Anonym bruker Skrevet 15. mars 2020 #26 Skrevet 15. mars 2020 Alle er seg selv nærmest. Det finns ganske mange familier med flere barn enn tekniske duppeditter til å logge på skolenes systemer med. Vi har to barn, én Mac og over middels inntekt. Gjennom jobben kjenner jeg flere somaliske mødre med fire til åtte barn og lav inntekt. Det er heller ikke gitt at de har wifi hjemme. Heldigitale opplegg med f.eks undervisning som strømmer, vil med andre ord kun fungere i grupper der alle har fått chrome book fra skolen og der en vet at alle har stabilt og raskt nett hjemme. Jeg er veldig fornøyd med den skriftlige planen som min yngste har fått fra skolen. 2-3 timer strukturert jobbing hver dag, noe på nett men det meste på papir. Anonymkode: 7fd0c...6ea
Leverpostei Skrevet 15. mars 2020 #27 Skrevet 15. mars 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Alle er seg selv nærmest. Det finns ganske mange familier med flere barn enn tekniske duppeditter til å logge på skolenes systemer med. Vi har to barn, én Mac og over middels inntekt. Gjennom jobben kjenner jeg flere somaliske mødre med fire til åtte barn og lav inntekt. Det er heller ikke gitt at de har wifi hjemme. Heldigitale opplegg med f.eks undervisning som strømmer, vil med andre ord kun fungere i grupper der alle har fått chrome book fra skolen og der en vet at alle har stabilt og raskt nett hjemme. Jeg er veldig fornøyd med den skriftlige planen som min yngste har fått fra skolen. 2-3 timer strukturert jobbing hver dag, noe på nett men det meste på papir. Anonymkode: 7fd0c...6ea Lærerne MÅ lage opplegg som er tilpasset elevgruppen. Jeg jobber på spreng for å skaffe tolk i dag. Elevene mine har fått med chromebook hjem.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2020 #28 Skrevet 15. mars 2020 Hva med å gi opplegget en sjanse og prøve en uke? Du er vel vant å få 6 åringen på skolen? lag en arbeidsstasjon for 6 og 4 åringen, i stua. Finn oppgaver til 4 åringen, feks salaby barnehage, noe tegnesaker, klipping, et puslespill osv. så har dere skoletid når skolen skal logges på. lutt planlegging og legge fram ting kvelden før så går det greit. Man bør ha rutiner hjemme, man skal ikke ha ferie i månedsvis. Anonymkode: d3cda...559
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2020 #29 Skrevet 15. mars 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hva med å se hvordan det går først, før du begynner å klage? Anonymkode: 3b67f...391 Jeg har da gjort lekser med førsteklassingen på ettermiddagen med de to minste hjemme. Har ikke plutselig fått småsøsken over natta. Anonymkode: ea981...095
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2020 #30 Skrevet 15. mars 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Skal de sitte med IPAD hver dag i 3 timer!???? Anonymkode: 30ef2...771 Blanding av ipad og oppgaveark de har fått levert i postkassa. Men ja, de skal sitte nesten 4 timer ved pulten hjemme. Pauser er ok, men er ganske mye vi skal gjennom. Anonymkode: ea981...095
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2020 #31 Skrevet 15. mars 2020 Her må de logge seg på Google classrom hver dag. Får oppgaver fordelt på 2 økter. Pause med fysisk aktivitet. Har oppgaver som må gjøres og sendes inn hver dag. Men vi bestemmer når i løpet av dagen vi gjør det Anonymkode: 2bc79...f3b
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2020 #32 Skrevet 15. mars 2020 Her er skoledagen fra 8:30 til 13:30. De må logge på kl 9 alle sammen. Inkludert i skoledagen er 60 minutters lesing og 60 minutters fysisk aktivitet som man egentlig kan gjøre når det passer. Videre er det 2 timer vanlige fag. De starter med Norsk mandag morgen. De følger normal timeplan, så de skal både ha kunst og håndverk og mat og helse. De skal også ha elevsamtaler med lærer. Vi setter opp arbeidsstasjoner i kveld og er klare. Tror dette skal gå bra og blir spennende. Vi får jo masse tid som familie også. Anonymkode: 1ef58...134
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2020 #33 Skrevet 15. mars 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi har fått beskjed om å logge på 08.15 hver dag. Dvs det er synlig om vi ikke logger på og heller lager vårt eget opplegg eller gjør oppgavene når det passer oss. Jeg har en 6 åring, en 4 åring og en 8 mmd gammel baby. Far jobber på sykehuset og skal derfor på jobb. Hjemmeskolen varer til kl 12. Hva hadde du gjort i min situasjon? Lest bøker og gjort oppgaver når babyen sover og når det passer oss, eller logget på midt i morgenamming og stress og gjort livet surt for alle fire? Anonymkode: ea981...095 Hva gjør dere når dere skal få barnet på skolen i hverdagen? Det å opprettholde rytmen er veldig viktig, sørlig hvis dette drar ut i tid. På vår skole logger vi på 8.30, elevene følger timeplan og timelærere er tilgjengelig. Nye oppgaver deles ut hver time Det skal være så tett på en normal skoledag som mulig Anonymkode: bf7f1...256
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2020 #34 Skrevet 15. mars 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg har da gjort lekser med førsteklassingen på ettermiddagen med de to minste hjemme. Har ikke plutselig fått småsøsken over natta. Anonymkode: ea981...095 Du får la være å følge opplegget fra skolen da. Når det blir så vanskelig. Anonymkode: 3b67f...391
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2020 #35 Skrevet 15. mars 2020 Her har de to som går på u. skolen fjernundervisning og skal loggeseg på kl. 0900 hver dag. 3. klassingen har foreløpig kun oppgaver skriftlig og litt digitalt som skal gjøres. Ingen pålogging for henne, så der gjøres skolearbeidet når vi har mulighet. Men, hun er selvstendig, såhun fikser mye selv. Anonymkode: b64b2...785
Mamma_til_2 Skrevet 15. mars 2020 #36 Skrevet 15. mars 2020 Her må begge logge på 08.25, de skal da sende dagens ord til læreren så starter skolen. Eldste har mer skole enn yngste (7. trinn og 3.trinn) eldste må jobbe kontinuerlig (friminutt og spisetid er lagt inn) med og lese tekst i en bok og da svare på oppgaver på pad hun har matte, geografi og naturfag og. Yngste har norsk matte og supernytt hver dag, alt gjøres på pad matte skrives og sendes norsk leses inn ( tekst som lærer legger ut hver dag) Det er ikke slik at de kan gjøre at mandag og ha fri resten av uken oppgavene legges ut ila skoledagen med frist for innlevering ala skoletid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå