Gå til innhold

Dere som har barn som allerede har fått arbeidsplan for kommende uke..


mamma til adhd gutt<3

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Det er bred enighet om at det ikke er ok at det er en bestemt greie at ungene ikke skal ha kontakt med lærere. Flere andre klasser har de mulighetene . Derfor ber vi rektor finne en mulig måte for ungene å ha tilgang på en lærer. ( ikke viktig hvilken lærer)

Har det slått deg at denne klassens lærer kanskje har en mor eller far som kjemper for livet akkurat nå? Det slår deg ikke at det mest sannsynlig er en VELDIG god grunn til at denne læreren ikke et tilgjengelig akkurat nå? Og at de andre lærerne på skolen har så innihelvetes mye å gjøre med å snu alt ned opp/ned og bak/fram at de ikke kan påta seg kontaktansvaret for en klasse til?

Og du tror ikke at rektor er fullstendig klar over at han/hun må finne en løsning på dette, men at han/hun trenger litt tid på seg?

Er det virkelig sånn du skal starte denne perioden vi nå går inn i? Ved å klage og mase?

Anonymkode: 3bcb7...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Jeg har for vane å henge ut lærere???. Ja jeg synes det er synd at den ene har ett kjempeflott opplegg med tilgang på lærer og den andre ikke. Den ene får lære nye ting og den andre ikke. 

Det er ikke første gang du har klaget på skole eller lærer, om det var det du lurte på.

Anonymkode: b2630...712

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Da burde dere bli enige om bred enighet om å være litt raus med læreren i denne situasjonen. Skolen var stengt i går og det er bare lørdag i dag. 

Anonymkode: f7404...96b

Hadde det vært ett « vi jobber med saken» så hadde rausheten vært på topp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Hadde det vært ett « vi jobber med saken» så hadde rausheten vært på topp. 

Ærlig talt! Det har gått knappe 2 dager. Og kun 1 av dagene var virkedag 

 

Anonymkode: f7404...96b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Har det slått deg at denne klassens lærer kanskje har en mor eller far som kjemper for livet akkurat nå? Det slår deg ikke at det mest sannsynlig er en VELDIG god grunn til at denne læreren ikke et tilgjengelig akkurat nå? Og at de andre lærerne på skolen har så innihelvetes mye å gjøre med å snu alt ned opp/ned og bak/fram at de ikke kan påta seg kontaktansvaret for en klasse til?

Og du tror ikke at rektor er fullstendig klar over at han/hun må finne en løsning på dette, men at han/hun trenger litt tid på seg?

Er det virkelig sånn du skal starte denne perioden vi nå går inn i? Ved å klage og mase?

Anonymkode: 3bcb7...afc

Igjen ... ett godt svar hadde vært « vi jobber med saken». Det blir feil at en av klassene ikke skal ha tilgang til noen som jobber på skolen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Hadde det vært ett « vi jobber med saken» så hadde rausheten vært på topp. 

Det er innlysende at de jobber med saken.

Blir du ikke flau? 

Anonymkode: 3bcb7...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ærlig talt! Det har gått knappe 2 dager. Og kun 1 av dagene var virkedag 

 

Anonymkode: f7404...96b

De kunne sagt; mer info kommer etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er innlysende at de jobber med saken.

Blir du ikke flau? 

Anonymkode: 3bcb7...afc

Nei det blir jeg ikke. De sa rett ut at det ikke vil bli mulighet for kontakt med lærer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Igjen ... ett godt svar hadde vært « vi jobber med saken». Det blir feil at en av klassene ikke skal ha tilgang til noen som jobber på skolen. 

Så fikk du i alt dette helvetes kaoset som har oppstått ikke fått akkurat det svaret du ønsker deg. Vær raus og ha litt tillit til folk. 

Det er ikke du og dine som er det viktigste nå.

Anonymkode: 3bcb7...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Så fikk du i alt dette helvetes kaoset som har oppstått ikke fått akkurat det svaret du ønsker deg. Vær raus og ha litt tillit til folk. 

Det er ikke du og dine som er det viktigste nå.

Anonymkode: 3bcb7...afc

At det skal være så vanskelig . Klassen som helhet er ikke fornøyd med svaret vi fikk og tar det videre med rektor. Så vi får bare se hva som skjer videre med saken. Har nå sagt mitt i tråden så stopper her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

De kunne sagt; mer info kommer etterhvert. 

Men det skjønner du vel av deg selv?

Skolene har nok hatt nok å gjøre og mulig læreren har sitt som gjør ham/henne utilgjengelig. 

Du kan bestemme deg for å være litt raus. Det koster så lite 

Anonymkode: f7404...96b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mamma til adhd gutt<3 skrev:

At det skal være så vanskelig . Klassen som helhet er ikke fornøyd med svaret vi fikk og tar det videre med rektor. Så vi får bare se hva som skjer videre med saken. Har nå sagt mitt i tråden så stopper her

Har alle foreldrene i klassen virkelig brukt tid på dette? 

Ohlalla.... 

Anonymkode: f7404...96b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mamma til adhd gutt<3 skrev:

At det skal være så vanskelig . Klassen som helhet er ikke fornøyd med svaret vi fikk og tar det videre med rektor. Så vi får bare se hva som skjer videre med saken. Har nå sagt mitt i tråden så stopper her

Det er ikke vanskelig i det hele tatt, jeg har skjønt hva du har ment hele tiden. Og jeg mener dere burde skamme dere hele gjengen. FOR et fokus å ha nå. Dere er sikkert stolte over dere selv den dagen vi som nasjon ser tilbake på denne tiden.

Tips: Du står helt fritt til å lage et alternativt undervisningsopplegg til barna dine, du MÅ  ikke følge skolens tilbud. Læringsmålene finnet du på udir.no. Jeg tror du gjør både deg selv og skolen en tjeneste om du bare fikser dette selv, for du kommer uansett til å bruke mer tid på å vurdere og klage på skolens opplegg enn å lage et selv.

Anonymkode: 3bcb7...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

At det skal være så vanskelig . Klassen som helhet er ikke fornøyd med svaret vi fikk og tar det videre med rektor. Så vi får bare se hva som skjer videre med saken. Har nå sagt mitt i tråden så stopper her

Herregud, at dere ikke blir flaue. Der du bor må være en ekstrem spesiell gjeng, dere gjør som dere vil og følger ikke retningslinjene, men klager gladelig når læreren ikke hopper når dere sier hopp.

Anonymkode: bc5ed...c58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Jeg har for vane å henge ut lærere???. Ja jeg synes det er synd at den ene har ett kjempeflott opplegg med tilgang på lærer og den andre ikke. Den ene får lære nye ting og den andre ikke. 

Har det ene barnet ditt ikke fått lære noe nytt på fredag, dagen etter de stengte skolene!?!!! Har de ikke spikret opplegget for uker fremover i tid? Uhørt! Stakkars! Her må du lage masse bråk, klage høylytt og forstyrre dem mest mulig sånn at de forstår alvoret. Ikke gi deg! Stå på krava!
Dere får late som dere skal på tur for da lærer de jo så ekstremt mye. Det er dere jo eksperter på. Kart, valuta, hvor mye belaster dere klima med å reise, hva koster det, hvor mange utesteder redder dere ved å spise på lokale spisesteder og ikke all-inclusive. På slutten av dagen kan dere ha matematikk; hvor mange kan dere potensielt smitte ved å la barna leke med tre kompiser hver?
Og helt til sist kan dere lære dere: «jeg har kravlet inn i min egen navle og blitt senter i mitt eget univers» på fire forskjellige språk. Gjerne koreansk, kinesisk, italiensk og islandsk.

Anonymkode: 80ba0...467

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en i 5.klasse og de har fått ukeplanen for neste uke. Hver dag legger lærerne ut oppgavene de skal gjøre den aktuelle dagen. Også må det gjøres i løpet av dagen. Regner ikke med 5.klassingen min kommer til å gjøre alt på dagtid siden jeg må jobbe og han sliter litt på skolen. Så vi kommer til å gjøre det han trenger hjelp med på ettermiddagen

Anonymkode: f6e00...a23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare ett barn, men har tilgang til ukeplanene for alle trinn på skolens hjemmeside, og det ser ganske likt ut. (Forskjellig nivå og mengde selvsagt.) Her er det også opp til lærerne på hvert enkelt trinn, men de har nok enten samkjørt seg litt eller tenker ganske likt.

De har fått oppgaver og timeplan, og det står at de skal gjøres innenfor normal skoletid, men det er ikke noe opplegg for å "bevise" når man gjør det, eller noe nettundervisning. Så de kunne i teorien gjort det unna i helgen og hatt fri hele uken. Men lærerne er tilgjengelig på telefon og mail for spørsmål innenfor skoletiden.

Anonymkode: 2f0b0...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er de tydelige på at barn har rett på opplæring, at dette er skolens ansvar og lærere er tilgjengelig på itslearing for spørsmål. 

Tredjeklassingen har fått opplegg med 1 økt,  så min.30 min fysisk akt og 2. økt. De skal skrive logg til lærer på its learning hver dag. Tenker vi gjør alt skolearbeidet, før vi drar ut en tur. Har et barnehagebarn hjemme, men hun er førskolebarn og gjør gjerne "skolearbeid" mens storebror jobber. 

De poengterte veldig at det er viktig å opprettholde rutiner og at de IKKE anbefalte folk "å gjøre ferdig alt" for å få "fri". Poenget er jo at de skal ha rutiner og noe å gjøre i ukene som kommer, ikke bare jage gjennom. Synes det opplegget deres var litt sløvt og det samme med ledelsen som sier at alt er opp til de enkelte kontaktlærerne. OM det var slik at en skole er rammet av stort fravær blant lærere pga karantene, pass av egne barn osv så må de heller si i fra tenker jeg. Det har folk stor forståelse for. 

Anonymkode: 6795b...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Her er de tydelige på at barn har rett på opplæring, at dette er skolens ansvar og lærere er tilgjengelig på itslearing for spørsmål. 

Tredjeklassingen har fått opplegg med 1 økt,  så min.30 min fysisk akt og 2. økt. De skal skrive logg til lærer på its learning hver dag. Tenker vi gjør alt skolearbeidet, før vi drar ut en tur. Har et barnehagebarn hjemme, men hun er førskolebarn og gjør gjerne "skolearbeid" mens storebror jobber. 

De poengterte veldig at det er viktig å opprettholde rutiner og at de IKKE anbefalte folk "å gjøre ferdig alt" for å få "fri". Poenget er jo at de skal ha rutiner og noe å gjøre i ukene som kommer, ikke bare jage gjennom. Synes det opplegget deres var litt sløvt og det samme med ledelsen som sier at alt er opp til de enkelte kontaktlærerne. OM det var slik at en skole er rammet av stort fravær blant lærere pga karantene, pass av egne barn osv så må de heller si i fra tenker jeg. Det har folk stor forståelse for. 

Anonymkode: 6795b...9f7

Takk! Akkurat det jeg mener . Åpen dialog når vi spør. Det beste hadde vært ett opplegg hver dag ja. Om så nye utsendte oppgaver hver morgen som skal leveres innen feks klokken 13:00. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det inke litt dumt å gjøre ferdog det meste i helgen når dere har avtalt at de skal ha skole sammen tre og tre? Var det ikke det dere foreldre hadde blitt enige om?

Anonymkode: 642cf...ee5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det inke litt dumt å gjøre ferdog det meste i helgen når dere har avtalt at de skal ha skole sammen tre og tre? Var det ikke det dere foreldre hadde blitt enige om?

Anonymkode: 642cf...ee5

Vi hadde avtale om det . Etter denne avtalen ble inngått kom det info fra kommunen at de ikke ønsker at elever omgås i skoletid eller på fritid . Vi retter oss selvsagt etter pålegg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får ringe lokalavisa og sende en klage til fylkesmannen på mandag, de sier seg nok enige i at dette er helt uhørt.

Anonymkode: 3bcb7...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så snill å gi skolen tid!

Vi vet ikke hvordan det er for lærerne privat, og rektor kan ikke si noe om det pga taushetsplikt ovenfor sine ansatte. Kanskje det eneste rektor kan svare nå er «nei, ingen kontakt», for å opprettholde sin taushetsplikt.

Gi de en uke nå til å kunne hente inn tips og å hjelpe hverandre i denne annerledes skolehverdagen.

Anonymkode: 08c37...270

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...