Gå til innhold

Koser alle seg ved amming?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Koste du deg ved amming? Føler ikke jeg koser meg så voldsomt, og det er litt sårt. 

Anonymkode: 4ff02...e69

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg koste meg 🙂 men har adhd så jeg ble litt utålmodig noen ganger 😜😉😂

Anonymkode: 92b2a...e2e

Skrevet

Etter noen uker, ja. Men de første ukene har vært et mareritt med de fire siste ungene, pga at jeg ble så sår. Var så smertefullt at jeg holdt på å kaste opp, når jeg la ungen til brystet. Når det gikk over, ble det kos.

Anonymkode: 144d7...6ba

Skrevet

Meg som skrev over her. Må legge til at jeg syns flaskemating egentlig er like kos, da.

Anonymkode: 144d7...6ba

Skrevet

Her har vi strevet litt med amminga. Er på 5 uka nå. 

Samtidig så har hun vondt i magen så er en del gråt og skrik ved puppen stakkars... Håper jeg klarer å kose meg med amminga etterhvert. 

Anonymkode: 4ff02...e69

Skrevet

Av og til. Har ammet fire stykker og savner det absolutt ikke. 

Anonymkode: 073c6...4f7

Skrevet

Likte ikke å amme eldste, men med siste syns jeg det var koselig. Savner ikke ammingen og glad det kun var en kort fase i livet 😊

Anonymkode: 28c4f...ad8

Skrevet

Nja, jeg synes amming var praktisk, det var fint å kunne gi ungen det hun trengte på en enkel måte og det var jo koselig på et vis, men jeg er veldig glad det bare var en periode. Jeg synes mest det var praktisk.

Skrevet
54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Koste du deg ved amming? Føler ikke jeg koser meg så voldsomt, og det er litt sårt. 

Anonymkode: 4ff02...e69

Jeg koser meg, det er litt deilig også å få tømt puppene med jevne mellomrom... 

Anonymkode: 8022d...53a

Skrevet

Ja og nei. Det har absolutt vært kos. Men andre ganger slitsomt og kjedelig (satt inne hele forje sommer med en baby klistra til en pupp dagen lang) 😅. De første 3 mnd var mest intense. Etter det koste jeg meg mye mer. Nå nærmer vi oss ammeslutt, og det blir helt greit det også.

Anonymkode: b5279...b57

Skrevet

Det er kos når det ikke er vondt.... og akkurat nå er det grusomt. 😩 Baby er 5 uker og jeg har noen sprekker som ikke vil gro.... 

Anonymkode: dea68...303

Skrevet

Nja. Litt masete, men koselig.

Anonymkode: 488fb...f5e

Skrevet

Den første uka gråt jeg hver gang babyen var sulten, men det gikk seg til. 

Det er ikke alle som synes amming er spesielt koselig. Hvis du har gitt det et ærlig forsøk og det ikke fungerer, er mme like sunt, og flaskemating like trygt. 

Anonymkode: 3c940...005

Skrevet
På 19.3.2020 den 19.39, Anonym bruker skrev:

Koste du deg ved amming? Føler ikke jeg koser meg så voldsomt, og det er litt sårt. 

Anonymkode: 4ff02...e69

Jeg koser meg på dagtid, men ikke på kveldene når jeg enkelte ganger må amme 6 ganger på 6 timer, men det tar 2-5 min så jeg har ingen grunn til å klage . Babyen er 9 mnd og ammes fortsatt mye. Han spiser også mye fast føde. 

Anonymkode: 890af...6d1

Skrevet

Nei. Ammet to barn til de var 13 måneder. Men kos var det ikke. Det var noe man gjør når man har valgt å få barn. Det er ikke så mye kos etter det heller. 

Anonymkode: 332f0...cb6

Skrevet

Nei. Hatet det. Fikk det ikke til, hadde ikke nok melk, det var så vondt og det ene brystimplantatet flyttet seg. Grusomt! Jeg gråt og begge barna gråt av sult. Min sønn drakk 180ml melk en uke gammel. Jeg fikk ut ca 100ml.  Han skrek fordi han var sulten. Når han startet å amme den ene puppen tømte den andre seg. Frustrerende.

Anonymkode: 2c133...21d

Skrevet

Mener det var en periode sånn når baby var mellom 2 og 4 måneder der. Jeg ikke hadde trøske og brystbetennelse og såre brystvorter. Der baby var rolig ved brystet. Deretter begynte noe rørte seg virr med hodet fasen som ble bare være og værre frem til å stå på hodet og puppe. Da er avening på tide.

Anonymkode: c2978...39b

Skrevet

Nei. Amming var unaturlig for meg, føltes som om noen tok over kroppen min. Opplevde det som skamfult eller "ekkelt". Uten å vite hvorfor. Ellers er jeg nok en over snittet kosete mamma som er glad i hudkontakt, nærhet og gir flust med omsorg. Men amming var ikke noe for meg. Puppene er mine. Brystbetennelse og vondt var en annen side av saken. Nå er jeg gravid og trygg på at jeg ikke skal amme igjen nettopp fordi jeg ikke har lyst å ha det fælt i barselperioden. Tror babyen har det bedre om jeg har det bra. 

Anonymkode: 63484...08c

Skrevet

Nei, koste meg ikke så mye. Første brukte puppen som smokk, og skulle alltid ha pupp, overalt. Jeg har virkelig ammet overalt, også stående midt på gata. Fordi babyen var jo hysterisk og eneste som hjalp var å amme. Og hjemme gikk jeg med åpen skjorte og puppa på tur, var jo ikke noe poeng å pakke de inn. Andre gangen så ble jeg ganske syk på slutten av svangerskapet, så jeg fikk ikke så mye melk, og prøvde alt mulig for å øke melkeproduksjonen, men det ble helt borte. Og jeg koste meg mer med flaske mating. Og da kunne storesøster og far få den kosen og.

Anonymkode: b39c4...4e3

Skrevet
På 19.3.2020 den 20.09, Anonym bruker skrev:

Her har vi strevet litt med amminga. Er på 5 uka nå. 

Samtidig så har hun vondt i magen så er en del gråt og skrik ved puppen stakkars... Håper jeg klarer å kose meg med amminga etterhvert. 

Anonymkode: 4ff02...e69

De første to ukene var et ammemareritt! Vi brukte hele døgnet på pupp, pumping og sonding. Etter to uker løsnet det litt, men kos var det ikke, mer «håper vi får det til nå også». Når han var et par tre måneder begynte det å bli kos. Gi det litt mer tid. Når både du og babyen finner roen blir det kos.

Anonymkode: 1bb8a...2b8

Skrevet (endret)

Koste meg sjelden ved amming. De første ukene var uutholdelig vonde, deretter hadde vi noen få uker hvor det fungerte greit, men var veldig kjedelig å sitte der og amme halve døgnet. Så ble babyene så store at de ble distrahert av absolutt alt og var av og på puppen konstant før de ville ned på gulvet igjen etter kun 5 min og var deretter sultne igjen mindre enn en time senere. Jeg har i tillegg d-mer så jeg fikk veldig negative følelser hver gang jeg ammet.

Koste meg mye mer med flaskemating. 

Det er helt normalt og vanlig at man ikke elsker amming altså. Er med i flere ammegrupper på fb og dette er noe folk prater om ofte, og det er mange som ender opp med å gi flaske pga de absolutt hater å amme. 

Endret av Pobie
Skrevet
3 minutter siden, Pobie skrev:

Koste meg sjelden ved amming. De første ukene var uutholdelig vonde, deretter hadde vi noen få uker hvor det fungerte greit, men var veldig kjedelig å sitte der og amme halve døgnet. Så ble babyene så store at de ble distrahert av absolutt alt og var av og på puppen konstant før de ville ned på gulvet igjen etter kun 5 min og var deretter sultne igjen mindre enn en time senere. Jeg har i tillegg d-mer så jeg fikk veldig negative følelser hver gang jeg ammet.

Koste meg mye mer med flaskemating. 

Det er helt normalt og vanlig at man ikke elsker amming altså. Er med i flere ammegrupper på fb og dette er noe folk prater om ofte, og det er mange som ender opp med å gi flaske pga de absolutt hater å amme. 

Kanskje normalt og ikke elske amming, men kanskje ikke like normalt å hate det så mye at man velger det bort? Det normale er faktisk puppen, samfunnet har blitt sykt når man ikke kan si det uten å støte folk.

Har lagt merke til at du er ekstremt anti-amming i alle tråder, så kjenner godt synspunktene dine. Leit for deg med d-mer, men du må forstå at ikke alle føler det sånn ved amming. De fleste gjør det ikke faktisk!

Anonymkode: 10a76...9d1

Skrevet

Ja! Ammet tre barn i til sammen syv år, så må vel kunne si at jeg koste meg ja. De og forøvrig. 

Anonymkode: c025d...e56

Skrevet
På 19.3.2020 den 19.39, Anonym bruker skrev:

Koste du deg ved amming? Føler ikke jeg koser meg så voldsomt, og det er litt sårt. 

Anonymkode: 4ff02...e69

Nei, jeg mislikte det veldig. Var fantastisk når jeg endelig var ferdig med det! Og er uendelig glad for at jeg aldri skal amme igjen. Jeg vil heller fjerne brystene for alltid, enn å amme igjen! 

Anonymkode: af37d...abc

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje normalt og ikke elske amming, men kanskje ikke like normalt å hate det så mye at man velger det bort? Det normale er faktisk puppen, samfunnet har blitt sykt når man ikke kan si det uten å støte folk.

Har lagt merke til at du er ekstremt anti-amming i alle tråder, så kjenner godt synspunktene dine. Leit for deg med d-mer, men du må forstå at ikke alle føler det sånn ved amming. De fleste gjør det ikke faktisk!

Anonymkode: 10a76...9d1

Det er da vel ingen som faktisk er anti-amming? Har faktisk aldri møtt noen som på generelt prinsipp er mot at babyer skal ammes. 

Jeg er mot at alle skal presses til å amme til tross for smerter, psykiske problemer, traumer, livssituasjon osv. Det er faktisk greit å velge bort amming hvis man bestemmer seg for at det ikke fungerer. Det er kun kvinnen selv som kjenner sin egen situasjon godt nok til hun vet hva som er best for sin egen familie. 

At det er normalt betyr ikke at det er best for alle. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...