Gå til innhold

Lar dere barna treffe 1-2 faste venner i denne tiden?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er selvsagt lettere for dere med store barn, som uansett elsker å omgås virtuelt. Mine på 4 og 6 kan ikke på samme måte sosialisere på FaceTime og game med venner. Så ja, så lenge myndighetene sier det er OK å leke ute noen timer om dagen med 1-2 faste venner, får de selvsagt det.

Anonymkode: ceed2...0fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er selvsagt lettere for dere med store barn, som uansett elsker å omgås virtuelt. Mine på 4 og 6 kan ikke på samme måte sosialisere på FaceTime og game med venner. Så ja, så lenge myndighetene sier det er OK å leke ute noen timer om dagen med 1-2 faste venner, får de selvsagt det.

Anonymkode: ceed2...0fc

Hvis du har TO BARN på 4 og 6 år kan de leke sammen! 

Jeg har to barn på 4 og 6 år og det er 100% uaktuelt å la dem leke med andre enn hverandre! 

Du øker jo smittefaren for alle andre :( :(

Anonymkode: 18a9c...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun på 18 år, har en venninne hun har møtt hver dag. Men de går da tur ute, og holder avstand til hverandre. 

Yngste er sosial gjennom spilling. Men det er flere av vennene til 18 åringen, som fester med mange andre, og bare ikke bryr seg. 

Anonymkode: 8c5d1...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt enebarn får leke med en kompis. 

Jeg følger helsedirektoratet sine retningslinjer. 

Anonymkode: 73821...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minste her har møtt bestevenen og sykla ute på gata i dag, etter fire dagar i isolasjon.  Dei kjem nok til å treffast att, men får ikkje klemme, og ikkje gå inn heime hjå kvarandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste har en venninne som hun skal inn i mellom gå tur sammen med. Yngste må jeg underholde selv siden han er i «kose-susse på alle» alderen.

Anonymkode: a326b...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du har TO BARN på 4 og 6 år kan de leke sammen! 

Jeg har to barn på 4 og 6 år og det er 100% uaktuelt å la dem leke med andre enn hverandre! 

Du øker jo smittefaren for alle andre :( :(

Anonymkode: 18a9c...22c

De trenger andre enn bare hverandre. Jeg følger myndighetenes retningslinjer, så bare rull inn puppen.

Anonymkode: ceed2...0fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De trenger andre enn bare hverandre. Jeg følger myndighetenes retningslinjer, så bare rull inn puppen.

Anonymkode: ceed2...0fc

De har strammet inn og sier man kun bør sosialisere med dem innad i husstanden. Følg med du

Anonymkode: f5d14...25e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De har strammet inn og sier man kun bør sosialisere med dem innad i husstanden. Følg med du

Anonymkode: f5d14...25e

Link? Jeg finner kun at det er ok å leke med 1-2 faste dersom de har avstand mellom seg (1 m) og bare leker i begrenset tid. 

Anonymkode: c5662...2db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De har strammet inn og sier man kun bør sosialisere med dem innad i husstanden. Følg med du

Anonymkode: f5d14...25e

Link.

Anonymkode: ceed2...0fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, absolutt ikke, glad for to tette nå men uansett alder og evt enebarn hadde det ikke vært aktuelt å leke med andre nå. Treffer ikke besteforeldre på 67 år heller. 

Anonymkode: 21c0b...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. 14-åringen har fått møte en kompis ute som han har jogger med. Holder avstand. Og 13-åringen har fått møte ei venninne som hun sykler eller gått tur med. De vet veldig godt at de skal holde 2 meters avstand. 
11-åringen har vært i hagen og lekt på hver sin side av gjerdet for klassevenninnen. Altså de snakker sammen, men leken foregår på hver sin hagedel. 
Tenker de er mindre utsatt enn meg når jeg handler matvarer til familien.

Da de var yngre hadde det vært null stress å hindre all kontakt. Da lekte de godt sammen alle tre. Nå gjør de dessverre aldri noe med hverandre. 

Anonymkode: 84410...806

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde med en venn og gikk tur i dag. Ellers har vi isolert oss mesteparten av tiden. For de to eldste går det greit, de gamer, verre med 5 åringen som holder på å gå på veggene. 

Anonymkode: 89f13...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tenåringer. De får ikke treffe venner. Det eneste vi tillater utenfor egen tpmt er en løpetur i skogen.

Anonymkode: ad2ea...39a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste nettopp på sidene til helsedirektoratet. Der står det at barn gjerne kan ha 1-2 faste venner å leke med. 

Anonymkode: ebb4c...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna får leke utendørst med 1-2 venner hver. Gutta sykler gjerne og jentene vet de ikke skal sitte på samne huske o.l. 

Anonymkode: 74fc2...161

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Slik myndighetene har anbefalt? Eller holdere dere de helt isolert?

Anonymkode: 31f4a...f81

Ja, to nære venner som går i klassen.

Anonymkode: 94029...f1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vi holder oss for oss selv.

barn har slett ikke vondt av kun å være med egen familie noen uker.

vi er ofte på hytta flere uker om sommeren bare oss, så dett takler de fint.

 

4060A26F-BBF9-4CE2-BF6A-F4BF48F28ECE.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Juliea ruger skrev:

Nei vi holder oss for oss selv.

barn har slett ikke vondt av kun å være med egen familie noen uker.

vi er ofte på hytta flere uker om sommeren bare oss, så dett takler de fint.

 

4060A26F-BBF9-4CE2-BF6A-F4BF48F28ECE.jpeg

 

CE3D61BE-E175-427D-9CE4-78E16C34F135.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i ei lita bygd, der alle andre har søskenbarn eller foreldrene er barndomsvenner som omgås uansett, og de barna har hverandre å leke med. Så våre barn blir ikke valgt som de ‘faste 1-2 vennene’. Trist, men vi begynner å bli vant til å være alene.

Anonymkode: 3cc5c...1a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...