Anonym bruker Skrevet 21. mars 2020 #1 Skrevet 21. mars 2020 Stort barn, men med en del utfordringer faglig som gjør at han trenger hjelp absolutt hele tiden i hjemmeskole. Opplegget er såpass at man sitter med det fra ca 8-14 hver dag. Hadde du orket å ha det pluss full jobb på kveldstid? Krevende jobb både fysisk og psykisk. Tenker ikke på en uke eller to, men i lengden (type frem til sommerferien, som kanskje blir tilfellet). Anonymkode: 9f393...510
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2020 #3 Skrevet 21. mars 2020 To fulltidsjobber med andre ord? Nei det hadde aldri gått. Anonymkode: 4d7df...15a
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2020 #4 Skrevet 21. mars 2020 Jeg håper det. Har fire skolebarn og to med adhd som trenger mye oppfølging. Begge jobber fullt hjemmefra. Har jobbet 5-6 timer i dag for å ta igjen litt, regner med det blir det samme i morgen. Anonymkode: 2a6d5...b76
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2020 #5 Skrevet 21. mars 2020 Har to skolebarn i hjemmeskole og jobber 150% nå hjemmefra. Minste trenger en del hjelp men de er ganske selvgående. Er utrolig sliten. Ikke pga arbeidsmengden men det mentale presset jeg har om dagen på jobb Anonymkode: 93876...afe
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2020 #6 Skrevet 21. mars 2020 Er det jeg har gjort denne uken, så har jo orket, men vet ikke hvordan det går i lengden Anonymkode: 9fbff...aa8
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2020 #7 Skrevet 21. mars 2020 Må jo bare.... men det er uansett peanøtter sammenlignet med mye annet andre opplever i disse dager. Anonymkode: 55f37...3ea
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2020 #8 Skrevet 21. mars 2020 Ja, har i mange år jobbet kveld fordi vi ikke har hatt barnehage (her vi bor koster barnehage ca 12 000 kr pr barn og vi har tre tette). Har gått over til dagjobb igjen nå når de har begynt på skole, men kunne helt klart gjort det igjen om nødvendig. Anonymkode: d4a8c...3f9
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2020 #9 Skrevet 21. mars 2020 Mine medarbeidere får føre halve arbeidsdager og bruke andre halvparten på hjemmeskole/pass av barn. Offentlig virksomhet. Anonymkode: f0611...643
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2020 #10 Skrevet 21. mars 2020 Man har jo ikke noe valg, og vi mennesker klarer som regel det vi må klare. Ingen vits å kjenne etter hvor sliten man er, bare gjøre det som må gjøres også får vi hvile når vi har muligheten til det. Jeg har ingen tro på å kjenne så veldig etter hele tiden, det gjør oss bare enda mer slitne og oppgitt... Nå må vi passe på å spise sunt og regelmessig, sove nok timer hver natt og gjerne ta noen multivitaminer i tillegg. Litt frisk luft og mosjon hver dag, f.eks en sykkel eller gåtur med barnet når skoledagen er over før man setter igang med sitt eget. så går det nok. Anonymkode: 90e3e...990
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2020 #11 Skrevet 21. mars 2020 Ja, som mange andre har dette vært hverdagen denne uken. Står opp tidlig og tar en økt før barna våkner, så er det nye runde når ungene er ferdig. Anonymkode: efc78...8fd
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2020 #12 Skrevet 21. mars 2020 Nei hadde gått på veggen her over tid... særlig siden jeg ikke får sove på natten. I natt holdt ettåringen meg våken fra 1 til 3.15... også var det opp igjen kl 6... Hadde jeg kun hatt 5 og 9 åringen hadde det gått greit . Nå er det aldri pause. Jobber 50 % hjemmekontor.. våkner tidlig for å jobbe, så skal mannen jobbe, så er det unger frem til 20.00 så er det jobbing til 22, så senga... hvor jeg får sove alt i fra 2 til 5 timer om natta. Alt ettersom hva ettåringen bestemmer... Så fortsetter dette i månedsvis blir jeg sykemeldt. Ingen tvil... men hjelper lite når ettåringen uansett holder på( vært sånn siden fødsel, alle råd og behandler er fulgt opp)... Så nå er jeg faktisk allerede litt på felgen og kjenner på arbeidspresset og dårlig samvittighet 🙄 Anonymkode: 3e831...33a
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2020 #13 Skrevet 21. mars 2020 Ja, jeg må jo det. Men kjenner at det er blytungt. Anonymkode: 589c7...950
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2020 #14 Skrevet 21. mars 2020 Ikke meningen at vi skal sitte 5-6-7 timer med barna og skole hver dag. Holder lenge med 1-2 timer Anonymkode: 2aff2...60f
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2020 #15 Skrevet 21. mars 2020 Ja, har gjort den uken som har gått og skal fortsette med det så lenge dette varer. Mannen jobber langt mer enn 100% om dagen i tillegg. Har innstilt meg på at det varer til august, så får jeg heller bli positivt overrasket hvis hverdagen blir normal før det. Anonymkode: 6d4e8...216
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2020 #16 Skrevet 21. mars 2020 Ja, men så trenger ingen barn å sitte i timesvis nå. Det viktigste er at de gjør noe, og hvis de ikke får til alt så får de ikke til alt. Jeg jobber hjemmefra med en 6 åring og en 12 åring og det er støy konstant. Det er slitsomt, men må bare finne små avbrekk Anonymkode: cf37b...493
