Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #26 Skrevet 14. mars 2020 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: 1 menneske? 5000 har dødd. Følg med! Anonymkode: f9f12...82c I Norge. Det skjønte du vel? Anonymkode: 0ffe4...940
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #27 Skrevet 14. mars 2020 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: I Norge. Det skjønte du vel? Anonymkode: 0ffe4...940 Men problemet er jo globalt? Dette startet med 1 person, på et fiskemarked i Kina. Nå er hundretusenvis syke, og 5000 døde. 2 av dem er nordmenn, og tallet kommer til å stige! Og så lenge denne krisen pågår, så tar vi vare på hverandre og forholder oss til anbefalingene. Anonymkode: f9f12...82c
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #28 Skrevet 14. mars 2020 Nå er to døde i Norge og det tar av snart. Sykdommen har ikke vært her lenge nok til at flere kunne ha dødd enda. Man dør ikke på timen, det tar noen uker. Anonymkode: a5220...b99
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #29 Skrevet 14. mars 2020 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: I Norge. Det skjønte du vel? Anonymkode: 0ffe4...940 Så da er det ikke så nøye mener du? Det blir mange flere, bare vent... Anonymkode: 8d9df...824
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #30 Skrevet 14. mars 2020 Er det hysteri at rundt ti ganger så mange vi har kapasitet til havner på intensiven? Bare lurer på om du ville følt det hysterisk at du måtte velge om Johan på 74 skal få behandling eller Olga på 65. Du kan jo fortelle det til familien, og poengtere at det var fryktelig til hysteri. Eller svare Per når han ringer nødtelefonen med mulig hjerteinfarkt at han ikke får ambulanse fordi ingen er ledig akkurat nå. Anonymkode: e9412...755
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #31 Skrevet 14. mars 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så da er det ikke så nøye mener du? Det blir mange flere, bare vent... Anonymkode: 8d9df...824 Jo, det er tragisk. Men er det verdt å kjøre hele verdensøkonomien i grus for? Jeg bare spør. Og til dere som nå ønsker at jeg skal få korona og dø vil jeg bare si at jeg følger alle anbefalinger fra helsedirektoratet. Jeg vasker hender, er lydig og flink. Jeg bare spør. Anonymkode: 0ffe4...940
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #32 Skrevet 14. mars 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jo, det er tragisk. Men er det verdt å kjøre hele verdensøkonomien i grus for? Jeg bare spør. Og til dere som nå ønsker at jeg skal få korona og dø vil jeg bare si at jeg følger alle anbefalinger fra helsedirektoratet. Jeg vasker hender, er lydig og flink. Jeg bare spør. Anonymkode: 0ffe4...940 En slik pandemi som vi nå opplever vil aldri være verdt noe, mtp verdensøkonomien. Men hva er alternativet da mener du? Anonymkode: 8d9df...824
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #33 Skrevet 14. mars 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jo, det er tragisk. Men er det verdt å kjøre hele verdensøkonomien i grus for? Jeg bare spør. Og til dere som nå ønsker at jeg skal få korona og dø vil jeg bare si at jeg følger alle anbefalinger fra helsedirektoratet. Jeg vasker hender, er lydig og flink. Jeg bare spør. Anonymkode: 0ffe4...940 Nei, helt klart bedre å redde økonomien, og heller la menneskeheten gå til helvete. Er på tide med en ny spanskesyke.. Anonymkode: f9f12...82c
Himmel og hav Skrevet 14. mars 2020 #34 Skrevet 14. mars 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er bare en som har dødd av dette, likevel er det superkrise i hele samfunnet. Kanskje HI har et poeng likevel, kanskje det overdrives bare bittelitt vel mye? Anonymkode: 501f3...9fd Vet du, om vi om noen måneder eller ett år kan se tilbake på denne tiden og erklære at det var overdrevet, unødvendig superkrise og hysterisk, fordi bare en håndfull døde og det gikk bra med alle oss andre, så kan vi heller ta en kjempefest, klappe hverandre på skuldra og tenke at vi i det minste gjorde vårt beste ut fra det vi visste der og da. Men la oss vente til alt er over før vi trekker konklusjonen om at det vi blir bedt om å gjøre nå er overdrevet.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #35 Skrevet 14. mars 2020 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jo, det er tragisk. Men er det verdt å kjøre hele verdensøkonomien i grus for? Jeg bare spør. Og til dere som nå ønsker at jeg skal få korona og dø vil jeg bare si at jeg følger alle anbefalinger fra helsedirektoratet. Jeg vasker hender, er lydig og flink. Jeg bare spør. Anonymkode: 0ffe4...940 Hva tror du vil skje med verdensøkonomien om vi bare lar være å innføre alle restriksjonene som er og blir innført? Anonymkode: d3001...c8f
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #36 Skrevet 14. mars 2020 Hysteri? Dette skulle blitt tatt mer på alvor tidligere! Fhi mente under 100 kom til å bli smittet av coronaviruset. Nå er over 1000 smittet, 2 døde og så har vi mørketall på de som ikke er bekreftet smittet. Som ikke vet det enda. Hvordan hadde situasjonen sett ut om «hysteriet» og karantere oppsto tidligere? 500 smittede? 400? Det hadde hvertfall vært myyye mindre tall enn det er nå. Anonymkode: 4f4b8...691
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #37 Skrevet 14. mars 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Alt stenges, stoppes, folk er hysteriske!! Det sies at korona er en mild influensa for de som blir syke. Ja, jeg vet det er farligere for kronisk syke - men det er jo vanlig influensa også?? Disse ekstreme tiltakene fører til at små og store bedrifter må permittere, noen går konkurs..bla bla. Før dere hogger til, jeg følger alle retningslinjer som blir gitt. Men ja, et vanvidd av hysteri rundt om!! Anonymkode: cb2fc...050 Sesonginfluensa er mange immune mot og vil derfor ikke gjøre menge syke samtidig. Selv om kronisk syke kan være immune mot de kjente typene... Så nei dette er ikke hysteri . Dette er et helt nytt virus som ingen er immune mot... ergo mer belastning på helsesektor og potensielle pasienter. Skjønner? Anonymkode: 77650...fd5
amandine Skrevet 14. mars 2020 #38 Skrevet 14. mars 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Alt stenges, stoppes, folk er hysteriske!! Det sies at korona er en mild influensa for de som blir syke. Ja, jeg vet det er farligere for kronisk syke - men det er jo vanlig influensa også?? Disse ekstreme tiltakene fører til at små og store bedrifter må permittere, noen går konkurs..bla bla. Før dere hogger til, jeg følger alle retningslinjer som blir gitt. Men ja, et vanvidd av hysteri rundt om!! Anonymkode: cb2fc...050 Det som er så bra er at ingen trenger å ta hensyn til hva lettvektere mener.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #39 Skrevet 14. mars 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg et enig med hi. Vi legger verdensøkonomien i grus, utallige bedrifter går konk, familier må gå fra gård og grunn pga oppsigelser og lønnstap. Hver eneste dag dør 18.000 mennesker av sult. Visste du det? Bryr du deg? Til nå har 1 menneske dødd av Covid-19. Ett. Jeg har selv en diagnose som gjør meg utsatt, og mamma har kreft. Men er det verdt å kjøre hele verden i grøfta for? Jeg vet ikke. Anonymkode: 0ffe4...940 Jeg må innrømme at jeg har tenkt tanken selv. Anonymkode: daa6d...d8c
Gjest Forumassistent Skrevet 14. mars 2020 #40 Skrevet 14. mars 2020 Tråden er ryddet for brukerangrep og svar til dette. Forumansvarlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå