Gå til innhold

Hjemmeskole, logge på 08.15 hver dag!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått beskjed om å logge på 08.15 hver dag. Dvs det er synlig om vi ikke logger på og heller lager vårt eget opplegg eller gjør oppgavene når det passer oss. Jeg har en 6 åring, en 4 åring og en 8 mmd gammel baby. Far jobber på sykehuset og skal derfor på jobb. 

Hjemmeskolen varer til kl 12. 

Hva hadde du gjort i min situasjon? Lest bøker og gjort oppgaver når babyen sover og når det passer oss, eller logget på midt i morgenamming og stress og gjort livet surt for alle fire? 

Anonymkode: ea981...095

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med en førsteklassing og yngre barn hjemme hadde jeg logget på når det passer. Eldre barn som er mer selvgående følger selvsagt oppsatt plan. 

Anonymkode: 9005d...916

Skrevet

Vi har det samme her for fire skolebarn (de to i ungdomsskolen klarer seg stort sett selv). Har i tillegg en i bhg. Kan du ikke logge på før du starter ammingen? Jobber seksåringen på iPad? Ta med iPad og ammebarn i sofaen. Det var litt hektisk her på fredag, med innkjøringsproblemer i begge ender, men jeg tenker det går seg til. Deilig for dere at de bare skal holde på til 12, så har dere hele resten av dagen til andre ting:) 

Anonymkode: d154a...152

Skrevet

Poenget med å logge inn er at barna skal få undervisning.  Selvfølgelig ville jeg latt barna følge den.

Skrevet

Jeg kunne ønske at vi hadde ett sånt opplegg. Opprettholde en så vanlig « skoledagsrytme» som vanlig. Selvsagt hadde jeg fullt opplegget. Det er også viktig  å tenke på at slike opplegg er gull når ikke alle barna kommer til å ha en voksen hjemme på dagtid. 

Skrevet

4.klassingen skal logge på 08.25. Jeg drar på jobb kl.07:45 så det får gå som det går😊 

Kontaktlærer er hjemme med sine små så vi lar henne få mest mulig ro. Ungene klarer fint noen uker med ulik læring og noen annerledes dager👍 

Anonymkode: 539dc...86d

Skrevet
15 minutter siden, nick_350414 skrev:

Poenget med å logge inn er at barna skal få undervisning.  Selvfølgelig ville jeg latt barna følge den.

De skal ikke få undervisning, de får oppgaver de skal gjøre. Er ikke noe live-undervisning, men pålogging for at læreren skal se hvem som følger opplegget og vi kan "chatte" med læreren ved spørsmål.

Skrevet
13 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Jeg kunne ønske at vi hadde ett sånt opplegg. Opprettholde en så vanlig « skoledagsrytme» som vanlig. Selvsagt hadde jeg fullt opplegget. Det er også viktig  å tenke på at slike opplegg er gull når ikke alle barna kommer til å ha en voksen hjemme på dagtid. 

Gull for store barn ja, enig. Men ingen førsteklassinger er hjemme alene en hel arbeidsdag håper jeg. Det er ingen selvfølge at en 6åring sitter i ro med to mindre søsken hjemme. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Gull for store barn ja, enig. Men ingen førsteklassinger er hjemme alene en hel arbeidsdag håper jeg. Det er ingen selvfølge at en 6åring sitter i ro med to mindre søsken hjemme. 

Hva med å se hvordan det går først, før du begynner å klage? 

Anonymkode: 3b67f...391

Skrevet

Jeg er helt sikker på at læreren har forståelse for at det kan komme litt rusk i maskineriet. Gjør så godt dere kan. Først og fremst er det et supert tilbud. Tenk så heldige barna er som lever i en tid og på et sted der dette er mulig! Om det ikke klaffer helt den første dagen, eller en gang i blant senere, er ikke det verdens undergang. Vi må alle bare gjøre vårt beste for å få denne tiden tilmålte gå. 

Skrevet

Våre elever må også logge seg på etter timeplanen deres, vgs. De får i utgangspunktet fravær dersom de ikke er pålogget, men det vil selvfølgelig tas hensyn til dem som er i spesielle situasjoner. Ta kontakt med lærerne dine og forklar situasjonen, så ordner det seg helt sikkert. 

Anonymkode: f5ff3...c28

Skrevet

Vær glad dere har digitale løsninger. Det finnes ikke her. 

Anonymkode: 53111...30b

Skrevet

På Uranienborg skole må elevene registere seg 09.00, 12.00 og 15.00. Regner med at det er likt i hele Oslo?

Anonymkode: 5bd13...b78

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi har fått beskjed om å logge på 08.15 hver dag. Dvs det er synlig om vi ikke logger på og heller lager vårt eget opplegg eller gjør oppgavene når det passer oss. Jeg har en 6 åring, en 4 åring og en 8 mmd gammel baby. Far jobber på sykehuset og skal derfor på jobb. 

Hjemmeskolen varer til kl 12. 

Hva hadde du gjort i min situasjon? Lest bøker og gjort oppgaver når babyen sover og når det passer oss, eller logget på midt i morgenamming og stress og gjort livet surt for alle fire? 

Skal de sitte med IPAD hver dag i 3 timer!???? 

Anonymkode: 30ef2...771

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

På ipad-skoler er det slik oppgaver og lekser gjøres😊 3 timer er ikke mye

Skrevet

På ipad-skoler er det slik oppgaver og lekser gjøres😊 3 timer er ikke mye

Eh jo, det er det. Ekstremt for små 6-åringer. 

Logger i så fall på og gjør oppgaver for hånd. Hva oppdrar vi egentlig, popcorn brains? Alle vet at mye skjermbruk ødelegger barnas hjerner.

Min 6-åring er pottesur resten av dagen om hun får sitte med skjerm mer enn 1t

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet ikke hva andre skoler gjør, men her er det 15 min pause hver time for aktivitet :) Mine har forøvrig «skole» 0800-1400, så det blir seks timer. Noe gjøres på ark, fotograferes og sendes på e-post eller it’s learning til lærer. 

Skrevet

Eh jo, det er det. Ekstremt for små 6-åringer. 

Logger i så fall på og gjør oppgaver for hånd. Hva oppdrar vi egentlig, popcorn brains? Alle vet at mye skjermbruk ødelegger barnas hjerner.

Min 6-åring er pottesur resten av dagen om hun får sitte med skjerm mer enn 1t

Oppgaver og lekser må gjøres på ipad for de leveres inn der.

Mine har hatt det siden 1.klasse. ingen skolebøker. Kun ipad

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

På Uranienborg skole må elevene registere seg 09.00, 12.00 og 15.00. Regner med at det er likt i hele Oslo?

Anonymkode: 5bd13...b78

Det er nok store forskjeller på hvordan opplegget er fra skole til skole og klasse til klasse 

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vær glad dere har digitale løsninger. Det finnes ikke her. 

Anonymkode: 53111...30b

Enig! Eller det finnes her men opp til hver enkelt lærer å bruke eller ikke bruke 

Skrevet
1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Enig! Eller det finnes her men opp til hver enkelt lærer å bruke eller ikke bruke 

Selvfølgelig er det opp til hver enkelt lærer, hvem ellers skulle bestemt opplegget?

Anonymkode: ca8bb...d69

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig er det opp til hver enkelt lærer, hvem ellers skulle bestemt opplegget?

Herregud, hvorfor? Du vet hva jeg mener! 

Anonymkode: f0f49...906

Skrevet

Uansett opplegg eller ikke opplegg, ipad eller ikke ipad. Barna våre kommer ikke til å dø fordi det ikke blir undervisning eller nytt stoff på noen måneder. Det har vært krise i landet før, riktignok en annen slags krise. Da gikk barn 4-5 år (!) uten skole, og det ble da folk av dem også. 

Hva om alle nå gir lærerne tid til å summe seg, tid til å finne gode (eller mindre gode) løsninger. Jeg er sikker på at barna våre klarer seg faglig, men kanskje årets kompetansemål ikke nås for alle. Og det er greit det også. 

Anonymkode: 74b74...4d7

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det hadde ikke vært helt rart om rektor hadde bestemt hvordan skolen skulle løse dette som helhet. Vi går for digitale løsninger eller ikke. Selvsagt med opplegg som blir forskjellig fra klasse til klasse 

Skrevet

Jeg er lærer, og har ansvar for små barn. Jeg kommer til å være tilgjengelig for klassen min på ettermiddagen, når faren kan ha barna. Jeg vil tro at alle landets lærere forstår at denne situasjonen må løses ulikt i ulike hjem, du må bare gi beskjed! Hvis du har anledning til å følge opp skolearbeidet på en bedre måte senere på dagen, gjør du det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...