Anonym bruker Skrevet 15. mars 2020 #1 Skrevet 15. mars 2020 Hyttefolket har blitt bedt om å komme seg hjem, men en god del vil heller være på hytta. Nå har noen blitt syke og ber røde kors om hjelp til å komme hjem. Bør de hjelpes hjem eller bør de måtte bli på hytta til de forhåpentlig is er friske nok til å gå/reise hjem selv? Anonymkode: 8b99a...52d
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2020 #2 Skrevet 15. mars 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hyttefolket har blitt bedt om å komme seg hjem, men en god del vil heller være på hytta. Nå har noen blitt syke og ber røde kors om hjelp til å komme hjem. Bør de hjelpes hjem eller bør de måtte bli på hytta til de forhåpentlig is er friske nok til å gå/reise hjem selv? Anonymkode: 8b99a...52d https://www.nrk.no/norge/hyttefolk-ber-rode-kors-om-hjelp-1.14945024 Anonymkode: 8b99a...52d
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2020 #3 Skrevet 15. mars 2020 De bør ikke få hjelp nei. Anonymkode: 73650...372
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2020 #4 Skrevet 15. mars 2020 La de være syke på hytta tenker jeg så lenge det ikke er snakk om liv så får de klare seg alene. Å få hjelp til å komme hjem fordi det er bedre å være syk hjemme når de har gått mot myndighetene er idioti. De fortjener ingen hjelp. Anonymkode: 2fb13...1b5
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2020 #5 Skrevet 15. mars 2020 Nå kan de virkelig få kjenne på hyttelivets gleder. La de isoleres på hytta det var så veldig om å gjøre å bruke på tross av superklare råd mot. Sørens nek. Anonymkode: 46af6...8f9
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2020 #8 Skrevet 15. mars 2020 Proble.et er at om de ikke får hjelp fra det offentmige er det stor fare for at fa.ilie forsøker å hjelpe dem. Jeg vet at jeg selv hadde syntes det var veldig vanskelig å la mine barn, mi e foreldre eller min søster ligge syk på hytta uten hjelp, selv om de hadde oppført seg idiotisk. Anonymkode: 8b99a...52d
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2020 #9 Skrevet 15. mars 2020 Nei de bør ikke få hjelp. Anonymkode: 2cafe...5b4
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2020 #10 Skrevet 15. mars 2020 Server ikke forbudt å være idiot. Alle skal få nødvendig helsehjelp. Men hjelp til å komme seg hjem fordi det er mer komfortabelt må utgå når landet er i krise. Anonymkode: 8a9ed...5e0
gale damen Skrevet 15. mars 2020 #11 Skrevet 15. mars 2020 Jeg er litt delt. I utgangspunktet kan de i grunnen bare sitte på hytta og råtne, det er helt selvforskyldt. Problemet oppstår når familie, venner og naboer selvsagt vil hjelpe, og så har du smitte den veien. De bør hentes hjem, og så bør noen lete med lys og lykte i lovverket etter et eller annet å straffeforfølge dem på.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2020 #12 Skrevet 15. mars 2020 1 minutt siden, gale damen skrev: Jeg er litt delt. I utgangspunktet kan de i grunnen bare sitte på hytta og råtne, det er helt selvforskyldt. Problemet oppstår når familie, venner og naboer selvsagt vil hjelpe, og så har du smitte den veien. De bør hentes hjem, og så bør noen lete med lys og lykte i lovverket etter et eller annet å straffeforfølge dem på. De må i så fall dekke 150% av kostnadene returen selv. Anonymkode: 6276f...90e
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2020 #13 Skrevet 15. mars 2020 Å ene siden, Darwin at work... Å den andre siden, den norske folkesjelen er å hjelpe folk i nød. Også selvforskyldt nød. Vi er her for hverandre. Bedre å håpe på at de lært. Anonymkode: cf6e9...278
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2020 #14 Skrevet 15. mars 2020 Det trenger ikke være pga corona de trenger hjelp. Det kan være skade, andre akutte sykdommer som oppstår. Skal de da straffes for at de er der de er? Ja, tøysete å dra på hytta, men noen var allerede dratt kanskje? Det er ikke så lenge siden oppfordringen kom. Og nei, jeg har ikke engang hytte, eller kjenner noen som trenger hjelp fra sin hytte. Bare tenker at Norge er i unntak, og vi må slutte å tenke så egoistisk.. Anonymkode: d8dc8...0ed
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2020 #15 Skrevet 15. mars 2020 Jeg svarte i tråden til Elina, men kan det være at dette er folk som dro på hytta FØR "forbudet" kom? Man blir jo ikke akkurat kjempesyk av Korona på to dager. Anonymkode: eaec7...87b
Elina Skrevet 15. mars 2020 #16 Skrevet 15. mars 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg svarte i tråden til Elina, men kan det være at dette er folk som dro på hytta FØR "forbudet" kom? Man blir jo ikke akkurat kjempesyk av Korona på to dager. Anonymkode: eaec7...87b Kan så være men myndihhetene har bedt dem i flere dager om å reise hjem. Om jeg ikke tar helt feil så var det nå 120 000 personer i Hallingdal mot normale 21000 fastboende. Sjokkerende at så mange ikke evner å vise hensyn.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2020 #17 Skrevet 15. mars 2020 Storm i et vannglass. Dreier seg antagelig bare om en håndfull mennesker. Neppe mange som dro på hytta på fredag og hele familien ligger dødssyke på søndag uten at noen klarer å kjøre. Men nå er det tydeligvis tiden tid for å hause opp problemstillinger og ikke ha noe som helst forhold til kritisk tenking og hva som er realistisk at har skjedd. Men det holder i det minste liv i lynsjegjengen på KG! 😄 Anonymkode: 6967d...aa4
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2020 #18 Skrevet 15. mars 2020 Argumentet til gjengse hyttefolk var: "blir vi dårlig og syke kjører vi bare hjem" DA får de gjøre det da! Anonymkode: 0c4c9...13e
nick_350414 Skrevet 15. mars 2020 #19 Skrevet 15. mars 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Storm i et vannglass. Dreier seg antagelig bare om en håndfull mennesker. Neppe mange som dro på hytta på fredag og hele familien ligger dødssyke på søndag uten at noen klarer å kjøre. Men nå er det tydeligvis tiden tid for å hause opp problemstillinger og ikke ha noe som helst forhold til kritisk tenking og hva som er realistisk at har skjedd. Men det holder i det minste liv i lynsjegjengen på KG! 😄 Anonymkode: 6967d...aa4 Når de dro på hytta har jo ikke noe å si. Det
Elina Skrevet 15. mars 2020 #20 Skrevet 15. mars 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Storm i et vannglass. Dreier seg antagelig bare om en håndfull mennesker. Neppe mange som dro på hytta på fredag og hele familien ligger dødssyke på søndag uten at noen klarer å kjøre. Men nå er det tydeligvis tiden tid for å hause opp problemstillinger og ikke ha noe som helst forhold til kritisk tenking og hva som er realistisk at har skjedd. Men det holder i det minste liv i lynsjegjengen på KG! 😄 Anonymkode: 6967d...aa4 Det er respektløst å ikke høre på feks. ordførerene i disse hyttekommunene som har bedt folk innstendig om å ikke dra på hytta i karantene tiden, eller dra hjem om de allerede var der. Statsministeren måtte ta dette opp i går fordi så mange ikke har hørt etter. Jeg er alt for å tenke selv, men i en unntakssituasjon som nå er det ikke rom for det.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2020 #21 Skrevet 15. mars 2020 5 minutter siden, Elina skrev: Kan så være men myndihhetene har bedt dem i flere dager om å reise hjem. Om jeg ikke tar helt feil så var det nå 120 000 personer i Hallingdal mot normale 21000 fastboende. Sjokkerende at så mange ikke evner å vise hensyn. M-mm, stemmer det! De som har fått korona påvist i Hallingdal er folk som kommer fra andre kommuner. Og ja, det er allerede flere hyttefolk som har blitt syke og fått påvist korona i Hallingdal. Per 14.03.2020 er det påvist 5 koronasmittede. Vi har blitt gjort oppmerksomme på 3 nye smittede som oppholder seg i Nesbyen kommune. Det er dermed bekreftet totalt 5 smittede i kommunen. Alle er innbyggere fra andre kommuner, som skal være isolert på hyttene sine i Nesbyen. https://www.nesbyen.kommune.no/helse-og-omsorg/koronavirus-i-nesbyen/ Anonymkode: cf6e9...278
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2020 #22 Skrevet 15. mars 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Argumentet til gjengse hyttefolk var: "blir vi dårlig og syke kjører vi bare hjem" DA får de gjøre det da! Anonymkode: 0c4c9...13e Ja. Anonymkode: 6276f...90e
sug lut Skrevet 15. mars 2020 #23 Skrevet 15. mars 2020 (endret) 51 minutter siden, Anonym bruker skrev: Proble.et er at om de ikke får hjelp fra det offentmige er det stor fare for at fa.ilie forsøker å hjelpe dem. Jeg vet at jeg selv hadde syntes det var veldig vanskelig å la mine barn, mi e foreldre eller min søster ligge syk på hytta uten hjelp, selv om de hadde oppført seg idiotisk. Anonymkode: 8b99a...52d Enig i dette. Og det at man av moralske og følelsesmessige vil gå langt for å redde sine viser hvor store ringvirkningene potensielt er av noens fryktelig dårlige valg og navlebeskuende tilnærming til en krisesituasjon som denne. Fordi offisielle retningslinjer er under deres verdighet vil de bidra til at andre også settes i fare og må bryte reglene. Endret 15. mars 2020 av sug lut
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2020 #24 Skrevet 15. mars 2020 Nå kom det akkurat melding om at regjeringen vil forby folk å reise på hytte i en annen kommune enn de er bosatt i. Anonymkode: 8a9ed...5e0
Elina Skrevet 15. mars 2020 #25 Skrevet 15. mars 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå kom det akkurat melding om at regjeringen vil forby folk å reise på hytte i en annen kommune enn de er bosatt i. Anonymkode: 8a9ed...5e0 Sykt at slike virkemiddler må til, hvorfor kan ikke folk bare høre etter å bidra med sitt. NRK: REGJERINGEN VIL FORBY FOLK Å DRA PÅ EN HYTTE I EN ANNEN KOMMUNE Regjeringen vil i dag vedta en ny forskrift som forbyr folk å være på hytta i en annen kommune enn der de bor. Det opplyser helseminister Bent Høie til NRK søndag formiddag. Det betyr at folk kan tvinges hjem fra hytta med loven i hånd om nødvendig, skriver statskanalen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå