Gå til innhold

Hva er din status?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men vi har da ikke akkurat noe valg? Jeg har en førsteklassing og en i barnehagen. Der forventes at vi har undervisning for førsteklassingen, de har ingen fjernundervisning over nett. 

Har hjemmekontor også, må jobbe på natten for å ta igjen de timene jeg mister på dagen.

Anonymkode: b5b7b...bed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hjemmekontor og hjemmeundervisning. Funker sånn passe. Ingen av mine er store nok til å klare seg på egen hånd, men heldigvis har jeg en jobb med litt fleksibilitet, så vi skal få det til sånn nogenlunde. 

Anonymkode: 924ac...25f

Skrevet

Vi er to med hjemmekontor og tre unger, hvor en også skal undervises. Har lagt opp til et relativt strengt skjema med timeplan og planlagte aktiviteter, så det ikke sklir ut helt. Men er jaggu utfordrende å utføre to dagsverk med arbeid og stimulere en gjeng på tre små mellom halvannet og sju. Skolen til eldste har lagt opp til et veldig løst opplegg, og legger det meste av organiseringen av undervisningen på oss foreldre. Tenker at det egentlig er litt fint, for nå kan vi være skikkelige kreative og lære på litt andre måter enn ellers. Blir noen spennende uker fremover 😊🤞

Skrevet

Mannen har mistet jobben, så han tar hovedansvaret for hjemmeundervisning. Jeg jobber deltid, så deltar ettersom jeg har fri eller ikke. 

Anonymkode: 41ae3...c41

Skrevet (endret)

Hjemmekontor på meg og mannen,  hjemmeskole på ungene. Ungene jobber heldigvis selvstendig, sjekker arbeidet litt underveis. Går ganske bra så langt, dag 4 her. Vi får se hvordan det går hvis dette drar ut... 

Har skogen i nærmiljøet så jeg tar meg en tur ut i "lunsjpausen" for å lufte kropp og hode. I dag var det nydelig med sol som varmet. 

Endret av frk Nilsen
Skrevet

Sykmeldt pga sykdom fra idag av. (Ikke korona tror jeg), og derfor i karantene. Skal ha hjemmekontor etter sykemelding. Jobber på kundesenter, og kan derfor jobbe hjemmefra. 

Anonymkode: 7b6e0...77d

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men vi har da ikke akkurat noe valg? Jeg har en førsteklassing og en i barnehagen. Der forventes at vi har undervisning for førsteklassingen, de har ingen fjernundervisning over nett. 

Har hjemmekontor også, må jobbe på natten for å ta igjen de timene jeg mister på dagen.

Anonymkode: b5b7b...bed

Selvfølgelig har man et valg, og ingen skoler skal pålegge foreldre timesvis med oppfølging når de selv har jobb. Jeg kan ikke følge opp egne barn noe særlig på dagtid fordi jeg må ha fjernundervisning med egne elever. Heldigvis er skolen til ungene våre fornuftig nok til å forstå at de yngste barna ikke kan ha fulle skoledager når de ikke er på skolen. De får litt matteoppgaver og oppmuntres til å lese norsk og engelsk. 

Anonymkode: aeb03...226

Skrevet

Jobber fult (helse). Mannen er hjemme, permittert. Han har hjemmeundervisning for skolegutten, og litt "barnehageopplegg" for minste. 

Anonymkode: 78039...e53

Skrevet

Jeg er ufør og hjelper gjerne sønnen min med oppgavene sine om han trenger det. Vi har ikke ordnet plan utover det. Syns det blir litt tullete når man lager dagsplan for alt mulig. Min sønn har autisme og trenger jo forutsigbarhet, men også frihet til å velge aktiviteter selv. 

Anonymkode: 28e83...928

Skrevet

Hjemmekontor med to barn hjemme. Ene skolebarn. Mannen har samfunnskritisk stilling, så han er ute i felten. Hell i uhell er at jeg allerede var sykmeldt 60 % et par uker frem i tid da skolene stengte. Så nå jobber jeg litt på dagtid og litt på kveldstid den tiden jeg skal jobbe. Skolearbeidet har heldigvis ikke vært så omfattende hittil.

Anonymkode: ee212...1bf

Skrevet

Er i permisjon med yngste barnet. De to eldste har hjemmeskole, nest yngste har bhg-fri. Blir nok et par slitsomme uker, men det får gå. 

Anonymkode: e3cdc...2a1

Skrevet

Student her. Prøver å lese pensum, samt hjelpe skolebarnet med hjemmeskoleopplegget og ta meg av 2åringen også. Hele landet er satt i karantene/isolasjon, så får ikke gå ut av huset heller (Bor ikke i Norge).

Anonymkode: aca4a...9e2

Skrevet

Sykepleier i full galopp, syk mann, (ikke Corona) flinke og pliktoppfyllende (og godt informerte) barn. 
Jeg er glad for at jeg har den jobben jeg har, og at jeg har «lov» til å gå ut å treffe mine kolleger. Selv om det er helt Texas på jobb. 
Jeg er takknemlig for at jeg fortsatt er frisk og kan hjelpe. 

Anonymkode: e636c...7a7

Skrevet

Jeg er på jobb som vanlig. Mannen har hjemmekontor, men ungene klarer seg selv når det gjelder skolearbeid. De har fått plan av lærerne, har alt digitalt og får oppfølging av lærere dersom behov via videochat eller sms. De går i 7. og 10. klasse.

Skrevet

Mannen og jeg jobber hjemme, mens ungene på 4 og 8 år stort sett klarer seg selv og leker harmonisk med hverandre, inne og ute. Når jeg bruker tid på dem, går det mest i matlaging og nærkontakt. Jeg har ikke kapasitet til å følge opp hjemmeskole for 8-åringen. Det ville gått på bekostning av min (samfunnsviktige) jobb, og det har jeg ikke samvittighet til. Hun er ganske skoleflink da, hadde hun hengt etter, ville jeg muligens prioritert annerledes.

Anonymkode: 11a7f...30b

Skrevet

Hjemme med 1 klassing og barnehagebarn,  synes ikke det er så altfor mye skolearbeid.  Har bytta skift så en av oss er hjemme på dagtid og en på kvelden.

Anonymkode: b169b...067

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...