Gå til innhold

Hva er din status?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir overrasket over at så mange har "skoledag" med barna. Selv jobber jeg på dagtid, med å undervise og veilede andres barn (ungdommer, vgs), så får ikke sittet mye med mine egne. 

Dere da? På jobb, hjemmekontor, permittert, annet?

Anonymkode: aeb03...226

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ferieuke, jobber neste uke, da er mannen på seinvakt.

hjemme med 3 barn, 4,9 og 13 år

Skrevet

Fikk en turné avlyst (skulle ha holdt formiddagskonserter hele uka), så jeg har vel egentlig fått yrkesforbud. Gjør reint hjemme sammen med sønnen min, som er permittert fra jobb. 

Anonymkode: 9c9fc...a37

Skrevet

Isolasjon, så jeg har tid til skolearbeid. Har også hjemmekontor

Anonymkode: a9a9c...738

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Blir overrasket over at så mange har "skoledag" med barna. Selv jobber jeg på dagtid, med å undervise og veilede andres barn (ungdommer, vgs), så får ikke sittet mye med mine egne. 

Hjemmekontor. Ungdommene har hjemmeskole på kjøkkenet.  Kl 11:30 gjør vi kjøkkenet om til kantine og har lunch sammen. 

Vi har gymtime hver dag på slutten av arbeids/skoledagen (her får ingen råtne på rot)  

Vi lever i islolasjon grunnet familie og minsten i huset med kraftig astma  

Har et luksusliv oppi det hele. Vi har stort hus, så ingen behøver gnage på hverandre. Stor tomt og naturen rett bak huset. Jeg har fleksibel arbeidsgiver og få bekymringer for inntekt eller økonomisk konsekvens. 

Når det hele normaliserer seg skal jeg støtte lokalt nærlingsliv, kultur, idrett så det ljomer etter.  

Anonymkode: da759...32f

Skrevet

Hjemmekontor (psykolog med oppfølging via telefon)

Hjemmeskole for tre barn i alder 7, 9 og 12 år

Mannen jobber fullt i et såkalt samfunnskritisk yrke

Anonymkode: fdc74...65c

Skrevet

Hjemmekontor. Men med opplegget skolen har her kan jeg bare drømme om å jobbe. Håper det går seg til. Nå venter jeg på leggetid så jeg kan bruke kvelden og natten til jobbing. 

Anonymkode: f7b14...724

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hjemmekontor. Men med opplegget skolen har her kan jeg bare drømme om å jobbe. Håper det går seg til. Nå venter jeg på leggetid så jeg kan bruke kvelden og natten til jobbing. 

Anonymkode: f7b14...724

Blir lettere når vi kommer inn i det, skjønner at det er vanskelig å kombinere med hjemmekontor. Ungene blir sikkert mer selvstendig etterhvert :) 

Anonymkode: 47608...3c0

Skrevet

Jeg er ufør, og hjemme med barn på 11, 13 og 16 år. Mannen jobber som vanlig, hans yrke er lite påvirket av dette og han jobber alene.

Jeg er helt utslitt etter denne dagen, men det har vært mye knoting, nettsider som ikke virker osv. Det blir nok lettere når både barna og lærerne kommer bedre inn i dette, da blir uhvertfall mine som er såpass store mer selvdrevne i hjemmeskolen sin.

Anonymkode: 27b19...9e3

Skrevet

Ferie.

Tilbake på jobb i morgen. Jobber i hotelbransjen, så vi får se hvor lenge vi kan holde åpent.

Anonymkode: 73e93...633

Skrevet

Hjemmekontor og hjemmeskole. Mannen har hjemmekontor, samfunnskritisk jobb.

Anonymkode: a3593...d2c

Skrevet

Hjemmekarantene (er blitt syk) og hjemmekontor, hjemmeskole og gode greier.... Lærer følger i hovedsak at oppgaver blir gjort, men jeg må også trå til. Får jobbet innimellom og sover av meg litt feber når jeg har tid. 

Anonymkode: a27cd...c40

Skrevet

På jobb på sykehuset.

Anonymkode: 36e3f...d08

Skrevet

Har en del på jobb de neste tre dager. Etter det blir det hjemmekontor. Det blir enklere. I dag fikk jeg til at jeg kunne dra hjemom et par ganger slik at jeg kunne følge opp barna i forhold til skolen litt. Måtte ta en del etter jeg kom hjem fra jobb også. Og i kveld må jeg til å rydde i boden så jeg kan lage meg kontorplass. Jeg bor med to barn i en ikke så stor leilighet, så når vi alle tre skal kunne sitte og jobbe på dagtid må man være litt kreativ.

Anonymkode: 00450...9f4

Skrevet

Er hjemme fordi jeg og ene barnet er i risikogruppen. Ungene får nettundervisning 

Anonymkode: edef3...8ea

Skrevet

Hjemme uten jobb, selvstendig næringsdrivende. Så har mer enn nok tid til å drive hjemmeskole sammen med ungene. 

Anonymkode: 72801...eec

Skrevet

Ungene må ordne seg selv, evt få hjelp av en nabo. Tror ikke de trenger det, men de får det evt til selv om naboen sitter i karantene. Sms, facetime og slike ting kan løse det meste, evt må de vente med hjelp til jeg kommer hjem. De er veldig selvgående og ungene klarer somoftes å hjelpe hverandre. Den ene syns matte er vanskelig, det syns den andr er helt greit. Ene syns engelsk er vanskelig, hun andre syns dette er lett. Så jeg tenker dette går greit. 

Jeg har en samfunnskritisk jobb så jeg jobber lange dager. Mitt eldste barn har også det, så hun går på skole og drar på jobb når hun er ferdig. Det har kun vært positivt iforhold til henne, for gulroten med å tjene penger gjør at hun er raskere med skolejobbing. Hun slurver ikke unna selv om hun er rask, men vanligvis surer hun med bobil, lager seg mat og en lekse tar en hel dag. Idag dro hun på jobb flere timer før hun skulle siden hun var raskt ferdig og sjefen jublet da hun spurte om hun skulle komme tidligere. 
Min jobb er nå helt avhengi av skoleungdommene våre som kan jobbe, for med noen i karantene, noen som er sykemeldte pga at de er i faresonen i kombinasjon med en enorm økning i omsettning så må vi bruke ungdommene så mye som vi kan. Vi har satt de opp slik at de har tid fra skoledagen er ferdig til de skal på jobb, for vi vil ikke at skolearbeidet deres skal lide pga dette. De sender mld til oss og hører om de skal komme tidligere om de har mulighet. Så på denne måten får vi ting til å gå rundt for alle. 

Anonymkode: e7d72...66e

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ungene må ordne seg selv, evt få hjelp av en nabo. Tror ikke de trenger det, men de får det evt til selv om naboen sitter i karantene. Sms, facetime og slike ting kan løse det meste, evt må de vente med hjelp til jeg kommer hjem. De er veldig selvgående og ungene klarer somoftes å hjelpe hverandre. Den ene syns matte er vanskelig, det syns den andr er helt greit. Ene syns engelsk er vanskelig, hun andre syns dette er lett. Så jeg tenker dette går greit. 

Jeg har en samfunnskritisk jobb så jeg jobber lange dager. Mitt eldste barn har også det, så hun går på skole og drar på jobb når hun er ferdig. Det har kun vært positivt iforhold til henne, for gulroten med å tjene penger gjør at hun er raskere med skolejobbing. Hun slurver ikke unna selv om hun er rask, men vanligvis surer hun med bobil, lager seg mat og en lekse tar en hel dag. Idag dro hun på jobb flere timer før hun skulle siden hun var raskt ferdig og sjefen jublet da hun spurte om hun skulle komme tidligere. 
Min jobb er nå helt avhengi av skoleungdommene våre som kan jobbe, for med noen i karantene, noen som er sykemeldte pga at de er i faresonen i kombinasjon med en enorm økning i omsettning så må vi bruke ungdommene så mye som vi kan. Vi har satt de opp slik at de har tid fra skoledagen er ferdig til de skal på jobb, for vi vil ikke at skolearbeidet deres skal lide pga dette. De sender mld til oss og hører om de skal komme tidligere om de har mulighet. Så på denne måten får vi ting til å gå rundt for alle. 

Anonymkode: e7d72...66e

Tusen takk for at dere gjør dette for alle oss andre 💕 

Anonymkode: da759...32f

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

hjemmekontor

Anonymkode: 3ae87...b6f

Skrevet

Hjemmekontor kombinert med hjemmeskole.
Fungerer fint her

Anonymkode: f91fc...a3b

Skrevet

Jobb i barnevernet, men vi går skift for ikke å smitte hverandre. Eksen jobber turnus, så vi bytter på å være med barna. 

Anonymkode: bb64a...0ad

Skrevet

Hjemmekontor mens ungene jobber med skoleting. Det de skal gjøre er stort sett samme mengde som de ville fått i lekser (1. Og 7.klasse). 
første gang jeg skal ha hjemmekontor i morra med opplegg for unga, faren hadde de idag. 

Anonymkode: fea75...270

Skrevet

Hjemmekontor, med to barn på fire og åtte år hjemme. Det er masse å gjøre på jobb, og å kombinere arbeidet med barnepass er virkelig nok (ikke at jeg klager, ellers har vi det utmerket, det er bare tidskabalen som ikke går opp). Så foreløpig har jeg ikke fått prioritert hjemmeskole for 2.klassingen. Hun er skoleflink, da, så blir ikke hengende etter med en gang.

Anonymkode: 11a7f...30b

Skrevet

Hjemmekontor på meg og hjemmeskole for 6. og 8. klassing. Vi benka oss rundt spisestuebordet og jobbet godt alle 3.

Begges skoler har veldig bra opplegg, ungene klarte seg selv, og synes egentlig det var bra.

Håper de klarer å holde innsatsen slik videre. 

Imponert over lærerne med gode planer og som var tilgjengelige via nett hele dagen.

Anonymkode: ce1bb...941

Skrevet

Sykepleier, hjemme i karantene i påvente av testresultater. Testet i dag. Far er hjemme med 3 barn under 7 år. 

Anonymkode: c6f15...f94

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...