Gå til innhold

Noen som tør innrømme at dem ikke er helt nazi i forhold til Corona?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg lever ikke som før men jeg har ikke slutta helt heller. Møter ei venninne jevnlig, ei venninne jeg møter litt, har spist på McDonald's ikke bare tatt med hjem, har vært å farta litt rundt på senter. Ikke mye men vært innom noen butikker for å kjøpe ting jeg ønska meg men som jeg kunne ha venta med. 

Tar hensyn men har som sagt ikke slutta helt. Er det bare meg? 

Anonymkode: 5e004...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg lever ikke som før men jeg har ikke slutta helt heller. Møter ei venninne jevnlig, ei venninne jeg møter litt, har spist på McDonald's ikke bare tatt med hjem, har vært å farta litt rundt på senter. Ikke mye men vært innom noen butikker for å kjøpe ting jeg ønska meg men som jeg kunne ha venta med. 

Tar hensyn men har som sagt ikke slutta helt. Er det bare meg? 

Anonymkode: 5e004...8c3

Jobb krever såpass mye at det ikke finnes overskudd eller tid til å fly rundt på et kjøpesenter, gitt. Dessuten har jeg såpass vett at jeg holder meg absolutt mest mulig hjemme. Jeg ønsker at smittekjedene skal brytes, ikke opprettholdes. Hvor mange andre treffer disse to venninnene dine? Dere bidrar absolutt til å opprettholde smittekjeder. Hold deg hjemme, menneske! 

Anonymkode: 712f0...f37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både måten du skriver på, måten du oppfører deg på og måten du åpenbart tenker på forteller meg litt..... Selvfølgelig overholdes anbefalingene! Nek!

Anonymkode: 411c6...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar jo ikke hensyn, HI. Du velger å dra fra sted til sted og risikere å bidra til å spre smitte - fordi du vil kjøpe ting som du bare har lyst på, men som du ikke trenger.

Da tar du ikke hensyn, da velger du helt bevisst å drite i at nettopp din oppførsel kan være det som dreper en eller flere personer. Men det er vel ikke så farlig så lenge det ikke er en av dine som rammes...?

De du er glad i er nettopp nå i fare pga. slike som deg. For du er ikke den eneste som velger å bidra til å spre smitte. Og ikke bare bidrar du bevisst til å bidra til smitte bare for å stille dine egoistiske lille-pike-bare-vil-ha-akkurat-nå-lyst, men du velger i tillegg velger du å opprette en tråd for å skryte av det også. De andre idiotene som gjør som deg setter de du er glad i i fare. Du setter både dem og andre i fare. Men hva betyr vel det så lenge du kan fortsette å oppføre deg som en drittunge som bare vil ha, vil ha, vil ha...

Anonymkode: f064f...6a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går på tur med en venninne noen ganger i uka, ute. Og i går kjøpte jeg garn på en butikk. Og jeg omgås mine foreldre ... 

 

Anonymkode: 78b99...d54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg lever ikke som før men jeg har ikke slutta helt heller. Møter ei venninne jevnlig, ei venninne jeg møter litt, har spist på McDonald's ikke bare tatt med hjem, har vært å farta litt rundt på senter. Ikke mye men vært innom noen butikker for å kjøpe ting jeg ønska meg men som jeg kunne ha venta med. 

Tar hensyn men har som sagt ikke slutta helt. Er det bare meg? 

Anonymkode: 5e004...8c3

Du tar ikke hensyn. Hvorfor er det så vanskelig å la de tingene være i 1 uke, som det foreløpig bare har vart?

Anonymkode: 5658e...e2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg lever ikke som før men jeg har ikke slutta helt heller. Møter ei venninne jevnlig, ei venninne jeg møter litt, har spist på McDonald's ikke bare tatt med hjem, har vært å farta litt rundt på senter. Ikke mye men vært innom noen butikker for å kjøpe ting jeg ønska meg men som jeg kunne ha venta med. 

Tar hensyn men har som sagt ikke slutta helt. Er det bare meg? 

Anonymkode: 5e004...8c3

Blir litt skuffa over holdningen din. Mange sitter hjemme og holder seg hjemme. Dropper å se venner og familiemedlemmer. Ofrer mye av sin normale hverdag. Hvorfor kan ikke alle følge 

 

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg lever ikke som før men jeg har ikke slutta helt heller. Møter ei venninne jevnlig, ei venninne jeg møter litt, har spist på McDonald's ikke bare tatt med hjem, har vært å farta litt rundt på senter. Ikke mye men vært innom noen butikker for å kjøpe ting jeg ønska meg men som jeg kunne ha venta med. 

Tar hensyn men har som sagt ikke slutta helt. Er det bare meg? 

Anonymkode: 5e004...8c3

Blir skuffa over holdningen din. Jeg liker å ta med barna mine på kjøpesenteret og på Mc Donalds. Jeg liker å dra på lekeland og være med venner og familie. Jeg har sagt nei til å besøke eller få besøk av venner og familie. Jeg har droppet shopping. Vi sitter mange som savner å farte. Hva ville skjedd om alle hadde din holdning? Gitt f... og dratt på Mc Donalds og kjøpesenter? De fleste vil ikke at tilstanden skal bli slik som i Italia her i Norge. Hvorfor bidrar ikke du også i dugnaden? 

Anonymkode: 92a53...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at de som ‘gir litt faen’ i disse corona tider...helt sikkert skammer seg om noen uker...

Anonymkode: 30f6f...da1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det ikke bare deg, men her inne er folk skinnhellige og svært fordømmende mot andre. 

Du sprer ikke smitte hvis du tar dine forhåndsregler og holder avstand mens du er ute, så dere andre kan bare rulle inn leppa! Går ikke dere på butikken for å handle? ?? Eller får alle her inne «hjemkjøring» av matvarer? Nei det er ingen forskjell på å handle på Rema 1000, kontra å gå innom et kjøpesenter med nesten ingen mennesker i. Faktisk er det farligere å handle et sted med større folkemengde, slik som i dagligvarebutikker. 

Skjerpings dere andre! Kost for egen dør først! 

Anonymkode: 48d8b...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig er det ikke bare deg, men her inne er folk skinnhellige og svært fordømmende mot andre. 

Du sprer ikke smitte hvis du tar dine forhåndsregler og holder avstand mens du er ute, så dere andre kan bare rulle inn leppa! Går ikke dere på butikken for å handle? ?? Eller får alle her inne «hjemkjøring» av matvarer? Nei det er ingen forskjell på å handle på Rema 1000, kontra å gå innom et kjøpesenter med nesten ingen mennesker i. Faktisk er det farligere å handle et sted med større folkemengde, slik som i dagligvarebutikker. 

Skjerpings dere andre! Kost for egen dør først! 

Anonymkode: 48d8b...edf

Jo, men bidrar til å spre smitte.

Covid-19 spres nemlig ikke bare via kontakt og dråpesmitte, slik de først trodde. Covid-19 spres også via luften, noe som betyr at bare du går inn i en butikk det har vært en som er smittet, og du puster der, men ikke er borti noe annet, så kan du bli smittet. Så tar du med deg smitten fra ene stedet til det andre og tredje og fjerde... og hjem... Ikke en gang 1-2-meters regelen for avstand til andre er da nok.

Les og lær: https://www.dagbladet.no/kultur/sosial-isolasjon-ma-iverksettes-na/72265389

 

 

Anonymkode: f064f...6a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutes ago, Anonym bruker said:

Selvfølgelig er det ikke bare deg, men her inne er folk skinnhellige og svært fordømmende mot andre. 

Du sprer ikke smitte hvis du tar dine forhåndsregler og holder avstand mens du er ute, så dere andre kan bare rulle inn leppa! Går ikke dere på butikken for å handle? ?? Eller får alle her inne «hjemkjøring» av matvarer? Nei det er ingen forskjell på å handle på Rema 1000, kontra å gå innom et kjøpesenter med nesten ingen mennesker i. Faktisk er det farligere å handle et sted med større folkemengde, slik som i dagligvarebutikker. 

Skjerpings dere andre! Kost for egen dør først! 

Anonymkode: 48d8b...edf

Mat er en nødvendighet, og for enkelte de også enkelte apotekvarer en nødvendighet. Det er derimot ikke nødvendig å titte i butikker fordi det kunne ha fristet med en ny bluse eller et nytt sengeteppe. 

Selvfølgelig øker du smittefaren når du går unødvendig rundt i butikker og tar på varene. 

DU burde skjerpe deg. Det er sånne som deg og hovedinnlegger som gjør at jeg og andre er livredde fordi en som betyr mye for oss har blitt smittet og alvorlig syk. 

 

Endret av beef sister
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, HI! Fortsetter du slik har du en sjanse til å vinne Darwin-prisen. Lykke til!

Anonymkode: b0aba...59e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok forholdsregler men var ikke nazi og slurvet nok en del med antibac.

Nå ligger jeg hjemme utslitt og syk.....

Anonymkode: 7eacf...271

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besøker ingen, vært innom en butikk for nødvendig kjøp, ellers kun innom matbutikken ved behov.

Anonymkode: 4464a...92b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg lever ikke som før men jeg har ikke slutta helt heller. Møter ei venninne jevnlig, ei venninne jeg møter litt, har spist på McDonald's ikke bare tatt med hjem, har vært å farta litt rundt på senter. Ikke mye men vært innom noen butikker for å kjøpe ting jeg ønska meg men som jeg kunne ha venta med. 

Tar hensyn men har som sagt ikke slutta helt. Er det bare meg? 

Anonymkode: 5e004...8c3

Du tar så absolutt ikke hensyn. DU er kanskje ikke redd for å bli smittet, men hva med alle de du potensielt smittER? Egoistisk, hensynsløst og ansvarsfraskrivelse er det du og vennen din holder på med . Hvor mange møter egentlig vennen din i tillegg til deg? Og personen hun igjen møter møter andre. Skjønner du ikke? Det er en smitteKJEDE som går rundt. Hadde bare de ALLER fleste kun handlet når det er høyst nødvendig og ellers blitt hjemme i karantene så kunne vi stoppet smittespredningen raskere. 
 

Planer om å dra på ferie til sommer? En cruise kanskje? Muligens en festival du gleder deg til? Vel vit at det kan du og alle andre som ikke følger anbefalingene faktisk drite i. Så lenge folk holder på slik de gjør nå så blir denne pandemien å fortsette i lang tid og det går utover sååå mange mennesker at du ikke har ikke telling på det engang. Du KLARER å være hjemme i to uker å holde deg opptatt med serier, lese bøker, gjøre unna all husarbeid, spille litt på mobilen, en grundig vask og desinfisere huset etc. Venner kan du snakke med på videochat! Kjempe koselig! Med en vinkveld over videochat blir det fort litt moro med damesnakk og bruk av filtere for å le av hverandre som fjortiser osv. Assa, ta deg sammen kvinne. Dette er en felles dugnad for alle menneskene som lider i denne situasjonen. Ikke bare de i risikogruppa og de som nå er syke og innlagt, men alle de som sliter med psykisk helse og ikke får tilstrekkelig med oppfølgning og profesjonell hjelp pga coronaviruset, alle gravide som går en uforutsigbar tid i møte. Alle som mister jobbene sine. Alt, alt er pga corona og vi holder oss hjemme slik at vi fortere kan leve normalt igjen. Tenk på det du. 

Anonymkode: 5746d...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du tar så absolutt ikke hensyn. DU er kanskje ikke redd for å bli smittet, men hva med alle de du potensielt smittER? Egoistisk, hensynsløst og ansvarsfraskrivelse er det du og vennen din holder på med . Hvor mange møter egentlig vennen din i tillegg til deg? Og personen hun igjen møter møter andre. Skjønner du ikke? Det er en smitteKJEDE som går rundt. Hadde bare de ALLER fleste kun handlet når det er høyst nødvendig og ellers blitt hjemme i karantene så kunne vi stoppet smittespredningen raskere. 
 

Planer om å dra på ferie til sommer? En cruise kanskje? Muligens en festival du gleder deg til? Vel vit at det kan du og alle andre som ikke følger anbefalingene faktisk drite i. Så lenge folk holder på slik de gjør nå så blir denne pandemien å fortsette i lang tid og det går utover sååå mange mennesker at du ikke har ikke telling på det engang. Du KLARER å være hjemme i to uker å holde deg opptatt med serier, lese bøker, gjøre unna all husarbeid, spille litt på mobilen, en grundig vask og desinfisere huset etc. Venner kan du snakke med på videochat! Kjempe koselig! Med en vinkveld over videochat blir det fort litt moro med damesnakk og bruk av filtere for å le av hverandre som fjortiser osv. Assa, ta deg sammen kvinne. Dette er en felles dugnad for alle menneskene som lider i denne situasjonen. Ikke bare de i risikogruppa og de som nå er syke og innlagt, men alle de som sliter med psykisk helse og ikke får tilstrekkelig med oppfølgning og profesjonell hjelp pga coronaviruset, alle gravide som går en uforutsigbar tid i møte. Alle som mister jobbene sine. Alt, alt er pga corona og vi holder oss hjemme slik at vi fortere kan leve normalt igjen. Tenk på det du. 

Anonymkode: 5746d...751

Og viktig!!! alle barna som blir overgrepet, mishandlet og rett og slett sviktet av de som skal være deres trygghet og omsorgspersoner. De lider nå mer enn før bak veggene hjemme. Det er i høytider og ferier at barna blir utsatt for dette mest. En avbrekk fra det er barnehager og skoler, men som nå er stengt fordi vi har en felles dugnad for å stoppe coronasmitten, men idioter som deg og andre som trosser dette fører til at disse barna må holde ut et helvete enda lenger. Vanskeligere er det å få hjelp når det ikke er noen de kan snu seg til når de er hjemme. Tenk på andre enn deg selv!!

Anonymkode: 5746d...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg lever ikke som før men jeg har ikke slutta helt heller. Møter ei venninne jevnlig, ei venninne jeg møter litt, har spist på McDonald's ikke bare tatt med hjem, har vært å farta litt rundt på senter. Ikke mye men vært innom noen butikker for å kjøpe ting jeg ønska meg men som jeg kunne ha venta med. 

Tar hensyn men har som sagt ikke slutta helt. Er det bare meg? 

Anonymkode: 5e004...8c3

Du er en jævla egoist som overhode ikke tar hensyn. Din dumme faen! 

Anonymkode: 9d1a3...127

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og viktig!!! alle barna som blir overgrepet, mishandlet og rett og slett sviktet av de som skal være deres trygghet og omsorgspersoner. De lider nå mer enn før bak veggene hjemme. Det er i høytider og ferier at barna blir utsatt for dette mest. En avbrekk fra det er barnehager og skoler, men som nå er stengt fordi vi har en felles dugnad for å stoppe coronasmitten, men idioter som deg og andre som trosser dette fører til at disse barna må holde ut et helvete enda lenger. Vanskeligere er det å få hjelp når det ikke er noen de kan snu seg til når de er hjemme. Tenk på andre enn deg selv!!

Anonymkode: 5746d...751

Nå roer du deg ned!!!

Herregud, dere er jo helt gærne dere som er her inne. Og da snakker jeg ikke om HI, men dere andre hekser.

Anonymkode: 6dadd...3f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå roer du deg ned!!!

Herregud, dere er jo helt gærne dere som er her inne. Og da snakker jeg ikke om HI, men dere andre hekser.

Anonymkode: 6dadd...3f9

Dette har jo myndigheten og sagt, tror du ikke på det?

Anonymkode: 5658e...e2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gjør som deg HI, og spesielt de eldre. Smitten er her uansett og kommer til å gå sin gang. 

Anonymkode: f2545...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette har jo myndigheten og sagt, tror du ikke på det?

Anonymkode: 5658e...e2f

Jo selvsagt tror jeg på det!

Jeg snakker om språket og måten dere hekser snakker med andre på.

Anonymkode: 6dadd...3f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig å begrense smitte med å holde avstand og så videre.

Men: selv om ingen slurver med antibac, går på kjøpesenter eller besøker familie, kommer ikke disse tiltakene til å kunne avsluttes etter et par uker. Det er på tide å ta inn over seg at tiltakene ikke kan oppheves før pandemien er over, noe som ikkeskjer før det er nok immunitet i befolkningen. Det betyr enten vanvittig mange syke eller vaksine. Dersom man åpner opp før dette, vil viruset spre seg igjen akkurat like fort som i første omgang. Hele pandemien ble startet av ett tilfelle, og bare ett tilfelle er nok til å spre seg til hele verden igjen.

Selvfølgelig bør vi følge tiltakene, men det blir for dumt å skylde på enkeltmennesker for at dette varer lenge. Det kommer til å vare lenge uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...