Gå til innhold

Koser alle seg ved amming?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg koste meg ikke. Det var aldri problemfritt. Det var mye sorg og frustrasjon. Med begge barna.

Anonymkode: be415...c5b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
40 minutter siden, Pobie skrev:

Det er da vel ingen som faktisk er anti-amming? Har faktisk aldri møtt noen som på generelt prinsipp er mot at babyer skal ammes. 

Jeg er mot at alle skal presses til å amme til tross for smerter, psykiske problemer, traumer, livssituasjon osv. Det er faktisk greit å velge bort amming hvis man bestemmer seg for at det ikke fungerer. Det er kun kvinnen selv som kjenner sin egen situasjon godt nok til hun vet hva som er best for sin egen familie. 

At det er normalt betyr ikke at det er best for alle. 

Amen.

Anonymkode: 63484...08c

Skrevet

Nei. Jeg ammet kun det første barnet og det var et mareritt. Hver gang jeg la til ungen, så ble verden svart. Det kjentes ut som om verden raste og all livsglede og energi ble sugd ut av meg. 
Så snart ungen var ferdig ble jeg meg selv igjen.

Men det var helt grusomt hver eneste gang ungen skulle ha mat. Det endte opp med at ungen ble flaskebarn etter en mnd. Og da ble det endelig en fin barseltid.

Anonymkode: 70b61...c9a

Skrevet

Ja, koste meg masse. Elsket det. Ammet 2,6 år med førstemann og "kun" 10 mnd med andremann (han ville ikke ha pupp lenger).

Utenom kosen og nærheten var det veldig praktisk, slapp alt stresset med å huske å ha flaske, og ikke minst vaske den. Puppen var alltid tilgjengelig og sterilisert 😆 Elsket å amme.

Anonymkode: 3006a...107

Skrevet

Jeg koste meg ikke så voldsomt, men jeg likte det. I de første ukene var det riktignok så tærne krøllet seg av smerte idet babyen tok de første smertefulle takene, men jeg likte at det var lettvint. Alltid ferdig temperert og ferdig blandet. Jeg slapp å sterilisere flasker og koke vann og måle opp pulver og styre på.

Skrevet

Kan ikke si jeg koste meg. Det var foring av ungen og det var det liksom. Det var koselig om ungen sovnet ved puppen og kunne sove videre på fanget mitt, men selve ammingen var like kjedelig for meg som å ta klesvasken, en nødvendighet. 

Når unge nr2 kom, ble det egentlig litt hyggelig. Ikke selve ammingen, men det ander jeg gjorde samtidig. Det var amming, tv/bok med storesøster. Mens lillesøster ammet, satt storesøster i den andre armkroken og vi så på tv eller leste bok. Så det ble en kosestund med storesøster som ellers var en turbo. Det var de gangen i løpet av dagen vi roet oss ned fem minutter. Minsta spiste og sov, så hun var det ikke så mye action i. En skikkelig sovebaby. Noe som var veldig praktisk siden 2åringen sjeldent var i ro eller rolig, lillesøster som igjennom å få bygd togbane over seg, storesøster som hadde konsert osv. Jorden kunne sikkert gått under uten at hun våknet, slik er hun enda. Sover hun, så sover hun selv om hun nå er turbo x20. 

Anonymkode: a1961...323

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...