Jo-lene Skrevet 14. mars 2020 #26 Skrevet 14. mars 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Men det får ikke hyttefolket nyte godt av uansett. Vi betaler eiendomsskatt på mellom 10 000-15 500kr i året, vi får ingenting av kommunen. Legevakten I Kongsberg betaler vi gjennom skattepenger i egen kommune. Det er stor forskjell på Trysil, som har et eget helsetilbud i kommunen kontra Veggli/Rollag. Anonymkode: 99a08...9ff Altså de aller fleste, ihvertfall de som har råd til å ha hytte, bør virkelig ikke syte over å betale skatt i disse tider🙈
Jo-lene Skrevet 14. mars 2020 #27 Skrevet 14. mars 2020 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Den ligger i nabokommunen, 1 times kjøring fra hjemmet. Vi hører til samme sykehus. Vi er inne, på sjøen eller i skogen og møter ingen. Skulle en av oss bli syke er den andre i stand til å kjøre rask hjem/til sykehuset. Hvordan kan dette være et problem? Anonymkode: 254d5...6c5 Som andre har nevnt, så bør det kunne ses på unntak. Og så lenge det ikke kan gå utover hyttekommunen på noen måte, så bør det være greit. Er min mening. Når alt kommer til alt gagner det jo for folk som bor på befolkede steder, ved å fordele smittefaren litt. Men forstår om det kan virke provoserende for lokalbefolkningen.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2020 #28 Skrevet 15. mars 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Som sykepleier i Numedal med erfaring fra legevakt er jeg MØKK lei arrogante hyttefolk fra byen! Sitter langt innpå fjellet, og vil ha ambulanse for vondt i ei tå. Reis hjem, du hører ikke til her! Anonymkode: 180cc...351 Du vet at hyttefolket finanserer både private bedrifter og en stor andel av offentlige tjenester i Rollag? Vet du at jeg tenker på hytta som mitt andre hjem, og at jeg føler mer tilhørighet her på hytta enn til byen min? Anonymkode: 99a08...9ff
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2020 #29 Skrevet 15. mars 2020 7 timer siden, Jo-lene skrev: Altså de aller fleste, ihvertfall de som har råd til å ha hytte, bør virkelig ikke syte over å betale skatt i disse tider🙈 Hvorfor ikke? Vi som betaler eiendomsskatt på hyttene våre finanserer andres offentlige tilbud, ikke tilbudene i egen kommune. Jeg bor i en kommune som er lut fattig, hyttekommunen min har en langt bedre økonomi. Anonymkode: 99a08...9ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå