er på jobb, og det er tungt. Og med all sannsynlighet blir det hverken ferie eller fridager på oss Anonymkode: ca93c...1a2
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2020 #43 Skrevet 24. mars 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Nemlig. Og jeg håper jeg snart slipper å høre sutring fra folk med hjemmekontor. Vi er faktisk ganske mange som er på jobb, og det er tungt. Og med all sannsynlighet blir det hverken ferie eller fridager på oss Anonymkode: ca93c...1a2 Ok. Jeg er og helsefagarbeider. Har ikkje hørt noe om dette. Anonymkode: 8be27...e18
prekæs Skrevet 24. mars 2020 #44 Skrevet 24. mars 2020 Ja. Ingenting er bestilt så tar det på sparket.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2020 #45 Skrevet 24. mars 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Nemlig. Og jeg håper jeg snart slipper å høre sutring fra folk med hjemmekontor. Vi er faktisk ganske mange som er på jobb, og det er tungt. Og med all sannsynlighet blir det hverken ferie eller fridager på oss Anonymkode: ca93c...1a2 Ville hellere være på jobb enn permitert eller som i mitt tilfelle hvor vi har fått tvungen ferie... Kult å måtte bruke 2 ukers ferie nå hvor man ikke kan komme noen steder. Og de 3 uker til sommer - de får vi ikke selv bestemt når vi skal ta for bedriften venter stor pågang til sommer og derfor kan ikke alle ta ferie i juli. Så noen av os vil måtte ta ferie når ungene/mannen ikke har fri. Du kan hvertfall glede deg til ferien når alt dette er overstått. Anonymkode: cff50...c01
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå