Gå til innhold

Liker du 17.mai?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som barn elsket jeg 17.mai, men som forelder hater jeg dagen. Jeg later likevel som jeg liker den, for barnas skyld, men nå kjenner jeg at en avlyst 17.mai i år ikke plager meg det minste. 

Hvordan er det med dere? Liker dere faktisk 17.mai, eller bare later dere som?

Anonymkode: 81a23...950

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Liker ikke 17 mai

Anonymkode: 14b76...11d

Skrevet

Liker ikke 17. Mai nei. Forbanna mas! 

Anonymkode: 88792...709

Skrevet

ikke veldig nei,men barnet mitt er det, så gjør det best mulig for barnet :)

Anonymkode: e17f5...026

Skrevet

Elsker det. Sammen med julaften er det beste dagen i året. Og skal feire i år uansett.

Skrevet

Liker ikke 17 mai. Det gjør ikke barnet mitt heller,(sensitiv mot blant annet lyd), hun håper det ikke blir noe feiring i år.

Skrevet

Liker 17. mai fram til kl 12, da skulle jeg gjerne vært ferdig med feiringen. Helt greit hvis det blir avlyst i år, og trenger for Guds skyld ikke å ta det igjen senere.

Anonymkode: 4dc78...823

Skrevet

Elsker 17 mai, og er lei meg for at vi antagelig ikke får feiret som vanlig i år. 

Skrevet

17 mai er en flott dag synes jeg. Men tåler godt at den store folkefesten blir avlyst. Men skal nok feire hjemme likevel :)

Skrevet

Ikke så veldig mye nå lenger, for mye støy som gjør meg dårlig.

Anonymkode: 2fc60...f9a

Skrevet

Ja, jeg er glad i 17.mai, og vi kommer nok til å feire uansett, selv om vi kanskje ikke får feiret på vanlig måte. Mulig jeg dropper bunaden i år hvis vi må feire hjemme da 😏

Anonymkode: 785c3...e2a

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg er glad i 17.mai, og vi kommer nok til å feire uansett, selv om vi kanskje ikke får feiret på vanlig måte. Mulig jeg dropper bunaden i år hvis vi må feire hjemme da 😏

Høøø. Har du den bare på for å vise deg frem :P? Ikke for din egen del?

Anonymkode: c1ab2...83e

Skrevet

Elsker 17. mai med bunader (over snittet interessert), store frokoster, venner & familie, tog (må gå i tog, kjedelig å se på) og korps, is, arrangement på skolen - hele pakka. Er min favorittdag, slår til og med julaften som kommer på en god 2. plass.

Anonymkode: 02aea...80a

Skrevet

Jeg elsker 17. mai! Jeg går alltid i tog, selv om mine barn er store nå. Og hvis arrangementet blir avlyst i år skal jeg ta på meg bunaden, heise flagget og gå meg en tur mens jeg vifter med et lite flagg.

Skrevet

17.mai skal feires uansett!  Et av årets høydepunkt for oss😊  bløtkake m.m.skal jeg klare å bake selv om det blir kun oss 4 her hjemme å!

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Høøø. Har du den bare på for å vise deg frem :P? Ikke for din egen del?

Anonymkode: c1ab2...83e

Ehhhh, ja 😂 Neida, er glad i bunaden. Men tror vi går for en mer avslappa stil hvis vi bare er hjemme. Stryker ihvertfall ikke bunadsskjorta!

Skrevet

Helt enig med deg! Kunne skrevet det ordrett selv. Bortsett fra jeg likte det ikke som barn heller 

Anonymkode: 7ddea...60d

Skrevet
9 timer siden, Superdolly skrev:

Jeg elsker 17. mai! Jeg går alltid i tog, selv om mine barn er store nå. Og hvis arrangementet blir avlyst i år skal jeg ta på meg bunaden, heise flagget og gå meg en tur mens jeg vifter med et lite flagg.

Samme her. Bunader skal det være, tog skal det bli om vi bare er kjernefamilien, og god mat og sølv og damask. Det viktige med bunaden er jo også at den sørger for at man ikke blir ubemerket innfeit, det er ikke stretch i tjukk ull.

Skrevet

Elsker 17. mai!🇳🇴 Blir feiring og bunad uansett rammer i år også. Bunad, bjørkeris, flagg, pavlova, hvitveis på bordet og god mat!🥳

Skrevet

Elsker 17. mai❤🇧🇻❤ Har alltid gjort det, og fra jeg var lita har nrk vært mitt morgenfølge (her er det felles tog for alle, og vi starter ikke før litt utpå dagen). Elsker alt ved denne dagen, fra nystekte rundstykker, hjemmelaget potetsalat og spekemat til frokost, der bordet er vakkert dekket, via kaos, latter og glede, til vi utslitt stuper i seng, gjerne etter grilling eller en fisketur for å avslutte dagen. I år blir det nok annerledes midt på dagen, men flagget skal vaie, og dagen skal feires🇧🇻

Skrevet

Jeg synes det er hyggelig, men det gjør meg ingenting om det blir feiring hjemme i år. Vi skal likevel pynte oss, pynte hjemme, grille og spise masse is.

Anonymkode: 28dda...c57

Skrevet

En markering av 17. mai som en fridag med familien, og en god middag er fint. Men i dag er det blitt for mye organisering av tog og opplegg at det minner for mye om Nord-Korea. Ikke alle barn elsker å gå i tog og vifte med et flagg.

Anonymkode: f2617...5a3

Skrevet

Jeg elsker 17. mai! 

Har et barn i skolekorpset og et barn som bruker gå med vennene sine i foreningen sin i folketoget på ettermiddagen. Så det er ikke avslapping.

17. mai er en heldagsfeiring for oss og uansett vær er det en fantastisk dag. Jeg kommer til å savne folkelivet, og korpsene og alle de glade barn.

Anonymkode: 6137b...f52

Skrevet

Jeg er veldig glad i 17.mai.  Det er søitsomt og hektisk men veldog morsomt og så er det en nytelse å kjippe av seg bunadskoene, legge bena på bordet og gumle kakerester mens vi ser opptak av barnetoget på tv og prater med familie og venner andre steder på telefonen.

Anonymkode: 4b664...84d

Skrevet

Ingenting galt med det å feire nasjonaldagen. Ikke alltid jeg er i form til å dra til hallen i folkemengden, men blir som regel å gjøre det likevel pga sønnen og det som ellers forventes. Et år var vi bare hjemme han og jeg, vi koste oss godt med god mat og kake og is, men følte vi skulle vært ute. Tradisjoner er harde å bryte. I år blir det jo neppe feiring i hallen så skal klare hjemmefeiringen uten den dårlige samvittigheten i år 🎂😁

Anonymkode: 2b12b...739

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...