Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #1 Skrevet 14. mars 2020 Den ligger i nabokommunen, 1 times kjøring fra hjemmet. Vi hører til samme sykehus. Vi er inne, på sjøen eller i skogen og møter ingen. Skulle en av oss bli syke er den andre i stand til å kjøre rask hjem/til sykehuset. Hvordan kan dette være et problem? Anonymkode: 254d5...6c5
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #2 Skrevet 14. mars 2020 zzzzzzzzzzzzzzzzzz Anonymkode: c6991...c19
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #3 Skrevet 14. mars 2020 Kos dere. Jeg regner med dere har tatt i betraktning hvor hytta ligger (at det ikke er en liten og sårbar hyttekommune) og at dere kan komme dere hjem hvis det trengs. Enkelte steder må det være bedre å oppholde seg frisk på hytta, i full isolasjon fra andre, enn å oppholde seg der det er store folkemengder (forutsatt at man ikke oppsøker folkemengder som alpinbakker og turisthytter på hytta, men faktisk holder seg alene). Anonymkode: 3a7fa...705
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #4 Skrevet 14. mars 2020 Det gjør vi også. Snart står ordføreren i Rollag på døra, hun fremstår som gal. Er redd for at helsevesenet i kommunen klapper sammen grunnet hyttefolket. Det er ikke noe helsetilbud her, det er en interkommunal legevakt to kommuner unna. Den samme legevakten flertallet av hyttefolk allerede tilhører. Vi drar dit dersom vi blir syke, vi har handlet for 14 dager. Kommer ikke til å gjøre annet enn å ha hjemmekontor og tilmå gå turer i fjellet. Anonymkode: 99a08...9ff
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #5 Skrevet 14. mars 2020 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det gjør vi også. Snart står ordføreren i Rollag på døra, hun fremstår som gal. Er redd for at helsevesenet i kommunen klapper sammen grunnet hyttefolket. Det er ikke noe helsetilbud her, det er en interkommunal legevakt to kommuner unna. Den samme legevakten flertallet av hyttefolk allerede tilhører. Vi drar dit dersom vi blir syke, vi har handlet for 14 dager. Kommer ikke til å gjøre annet enn å ha hjemmekontor og tilmå gå turer i fjellet. Anonymkode: 99a08...9ff Eh.. Ikke noe helsetilbud? Fremstår som gal? Du skulle sett hvordan du selv fremstår. Tror du helsetilbud består av kun legevakt? Det er legekontor både på Lampeland og Veggli. Anonymkode: c6991...c19
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #6 Skrevet 14. mars 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Eh.. Ikke noe helsetilbud? Fremstår som gal? Du skulle sett hvordan du selv fremstår. Tror du helsetilbud består av kun legevakt? Det er legekontor både på Lampeland og Veggli. Anonymkode: c6991...c19 Men det får ikke hyttefolket nyte godt av uansett. Vi betaler eiendomsskatt på mellom 10 000-15 500kr i året, vi får ingenting av kommunen. Legevakten I Kongsberg betaler vi gjennom skattepenger i egen kommune. Det er stor forskjell på Trysil, som har et eget helsetilbud i kommunen kontra Veggli/Rollag. Anonymkode: 99a08...9ff
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #7 Skrevet 14. mars 2020 Får dere plass til alle de 11 barna da?! Anonymkode: 166e9...d22
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #8 Skrevet 14. mars 2020 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men det får ikke hyttefolket nyte godt av uansett. Vi betaler eiendomsskatt på mellom 10 000-15 500kr i året, vi får ingenting av kommunen. Legevakten I Kongsberg betaler vi gjennom skattepenger i egen kommune. Det er stor forskjell på Trysil, som har et eget helsetilbud i kommunen kontra Veggli/Rollag. Anonymkode: 99a08...9ff Du, hvis du tror skattepengene er en form for kjøpsavtale så tar du feil. Anonymkode: 035f3...61e
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #9 Skrevet 14. mars 2020 Jeg lar meg ikke lenger overraske over egoistiske og idiotiske folk. Det er jammen sant at det er i kriser man ser hvilke kvaliteter folk har. Anonymkode: 3ac35...11b
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #10 Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg lar meg ikke lenger overraske over egoistiske og idiotiske folk. Det er jammen sant at det er i kriser man ser hvilke kvaliteter folk har. Anonymkode: 3ac35...11b Hun bare tuller. Anonymkode: 166e9...d22
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #11 Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hun bare tuller. Anonymkode: 166e9...d22 Men de finnes jo? Så hvorfor skal ikke en av dem være her inne og prøve å rettferdiggjøre seg? Anonymkode: 3ac35...11b
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #12 Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Men de finnes jo? Så hvorfor skal ikke en av dem være her inne og prøve å rettferdiggjøre seg? Anonymkode: 3ac35...11b Usannsynlig, måten det er skrevet på. "Koser oss på hytta". Helt åpenabr trolling Anonymkode: 166e9...d22
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #13 Skrevet 14. mars 2020 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Usannsynlig, måten det er skrevet på. "Koser oss på hytta". Helt åpenabr trolling Anonymkode: 166e9...d22 Nei, jeg triller ikke. Fortell hva som er problemet, for jeg ser det ikke. Vi er to friske voksne og to friske barn. Vi møter ingen. Blir vi syke slår det ikke begge voksne ut samtidig og akutt, så vi kan kjøre hjem/til sykehus på en time. Hvilken skade gjør vi? Anonymkode: 254d5...6c5
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #14 Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nei, jeg triller ikke. Fortell hva som er problemet, for jeg ser det ikke. Vi er to friske voksne og to friske barn. Vi møter ingen. Blir vi syke slår det ikke begge voksne ut samtidig og akutt, så vi kan kjøre hjem/til sykehus på en time. Hvilken skade gjør vi? Anonymkode: 254d5...6c5 Dere følger ikke nasjonalt pålegg. Skjønner du det virkelig ikke? Det har jeg faktisk vondt for å tro på. Anonymkode: 3ac35...11b
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #15 Skrevet 14. mars 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dere følger ikke nasjonalt pålegg. Skjønner du det virkelig ikke? Det har jeg faktisk vondt for å tro på. Anonymkode: 3ac35...11b Det er ikke et pålegg, men en sterk oppfordring. Og begrunnelsen for oppfordringen gjelder jo ikke for dem når de tilhører samme sykehus på hytta som hjemme. Anonymkode: 44d8f...1bf
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #16 Skrevet 14. mars 2020 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, jeg triller ikke. Fortell hva som er problemet, for jeg ser det ikke. Vi er to friske voksne og to friske barn. Vi møter ingen. Blir vi syke slår det ikke begge voksne ut samtidig og akutt, så vi kan kjøre hjem/til sykehus på en time. Hvilken skade gjør vi? Anonymkode: 254d5...6c5 Akkurat slik har vi det også. Det er lov å bruke hode! Anonymkode: 99a08...9ff
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #17 Skrevet 14. mars 2020 Jeg er enig med deg, HI. Ser faktisk ikke problemet i det dere gjør, så lenge dere ikke treffer andre. 🙂 Anonymkode: 27a67...6da
Bruker3 Skrevet 14. mars 2020 #18 Skrevet 14. mars 2020 Så hvis en av dere voksne får feber vil den andre godta at dere setter dere i samme bil og kjører hjem? Neppe
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #19 Skrevet 14. mars 2020 Jeg har vært på hytta i en uke allerede med yngstemann. Er i risikogruppen begge, og har isolert oss fra andre. Har mat frem til påske. Mannen min jobber på Apotek og er derfor utsatt. Dette er vår løsning på et problem. Han trengs på jobb! Jeg er lei meg for at jeg nå må dra hjem til han. Syntes dere virkelig at alle som har valgt hytta er egoistiske? Tror dere ikke mange har tenkt at dette er gode løsninger for nettopp å slippe å belaste helsevesenet? Anonymkode: 99a08...9ff
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #20 Skrevet 14. mars 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke et pålegg, men en sterk oppfordring. Og begrunnelsen for oppfordringen gjelder jo ikke for dem når de tilhører samme sykehus på hytta som hjemme. Anonymkode: 44d8f...1bf Jo, det gjør det faktisk. Kongsberg kommune sendte nettopp ut meldinger til alle innbyggere og ba dem la vær å dra på hytta, også de som har hytta si i Kongsberg kommune. Anonymkode: 2045a...744
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #21 Skrevet 14. mars 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Det gjør vi også. Snart står ordføreren i Rollag på døra, hun fremstår som gal. Er redd for at helsevesenet i kommunen klapper sammen grunnet hyttefolket. Det er ikke noe helsetilbud her, det er en interkommunal legevakt to kommuner unna. Den samme legevakten flertallet av hyttefolk allerede tilhører. Vi drar dit dersom vi blir syke, vi har handlet for 14 dager. Kommer ikke til å gjøre annet enn å ha hjemmekontor og tilmå gå turer i fjellet. Anonymkode: 99a08...9ff Som sykepleier i Numedal med erfaring fra legevakt er jeg MØKK lei arrogante hyttefolk fra byen! Sitter langt innpå fjellet, og vil ha ambulanse for vondt i ei tå. Reis hjem, du hører ikke til her! Anonymkode: 180cc...351
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #22 Skrevet 14. mars 2020 Vi er ikke på hytta. Men hytta er 30 min unna hjemmet, men nærmeste sykehus er det samme om vi er på hytta eller hjemme Er det problematisk om vi drar på hytta? Ellers har vi isolert oss. Møter ikke familie eller venner og har mat til etter påske. Anonymkode: fe481...f94
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #23 Skrevet 14. mars 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har vært på hytta i en uke allerede med yngstemann. Er i risikogruppen begge, og har isolert oss fra andre. Har mat frem til påske. Mannen min jobber på Apotek og er derfor utsatt. Dette er vår løsning på et problem. Han trengs på jobb! Jeg er lei meg for at jeg nå må dra hjem til han. Syntes dere virkelig at alle som har valgt hytta er egoistiske? Tror dere ikke mange har tenkt at dette er gode løsninger for nettopp å slippe å belaste helsevesenet? Anonymkode: 99a08...9ff Hvis det bare hadde vært slike i din situasjon som hadde reist, hadde det nok ikke vært et problem. Men friske, oppegående mennesker reiser i hopetall til hyttestrøk med minimalt med helsetilbud. Alt for å få en ekstra vinterferie. Anonymkode: 391c2...3b0
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #24 Skrevet 14. mars 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har vært på hytta i en uke allerede med yngstemann. Er i risikogruppen begge, og har isolert oss fra andre. Har mat frem til påske. Mannen min jobber på Apotek og er derfor utsatt. Dette er vår løsning på et problem. Han trengs på jobb! Jeg er lei meg for at jeg nå må dra hjem til han. Syntes dere virkelig at alle som har valgt hytta er egoistiske? Tror dere ikke mange har tenkt at dette er gode løsninger for nettopp å slippe å belaste helsevesenet? Anonymkode: 99a08...9ff Nei, jeg synes ikke det. Jeg er ikke i tvil om at mange har tatt en hodeløs beslutning og litt ekstra fjellferie i påskeværet, men heller ikke om at det for enkelte (som dere) er en veloverveid løsning. Anonymkode: 3a7fa...705
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #25 Skrevet 14. mars 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Nei, jeg synes ikke det. Jeg er ikke i tvil om at mange har tatt en hodeløs beslutning og litt ekstra fjellferie i påskeværet, men heller ikke om at det for enkelte (som dere) er en veloverveid løsning. Anonymkode: 3a7fa...705 Altså: jeg synes ikke alle som har valgt hytta er egoistiske😊 Anonymkode: 3a7fa...705
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå