Gå til innhold

Dere som har barn som allerede har fått arbeidsplan for kommende uke..


mamma til adhd gutt<3

Anbefalte innlegg

Her fikk de plan på fredag og det virker som de aller fleste ungene bruker helgen på å gjøre ferdig planen. Lærer skriver at barna selv gjør oppgavene når de ønsker så lenge oppgavene er gjort i løpet av uken. De skal ikke ha undervisning utover oppgaver. Ungene får jo da i praksis fri hele uken... vi planlegger å ha utvidede oppgaver her hjemme som husarbeid , matlaging osv . Det ene barnet vil ha vanlig skoledag med nettundervisning og det andre ikke... Flere som har søsken med vilt forskjellig opplegg? Fikk til svar fra skole at dette var opp til kontaktlærer . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en i bhg og en på skole. Vi Har gjort ferdig engelsk og mattelekser idag før frokost , da han var motivert for dette. Sitter nå med lekser på salaby. 

Men mine barn skal i bhg og skole på mandag. Da vi begg3 har samfunnskristiske yrker.

Anonymkode: f6269...c20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber hele neste uke. Ungene får selv holde styr på skoleoppgavene på dagtid og så skal de være ute minst 30 minutter. Ellers blir det vel mest tv og spill 😅😂

Anonymkode: f7404...96b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Her fikk de plan på fredag og det virker som de aller fleste ungene bruker helgen på å gjøre ferdig planen. Lærer skriver at barna selv gjør oppgavene når de ønsker så lenge oppgavene er gjort i løpet av uken. De skal ikke ha undervisning utover oppgaver. Ungene får jo da i praksis fri hele uken... vi planlegger å ha utvidede oppgaver her hjemme som husarbeid , matlaging osv . Det ene barnet vil ha vanlig skoledag med nettundervisning og det andre ikke... Flere som har søsken med vilt forskjellig opplegg? Fikk til svar fra skole at dette var opp til kontaktlærer . 

Selvsagt har søsken ulike opplegg, de færreste har tvillinger som går i samme klasse da. 

Anonymkode: 922b0...09a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fire barn, to på barneskolen, en på ungdomsskolen og en på vgs 

Veldig forskjellig opplegg ja, som det ser ut nå er det 5. og 10.klassingen som har "tøffest" opplegg. 

7.klassingen har bare fått beskjed om å logge seg på its learning hver dag så vil det ligge link til videoer med forklaringer og noen oppgaver der. 

Vgs eleven får noe opplegg hver dag, men mest egenlesing av pensumet. 

Anonymkode: 45381...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt har søsken ulike opplegg, de færreste har tvillinger som går i samme klasse da. 

Anonymkode: 922b0...09a

Nå tenkte jeg mer på ulike opplegg som kun oppgaver eller undervisning til fastsatte klokkeslett over nett. Det ene barnet jobber kun med oppgaver av kjent art uten tilgang til lærer og det andre med tilgang til alle faglærere og tavleromsundervisning over nett. Altså nytt stoff. Det er dessuten store forskjeller fra lærer til lærer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine går i 5. og 7.

Den eldste har et fast opplegg og et skjema med separate oppgaver for hver dag inkludert fysiske øvelser.

Den yngste har et litt friere opplegg.

Jeg tenker dette kommer til å gå seg til etterhvert. Lærerne eksperimenterer og måtte komme opp med noe fornuftig på veldig kort varsel. Så mitt gjett er at det vil komme justeringer etterhvert. 

Det er uansett ikke en ideel situasjon, så vi får legge godviljen til og kommuniserer med læreren ved behov. Så går det seg til etterhvert.

Anonymkode: e2d08...932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var dårlig opplegg

Her skal alle logge seg på 8.30. De får da en start-oppgave som viser at alle er med. De følger timeplanen og oppgaver legges ut på Showbie hver time. Lærer er tilgjengelig i chatten i timene. 
 

 

Anonymkode: bffad...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det var dårlig opplegg

Her skal alle logge seg på 8.30. De får da en start-oppgave som viser at alle er med. De følger timeplanen og oppgaver legges ut på Showbie hver time. Lærer er tilgjengelig i chatten i timene. 
 

 

Anonymkode: bffad...a40

Nettopp. Det er noe slikt det ene barnet skal ha. Det andre kun oppgaver som blir ferdig i løpet av helgen. Nå har vi jo fri og mulighet til å hjelpe til. Lærer er ikke tilgjengelig på noen måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Nettopp. Det er noe slikt det ene barnet skal ha. Det andre kun oppgaver som blir ferdig i løpet av helgen. Nå har vi jo fri og mulighet til å hjelpe til. Lærer er ikke tilgjengelig på noen måte. 

Liten tanke: noen lærere må kanskje holde seg hjemme av ulike årsaker 

De gjør nok så godt de kan 

Anonymkode: f7404...96b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Liten tanke: noen lærere må kanskje holde seg hjemme av ulike årsaker 

De gjør nok så godt de kan 

Anonymkode: f7404...96b

Det gjør de helt sikkert men jeg tenker at barna som minimum burde ha mulighet til å kontakte en eller annen av sine lærere. De har flere 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lærer og hjemme med to små alene. Har ikke sjans til å være tilgjengelig gelig hver dag. Har lagt ut opplegg og oppgaver som skal a leveres inn så jeg ser at de gjør noe. Ellers må de ta kontakt om de lurer på noe og så får jeg svare så godt jeg kan. Dette er vgs da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Optatium skrev:

Jeg er lærer og hjemme med to små alene. Har ikke sjans til å være tilgjengelig gelig hver dag. Har lagt ut opplegg og oppgaver som skal a leveres inn så jeg ser at de gjør noe. Ellers må de ta kontakt om de lurer på noe og så får jeg svare så godt jeg kan. Dette er vgs da. 

Jeg forventer på ingen måte at lærer skal svare på timen. Men at de er å kontakte . Lærer bor alene og har ingen små barn. Det er også flere lærere tilknyttet trinnet . Gjelder barneskole 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Nettopp. Det er noe slikt det ene barnet skal ha. Det andre kun oppgaver som blir ferdig i løpet av helgen. Nå har vi jo fri og mulighet til å hjelpe til. Lærer er ikke tilgjengelig på noen måte. 

Jeg har ikke fri selv om jeg sitter hjemme, så jeg forventer at de har et opplegg hvor barna først kan spørre lærer - deretter meg.. 

Anonymkode: bffad...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke fri selv om jeg sitter hjemme, så jeg forventer at de har et opplegg hvor barna først kan spørre lærer - deretter meg.. 

Anonymkode: bffad...a40

Jeg mente at vi har fri nå i helgen. Vi tar det altså nå så vi slipper å måtte hjelpe i vår arbeidstid ( hjemmekontor ) til uken 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Jeg mente at vi har fri nå i helgen. Vi tar det altså nå så vi slipper å måtte hjelpe i vår arbeidstid ( hjemmekontor ) til uken 

Sånn ja 😊 

Det jeg tenker er at det er viktig å opprettholde skoledags rytmen dersom dette blir langvarig. Det å ha muligheten til dialogbasert læring. Og det virker som om vår skole har fokus på det

 

Anonymkode: bffad...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Sånn ja 😊 

Det jeg tenker er at det er viktig å opprettholde skoledags rytmen dersom dette blir langvarig. Det å ha muligheten til dialogbasert læring. Og det virker som om vår skole har fokus på det

 

Anonymkode: bffad...a40

Veldig enig med deg. På denne måten vil det bli helt umulig å introdusere nytt stoff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Veldig enig med deg. På denne måten vil det bli helt umulig å introdusere nytt stoff...

Og barna vil komme helt ut av rytmen..

Anonymkode: bffad...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Og barna vil komme helt ut av rytmen..

Anonymkode: bffad...a40

Så absolutt ! Det blir og frustrende når barna våre har så forskjellig opplegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Jeg forventer på ingen måte at lærer skal svare på timen. Men at de er å kontakte . Lærer bor alene og har ingen små barn. Det er også flere lærere tilknyttet trinnet . Gjelder barneskole 

Både mail og its learning eller annen læringsplattform skal brukes til å kontakte lærere, og det gjelder også nå i denne perioden (men kanskje ikke i helgen). Klart det skal være mulig å kontakte lærer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Optatium skrev:

Både mail og its learning eller annen læringsplattform skal brukes til å kontakte lærere, og det gjelder også nå i denne perioden (men kanskje ikke i helgen). Klart det skal være mulig å kontakte lærer. 

Selvsagt forventer vi ingenting i helgen😊. Jeg får bare sende en mld å høre hvilken plattform vi skal kontakte på ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skolen har vært stengt i én dag. Lærerne har hatt veldig liten tid til å snu hele opplegget sitt på hode. De skal sørge for at alle elever får opplæringen de har krav på, uten å ha elever til stede, og uten flere tekniske løsninger enn de allerede har hatt. Erna sa hun hadde fått meldinger om lærere som jobbet natt til fredag for å ha et tilbud klart allerede første ordinære dag. Lærerne er dessuten i samme båt som oss andre: de har barn hjemme med alt det medfører.

Kanskje vi skal vente LITT med å syte og klage og etterspørre bedre tilrettelegging til egen hverdag. De gjør så godt de kan. Vi gjør alle så godt vi kan. Vær solidarisk. Gi heller støtte og oppmuntring til en av de mange yrkesgruppene som ikke kan ta gjemmekontor på hytta. Det er nå vi ser hvilke yrkesgrupper som er viktige. 
 

Og nei, du kan for pokker ikke forvente at alle lærere løser dette likt.

Anonymkode: 3bcb7...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Selvsagt forventer vi ingenting i helgen😊. Jeg får bare sende en mld å høre hvilken plattform vi skal kontakte på ...

Hvilken plattform pleier dere å kontakte på? Bruk den dere pleier å bruke.

Husk at dette er en stor utfordring for lærerne også. De er vandt med å være med elevene å hjelpe de. Nå må de være kreative i hvordan ting blir gjort. 

Jeg hadde aldri forventet noe særlig denne uken. De trenger tid på å klekke ut løsninger som fungerer. 

Her har vi «bare» fått liste over oppgaver som skal gjøres ila. uken. Mye er oppgaver som blir gjort på nett, uten muligheten for å dokumetere at det er gjort. Helt greitt opplegg nå i første omgang. 

Barna trenger også tid å omstille seg i denne situasjonen vi er i. Greitt med ei rolig første uke da. 

Anonymkode: 08c37...270

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvilken plattform pleier dere å kontakte på? Bruk den dere pleier å bruke.

Husk at dette er en stor utfordring for lærerne også. De er vandt med å være med elevene å hjelpe de. Nå må de være kreative i hvordan ting blir gjort. 

Jeg hadde aldri forventet noe særlig denne uken. De trenger tid på å klekke ut løsninger som fungerer. 

Her har vi «bare» fått liste over oppgaver som skal gjøres ila. uken. Mye er oppgaver som blir gjort på nett, uten muligheten for å dokumetere at det er gjort. Helt greitt opplegg nå i første omgang. 

Barna trenger også tid å omstille seg i denne situasjonen vi er i. Greitt med ei rolig første uke da. 

Anonymkode: 08c37...270

Vi har ikke noe plattform barna kan kommunisere med lærer men vi har visma hvor vi voksne får og gir beskjeder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Fikk til svar fra skole at dette var opp til kontaktlærer . 

Har du allerede nå klaget til skolen og mast for at lærerne til barna dine ikke løser dette på samme måte? Når gjorde du dette egentlig, på fredag?

Anonymkode: 3bcb7...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...