Gå til innhold

Er det noe poeng med stengte barnehager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at de skal holde åpent for de med barn i samfunnskritiske stillinger. Men på listen er det jo så mange stillinger at jeg antar at barnehagen her omtrent vil gå som normalt? Selv jobber jeg innen IT , er helt alene med to små barn og må sende de i barnehagen. Forsvinner ikke litt av poenget da?

Anonymkode: 76476...9a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I vår bhg er det ingen som skal. På skolen tror jeg det blir 3 barn. Så jo, det hjelper jo på...

Anonymkode: d079c...1c2

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

I vår bhg er det ingen som skal. På skolen tror jeg det blir 3 barn. Så jo, det hjelper jo på...

Anonymkode: d079c...1c2

Det var jo godt å høre:) foreldrene til de barna jeg kjenner til jobber selv i barnehage/skole, helse, bank og IT (og andre yrker også selvsagt), så jeg antar det blir ganske så stort oppmøte

Skrevet

It er ikke et yrke som gir deg rett til å bruke barnehagen ! 

Anonymkode: bbaa2...b73

Skrevet

Tror dere har misforstått den listen gitt !

Skrevet

Elektroniske kommunikasjonstjenester ... står på listen. Jeg skrev IT siden det er det jeg jobber med.

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

It er ikke et yrke som gir deg rett til å bruke barnehagen ! 

Står på listen! Hva med finansielle tjenester ! Forsikringsrådgiver? Bankfolk?

Skrevet

Nei folkens ! 

Skrevet

Kun it som har med nasjonens sikkerhet å gjøre ! Helsevesen, politi, brannmenn og offentlig transport ! Selvfølgelig ikke vanlige it - folk. Og begge skal ha disse yrkene for at dere skal bruke barnehagen !! 

Skrevet

Begge foreldrene må jobbe i samfunnskritiske yrker. Den som ikke gjør det må ha hjemmekontor, sykt barn eller feriedager

Anonymkode: 54bbf...225

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var jo godt å høre:) foreldrene til de barna jeg kjenner til jobber selv i barnehage/skole, helse, bank og IT (og andre yrker også selvsagt), så jeg antar det blir ganske så stort oppmøte

Å jobbe i barnehage eller skole gir vel ikke rett til bruke dette?

Anonymkode: d8ece...a94

Skrevet

Kun yrker som har med nasjonens sikkerhet kan bruke barnehagen . Er dere helt blåst !!?? Det vil si nesten ingen. Om mor er lege Og far sykepleier så ja ! Om mor er jobber i sentralbanken og far er politi så ja ! Ikke ellers!

Skrevet

Hi har misforstått fullstendig. Kommer til p gjøre seg til latter om hun leverer ungen i bhg. 

Og ungene må nok bli med a hjem att

Anonymkode: d9488...99b

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hi har misforstått fullstendig. Kommer til p gjøre seg til latter om hun leverer ungen i bhg. 

Og ungene må nok bli med a hjem att

Anonymkode: d9488...99b

Var min leder som nevnte det. Og ei jeg kjenner som jobber i bank har fått samme beskjed 

Skrevet

Den listen var litt for lite konkret for en del. Det er flere kriterier som gjelder, men det viktigste er at begge foreldre må ha yrker som er listet opp. Hvis mor eller far har mulighet for hjemmekontor og ikke er strengt nødvendig å ha i jobb vil dere ikke ha rett på barnehage. 

Anonymkode: a6505...72d

Skrevet

Må melde behov til styrer i barnehage og rektor på skole så antar jeg de i samråd med kommunens ledere i oppvekstsektoren om behovet går innen for de 15 samfunnskritiske punktene. Tviler på at generell IT jobb er god nok grunn. 

Anonymkode: 2e08f...a2d

Skrevet

Her jobber vi begge i matbutikk, fikk Mail av arbeidsgiver at vi kan levere i barnehagen. (Dersom begge foreldre har slik jobb)

Anonymkode: c252e...349

Skrevet

Dette coronavirus har ihvertfall fått mange idioter til å komme frem i dagslyset.

Du har en vanlig IT stilling og tror du har rett på barneomsorg i et kriserammet Norge?

Jeg er meget sjokkert over at du har et yrke i det hele tatt.

Anonymkode: 3beaa...aeb

Skrevet

Om du jobber i IT har du vel mulighet for hjemmekontor? Hos min jobb har IT avdelingen hatt hjemmekontor hele uken. Og fra idag må jeg og min mann rullere på hjemmekontor. Jeg jobber innenfor helsesektoren, men han gjør jo ikke det så da må det bli slik. Ikke vil jeg sende barnet på pass på skolen heller nå som de gjør store tiltak for å minske smitten 

Anonymkode: f4b7b...678

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette coronavirus har ihvertfall fått mange idioter til å komme frem i dagslyset.

Du har en vanlig IT stilling og tror du har rett på barneomsorg i et kriserammet Norge?

Jeg er meget sjokkert over at du har et yrke i det hele tatt.

Anonymkode: 3beaa...aeb

Du har kravlet frem fra mørket du også forstår jeg. 

Får du en deilig selvfølelse av å trøkke andre ned? Føler du deg stor og sterk, nå som du fikk lira ut av deg noe drit? Fikk du en god følelse av å være bedre enn andre?

Man må ikke være en mobber for å hevde seg selv vet du. 

Anonymkode: bd901...7c1

Skrevet

Du har misforstått listen HI. Både jeg og mannen min jobber i bank. Altså finansiell tjeneste. Men du må dokumentere at du har en nøkkelrolle innenfor her. Det er mange i bank som har nøkkelrolle; kritiske ressurser på å holde nettbank åpne, at folk kan få betalt med kort, få lønn, datasikkerhet, funder NOK etc. Så arbeidsgiver må gi en bekreftelse på at du er en ressurs som må skjermes. For å sammenligne så er disse ressursene de samme som tas ut i friktets og ikke får lov til å gå til streik.

verken mannen min eller jeg har slik nøkkelrolle, og kan dermed ikke be om plass.

Anonymkode: 29159...4ab

Skrevet

Jeg skjønner ikke, alle skoler alle barnehager skal holde stengt men her hos meg er SFO åppe 🤨

Anonymkode: b4e9e...2b7

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner ikke, alle skoler alle barnehager skal holde stengt men her hos meg er SFO åppe 🤨

Sikker? De ansatte her skal møte opp på SFO og i barnehagen som vanlig men det for å kartlegge behov for pass av barn til foreldre i samfunnskritiske stillinger.

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De er kanskje åpne for de som har krav på plass?

Anonymkode: d8ece...a94

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Sikker? De ansatte her skal møte opp på SFO og i barnehagen som vanlig men det for å kartlegge behov for pass av barn til foreldre i samfunnskritiske stillinger.

Ja, fikk vite det i morges. Venninna mi jobber på Sfo og de fortsetter som normalt, noen barn kan ikke være hjemme pga foreldrenes jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...