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2020 #17 Skrevet 21. mars 2020 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, har i mange år jobbet kveld fordi vi ikke har hatt barnehage (her vi bor koster barnehage ca 12 000 kr pr barn og vi har tre tette). Har gått over til dagjobb igjen nå når de har begynt på skole, men kunne helt klart gjort det igjen om nødvendig. Anonymkode: d4a8c...3f9 Men da har du jo ikke hatt hjemmeskole. Du har vært hjemme med barna dine, som har vært under skolealder. Regner med at du da ikke har kjørt fullt skoleopplegg fra 8.30 til 14.30. Anonymkode: 7e4eb...c16
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2020 #18 Skrevet 21. mars 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, men så trenger ingen barn å sitte i timesvis nå. Det viktigste er at de gjør noe, og hvis de ikke får til alt så får de ikke til alt. Jeg jobber hjemmefra med en 6 åring og en 12 åring og det er støy konstant. Det er slitsomt, men må bare finne små avbrekk Anonymkode: cf37b...493 Ikke riktig. Her er hjemmeskole lagt opp til skoletimer med innhold som stort sett tar en full eller dobbel skoletime å gjøre. De har like mye som de vanligvis ville gjort på en dag. De følger timeplanen de har på skolen. Anonymkode: 9f393...510
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2020 #19 Skrevet 21. mars 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ja, har i mange år jobbet kveld fordi vi ikke har hatt barnehage (her vi bor koster barnehage ca 12 000 kr pr barn og vi har tre tette). Har gått over til dagjobb igjen nå når de har begynt på skole, men kunne helt klart gjort det igjen om nødvendig. Anonymkode: d4a8c...3f9 Oi, det var litt av en pris. Hvilket land bor du i? Anonymkode: d0c53...27c
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2020 #20 Skrevet 21. mars 2020 Ta kontakt med skolen og be om redusert arbeidsmengde der kun det viktigste prioriteres. Anonymkode: f0611...643
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2020 #21 Skrevet 21. mars 2020 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men da har du jo ikke hatt hjemmeskole. Du har vært hjemme med barna dine, som har vært under skolealder. Regner med at du da ikke har kjørt fullt skoleopplegg fra 8.30 til 14.30. Anonymkode: 7e4eb...c16 Kan ikke se at det er verre enn å kjøre barnehageopplegg. Anonymkode: d4a8c...3f9
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2020 #22 Skrevet 21. mars 2020 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Oi, det var litt av en pris. Hvilket land bor du i? Anonymkode: d0c53...27c England Anonymkode: d4a8c...3f9
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2020 #23 Skrevet 21. mars 2020 Med mine unger hadde det gått fint. Nå har de tatt hjemmeskole alene på strak arm, jeg har jobbet lange dager hver dag og kommer til å gjøre det enstind fremover ser det ut til. Jeg har vært mye hjemme med de i oppvoksten, slik at vi går ikke på veggen om vi er sammen under samme tak i lang tid heller. Jeg jobber turnus og med en grei arbeidsgiver har ungene kunnet vært mye hjemme, har lange ferier, sluppet sfo osv. Hadde unge villet gå på sfo hadde de gjort det, men ungene har ikke hatt det ønske. Eldste begynet, men sluttet etter kort tid. Ungene storkoser seg i eget selskap som de koser seg i lek med venner, kjede seg er ett fremmedord for de selv om de ikke har noen planer eller noe å gjøre. Nå har vi funnet frem en stor plexiplate, vi skal starte på ett puzzlespill. Ene ungen var litt sur siden vi bare hadde store, mennår hun kom på at vi hadde en plexiplate vi kunne ha det på ble det gøy igjen. Enkelt å legge under sofaen om vi går lei eller blir hissige (størst fare for det, da må det vekk en dag før vi fortsetter) Anonymkode: 196fd...52b
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2020 #24 Skrevet 21. mars 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Kan ikke se at det er verre enn å kjøre barnehageopplegg. Anonymkode: d4a8c...3f9 He he... så det er som en arbeidsdag å være hjemme med sine egne barn. Ehh.. nei, det er det faktisk ikke, og kan på ingen måte sammenlignes med å jobbe i barnehage. Skulle likt å sett de foreldrene som kjører det samme løpet hjemme som i en barnehage. Med samlinger, didaktiske planer, kartlegging, bruk av rammeplan og annet fagstoff... Anonymkode: 7e4eb...c16
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2020 #25 Skrevet 21. mars 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: He he... så det er som en arbeidsdag å være hjemme med sine egne barn. Ehh.. nei, det er det faktisk ikke, og kan på ingen måte sammenlignes med å jobbe i barnehage. Skulle likt å sett de foreldrene som kjører det samme løpet hjemme som i en barnehage. Med samlinger, didaktiske planer, kartlegging, bruk av rammeplan og annet fagstoff... Anonymkode: 7e4eb...c16 Men gjør du alt dette i hjemmeundervisningen din? Skulle jeg likt å sett.. FYI: Å ikke ha barnehage stiller helt andre krav enn å ha barna hjemme fra barnehage nå og da. Dagene må planlegges og fylles med innhold slik at barna ikke blir hengende etter og starte skolen med en stor ulempe. Og man får ikke ferdig opplegg frå læreren. Anonymkode: d4a8c...3f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå