Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #26 Skrevet 13. mars 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ja, fikk vite det i morges. Venninna mi jobber på Sfo og de fortsetter som normalt, noen barn kan ikke være hjemme pga foreldrenes jobb. Anonymkode: b4e9e...2b7 Og der har du jo svaret da. De er jo ikke åpne for alle andre Anonymkode: d8ece...a94
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #27 Skrevet 13. mars 2020 Det blir et bullshitfilter på yrker. Sabrina neglesalong får ikke barnehage. Men sykepleiere får. Anonymkode: a20c2...f27
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #28 Skrevet 13. mars 2020 Alle skal møte på jobb. Men kun for de med behov Anonymkode: bbaa2...b73
Tipp topp Skrevet 13. mars 2020 #29 Skrevet 13. mars 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Må melde behov til styrer i barnehage og rektor på skole så antar jeg de i samråd med kommunens ledere i oppvekstsektoren om behovet går innen for de 15 samfunnskritiske punktene. Tviler på at generell IT jobb er god nok grunn. Anonymkode: 2e08f...a2d Generell IT jobb er nok ikke nok til å komme på listen, men selvfølgelig vil IT i disse dager være sammfunnskritisk. Hva tror dere skjer hvis nettet ikke fungerer når så mange skal ha hjemmekontor/hjemmeundervisning? De fleste bedrifter vil nå ha sentrale IT personer på jobb for at alt skal fungere. Og vi er helt avhengig av IT for at samfunnet skal fungere. Butikken bruker IT for å bestille varer. For å slå inn varer i kassen benyttes IT. For å registrere og følge opp pasienter på sykehus benyttes IT. Så det er mange som jobber innen IT som nå må være på jobb.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #30 Skrevet 13. mars 2020 Jeg jobber i helse. Har fått beskjed om å beregne både overtid, beordring, endret arbeidstid og sted. Mannen min må være hjemme de dagene jeg må på jobb, ettersom min jobb er livsnødvendig. Hans er ikke. Hadde aldri i verden turt å spørre barnehagen om å holde åpent for oss. Ja, mannen min sitt yrke står også på listen, transport. Men ikke en nøkkelrolle. Han kan fint ta fri. Jobben går kanskje konk, men ingen dør av at han ikke kommer på jobb. Ingen går sultne, uten penger eller andre viktige ting som er nødvendig for å overleve. At det ikke passer for arbeidsstedet er ikke nok til å holde barnehagen åpen, at noen ikke får en tjeneste på tiden er ikke nok. Anonymkode: f6788...b27
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #31 Skrevet 13. mars 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Dette coronavirus har ihvertfall fått mange idioter til å komme frem i dagslyset. Du har en vanlig IT stilling og tror du har rett på barneomsorg i et kriserammet Norge? Jeg er meget sjokkert over at du har et yrke i det hele tatt. Anonymkode: 3beaa...aeb Festlig at du tror du vet bedre om hi er kvalifisert itl det, enn hi sin egen arbeidsgiver Anonymkode: d8ece...a94
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #32 Skrevet 13. mars 2020 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, fikk vite det i morges. Venninna mi jobber på Sfo og de fortsetter som normalt, noen barn kan ikke være hjemme pga foreldrenes jobb. Anonymkode: b4e9e...2b7 Noen steder stenger barnetrinnet først på mandag, men alle oppfordres til å holde barna hjemme i dag også. Du er forelder og må forventes å følge med i timen!! Anonymkode: 433f5...2ad
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #33 Skrevet 13. mars 2020 45 minutes ago, Anonym bruker said: Noen steder stenger barnetrinnet først på mandag, men alle oppfordres til å holde barna hjemme i dag også. Du er forelder og må forventes å følge med i timen!! Anonymkode: 433f5...2ad Nei, Erna rettet i går på byrådslederen i Oslo, som først gikk ut med uriktig informasjon. ALLE skoler stengte klokken 18 i går. Hvis noen barneskoler holder åpent i dag, bryter de loven. Anonymkode: 4c3c8...d90
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #34 Skrevet 13. mars 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg jobber i helse. Har fått beskjed om å beregne både overtid, beordring, endret arbeidstid og sted. Mannen min må være hjemme de dagene jeg må på jobb, ettersom min jobb er livsnødvendig. Hans er ikke. Hadde aldri i verden turt å spørre barnehagen om å holde åpent for oss. Ja, mannen min sitt yrke står også på listen, transport. Men ikke en nøkkelrolle. Han kan fint ta fri. Jobben går kanskje konk, men ingen dør av at han ikke kommer på jobb. Ingen går sultne, uten penger eller andre viktige ting som er nødvendig for å overleve. At det ikke passer for arbeidsstedet er ikke nok til å holde barnehagen åpen, at noen ikke får en tjeneste på tiden er ikke nok. Anonymkode: f6788...b27 Det er veldig fint. Vi jobber begge innenfor helsevesenet og får ikke fri, men overtid. Anonymkode: a6505...72d
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #35 Skrevet 13. mars 2020 Jobber selv i bank, og det er ikke mange funksjoner der som ikkje lar seg gjøre å løse fra hjemmekontor altså, så tviler på om det er så mange bankansatte som har rett på barnehage/skoleplass... Anonymkode: 88e18...4c7
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #36 Skrevet 13. mars 2020 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, Erna rettet i går på byrådslederen i Oslo, som først gikk ut med uriktig informasjon. ALLE skoler stengte klokken 18 i går. Hvis noen barneskoler holder åpent i dag, bryter de loven. Anonymkode: 4c3c8...d90 Du vet landet strekker seg forbi Sinsenkrysset? Anonymkode: 433f5...2ad
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #37 Skrevet 13. mars 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du vet landet strekker seg forbi Sinsenkrysset? Anonymkode: 433f5...2ad Det gjelder hele landet Anonymkode: d8ece...a94
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #38 Skrevet 13. mars 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Noen steder stenger barnetrinnet først på mandag, men alle oppfordres til å holde barna hjemme i dag også. Du er forelder og må forventes å følge med i timen!! Anonymkode: 433f5...2ad Det er feil, det er du som ikke følger med i timen Anonymkode: d8ece...a94
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #39 Skrevet 13. mars 2020 Alt stengte 18.00 i går.Men der begge foreldrene har samfunnskritiske yrker som ikke kan løses med pass på annet vis skal ha et kommunalt tilbud ! Anonymkode: bbaa2...b73
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #40 Skrevet 13. mars 2020 Mannen er helsepersonell på sykehus, jeg jobber i barnehage, så jeg er hjemme med barna i dag. Egentlig skulle jeg også ha møtt på jobb men det blir vanskelig å ta med barna. Anonymkode: 5b879...7a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå