Gå til innhold

Når tror du skolene åpner igjen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Også bør de ta en måned av sommerferien og gjøre den om til skoletid, så elevene får tatt igjen det tapte.

Anonymkode: 1f755...6b4

Fantastisk idé! Men hvem skal undervise da? Lærerne jobber nå mer enn de vanligvis gjør for å gi elevene undervisning. De har ferie i juli. Vikarer er det ikke penger til. Da må foreldrene stille da. La dem gjerne planlegge undervisning til 25+ barn. Dette blir spennende! 😊


 

Anonymkode: 0d499...8a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok umulig å si før det har gått minst 4 uker. Da vet vi mer om smitteomfanget mtp karantenen vi er oppi nå.

Jeg er ellers blant de optimistiske som har tro på at viruset ikke vil trives like godt i varmen slik det antas og derfor i stor grad vil dø ut om vi får en varmeperiode i april/mai som vi ofte har🤞☺️

Anonymkode: dd1eb...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fantastisk idé! Men hvem skal undervise da? Lærerne jobber nå mer enn de vanligvis gjør for å gi elevene undervisning. De har ferie i juli. Vikarer er det ikke penger til. Da må foreldrene stille da. La dem gjerne planlegge undervisning til 25+ barn. Dette blir spennende! 😊


 

Anonymkode: 0d499...8a7

Det er krisetilstand og regjeringen får vide fullmakter. De kan Og bør trekke ferierettighetene. Lærerne jobber ikke mer enn andre, vi jobber alle veldig mye! Læreren til mitt barn i 1 klasse underviser feks ikke i det hele tatt nå, det er det bare vi foreldre som gjør. Det eneste læreren har gjort er å lage en plan for hva VI skal undervise hjemme.

Anonymkode: 1f755...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er krisetilstand og regjeringen får vide fullmakter. De kan Og bør trekke ferierettighetene. Lærerne jobber ikke mer enn andre, vi jobber alle veldig mye! Læreren til mitt barn i 1 klasse underviser feks ikke i det hele tatt nå, det er det bare vi foreldre som gjør. Det eneste læreren har gjort er å lage en plan for hva VI skal undervise hjemme.

Anonymkode: 1f755...6b4

Nå underviser jeg ikke i første klasse, men du har tydeligvis ikke noen ide om hvor mye tid som går inn i å lage gode undervisningsopplegg.

Anonymkode: f3377...06c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nå underviser jeg ikke i første klasse, men du har tydeligvis ikke noen ide om hvor mye tid som går inn i å lage gode undervisningsopplegg.

Anonymkode: f3377...06c

Tydelig at vi ikke har noe godt undervisningsopplegg i så fall. Planen er typisk: «gjør to valgfrie sider i matteboken. Logg inn på Lesemester og les i en halvtime». Du tenker det var krevende for læreren å rable det ned?

Anonymkode: 1f755...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Også bør de ta en måned av sommerferien og gjøre den om til skoletid, så elevene får tatt igjen det tapte.

Anonymkode: 1f755...6b4

Erna lovet sommerferie som vanlig på pressekonferansen for barn, så det skjer forhåpentligvis ikke.

Anonymkode: 1ec50...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ikke Italia enda, slik man fryktet for noen dager siden. Kanskje vår iskalde kultur uten klemming er det som gjør at vår vei blir annerledes... (neida, men noe indikerer at vi ikke får samme brutale utfall som Italia?) Italia er knappe to uker «foran» oss i smitte og eskalering av denne? Vi er to og tre uker etter vinterferien, som tok smitten med til landet. 5 innlagt på Haukeland, ikke flere. Nesten hele Norge i «stengt» og det det innebærer av mindre kontaktflate, selv om noen ikke overholder myndighetenes restriksjoner. Ingen eksplosjon enda. Snittalderen på døde er 89 år. Åpning av skoler etter påske? - da har vi vært lengre stengt enn Kina, Shanghai etc. 

Anonymkode: f044e...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tydelig at vi ikke har noe godt undervisningsopplegg i så fall. Planen er typisk: «gjør to valgfrie sider i matteboken. Logg inn på Lesemester og les i en halvtime». Du tenker det var krevende for læreren å rable det ned?

Anonymkode: 1f755...6b4

Du kan gi lærerne mer enn en uke å forandre alt av undervisning på. Det er en ekstra utfordring å være lærer på småtrinnet i denne situasjonen.

Elevene trenger og ferie, så sommerferien er trygg. Samtidig kan ikke lærerne ta igjen ferie på noe annet tidspunkt. 

Jeg er takknemlig for den jobben alle lærere, helsepersonell og andre med samfunnskritiske yrker legger ned i disse dager. 

Anonymkode: 0d499...8a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper vi er klare for å undervise i klasserom igjen, etter påske. Jeg frykter at vi må forberede hjemmeundervisning lenger enn det.

Jeg ser selvfølgelig at det er store forskjeller på å planlegge undervisning på 6-åringer og elever på ungdomsskole og vgs. På ungdomsskolen jeg er, har jeg brukt  mer eller mindre hele helga på å planlegge. Jeg er pålogget for elevene mellom 8-15. Jeg har felles video-konferanser, lager undervisningsvideoer i ulike fag, oppmuntrer, trøster, veileder mm. Jeg syns denne typen undervisning er lærerik for meg, og jeg må selvfølgelig tenke helt nytt. Jeg er utmattet når arbeidsdagen er over.

Samtidig som jeg stiller opp for elevene mine, har jeg også tre barn med hjemmekontor. Jeg må innrømme at jeg har vært inne på tanken om at vi kanskje burde ha fortsatt med undervisning frem til feks juni/ midten av juli, men at vi da får ferien igjen til høsten. For når dette er over, trenger jeg ferie sårt!! Det er det mange som trenger, ikke minst alle de fantastiske helsearbeiderne vi har i dette landet!

Anonymkode: cd6cc...b5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna trenger ikke to måneders ferie. En måned holder. Det er da mye viktigere at de får en utdanning!

Alle jobber hardt. Og de voksne bør også forkorte ferien til et par uker. Lærerne for å undervise barna, og vi i det private næringsliv for å forsøke å berge Norges økonomi, så vi alle har hus og mat også i fremtiden.

Anonymkode: 1f755...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er nok umulig å si før det har gått minst 4 uker. Da vet vi mer om smitteomfanget mtp karantenen vi er oppi nå.

Jeg er ellers blant de optimistiske som har tro på at viruset ikke vil trives like godt i varmen slik det antas og derfor i stor grad vil dø ut om vi får en varmeperiode i april/mai som vi ofte har🤞☺️

Anonymkode: dd1eb...c36

Og komme tilbake til høsten igjen?

Anonymkode: 3b3b7...ad2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barna trenger ikke to måneders ferie. En måned holder. Det er da mye viktigere at de får en utdanning!

Alle jobber hardt. Og de voksne bør også forkorte ferien til et par uker. Lærerne for å undervise barna, og vi i det private næringsliv for å forsøke å berge Norges økonomi, så vi alle har hus og mat også i fremtiden.

Anonymkode: 1f755...6b4

Ikke for å ødelegge noe assa, men det opplegget vi kjører hjemme virker som å funke bedre på 6-åringen enn de bøkene de har på skolen som er for 3-åringer.

 (Typ: Ola liker is. 
Neste side: Ola spiser isen sin.
Neste side: Nå har Ola spist opp isen sin.)

Anonymkode: 3b3b7...ad2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Også bør de ta en måned av sommerferien og gjøre den om til skoletid, så elevene får tatt igjen det tapte.

Anonymkode: 1f755...6b4

Gjør ikke de fleste barn skole hjemmefra i disse dager? 

Anonymkode: 5c19d...9a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Også bør de ta en måned av sommerferien og gjøre den om til skoletid, så elevene får tatt igjen det tapte.

Anonymkode: 1f755...6b4

De taper jo ingenting, de får undervisning hjemme. 

Anonymkode: 3b541...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Barna trenger ikke to måneders ferie. En måned holder. Det er da mye viktigere at de får en utdanning!

Alle jobber hardt. Og de voksne bør også forkorte ferien til et par uker. Lærerne for å undervise barna, og vi i det private næringsliv for å forsøke å berge Norges økonomi, så vi alle har hus og mat også i fremtiden.

Anonymkode: 1f755...6b4

Barna trenger å hente seg inn igjen, og mange har ikke ferie i to måneder. Lærere har kun fem ukers ferie. Resten er avspasering. En lærer jobber over 43 timer i uken, og avspaserer resten i «ferier». For tiden vil jeg tørre påstå at de aller fleste jobber langt mer enn dette. Personlig, har jeg minst tolvtimersdager for øyeblikket.

Anonymkode: 0d499...8a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke snakk om! Med to som har ganske utfordrende lærevansker og en sur 15 åring er det ingenting som frister ved å ha videre hjemmeskole, her er det tilbake til skolen så fort som fy. Får ikke gjort noe av mine egne arbeidsoppgaver så de må jeg gjøre utover kvelden( ja de har tilrettelagt, men gjør ikke noe hvis man ikke sitter vedsiden av)

Anonymkode: b273c...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper at de åpner igjen etter påske. Ihvertfall starter med å åpne skoler da, og fortsetter å åpne i løpet av april. 

Anonymkode: 927f4...0f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bør du ikke heller håpe at de åpner skolene når det kan ansees som forsvarlig?

Anonymkode: 3b3b7...ad2

🤦🏾‍♀️

Folk!

Anonymkode: 2d9b4...977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Håper at de åpner igjen etter påske. Ihvertfall starter med å åpne skoler da, og fortsetter å åpne i løpet av april. 

Anonymkode: 927f4...0f5

De var åpne for å åpne videregående skoler igjen.

Anonymkode: 3b3b7...ad2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De var åpne for å åpne videregående skoler igjen.

Anonymkode: 3b3b7...ad2

Jeg tenker at det er viktigest å åpne for yrkesfag. Stud.spes kan få gjort mesteparten via nett, men det praktiske YF elevene må gjennom for å få året godkjent nytter det ikke å gjøre på pc’en. 

Anonymkode: 2d9b4...977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fantastisk idé! Men hvem skal undervise da? Lærerne jobber nå mer enn de vanligvis gjør for å gi elevene undervisning. De har ferie i juli. Vikarer er det ikke penger til. Da må foreldrene stille da. La dem gjerne planlegge undervisning til 25+ barn. Dette blir spennende! 😊


 

Anonymkode: 0d499...8a7

Blir vel oss igjen da 😂

Anonymkode: cd1c5...c33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...